Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   konkurencja dla mazdy 6 ?

konkurencja dla mazdy 6 ?

Data: 2010-01-16 18:33:05
Autor: darek s.
konkurencja dla mazdy 6 ?
Witam

Od pewnego czasu poszukuje Mazdy 6 kombi diesla z ok 2004 silnik 136 KM i ostatnio moja uwage zwrocil Opel Vectra rowniez kombi. O gustach sie nie rozmawia ale dodam ze stylistyka Opla mi jak najbardziej odpowiada.

czy biorac pod uwage :
1. niezawodnosc/komfort jazdy/ceny napraw i czesci
2. wielkosc bagaznika i wnetrza/utrate wartosci

warto rozwazac zakup Vectry kombi 1,9 diesel 120 KM z ok 2006 ?
budżet to ok 35 tys zl

pozdrawiam

Data: 2010-01-16 20:34:23
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
konkurencja dla mazdy 6 ?
W dniu 2010-01-16 19:33, darek s. pisze:
Witam

Od pewnego czasu poszukuje Mazdy 6 kombi diesla z ok 2004 silnik 136 KM i
ostatnio moja uwage zwrocil Opel Vectra rowniez kombi. O gustach sie nie
rozmawia ale dodam ze stylistyka Opla mi jak najbardziej odpowiada.

czy biorac pod uwage :
1. niezawodnosc/komfort jazdy/ceny napraw i czesci
2. wielkosc bagaznika i wnetrza/utrate wartosci

warto rozwazac zakup Vectry kombi 1,9 diesel 120 KM z ok 2006 ?
budÂżet to ok 35 tys zl

Możesz rozważyć jeszcze:

Mondeo
Citroena C5

Nie mają poważania i renomy - więc będą tańsze lub w lepszym stanie...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-01-16 20:25:28
Autor: darek s.
konkurencja dla mazdy 6 ?

Możesz rozważyć jeszcze:

Mondeo
Citroena C5

Citroen odpadl juz dawno, nad Fordem faktycznie zastanawialem sie. Czy biorac po uwage kwote na zakup ok 35 tys warto porownywac Mazde z ...Fordem ?

Data: 2010-01-16 23:27:26
Autor: Irokez
konkurencja dla mazdy 6 ?
Użytkownik "darek s." <skwierczacy@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hit7c2$o2f$1inews.gazeta.pl...

Możesz rozważyć jeszcze:

Mondeo
Citroena C5

Citroen odpadl juz dawno, nad Fordem faktycznie zastanawialem sie. Czy biorac po uwage kwote na zakup ok 35 tys warto porownywac Mazde z ...Fordem

A dlaczego C5 od razu skreśliłeś?

Bo ja skreśliłem Mondeo TDCi ze względu na potężne prawdopodobieństwo że ktoś sprzedaje bo własnie są do wymiany wszystkie wtryskiwacze za jakieś 6 koła plus dwumasa, sprzęgło i się robi jakieś +10 koła za auto.

W silnikach PSA nie padają wtryskiwacze co wymiane oleju, policzyłem tylko dwumasę i ewentualny FAP.

Podoba mi się jednak bardziej 407 Kombi.

Skreślilem również Passata 2.0TDI B6 ze względu na konieczność dopłacenia po zakupie około 22 tysięcy za nową głowicę (mikropeknięcia) oraz pompe oleju z wałem ze względu na wycierającą się zębatkę która nie istnieje jako samodzielna część zamienna.

Chyba został bym przy Mazdzie, oglądam równie Accordy.
Ale ja wolę jednak benzynę, bo z racji moich przebiegów 15-20k rocznie i konieczności dopłaty do uzywanego diezla na powyższe przypadłości 10-20 tysiecy nigdy mi się nie zwróci to w niższych kosztach spalania.

Pozdrawiam.

PS. Mam Alfę 2.4JTD więc nie jestem przeciwnikiem diesla, ale po prostu widzę co jeszcze ładnie działa a może wyzionąć ducha i ile mnie to będzie kosztowało (a juz dwumase na kole pasowym wymieniałem i przepływkę) w porównaniu z poprzednia benzyną 1.6 w Megance gdzie takich generatorów kosztów po prostu nie było. Trzymam się tylko na razie tezy, że JTD są najmniej problematyczne w stosunku do wszysttkich innych popularnych współczesnych diesli ;)

--
Irokez

Data: 2010-01-16 23:58:24
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
konkurencja dla mazdy 6 ?
W dniu 2010-01-16 23:27, Irokez pisze:
UÂżytkownik "darek s."<skwierczacy@gazeta.pl>  napisaÂł w wiadomoÂści

A dlaczego C5 od razu skreÂśliÂłeÂś?

