Data: 2011-01-16 14:21:49 | |
Autor: killeen | |
lpg i silniki start stop | |
coraz wiecej modeli nowych samochodow posiada lub za pewna doplata
moze posiadac silniki, ktore wylaczaja sie w trakcie stania np. na czerwonych swiatlach ... jak te nowe samochody stana sie za dwa lub trzy lata stare to moze powstac pokusa zagazowania autek w przypadku silnikow benzynowych i powstaje pytanie czy taki silnik start&stop da sie wogole zagazowac ... juz przy zakupie warto wiedziec taka rzecz czy te dwa rozwiazania sie gryza ... jesli sie gryza a ktos rozwaza w przyszlosci zagazowanie auta to po prostu kupuje pojazd z silnikiem bez start&stop-a ? czy dobrze rozumuje ? czy mozna instalowac lpg w systemach ze start&stopem ? |
|
Data: 2011-01-16 14:27:56 | |
Autor: J.F. | |
lpg i silniki start stop | |
On Sun, 16 Jan 2011 14:21:49 +0100, killeen wrote:
coraz wiecej modeli nowych samochodow posiada lub za pewna doplata A czemu nie ? Skoro mozna wylaczyc silnik i wlaczyc ponownie, to czemu nie na pare sekund ? Tylko warto sprawdzic czy w komputerze gazowym jest opcja "zapalaj na gazie powyzej -5 stopni C". Za to bym sie przyjrzal czy te silniki nie sa FSI/GDI .. J. |
|
Data: 2011-01-16 14:46:46 | |
Autor: killeen | |
lpg i silniki start stop | |
W dniu 2011-01-16 14:27, J.F. pisze:
A czemu nie ? Skoro mozna wylaczyc silnik i wlaczyc ponownie, to czemu a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ? |
|
Data: 2011-01-16 15:18:49 | |
Autor: J.F. | |
lpg i silniki start stop | |
On Sun, 16 Jan 2011 14:46:46 +0100, killeen wrote:
W dniu 2011-01-16 14:27, J.F. pisze: Bo maja wtrysk benzyny bezposrednio do cylindra. A tego gazownicy nie opanowali. Ale moze kiedys opanuja. J. |
|
Data: 2011-01-16 15:53:45 | |
Autor: Adam Szewczak | |
lpg i silniki start stop | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:efv5j6lbbs8qrs4kk8hvokfco8sknmpebr4ax.com... On Sun, 16 Jan 2011 14:46:46 +0100, killeen wrote: No jak, 1.4TFSI jest gazowany fabrycznie przez VW czyli jak sie chce to sie da. PZDr Adam |
|
Data: 2011-01-16 16:22:36 | |
Autor: Agent | |
lpg i silniki start stop | |
Uzytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:igv0pv$tqe$1news.onet.pl... Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI |
|
Data: 2011-01-16 16:31:53 | |
Autor: Adam Szewczak | |
lpg i silniki start stop | |
Uzytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisal w wiadomosci news:igv2fs$41t$1news.onet.pl...
Odpal strone vw.de i tam masz passat EcoFuel i to juz tego najnowszego http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2009/04/27/vw-passat-1-4-tsi-ecofuel-mistrz-ekologii.aspx PZDr Adam |
|
Data: 2011-01-16 16:37:18 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
lpg i silniki start stop | |
W dniu 2011-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze:
Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI Zauważ jedno ale, Polak mając na myśli gazowanie - nie ma na myśli instalacji CNG jak w tym EcoFuel, a instalację LPG !! Widać jest jakaś różnica, pewnie kolosalna, skoro nie ładują fabrycznie instalacji LPG. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-01-16 16:40:28 | |
Autor: Adam Szewczak | |
lpg i silniki start stop | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:igv3bc$601$1news.onet.pl... W dniu 2011-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze: Czarek nie musisz mi tego mowic bo to wiem, co mam napisac ze specjalnie to zapodalem :P No gaz, to gaz co nie. Ale zobacz ze jezeli sie dalo CNG wsadzic do TSI to znaczy ze sie da, skoro robi to fabryka. A na marginesie, polo i golf Ecofuel sa juz na LPG dla odmiany. Moj kolega teraz zaimportowal T5 2.0CNG, zobaczymy jak to bedzie jezdzic i jakie beda oszczednosci w porownaniu do TDI. PZDr Adam |
|
Data: 2011-01-16 21:31:15 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
lpg i silniki start stop | |
W dniu 2011-01-16 16:40, Adam Szewczak pisze:
Czarek nie musisz mi tego mowic bo to wiem, co mam napisac ze specjalnie Mnie to tam wsio rawno, nie zamierzam się przesiadać z łomota na gazownię :) Jeśli to T5 będzie po dopakowaniu towarem jeździć tak jak Iveco na CNG, to nie chciałbym przynajmniej ja czegoś takiego :) Iveco brakuje momentu obrotowego szczególnie na starcie. I nie ujmując przy naszej rozbudowanej sieci stacji, cng raczej się nie opłaca - ruszysz w którąś stronę gdzie stacji brak po drodze i tak będziesz popylał na benzynie :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-01-16 16:53:03 | |
Autor: J.F. | |
lpg i silniki start stop | |
On Sun, 16 Jan 2011 16:37:18 +0100, Czarek Daniluk wrote:
W dniu 2011-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze: Tym niemniej jednak jakos udalo im sie rozwiazac problemy zwiazane z wtryskiem bezposrednim, pewnie na inny gaz tez by potrafili zrobic. Tylko ... moze nie maja motywacji ? Celem tego pojazdu jest pochwalenie sie emisja CO2, bo zuzycie 4.9kg paliwa/100km .. to jakies 6.3l benzyny. Zyskuja tylko na mniejszej zawartosci wegla w metanie. J. |
|
Data: 2011-01-16 17:05:53 | |
Autor: Adam Szewczak | |
lpg i silniki start stop | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:dr46j6hm20urqcd6vnjguk24qa0fjs4b4f4ax.com... On Sun, 16 Jan 2011 16:37:18 +0100, Czarek Daniluk wrote: Ale i koszty sa znacznie nizsze, obecnie u nas gaz kosztuje 2.25 za metr. Zużycie paliwa na 100 km (CNG|benzyna): - cykl miejski - 9,3 m3 | 9,6 l - cykl pozamiejski - 5,4 m3 | 5,7 l - cykl mieszany - 6,9 m3 | 7,2 l Tak ze nawet biorac pod uwage koszty u nas to 100km na CNG (w miescie) 21 zl vs 48 zl PZDr Adam |
|
Data: 2011-01-16 21:32:43 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
lpg i silniki start stop | |
W dniu 2011-01-16 17:05, Adam Szewczak pisze:
Ale i koszty sa znacznie nizsze, obecnie u nas gaz kosztuje 2.25 za metr. A nie 2,49 ?? JeĽdziłem w sobotę Kolejow± - i zdawało mi się że widziałem wła¶nie 2,49. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-01-16 22:36:10 | |
Autor: Adam Szewczak | |
lpg i silniki start stop | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomo¶ci news:igvkl9$2lv$2news.onet.pl... W dniu 2011-01-16 17:05, Adam Szewczak pisze: Wiesz co musze podjechac zobaczyc, ale ostatnio ustawowo bylo podniesione na 2.25. PZDr Adam |
|
Data: 2011-01-16 16:40:05 | |
Autor: neoniusz | |
lpg i silniki start stop | |
W dniu 11-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze:
Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI Ale wiesz, ze gaz ziemny, to nie LPG? |
|
Data: 2011-01-16 18:14:35 | |
Autor: Agent | |
lpg i silniki start stop | |
Uzytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:igv31f$5rj$1news.onet.pl... Szkoda ze nie LPG. Ale to napewno tez sie z czasem da jak zrobia podawanie LPG w fazie cieklej wtryskiwaczami od benzyny. I to ostatnie pewnie jest teraz najwiekszym problemem. |
|
Data: 2011-01-16 19:15:16 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
lpg i silniki start stop | |
Szkoda ze nie LPG. Ale to napewno tez sie z czasem da jak zrobia Oj, a Skoda Octavia II z tym małym TFSI (105KM?) - od 1 czy 2 miesiecy oferowana z LPG. Czyli da się. A że drogo i na razie tylko producent? Ha... -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2011-01-16 19:25:15 | |
Autor: DJ | |
lpg i silniki start stop | |
a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ? Wiekszosc silnikow FSI/GDI da sie zagazowac LPG. W zasadzie problem jest z tymi z uwarstwieniem mieszanki. W pozostalych wtryskiwacze gazu montuje sie po prostu standardowo w poblizu zaworow dolotowych. Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich warunkach ulegly by zapieczeniu/zatarciu z powodu wysokiej temperatury. Z tego powodu nalezy co jakis czas wtrysnac benzyne. Wiec taki silnik na LPG i tak bedzie spalal 1-3 listry benzyny na 100 km. Pozdrawiam Darek |
|
Data: 2011-01-16 20:00:19 | |
Autor: J.F. | |
lpg i silniki start stop | |
On Sun, 16 Jan 2011 19:25:15 +0100, DJ wrote:
Wiekszosc silnikow FSI/GDI da sie zagazowac LPG. W zasadzie problem jest z tymi z uwarstwieniem mieszanki. W pozostalych wtryskiwacze gazu montuje sie po prostu standardowo w poblizu zaworow dolotowych. Czyli jak to dziala - co iles tam obrotow wryskujemy benzyne a nie gaz ? J. |
|
Data: 2011-01-17 00:51:24 | |
Autor: DJ | |
lpg i silniki start stop | |
Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich warunkach Tak. Przy czym szczegolow nie znam i nie wiem, czy jest to pojedynczy wtrysk benzyny czy kilka wtryskow oraz czy chwilowo dzialaja wszystkie wtryskiwacze benzynowe naraz czy wybiorczo po kolei. Generalnie kazde rozwiazanie jest mozliwe. To tylko kwestia oprogramowania sterownika LPG. Z tego co wiem to na razie tylko nieliczne zaklady sie za takie silniki biora i to raczej na razie bardziej ekperymentalnie jak masowo. W miare jak bedzie tych silnikow przybywac to i montaz instalacji do nich sie upowszechni. Pozdrowienia Darek |
|
Data: 2011-01-17 08:43:15 | |
Autor: Agent | |
lpg i silniki start stop | |
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ih009h$71t$1news.onet.pl... Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich warunkach Raz benzynowe a raz lpg to napewno nie. Silnik raczej nie chodził by przy tym równo. Prawie napewno jest to jednoczesny wtrysk gazu i benzyny. No i teraz po co to robić skoro ma spalać tez benzynę, do tego na zimnym pewnie tylko benzynę a dochodzi koszt instalacji i serwisowania, nie mówi±c o problemach z regulacj±. |
|
Data: 2011-01-16 20:21:26 | |
Autor: Papkin | |
lpg i silniki start stop | |
Tez o tym czytalem. W sumie czyni to troche malo oplacalna modyfikacja... a juz na pewno stawia pytanie czy jest sens takiego gazowania? Zapewne instalacja DROZSZA, o ile? Przydalby sie uczciwy artykul z informacjami o tych zuzyciach. Kazde auto na LPG 4 generacji bedzie spalac iles tam benzyny na rozruch i rozgrzenie silnika, pozniej co start (nawet cieplego) tez kilka sekund dziala na benzynie (mozna to wylaczyc). Ale rozgrzenie tylko na benzynie i jest to oczywiste. Widzialem instalacje z opcja w programie ECU gazu "pojazd typu kurier" czyli jak jedziemy 100m i silnik wylaczamy, znow wlaczamy i 200m itd. I wtedy silnik startowal od razu na gazie - bo nadal byl wystarczajaco cieply na taki myk. Teraz podajesz to "nadmiarowe" 1-3l/100 przy zalozeniu ze auto jedzie 100km bez zatrzymania i bylo juz rozgrzene zanim nie robilismy testu tak? Tj 1-3l/100 jest nieuniknionym nadmiarem w stosunku do instalacji 4 generacji w silnikach o starszej konstrukcji bez tych dotryskow chlodzacych. Nie wliczamy benzyny na rozgrzenie czy pierwsze sekundy pracy silnika od wlaczenia. Jakies linki? |
|
Data: 2011-01-18 01:40:18 | |
Autor: J.F. | |
lpg i silniki start stop | |
On Sun, 16 Jan 2011 20:21:26 +0100, Papkin wrote:
Przydalby sie uczciwy artykul z informacjami o tych zuzyciach. Kazde auto na LPG 4 generacji bedzie spalac iles tam benzyny na rozruch i rozgrzenie silnika, pozniej co start (nawet cieplego) tez kilka sekund dziala na benzynie (mozna to wylaczyc). Ale rozgrzenie tylko na benzynie i jest to oczywiste. No wiesz, ja swoja sierre na gazniku zapalalem zawsze na gazie, i tylko ponizej ok -15C byly klopoty. Nie wiem jak tam wtryskiwacze - potrzebuja troche ruchu czy nie .. J. |
|
Data: 2011-01-16 20:06:45 | |
Autor: Mumin | |
lpg i silniki start stop | |
W dniu 2011-01-16 16:22, Agent pisze:
GDI też bywały z fabrycznym gazem. Tylko to było LPI, czyli gaz w stanie ciekłym o ile się orientuję, bo o gazie wiem niewiele. -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2011-01-16 23:01:36 | |
Autor: ALGI | |
lpg i silniki start stop | |
Dnia Sun, 16 Jan 2011 15:18:49 +0100, J.F. napisał(a):
FSI już gazuj±. Jest kilka instalacji na gazeo.pl i nawet made in PL... A GDI to rzeczywi¶cie jest problematyczne... |
|
Data: 2011-01-16 23:20:57 | |
Autor: J.F. | |
lpg i silniki start stop | |
On Sun, 16 Jan 2011 23:01:36 +0100, ALGI wrote:
Dnia Sun, 16 Jan 2011 15:18:49 +0100, J.F. napisał(a): Wiem, ale czy porzadny/rozsadny sposob gazuja. Bo tu faktycznie az by sie prosilo doprowadzic ciekly LPG do wtryskiwacza. J. |
|
Data: 2011-02-01 03:52:35 | |
Autor: Feromon | |
lpg i silniki start stop | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:aes5j69lfbdk52rnq8iuhe0vkou6sijo144ax.com... On Sun, 16 Jan 2011 14:21:49 +0100, killeen wrote: Ja w Poldku mialem zepsuta benzyne i na gazie zapalalem BEZ PROBLEMU w ciagu KILKUNASTU sekund krecenia wylacznie na GAZIE. Nawet prz mrozach rzedu -10 stopni. Przy wiekszych musialem krecic kilka razy po kilka sekund. Feromon |
|
Data: 2011-01-16 21:33:54 | |
Autor: Jarek | |
lpg i silniki start stop | |
W dniu 16.01.2011 14:21, killeen pisze:
bez start&stop-a ? czy dobrze rozumuje ? czy mozna instalowac lpg Start/Stop to ¶ciema. Dodatkowo nieekologiczna. Po pierwsze działa prawidłowo tylko gdy temperatura otoczenia jest na poziomie 18stC. Jak jest cieplej i chodzi klima, to już nie działa, bo klima z aku nie pójdzie. Jak jest zimno i działa ogrzewanie to to samo. Jak stoisz w korku - i co chwila ruszasz na chwilę, to aku szybko się kończy i znów automatyka start/stop wył±czy. Dodatkowo je¶li to diesel z filtrem to jazda w korku szybko załatwi filtr bo niedogrzany nie pracuje (no ale tego na LPG łatwo się nie przerobi...). Jak benzyna to trochę lepiej, z tym że niedogrzany katalizator też nie pracuje i albo truje ¶rodowisko albo się zapcha - tyle że tu łatwiej o naprawę. W praktyce można po prostu wył±czyć układ start/stop i traktować samochód jak każdy inny. Zyski z LPG będ± na pewno większe niż z układu Start/Stop. I to zarówno dla ¶rodowiska jak i dla kieszeni. J. |