Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   lpg i silniki start stop

lpg i silniki start stop

Data: 2011-01-16 14:21:49
Autor: killeen
lpg i silniki start stop
coraz wiecej modeli nowych samochodow posiada lub za pewna doplata
moze posiadac silniki, ktore wylaczaja sie w trakcie stania np. na czerwonych swiatlach ... jak te nowe samochody stana sie za dwa lub trzy lata stare to moze powstac pokusa zagazowania autek w przypadku silnikow benzynowych i powstaje pytanie czy taki silnik start&stop da sie wogole zagazowac ... juz przy zakupie warto wiedziec taka rzecz
czy te dwa rozwiazania sie gryza ... jesli sie gryza a ktos rozwaza w przyszlosci zagazowanie auta to po prostu kupuje pojazd z silnikiem
bez start&stop-a ? czy dobrze rozumuje ? czy mozna instalowac lpg
w systemach ze start&stopem ?

Data: 2011-01-16 14:27:56
Autor: J.F.
lpg i silniki start stop
On Sun, 16 Jan 2011 14:21:49 +0100,  killeen wrote:
coraz wiecej modeli nowych samochodow posiada lub za pewna doplata
moze posiadac silniki, ktore wylaczaja sie w trakcie stania np. na czerwonych swiatlach ... jak te nowe samochody stana sie za dwa lub trzy lata stare to moze powstac pokusa zagazowania autek w przypadku silnikow benzynowych i powstaje pytanie czy taki silnik start&stop da sie wogole zagazowac

A czemu nie ? Skoro mozna wylaczyc silnik i wlaczyc ponownie, to czemu
nie na pare sekund ? Tylko warto sprawdzic czy w komputerze gazowym jest opcja "zapalaj na
gazie powyzej -5 stopni C".

Za to bym sie przyjrzal czy te silniki nie sa FSI/GDI ..

J.

Data: 2011-01-16 14:46:46
Autor: killeen
lpg i silniki start stop
W dniu 2011-01-16 14:27, J.F. pisze:

A czemu nie ? Skoro mozna wylaczyc silnik i wlaczyc ponownie, to czemu
nie na pare sekund ?
Tylko warto sprawdzic czy w komputerze gazowym jest opcja "zapalaj na
gazie powyzej -5 stopni C".

Za to bym sie przyjrzal czy te silniki nie sa FSI/GDI ..

a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ?

Data: 2011-01-16 15:18:49
Autor: J.F.
lpg i silniki start stop
On Sun, 16 Jan 2011 14:46:46 +0100,  killeen wrote:
W dniu 2011-01-16 14:27, J.F. pisze:
Za to bym sie przyjrzal czy te silniki nie sa FSI/GDI ..

a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ?

Bo maja wtrysk benzyny bezposrednio do cylindra. A tego gazownicy nie opanowali.

Ale moze kiedys opanuja.

J.

Data: 2011-01-16 15:53:45
Autor: Adam Szewczak
lpg i silniki start stop

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:efv5j6lbbs8qrs4kk8hvokfco8sknmpebr4ax.com...
On Sun, 16 Jan 2011 14:46:46 +0100,  killeen wrote:
W dniu 2011-01-16 14:27, J.F. pisze:
Za to bym sie przyjrzal czy te silniki nie sa FSI/GDI ..

a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ?

Bo maja wtrysk benzyny bezposrednio do cylindra.
A tego gazownicy nie opanowali.

Ale moze kiedys opanuja.

J.

    No jak, 1.4TFSI jest gazowany fabrycznie przez VW czyli jak sie chce to sie da.

PZDr
Adam

Data: 2011-01-16 16:22:36
Autor: Agent
lpg i silniki start stop

Uzytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:igv0pv$tqe$1news.onet.pl...

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:efv5j6lbbs8qrs4kk8hvokfco8sknmpebr4ax.com...
On Sun, 16 Jan 2011 14:46:46 +0100,  killeen wrote:
W dniu 2011-01-16 14:27, J.F. pisze:
Za to bym sie przyjrzal czy te silniki nie sa FSI/GDI ..

a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ?