Bo ja skreÂśliÂłem Mondeo TDCi ze wzglĂŞdu na potĂŞÂżne prawdopodobieĂąstwo Âże
ktoÂś sprzedaje bo wÂłasnie sÂą do wymiany wszystkie wtryskiwacze za jakieÂś 6
koÂła plus dwumasa, sprzĂŞgÂło i siĂŞ robi jakieÂś +10 koÂła za auto.
No tak - Lucas... TDCi z początku produkcji :(

W silnikach PSA nie padajÂą wtryskiwacze co wymiane oleju, policzyÂłem tylko
dwumasĂŞ i ewentualny FAP.

Podoba mi siĂŞ jednak bardziej 407 Kombi.
Kwestia urody i poczucia wpasowania się w auto - akurat mi się nie podoba z zewnątrz...

Skreœlilem równie¿ Passata 2.0TDI B6 ze wzglêdu na koniecznoœÌ dop³acenia po
zakupie okoÂło 22 tysiĂŞcy za nowÂą gÂłowicĂŞ (mikropekniĂŞcia) oraz pompe oleju z
waÂłem ze wzglĂŞdu na wycierajÂącÂą siĂŞ zĂŞbatkĂŞ ktĂłra nie istnieje jako
samodzielna czêœÌ zamienna.
Przecież VW się nie psują... To szczyt doskonałości... i.t.p. urban legends ;) - A koszty - całkiem tanio jak na "ludowy samochód" ;) ...

Chyba zostaÂł bym przy Mazdzie, oglÂądam rĂłwnie Accordy.
Ale ja wolĂŞ jednak benzynĂŞ, bo z racji moich przebiegĂłw 15-20k rocznie i
koniecznoÂści dopÂłaty do uzywanego diezla na powyÂższe przypadÂłoÂści 10-20
tysiecy nigdy mi siĂŞ nie zwrĂłci to w niÂższych kosztach spalania.
Jeszcze, gdy auto w przeważającej części jest używane na krótkich trasach to benzyna ma ewidentną przewagę, bo Diesel nie zdąży się nagrzać.
Miałem możliwość porównywania na tej samej trasie Diesla (2.0 HDi) i benzyniaka 1.4 - gdy w Dieslu wskazówka temperatury silnika dopiero zaczynała się poruszać i można było włączyć ogrzewanie, to w benzyniaku zmniejszałem grzanie, aby się nie ugotować...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-01-17 21:55:26
Autor: Agent
konkurencja dla mazdy 6 ?
..
Miałem możliwość porównywania na tej samej trasie Diesla (2.0 HDi) i benzyniaka 1.4 - gdy w Dieslu wskazówka temperatury silnika dopiero zaczynała się poruszać i można było włączyć ogrzewanie, to w benzyniaku zmniejszałem grzanie, aby się nie ugotować...

To że się wolniej rozgrzewa to fakt ale mało kto bierze pod uwagę że diesel pracuje w wyższej temeraturze więc nie dziwota że wolniej wskazówka osiąga właściwa temp co nie znaczy że jest ona mniejsza niż w benzynie już zagrzanej.

Data: 2010-01-17 22:54:34
Autor: Irokez
konkurencja dla mazdy 6 ?
Użytkownik "Agent" <wojciech.przyjemski@op.pl> napisał w wiadomości news:hivtfj$6hg$1news.onet.pl...
.
Miałem możliwość porównywania na tej samej trasie Diesla (2.0 HDi) i benzyniaka 1.4 - gdy w Dieslu wskazówka temperatury silnika dopiero zaczynała się poruszać i można było włączyć ogrzewanie, to w benzyniaku zmniejszałem grzanie, aby się nie ugotować...

To że się wolniej rozgrzewa to fakt ale mało kto bierze pod uwagę że diesel pracuje w wyższej temeraturze więc nie dziwota że wolniej wskazówka osiąga właściwa temp co nie znaczy że jest ona mniejsza niż w benzynie już zagrzanej.

Nic kompletnie nie rozumiem z tego
W tym samym miejscu i czasie silnik diesla pracuje w tej samej temperaturze co stojące obok identyczne auto z silnikiem benzynowym.
Jeżeli jednak pracuje w wyższej temperaturze to niby dlaczego ma się wolniej rozgrzewac już nie wyjasniłeś
Za to napisałeś, że pomimo że wolniej wskazówka osiaga temperaturę jest ona nie mniejsza niż w benzynowym silniku - w dieslu dają wskaźnik ze zwłoką? czy jak? aha zagrzanej benzynie... no to już wiem że silnik własnie odpalonego diesla w -15 stopniach na zewnątrz stojącego przez tydzień ma w moment temperaturę większą od pracującej rozgrzanej benzyny.

Weź przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz i napisz porządnie, i odstaw to co bierzesz bo szkodzi.

Teraz od siebie - silnik JTD w mojej Alfie ma stabilizowaną temperaturę pracy przez termostat niższą, niż silnik benzynowy o około 8 stopni. Nie, nie mam walniętego termostatu, jest on fabrycznie na 82 stopnie a nie na 90.

--
Irokez

Data: 2010-01-17 23:51:35
Autor: Borys Pogoreło
konkurencja dla mazdy 6 ?
Dnia Sun, 17 Jan 2010 22:54:34 +0100, Irokez napisał(a):

Teraz od siebie - silnik JTD w mojej Alfie ma stabilizowaną temperaturę pracy przez termostat niższą, niż silnik benzynowy o około 8 stopni. Nie, nie mam walniętego termostatu, jest on fabrycznie na 82 stopnie a nie na 90.

 A co masz na wskaźniku temperatury? Wskazówka mimo wszystko się przykleja
do 90?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-18 16:38:10
Autor: Irokez
konkurencja dla mazdy 6 ?
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:b9uoxqn4x1s3$.1rm4ukvjn0yt7$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 17 Jan 2010 22:54:34 +0100, Irokez napisał(a):

Teraz od siebie - silnik JTD w mojej Alfie ma stabilizowaną temperaturę
pracy przez termostat niższą, niż silnik benzynowy o około 8 stopni. Nie,
nie mam walniętego termostatu, jest on fabrycznie na 82 stopnie a nie na 90.

A co masz na wskaźniku temperatury? Wskazówka mimo wszystko się przykleja
do 90?

Jedzie do 90 a po właczeniu termomostatu spada na 80 i tak zostaje.

--
Irokez

Data: 2010-01-18 17:24:28
Autor: Borys Pogoreło
konkurencja dla mazdy 6 ?
Dnia Mon, 18 Jan 2010 16:38:10 +0100, Irokez napisał(a):

A co masz na wskaźniku temperatury? Wskazówka mimo wszystko się przykleja
do 90?

Jedzie do 90 a po właczeniu termomostatu spada na 80 i tak zostaje.

 Hm. U mnie trzyma się 90. W JTDm coś zmienili w tym temacie?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-18 19:39:15
Autor: Irokez
konkurencja dla mazdy 6 ?
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:16mudbzw2258h.al54vnsdqfqm.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 18 Jan 2010 16:38:10 +0100, Irokez napisał(a):

A co masz na wskaźniku temperatury? Wskazówka mimo wszystko się przykleja
do 90?

Jedzie do 90 a po właczeniu termomostatu spada na 80 i tak zostaje.

Hm. U mnie trzyma się 90. W JTDm coś zmienili w tym temacie?

A tego nie wiem, ale dość prawdopodobne bo jak widze to pad termostatu z reguły objawia się niedomykaniem.
Wejdź na forum alfaclub.pl lub na alfoholicy.org i zapytaj.
Ja tam się rozglądałem na temat mojego JTD bo mi ledwo do 70 dobijało. Po wymianie termostatu jest OK.
Benzyniaki mają normalnie 90 stopni.

Pozdrawiam

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2010-01-18 22:36:04
Autor: Borys Pogoreło
konkurencja dla mazdy 6 ?
Dnia Mon, 18 Jan 2010 19:39:15 +0100, Irokez napisał(a):

A tego nie wiem, ale dość prawdopodobne bo jak widze to pad termostatu z reguły objawia się niedomykaniem.
Wejdź na forum alfaclub.pl lub na alfoholicy.org i zapytaj.
Ja tam się rozglądałem na temat mojego JTD bo mi ledwo do 70 dobijało. Po wymianie termostatu jest OK.
Benzyniaki mają normalnie 90 stopni.

 Chyba, że to typowa przypadłość nowszych modeli aut, co to mają "nie
rozpraszać kierowcy" :) A wskazówka opuszcza 90 dopiero jak jest naprawdę
gorąco lub zimno...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-18 22:40:39
Autor: Irokez
konkurencja dla mazdy 6 ?
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:9w8mewb08rvm.wqvt5yr3ezem$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 18 Jan 2010 19:39:15 +0100, Irokez napisał(a):

A tego nie wiem, ale dość prawdopodobne bo jak widze to pad termostatu z
reguły objawia się niedomykaniem.
Wejdź na forum alfaclub.pl lub na alfoholicy.org i zapytaj.
Ja tam się rozglądałem na temat mojego JTD bo mi ledwo do 70 dobijało. Po
wymianie termostatu jest OK.
Benzyniaki mają normalnie 90 stopni.

Chyba, że to typowa przypadłość nowszych modeli aut, co to mają "nie
rozpraszać kierowcy" :) A wskazówka opuszcza 90 dopiero jak jest naprawdę
gorąco lub zimno...

chyba że ktoś grzebał i wstawił termostat od benzyny...
Było też o zamiennikach które z nazwy nimi były ale temperaturę na 90 sopni trzymały
Lepiej zapytaj na forum.

--
Irokez

Data: 2010-01-17 09:20:20
Autor: Czarek Daniluk
konkurencja dla mazdy 6 ?
Użytkownik Irokez napisał:

Skreślilem również Passata 2.0TDI B6 ze względu na konieczność dopłacenia po zakupie około 22 tysięcy za nową głowicę (mikropeknięcia) oraz pompe oleju z wałem ze względu na wycierającą się zębatkę która nie istnieje jako samodzielna część zamienna.

Znajomy kupił Jeep Kompass właśnie z 2,0 TDI, nie wiem czy pół roku pojeździł - zmielił właśnie zębatkę przy pompie i po silniku, teraz na drugi silnik szykuje 7kzł ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-01-17 12:05:02
Autor: Szymon Machel
konkurencja dla mazdy 6 ?

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.pl> napisał w wiadomości

Skreślilem również Passata 2.0TDI B6 ze względu na konieczność dopłacenia po zakupie około 22 tysięcy za nową głowicę (mikropeknięcia) oraz pompe oleju z wałem ze względu na wycierającą się zębatkę która nie istnieje jako samodzielna część zamienna.

Znajomy kupił Jeep Kompass właśnie z 2,0 TDI, nie wiem czy pół roku pojeździł - zmielił właśnie zębatkę przy pompie i po silniku, teraz na drugi silnik szykuje 7kzł ;)


Bo jak TDI to 1.9 :) A jeszcze jak nie będzie miał pompowtrysków
to już poezja.

Szymon

Data: 2010-01-17 17:53:28
Autor: Borys Pogoreło
konkurencja dla mazdy 6 ?
Dnia Sat, 16 Jan 2010 23:27:26 +0100, Irokez napisał(a):

Skreślilem również Passata 2.0TDI B6 ze względu na konieczność dopłacenia po zakupie około 22 tysięcy za nową głowicę (mikropeknięcia) oraz pompe oleju z wałem ze względu na wycierającą się zębatkę która nie istnieje jako samodzielna część zamienna.

 No tak, ale to przecież Passat, koszta eksploatacyjne ;-)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-18 00:46:31
Autor: The_EaGle
konkurencja dla mazdy 6 ?
Irokez pisze:
Użytkownik "darek s." <skwierczacy@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hit7c2$o2f$1inews.gazeta.pl...
Możesz rozważyć jeszcze:

Mondeo
Citroena C5
Citroen odpadl juz dawno, nad Fordem faktycznie zastanawialem sie. Czy biorac po uwage kwote na zakup ok 35 tys warto porownywac Mazde z ...Fordem

A dlaczego C5 od razu skreśliłeś?

Bo ja skreśliłem Mondeo TDCi ze względu na potężne prawdopodobieństwo że ktoś sprzedaje bo własnie są do wymiany wszystkie wtryskiwacze za jakieś 6 koła plus dwumasa, sprzęgło i się robi jakieś +10 koła za auto.

Mam forda od nowości z 2004r i ma 235 tys km i jeszcze nie padł żaden wtryskiwacz.

Po za tym dwumasę słychać jak pada, wtryski też nie padają z dnia na dzień. Dwumasa to 3 tys PLN w mondeo a wtryski nie są zbyt drogie okolo 400-600zł szt.


W silnikach PSA nie padają wtryskiwacze co wymiane oleju, policzyłem tylko dwumasę i ewentualny FAP.

Za to pada elektronika i zawieszenie co nie pada w fordach. Jak kto woli...

Podoba mi się jednak bardziej 407 Kombi.

Skreślilem również Passata 2.0TDI B6 ze względu na konieczność dopłacenia po zakupie około 22 tysięcy za nową głowicę (mikropeknięcia) oraz pompe oleju z wałem ze względu na wycierającą się zębatkę która nie istnieje jako samodzielna część zamienna.

LOL :))) Auto Świata się naczytałeś? :)))

Chyba został bym przy Mazdzie, oglądam równie Accordy.
Oświece cię mazda 6 to 90% ford monedo. Accord wypadł z kolei najgorzej z testowanych przez ADAC samochodów klasy średniej w teście prowadzenia.
Accord prowadzi się wg ADAC gorzej niż vectra.

Ale ja wolę jednak benzynę, bo z racji moich przebiegów 15-20k rocznie i konieczności dopłaty do uzywanego diezla na powyższe przypadłości 10-20 tysiecy nigdy mi się nie zwróci to w niższych kosztach spalania.

W przypadku małych przebiegów to ja na twoim miejscu zastanowiłbym się na autem typu

Pozdrawiam.

PS. Mam Alfę 2.4JTD więc nie jestem przeciwnikiem diesla, ale po prostu widzę co jeszcze ładnie działa a może wyzionąć ducha i ile mnie to będzie kosztowało (a juz dwumase na kole pasowym wymieniałem i przepływkę) w porównaniu z poprzednia benzyną 1.6 w Megance gdzie takich generatorów kosztów po prostu nie było. Trzymam się tylko na razie tezy, że JTD są najmniej problematyczne w stosunku do wszysttkich innych popularnych współczesnych diesli ;)

Trzymasz się błędnej zasady.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-18 02:21:13
Autor: Borys Pogoreło
konkurencja dla mazdy 6 ?
Dnia Mon, 18 Jan 2010 00:46:31 +0100, The_EaGle napisał(a):

Po za tym dwumasę słychać jak pada, wtryski też nie padają z dnia na dzień. Dwumasa to 3 tys PLN w mondeo

 Plus wymiana, do tego bez sensu wymieniać bez sprzęgła, bo niedługo
później ta sama robota.

a wtryski nie są zbyt drogie okolo 400-600zł szt.

 Chyba regenerowane...

Skreślilem również Passata 2.0TDI B6 ze względu na konieczność dopłacenia po zakupie około 22 tysięcy za nową głowicę (mikropeknięcia) oraz pompe oleju z wałem ze względu na wycierającą się zębatkę która nie istnieje jako samodzielna część zamienna.

LOL :))) Auto Świata się naczytałeś? :)))

 A coś konkretnie na temat? Bo ten silnik jest spieprzony i tyle.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-18 12:32:31
Autor: cztery
konkurencja dla mazdy 6 ?
LOL :))) Auto Świata się naczytałeś? :)))

A coś konkretnie na temat? Bo ten silnik jest spieprzony i tyle.

Hmmm. Czyli te wszystkie 4-5 letnie jezdzace 2.0TDI to co rok maja naprawy o wartosci 22kzl robione ?
Zaiste, silne musi byc przyzwyczajenie do nich wlascicieli.

Data: 2010-01-18 13:55:41
Autor: Borys Pogoreło
konkurencja dla mazdy 6 ?
Dnia Mon, 18 Jan 2010 12:32:31 +0100, cztery napisał(a):

A coś konkretnie na temat? Bo ten silnik jest spieprzony i tyle.

Hmmm. Czyli te wszystkie 4-5 letnie jezdzace 2.0TDI to co rok maja naprawy o wartosci 22kzl robione ?

 Nie. Czytaj ze zrozumieniem.

Zaiste, silne musi byc przyzwyczajenie do nich wlascicieli.

 Zaiste.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-18 14:02:31
Autor: cztery
konkurencja dla mazdy 6 ?
Hmmm. Czyli te wszystkie 4-5 letnie jezdzace 2.0TDI to co rok maja naprawy o
wartosci 22kzl robione ?

Nie. Czytaj ze zrozumieniem.

Kocham to zdanie. Jesli ktos odpowie niezgodnie z "zamiarem" piszacego = nie czytal ze zrozumieniem :-)
Problem polega na tym, by pisac tak by byc zrozumianym.

Data: 2010-01-18 16:46:44
Autor: Irokez
konkurencja dla mazdy 6 ?
Użytkownik "cztery" <raz@dwa.trzy> napisał w wiadomości news:4b545be9$1news.home.net.pl...
Hmmm. Czyli te wszystkie 4-5 letnie jezdzace 2.0TDI to co rok maja naprawy o
wartosci 22kzl robione ?

Nie. Czytaj ze zrozumieniem.

Kocham to zdanie. Jesli ktos odpowie niezgodnie z "zamiarem" piszacego = nie czytal ze zrozumieniem :-)
Problem polega na tym, by pisac tak by byc zrozumianym.


Ale o co Ci chodzi?
2.0TDI było spieprzone i tyle.
Jak ktos miał szczęście, że trafił na akcje serwisową i mu wymienili felerny blok to ma dobre auto. Sęk w tym, że nie wszyscy się załapali więc jak nie masz pewnego auta, które te akcje przeszło narazasz się na ryzyko wydania 10 kafli za blok. Oczywiście potem już jest dobrze i jeździsz.
To samo z zebatką którą zrobili niewymienną i chyba z żołnierzyków ołowiowych. Z tego co wyczytałem w necie w 2008 zmieniła sie konstrukcja i mozna tą zębatkę wymienić bez wału i pomy i 12 koła w plecy.

Teraz jaki handlazyna Ci powie wszystko o aucie jak woli "zgubić" książkę aby nie było 250 tylko 110 tysięcy przebiegu, a większość ludzi gówno wie o jakiśtam akcach serwisowych. Na to kompletnie niekt nie zwraca uwagi, tylko wygląd, kolor i przebieg.A auto może być po jak i bez akcji serwisowej... wygrywasz często w totka? ja nie.

--
Irokez

Data: 2010-01-18 17:26:35
Autor: Borys Pogoreło
konkurencja dla mazdy 6 ?
Dnia Mon, 18 Jan 2010 14:02:31 +0100, cztery napisał(a):

Hmmm. Czyli te wszystkie 4-5 letnie jezdzace 2.0TDI to co rok maja naprawy o
wartosci 22kzl robione ?

Nie. Czytaj ze zrozumieniem.

Kocham to zdanie. Jesli ktos odpowie niezgodnie z "zamiarem" piszacego = nie czytal ze zrozumieniem :-)
Problem polega na tym, by pisac tak by byc zrozumianym.

 Problem polega w czytaniu ze zrozumieniem - masz gdzieś w moim poście
napisane "wszystkie 4-5 letnie jeżdżące 2.0TDI"? VW to nie jest jeżdżąca
doskonałość, trafisz na spieprzony egzemplarz z tym silnikiem bez akcji
serwisowej, to popłyniesz na grube pieniądze.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-18 17:54:43
Autor: cztery
konkurencja dla mazdy 6 ?
Hmmm. Czyli te wszystkie 4-5 letnie jezdzace 2.0TDI to co rok maja
naprawy o
wartosci 22kzl robione ?

Nie. Czytaj ze zrozumieniem.

Kocham to zdanie. Jesli ktos odpowie niezgodnie z "zamiarem" piszacego = nie
czytal ze zrozumieniem :-)
Problem polega na tym, by pisac tak by byc zrozumianym.

Problem polega w czytaniu ze zrozumieniem - masz gdzieś w moim poście
napisane "wszystkie 4-5 letnie jeżdżące 2.0TDI"? VW to nie jest jeżdżąca
doskonałość, trafisz na spieprzony egzemplarz z tym silnikiem bez akcji
serwisowej, to popłyniesz na grube pieniądze.


" A coś konkretnie na temat? Bo ten silnik jest spieprzony i tyle."
To zdanie rozumiem, dotyczylo 5-10-czy 100% aut 2.0TDI ?
Bo jesli 5 czy 10 to zgadzaloby sie z tym co napisalem w tym poscie.
Jesli 100 to zgadzaloby sie z tym co napisales 2 posty wczesniej.

Wiec jak to jest z tym czytaniem bez zrozumienia ?
ZTCW, w przypadku 2.0 TDI nie bylo zadnej akcji serwisowej wymiany blokow silnika. Faktycznie ZDARZALY sie samochody majace z tym klopot. Ilu procent to dotyczylo ? Nie wiem, ale gdyby bylo to 50% to pewno odbylaby sie wlasnie taka akcja serwisowa a nie naprawy w ramach gwarancji (przypadlosc uszkodzen w bloku silnika ujawniala sie w przypadkach o ktorych czytalem na poczatku eksploatacji wiec w okresie objetym gwarancja).

Data: 2010-01-18 19:24:46
Autor: Borys Pogoreło
konkurencja dla mazdy 6 ?
Dnia Mon, 18 Jan 2010 17:54:43 +0100, cztery napisał(a):

" A coś konkretnie na temat? Bo ten silnik jest spieprzony i tyle."
To zdanie rozumiem, dotyczylo 5-10-czy 100% aut 2.0TDI ?
Bo jesli 5 czy 10 to zgadzaloby sie z tym co napisalem w tym poscie.
Jesli 100 to zgadzaloby sie z tym co napisales 2 posty wczesniej.

 I napisałem też, że mają robione co roku naprawy za 22kpln?

 Projekt jest spieprzony i tyle. Ile samochodów z tego powodu zaliczy
rozsypanie głowicy to inna spraw.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-18 17:08:19
Autor: elmer radi radisson
konkurencja dla mazdy 6 ?
On 2010-01-18 00:46, The_EaGle wrote:

Oświece cię mazda 6 to 90% ford monedo. Accord wypadł z kolei najgorzej
z testowanych przez ADAC samochodów klasy średniej w teście prowadzenia.
Accord prowadzi się wg ADAC gorzej niż vectra.

Z ciekawosci, w ktorej czesci? Bo napewno nie plyty podlogowej i silnika? Buda tez jakby inna, wiec gdzie te 90%? ;)




--

memento lorem ipsum

Data: 2010-01-18 19:13:47
Autor: Maciej Loret
konkurencja dla mazdy 6 ?
Witam.

Oświece cię mazda 6 to 90% ford monedo.

Z ciekawosci, w ktorej czesci? Bo napewno nie plyty podlogowej i silnika? Buda tez jakby inna, wiec gdzie te 90%? ;)

Jeśli jeden (a nawet prawie dwa) silnik jest mocno podobny i to jest 90%, to wypada się zgodzić... ;))

--
Pozdrawiam,
Maciej Loret
www.maciejloret.neostrada.pl

Data: 2010-01-16 23:18:55
Autor: Maciej Loret
konkurencja dla mazdy 6 ?
Witam.

Od pewnego czasu poszukuje Mazdy 6 kombi diesla z ok 2004 silnik 136 KM i
[...]
budżet to ok 35 tys zl

Będzie ciężko znaleźć zdrowy egzemplarz .

Pozdrawiam,
Maciej Loret

Data: 2010-01-16 23:27:23
Autor: eManitou
konkurencja dla mazdy 6 ?


Użytkownik "darek s." <skwierczacy@gazeta.pl> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hit0p7$f0$1@inews.gazeta.pl...

Opel Vectra

komfort jazdy

Te słowa się wykluczajš. Miejsca w œrodku na moje oko więcej niż w Mazdzie. Poza tym, jeœli jesteœ w stanie zaakceptować brzydotę wnętrza to OK

konkurencja dla mazdy 6 ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona