lukas - dostep przez net - alert bezpieczenstwa

Data: 2009-06-24 09:06:42
Autor: eg
lukas - dostep przez net - alert bezpieczenstwa
Przy probie wejscia do lukasa, opera wyrzuca mi komunikat:

Łańcuch certyfikatów tego serwera jest niekompletny a wystawca nie jest zarejestrowany. Czy kontynuowac?

A jak klikne na zabezpieczenia mam:

Bledy certyfikatu. Nieznany certyfikat glowny z "VeriSign Class 3 Public Primary Certification Authority - G5". Nie mozna stwierdzic, czy jest on godny zaufania.

Ki diabel?

Jak zerkne na daty waznosci obecnego certyfikatu lukasa, to logowalem sie od konca maja i wszystko bylo ok.

Data: 2009-06-24 10:12:15
Autor: witek

Użytkownik "eg" <egetin@wp.pl> napisał w wiadomości news:h1sja4$gtc$1news.wp.pl...
[...]

Też tak mam w Operze i FireFoksie. Internet Explorer nie zgłasza problemu.

Witek

Data: 2009-06-24 10:41:53
Autor: Aicha
Użytkownik "witek" napisał:

> [...]
> stwierdzic, czy jest on  godny zaufania.
Też tak mam w Operze i FireFoksie. Internet Explorer nie zgłasza

U mnie zgłasza.

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-06-25 00:06:30
Autor: eg
lukas - dostep przez net - alert bezpieczenstwa
to co z tym robic, logowac sie, czy nie?

Data: 2009-06-25 00:19:35
Autor: eg
lukas - dostep przez net - alert bezpieczenstwa
jeszcze jedna ciekaowstka:

wg strony: https://seal.verisign.com/splash?form_file=fdf/splash.fdf&dn=e-bank.lukas.com.pl&lang=en certyfikat lukasa jest wazny w okresie: 24.06.2009-24.05.2011 a wg danych wyswietlanych przez IE 6 w okresie 27.05.2007-28.05.2011

Data: 2009-06-25 00:25:53
Autor: MarcinF
eg wrote:
[...]

sprawdz jeszcze raz w ie, wyglada na to ze stary certyfikat zostal odwolany i zastapiony nowym

Data: 2009-06-25 10:25:28
Autor: blad
lukas - dostep przez net - alert bezpieczenstwa
Użytkownik "MarcinF"
[...]

może twoj IE6 nie ma zaznaczonej opcji "nie zapisuj stron szyfrowanych na dysku"
i pokazuje to co kiedyś było. Ja widzę daty 2009-2011
*** blad ***

Data: 2009-06-25 18:45:31
Autor: MarcinF
blad wrote:

[...]

raczej chodzi o to ze wymiana certyfikatu na serwerze nastapila
jakis czas pozniej niz upublicznienie przez wydawce informacji o nowym certyfikacie

Data: 2009-06-25 00:10:21
Autor: eg
lukas - dostep przez net - alert bezpieczenstwa
to sie narobilo, Opera zglasza:

Próbujesz odwiedzić adres https://e-bank.lukas.com.pl/, który jest w tej chwili niedostępny. Upewnij się, czy adres został wpisany poprawnie, a następnie spróbuj ponownie wczytać stronę.

Bezpieczne połączenie: błąd krytyczny (44)

https://e-bank.lukas.com.pl/

Certyfikat został unieważniony przez jego wystawcę.

Certyfikat został unieważniony z powodu zmiany właścicieli witryny.
Upewnij się, czy połączenie internetowe jest aktywne i sprawdź, czy inne aplikacje wymagające tego połączenia działają prawidłowo.

Co ciekawe stary IE 6 sie nie rzuca w tym samym momencie....

Data: 2009-06-25 04:10:52
Autor: Aicha
lukas - dostep przez net - alert bezpieczenstwa
Użytkownik "eg" napisał:

to sie narobilo

To ja dorzucę jeszcze to (może ma związek):

http://di.com.pl/news/21507,0,Atak_na_klientow_LUKAS_Banku.html

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-06-25 08:56:16
Autor: eg
lukas - dostep przez net - alert bezpieczenstwa
to sie narobilo

To ja dorzucę jeszcze to (może ma związek):

http://di.com.pl/news/21507,0,Atak_na_klientow_LUKAS_Banku.html

akurat w moim przypadku to nie jest to co powyzej

widze, ze jednak ktos zrobil porzadek z certyfikatem lukas banku, bo od dzis jest nowy i juz nie powoduje problemow w operze

prawdopodobnie inne dane byly w certyfikacie a inne dane certyfikatu zapisane u wystawcy, stad ten problem

swoja droga lukas bank jakos nie za bardzo przejal sie sprawa, zadnego komunikatu na ich stronie www, a kiedy napisalem maila, pani podala odpisala z tradycyjna formulka, jakiej wersji przegladarki pan uzywa.... i to po kilkunastu godzinach.... jakos lukasowi sie nie spieszy, by wyjasniac takie sprawy....

lukas - dostep przez net - alert bezpieczenstwa