Bo maja wtrysk benzyny bezposrednio do cylindra.
A tego gazownicy nie opanowali.

Ale moze kiedys opanuja.

J.

   No jak, 1.4TFSI jest gazowany fabrycznie przez VW czyli jak sie chce to sie da.

Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI

Data: 2011-01-16 16:31:53
Autor: Adam Szewczak
lpg i silniki start stop

Uzytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisal w wiadomosci news:igv2fs$41t$1news.onet.pl...

Uzytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:igv0pv$tqe$1news.onet.pl...

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:efv5j6lbbs8qrs4kk8hvokfco8sknmpebr4ax.com...
On Sun, 16 Jan 2011 14:46:46 +0100,  killeen wrote:
W dniu 2011-01-16 14:27, J.F. pisze:
Za to bym sie przyjrzal czy te silniki nie sa FSI/GDI ..

a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ?

Bo maja wtrysk benzyny bezposrednio do cylindra.
A tego gazownicy nie opanowali.

Ale moze kiedys opanuja.

J.

   No jak, 1.4TFSI jest gazowany fabrycznie przez VW czyli jak sie chce to sie da.

Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI

Odpal strone vw.de i tam masz passat EcoFuel i to juz tego najnowszego

http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2009/04/27/vw-passat-1-4-tsi-ecofuel-mistrz-ekologii.aspx

PZDr
Adam

Data: 2011-01-16 16:37:18
Autor: Czarek Daniluk
lpg i silniki start stop
W dniu 2011-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze:

Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI

Odpal strone vw.de i tam masz passat EcoFuel i to juz tego najnowszego

http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2009/04/27/vw-passat-1-4-tsi-ecofuel-mistrz-ekologii.aspx


PZDr
Adam

Zauważ jedno ale, Polak mając na myśli gazowanie - nie ma na myśli instalacji CNG jak w tym EcoFuel, a instalację LPG !!
Widać jest jakaś różnica, pewnie kolosalna, skoro nie ładują fabrycznie instalacji LPG.

Pozdrawiam !

Data: 2011-01-16 16:40:28
Autor: Adam Szewczak
lpg i silniki start stop

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:igv3bc$601$1news.onet.pl...
W dniu 2011-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze:

Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI

Odpal strone vw.de i tam masz passat EcoFuel i to juz tego najnowszego

http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2009/04/27/vw-passat-1-4-tsi-ecofuel-mistrz-ekologii.aspx


PZDr
Adam

Zauważ jedno ale, Polak mając na myśli gazowanie - nie ma na myśli instalacji CNG jak w tym EcoFuel, a instalację LPG !!
Widać jest jakaś różnica, pewnie kolosalna, skoro nie ładują fabrycznie instalacji LPG.

Pozdrawiam !

    Czarek nie musisz mi tego mowic bo to wiem, co mam napisac ze specjalnie to zapodalem :P

No gaz, to gaz co nie. Ale zobacz ze jezeli sie dalo CNG wsadzic do TSI to znaczy ze sie da, skoro robi to fabryka.

A na marginesie, polo i golf Ecofuel sa juz na LPG dla odmiany.

Moj kolega teraz zaimportowal T5 2.0CNG, zobaczymy jak to bedzie jezdzic i jakie beda oszczednosci w porownaniu do TDI.

PZDr
Adam

Data: 2011-01-16 21:31:15
Autor: Czarek Daniluk
lpg i silniki start stop
W dniu 2011-01-16 16:40, Adam Szewczak pisze:

Czarek nie musisz mi tego mowic bo to wiem, co mam napisac ze specjalnie
to zapodalem :P

No gaz, to gaz co nie. Ale zobacz ze jezeli sie dalo CNG wsadzic do TSI
to znaczy ze sie da, skoro robi to fabryka.

A na marginesie, polo i golf Ecofuel sa juz na LPG dla odmiany.

Moj kolega teraz zaimportowal T5 2.0CNG, zobaczymy jak to bedzie jezdzic
i jakie beda oszczednosci w porownaniu do TDI.

PZDr
Adam

Mnie to tam wsio rawno, nie zamierzam się przesiadać z łomota na gazownię :)

Jeśli to T5 będzie po dopakowaniu towarem jeździć tak jak Iveco na CNG, to nie chciałbym przynajmniej ja czegoś takiego :)
Iveco brakuje momentu obrotowego szczegĂłlnie na starcie.

I nie ujmując przy naszej rozbudowanej sieci stacji, cng raczej się nie opłaca - ruszysz w którąś stronę gdzie stacji brak po drodze i tak będziesz popylał na benzynie :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-01-16 16:53:03
Autor: J.F.
lpg i silniki start stop
On Sun, 16 Jan 2011 16:37:18 +0100,  Czarek Daniluk wrote:
W dniu 2011-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze:
Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI
Odpal strone vw.de i tam masz passat EcoFuel i to juz tego najnowszego
http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2009/04/27/vw-passat-1-4-tsi-ecofuel-mistrz-ekologii.aspx

Zauważ jedno ale, Polak maj±c na my¶li gazowanie - nie ma na my¶li instalacji CNG jak w tym EcoFuel, a instalację LPG !!
Widać jest jaka¶ różnica, pewnie kolosalna, skoro nie ładuj± fabrycznie instalacji LPG.

Tym niemniej jednak jakos udalo im sie rozwiazac problemy zwiazane z
wtryskiem bezposrednim, pewnie na inny gaz tez by potrafili zrobic.

Tylko ... moze nie maja motywacji ? Celem tego pojazdu jest
pochwalenie sie emisja CO2, bo zuzycie 4.9kg paliwa/100km .. to jakies
6.3l benzyny.
Zyskuja tylko na mniejszej zawartosci wegla w metanie.

J.

Data: 2011-01-16 17:05:53
Autor: Adam Szewczak
lpg i silniki start stop

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:dr46j6hm20urqcd6vnjguk24qa0fjs4b4f4ax.com...
On Sun, 16 Jan 2011 16:37:18 +0100,  Czarek Daniluk wrote:
W dniu 2011-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze:
Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI
Odpal strone vw.de i tam masz passat EcoFuel i to juz tego najnowszego
http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2009/04/27/vw-passat-1-4-tsi-ecofuel-mistrz-ekologii.aspx

Zauważ jedno ale, Polak maj±c na my¶li gazowanie - nie ma na my¶li
instalacji CNG jak w tym EcoFuel, a instalację LPG !!
Widać jest jaka¶ różnica, pewnie kolosalna, skoro nie ładuj± fabrycznie
instalacji LPG.

Tym niemniej jednak jakos udalo im sie rozwiazac problemy zwiazane z
wtryskiem bezposrednim, pewnie na inny gaz tez by potrafili zrobic.

Tylko ... moze nie maja motywacji ? Celem tego pojazdu jest
pochwalenie sie emisja CO2, bo zuzycie 4.9kg paliwa/100km .. to jakies
6.3l benzyny.
Zyskuja tylko na mniejszej zawartosci wegla w metanie.

J.

    Ale i koszty sa znacznie nizsze, obecnie u nas gaz kosztuje 2.25 za metr.

Zużycie paliwa na 100 km (CNG|benzyna):
- cykl miejski - 9,3 m3 | 9,6 l
- cykl pozamiejski - 5,4 m3 | 5,7 l
- cykl mieszany - 6,9 m3 | 7,2 l

Tak ze nawet biorac pod uwage koszty u nas to 100km na CNG (w miescie) 21 zl vs 48 zl

PZDr
Adam

Data: 2011-01-16 21:32:43
Autor: Czarek Daniluk
lpg i silniki start stop
W dniu 2011-01-16 17:05, Adam Szewczak pisze:

Ale i koszty sa znacznie nizsze, obecnie u nas gaz kosztuje 2.25 za metr.

Zużycie paliwa na 100 km (CNG|benzyna):
- cykl miejski - 9,3 m3 | 9,6 l
- cykl pozamiejski - 5,4 m3 | 5,7 l
- cykl mieszany - 6,9 m3 | 7,2 l

Tak ze nawet biorac pod uwage koszty u nas to 100km na CNG (w miescie)
21 zl vs 48 zl

PZDr
Adam

A nie 2,49 ??
JeĽdziłem w sobotę Kolejow± - i zdawało mi się że widziałem wła¶nie 2,49.

Pozdrawiam !

Data: 2011-01-16 22:36:10
Autor: Adam Szewczak
lpg i silniki start stop

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomo¶ci news:igvkl9$2lv$2news.onet.pl...
W dniu 2011-01-16 17:05, Adam Szewczak pisze:

Ale i koszty sa znacznie nizsze, obecnie u nas gaz kosztuje 2.25 za metr.

Zużycie paliwa na 100 km (CNG|benzyna):
- cykl miejski - 9,3 m3 | 9,6 l
- cykl pozamiejski - 5,4 m3 | 5,7 l
- cykl mieszany - 6,9 m3 | 7,2 l

Tak ze nawet biorac pod uwage koszty u nas to 100km na CNG (w miescie)
21 zl vs 48 zl

PZDr
Adam

A nie 2,49 ??
JeĽdziłem w sobotę Kolejow± - i zdawało mi się że widziałem wła¶nie 2,49.

Pozdrawiam !

    Wiesz co musze podjechac zobaczyc, ale ostatnio ustawowo bylo podniesione na 2.25.

PZDr
Adam

Data: 2011-01-16 16:40:05
Autor: neoniusz
lpg i silniki start stop
W dniu 11-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze:
Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI

Odpal strone vw.de i tam masz passat EcoFuel i to juz tego najnowszego

http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2009/04/27/vw-passat-1-4-tsi-ecofuel-mistrz-ekologii.aspx

Ale wiesz, ze gaz ziemny, to nie LPG?

Data: 2011-01-16 18:14:35
Autor: Agent
lpg i silniki start stop

Uzytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:igv31f$5rj$1news.onet.pl...

Uzytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisal w wiadomosci news:igv2fs$41t$1news.onet.pl...

Uzytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:igv0pv$tqe$1news.onet.pl...

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:efv5j6lbbs8qrs4kk8hvokfco8sknmpebr4ax.com...
On Sun, 16 Jan 2011 14:46:46 +0100,  killeen wrote:
W dniu 2011-01-16 14:27, J.F. pisze:
Za to bym sie przyjrzal czy te silniki nie sa FSI/GDI ..

a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ?

Bo maja wtrysk benzyny bezposrednio do cylindra.
A tego gazownicy nie opanowali.

Ale moze kiedys opanuja.

J.

   No jak, 1.4TFSI jest gazowany fabrycznie przez VW czyli jak sie chce to sie da.

Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI

Odpal strone vw.de i tam masz passat EcoFuel i to juz tego najnowszego

http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2009/04/27/vw-passat-1-4-tsi-ecofuel-mistrz-ekologii.aspx

Szkoda ze nie LPG. Ale to napewno tez sie z czasem da jak zrobia podawanie LPG w fazie cieklej wtryskiwaczami od benzyny. I to ostatnie pewnie jest teraz najwiekszym problemem.

Data: 2011-01-16 19:15:16
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
lpg i silniki start stop
Szkoda ze nie LPG. Ale to napewno tez sie z czasem da jak zrobia
podawanie LPG w fazie cieklej wtryskiwaczami od benzyny. I to ostatnie
pewnie jest teraz najwiekszym problemem.

Oj, a Skoda Octavia II z tym małym TFSI (105KM?) - od 1 czy 2 miesiecy oferowana z LPG.
Czyli da siÄ™.

A ĹĽe drogo i na razie tylko producent? Ha...

--
Adam 'Adak' KÄ™piĹ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2011-01-16 19:25:15
Autor: DJ
lpg i silniki start stop
a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ?

Bo maja wtrysk benzyny bezposrednio do cylindra.
A tego gazownicy nie opanowali.

Ale moze kiedys opanuja.

Wiekszosc silnikow FSI/GDI da sie zagazowac LPG. W zasadzie problem jest z tymi z uwarstwieniem mieszanki. W pozostalych wtryskiwacze gazu montuje sie po prostu standardowo w poblizu zaworow dolotowych.
Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich warunkach ulegly by zapieczeniu/zatarciu z powodu wysokiej temperatury. Z tego powodu nalezy co jakis czas wtrysnac benzyne. Wiec taki silnik na LPG i tak bedzie spalal 1-3 listry benzyny na 100 km.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2011-01-16 20:00:19
Autor: J.F.
lpg i silniki start stop
On Sun, 16 Jan 2011 19:25:15 +0100,  DJ wrote:
Wiekszosc silnikow FSI/GDI da sie zagazowac LPG. W zasadzie problem jest z tymi z uwarstwieniem mieszanki. W pozostalych wtryskiwacze gazu montuje sie po prostu standardowo w poblizu zaworow dolotowych.
Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich warunkach ulegly by zapieczeniu/zatarciu z powodu wysokiej temperatury. Z tego powodu nalezy co jakis czas wtrysnac benzyne. Wiec taki silnik na LPG i tak bedzie spalal 1-3 listry benzyny na 100 km.

Czyli jak to dziala - co iles tam obrotow wryskujemy benzyne a nie gaz
? J.

Data: 2011-01-17 00:51:24
Autor: DJ
lpg i silniki start stop
Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich warunkach
ulegly by zapieczeniu/zatarciu z powodu wysokiej temperatury. Z tego powodu
nalezy co jakis czas wtrysnac benzyne. Wiec taki silnik na LPG i tak bedzie
spalal 1-3 listry benzyny na 100 km.

Czyli jak to dziala - co iles tam obrotow wryskujemy benzyne a nie gaz
?

Tak. Przy czym szczegolow nie znam i nie wiem, czy jest to pojedynczy wtrysk benzyny czy kilka wtryskow oraz czy chwilowo dzialaja wszystkie wtryskiwacze benzynowe naraz czy wybiorczo po kolei. Generalnie kazde rozwiazanie jest mozliwe. To tylko kwestia oprogramowania sterownika LPG.
Z tego co wiem to na razie tylko nieliczne zaklady sie za takie silniki biora i to raczej na razie bardziej ekperymentalnie jak masowo. W miare jak bedzie tych silnikow przybywac to i montaz instalacji do nich sie upowszechni.

Pozdrowienia

Darek

Data: 2011-01-17 08:43:15
Autor: Agent
lpg i silniki start stop

Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ih009h$71t$1news.onet.pl...
Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich warunkach
ulegly by zapieczeniu/zatarciu z powodu wysokiej temperatury. Z tego powodu
nalezy co jakis czas wtrysnac benzyne. Wiec taki silnik na LPG i tak bedzie
spalal 1-3 listry benzyny na 100 km.

Czyli jak to dziala - co iles tam obrotow wryskujemy benzyne a nie gaz
?

Tak. Przy czym szczegolow nie znam i nie wiem, czy jest to pojedynczy wtrysk benzyny czy kilka wtryskow oraz czy chwilowo dzialaja wszystkie wtryskiwacze benzynowe naraz czy wybiorczo po kolei. Generalnie kazde rozwiazanie jest mozliwe. To tylko kwestia oprogramowania sterownika LPG.

Raz benzynowe a raz lpg to napewno nie. Silnik raczej nie chodził by przy tym równo. Prawie napewno jest to jednoczesny wtrysk gazu i benzyny. No i teraz po co to robić skoro ma spalać tez benzynę, do tego na zimnym pewnie tylko benzynę a dochodzi koszt instalacji i serwisowania, nie mówi±c o problemach z regulacj±.

Data: 2011-01-16 20:21:26
Autor: Papkin
lpg i silniki start stop

Wiekszosc silnikow FSI/GDI da sie zagazowac LPG. W zasadzie problem
jest z tymi z uwarstwieniem mieszanki. W pozostalych wtryskiwacze
gazu montuje sie po prostu standardowo w poblizu zaworow dolotowych.
Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich
warunkach ulegly by zapieczeniu/zatarciu z powodu wysokiej
temperatury. Z tego powodu nalezy co jakis czas wtrysnac benzyne.
Wiec taki silnik na LPG i tak bedzie spalal 1-3 listry benzyny na 100
km.

Tez o tym czytalem. W sumie czyni to troche malo oplacalna modyfikacja... a juz na pewno stawia pytanie czy jest sens takiego gazowania? Zapewne instalacja DROZSZA, o ile?

Przydalby sie uczciwy artykul z informacjami o tych zuzyciach. Kazde auto na LPG 4 generacji bedzie spalac iles tam benzyny na rozruch i rozgrzenie silnika, pozniej co start (nawet cieplego) tez kilka sekund dziala na benzynie (mozna to wylaczyc). Ale rozgrzenie tylko na benzynie i jest to oczywiste.

Widzialem instalacje z opcja w programie ECU gazu "pojazd typu kurier" czyli jak jedziemy 100m i silnik wylaczamy, znow wlaczamy i 200m itd. I wtedy silnik startowal od razu na gazie - bo nadal byl wystarczajaco cieply na taki myk.

Teraz podajesz to "nadmiarowe" 1-3l/100 przy zalozeniu ze auto jedzie 100km bez zatrzymania i bylo juz rozgrzene zanim nie robilismy testu tak?

Tj 1-3l/100 jest nieuniknionym nadmiarem w stosunku do instalacji 4 generacji w silnikach o starszej konstrukcji bez tych dotryskow chlodzacych. Nie wliczamy benzyny na rozgrzenie czy pierwsze sekundy pracy silnika od wlaczenia.

Jakies linki?

Data: 2011-01-18 01:40:18
Autor: J.F.
lpg i silniki start stop
On Sun, 16 Jan 2011 20:21:26 +0100,  Papkin wrote:
Przydalby sie uczciwy artykul z informacjami o tych zuzyciach. Kazde auto na LPG 4 generacji bedzie spalac iles tam benzyny na rozruch i rozgrzenie silnika, pozniej co start (nawet cieplego) tez kilka sekund dziala na benzynie (mozna to wylaczyc). Ale rozgrzenie tylko na benzynie i jest to oczywiste.

Widzialem instalacje z opcja w programie ECU gazu "pojazd typu kurier" czyli jak jedziemy 100m i silnik wylaczamy, znow wlaczamy i 200m itd. I wtedy silnik startowal od razu na gazie - bo nadal byl wystarczajaco cieply na taki myk.

No wiesz, ja swoja sierre na gazniku zapalalem zawsze na gazie, i
tylko ponizej ok -15C byly klopoty. Nie wiem jak tam wtryskiwacze - potrzebuja troche ruchu czy nie ..

J.

Data: 2011-01-16 20:06:45
Autor: Mumin
lpg i silniki start stop
W dniu 2011-01-16 16:22, Agent pisze:

GDI też bywały z fabrycznym gazem. Tylko to było LPI, czyli gaz w stanie ciekłym o ile się orientuję, bo o gazie wiem niewiele.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2011-01-16 23:01:36
Autor: ALGI
lpg i silniki start stop
Dnia Sun, 16 Jan 2011 15:18:49 +0100, J.F. napisał(a):


a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ?

Bo maja wtrysk benzyny bezposrednio do cylindra. A tego gazownicy nie opanowali.

Ale moze kiedys opanuja.


FSI już gazuj±. Jest kilka instalacji na gazeo.pl i nawet made in PL...

A GDI to rzeczywi¶cie jest problematyczne...

Data: 2011-01-16 23:20:57
Autor: J.F.
lpg i silniki start stop
On Sun, 16 Jan 2011 23:01:36 +0100,  ALGI wrote:
Dnia Sun, 16 Jan 2011 15:18:49 +0100, J.F. napisał(a):
a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ?
Bo maja wtrysk benzyny bezposrednio do cylindra. A tego gazownicy nie opanowali.

Ale moze kiedys opanuja.
FSI już gazuj±. Jest kilka instalacji na gazeo.pl i nawet made in PL...

Wiem, ale czy porzadny/rozsadny sposob gazuja.

Bo tu faktycznie az by sie prosilo doprowadzic ciekly LPG do
wtryskiwacza.

J.

Data: 2011-02-01 03:52:35
Autor: Feromon
lpg i silniki start stop

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:aes5j69lfbdk52rnq8iuhe0vkou6sijo144ax.com...
On Sun, 16 Jan 2011 14:21:49 +0100,  killeen wrote:
coraz wiecej modeli nowych samochodow posiada lub za pewna doplata
moze posiadac silniki, ktore wylaczaja sie w trakcie stania np. na
czerwonych swiatlach ... jak te nowe samochody stana sie za dwa lub trzy
lata stare to moze powstac pokusa zagazowania autek w przypadku silnikow
benzynowych i powstaje pytanie czy taki silnik start&stop da sie wogole
zagazowac

A czemu nie ? Skoro mozna wylaczyc silnik i wlaczyc ponownie, to czemu
nie na pare sekund ?
Tylko warto sprawdzic czy w komputerze gazowym jest opcja "zapalaj na
gazie powyzej -5 stopni C".

Za to bym sie przyjrzal czy te silniki nie sa FSI/GDI ..


Ja w Poldku mialem zepsuta benzyne i na gazie zapalalem BEZ PROBLEMU
w ciagu KILKUNASTU sekund krecenia wylacznie na GAZIE. Nawet prz mrozach
rzedu -10 stopni. Przy wiekszych musialem krecic kilka razy po kilka sekund.

Feromon

Data: 2011-01-16 21:33:54
Autor: Jarek
lpg i silniki start stop
W dniu 16.01.2011 14:21, killeen pisze:
bez start&stop-a ? czy dobrze rozumuje ? czy mozna instalowac lpg
w systemach ze start&stopem ?

Start/Stop to ¶ciema. Dodatkowo nieekologiczna.
Po pierwsze działa prawidłowo tylko gdy temperatura otoczenia jest na
poziomie 18stC. Jak jest cieplej i chodzi klima, to już nie działa, bo
klima z aku nie pójdzie. Jak jest zimno i działa ogrzewanie to to samo.
Jak stoisz w korku - i co chwila ruszasz na chwilę, to aku szybko się
kończy i znów automatyka start/stop wył±czy.
Dodatkowo je¶li to diesel z filtrem to jazda w korku szybko załatwi
filtr bo niedogrzany nie pracuje (no ale tego na LPG łatwo się nie
przerobi...).
Jak benzyna to trochę lepiej, z tym że niedogrzany katalizator też nie
pracuje i albo truje ¶rodowisko albo się zapcha - tyle że tu łatwiej o
naprawę.
W praktyce można po prostu wył±czyć układ start/stop i traktować
samochód jak każdy inny. Zyski z LPG będ± na pewno większe niż z układu
Start/Stop. I to zarówno dla ¶rodowiska jak i dla kieszeni.

J.

lpg i silniki start stop

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona