Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   lusterko zefal

lusterko zefal

Data: 2009-04-28 23:50:25
Autor: nb
lusterko zefal
at Tue 28 of Apr 2009 11:40, dsoto@gazeta.pl wrote:

....

Na Allegro znalazłem sprzedającego lusterka zefal, różne modele.
Najbardziej fachowo rozwiÄ…zany wydaje mi siÄ™ model spin, ktĂłry wydaje
się umieć obrócić w każdej sytuacji i wyjść z tego cało, ale
najbardziej masywnie wyglÄ…da dooback.


http://allegro.pl/search.php?string=zefal+lusterko&us_id=12995002&country=1
....

Najgorsze lusterko jakie miałem w życiu (od 30 lat kupuję w sezonie 2-3 sztuki). Zbyt dużo części, trudny montaż, małe możliwości
dostosowania przy niezbyt dopasowanej średnicy rury, trudno się ustawia, samo się przestawia na wybojach, trudno ustawić ręcznie,
trudno złożyć (np przeciskając się przez wąską furtkę), nierówna
i zbyt ciemna powierzchnia lustra, słaba wytrzymałość. Mi odpadło
nie podczas uderzenia/upadku, ale podczas jazdy. Fakt, parÄ™ razy
zahaczyłem o futrynę (dlatego, ze się nie dało złożyć) i mogło być
osłabione. Nie da się skleić, jakaś ażurowa konstrukcja o małej
powierzchni styku http://nb.homeunix.org/tmp/rower/lusterko_zefal.jpg
Acha, lusterko rzeczywiście się nie stłukło. W sumie krótko wytrzymało, ale odetchnąłem kiedy się rozleciało,

--
nb

Data: 2009-04-28 22:14:29
Autor: Jan Srzednicki
lusterko zefal
On 2009-04-28, nb <nobody@nowhere.net> wrote:
at Tue 28 of Apr 2009 11:40, dsoto@gazeta.pl wrote:

...

Na Allegro znalazłem sprzedaj±cego lusterka zefal, różne modele.
Najbardziej fachowo rozwi±zany wydaje mi się model spin, który wydaje
się umieć obrócić w każdej sytuacji i wyj¶ć z tego cało, ale
najbardziej masywnie wygl±da dooback.


http://allegro.pl/search.php?string=zefal+lusterko&us_id=12995002&country=1
...

Najgorsze lusterko jakie miałem w życiu (od 30 lat kupuję w sezonie 2-3 sztuki).

Jaki¶ dziwny jeste¶. Zefal Cyclop to najlepsze lusterko, jakie miałem (i
mam), a miałem parę Cateye, jednego Busch&Muller i ze dwa noname.

Jak odpowiednio się dokręci ¶rubę, to nie rusza się na żadnych wybojach.
Ma jednak t± wadę, że firmowa ¶ruba trzymaj±ca jest guzik warta (i w
dodatku potrafi się niesamowicie chamsko zaci±ć), natomiast po wymianie
¶ruby na imbus+motylek wszystko jest po prostu perfekcyjne.

A z tym składaniem, przecież toto się bajecznie składa w jakiejkolwiek
sytuacji awaryjnej.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-04-29 02:14:04
Autor: nb
lusterko zefal
at Wed 29 of Apr 2009 00:14, Jan Srzednicki wrote:

On 2009-04-28, nb <nobody@nowhere.net> wrote:
at Tue 28 of Apr 2009 11:40, dsoto@gazeta.pl wrote:

...

Na Allegro znalazłem sprzedającego lusterka zefal, różne modele.
Najbardziej fachowo rozwiÄ…zany wydaje mi siÄ™ model spin, ktĂłry
wydaje się umieć obrócić w każdej sytuacji i wyjść z tego cało, ale
najbardziej masywnie wyglÄ…da dooback.



http://allegro.pl/search.php?string=zefal+lusterko&us_id=12995002&country=1
...

Najgorsze lusterko jakie miałem w życiu (od 30 lat kupuję w sezonie
2-3 sztuki).

Jakiś dziwny jesteś. Zefal Cyclop to najlepsze lusterko, jakie miałem
(i mam), a miałem parę Cateye, jednego Busch&Muller i ze dwa noname.

O co powiesz na temat samego kształtu lusterka? Do czego ma służyć
wÄ…ski koniec? (oprĂłcz wkurzania i zahaczania o przeszkody)
 
Jak odpowiednio się dokręci śrubę, to nie rusza się na żadnych
wybojach. Ma jednak tą wadę, że firmowa śruba trzymająca jest guzik
warta (i w dodatku potrafi się niesamowicie chamsko zaciąć), natomiast
po wymianie śruby na imbus+motylek wszystko jest po prostu
perfekcyjne.

A z tym składaniem, przecież toto się bajecznie składa w jakiejkolwiek
sytuacji awaryjnej.

Nie w sytuacji awaryjnej ale w luksusowej: siedzÄ…c w fotelu, bierzesz
lusterko do lewej ręki, małym palcem przyciskasz do nasady kciuka.
Prawą ręką podajesz dwa półcylindry przytrzymujesz czubkiem palca wskazującego i kciuka. Masz już trzy nieumocowane elementy trzymane
chwilowo jedną ręką, wszystkie trzy wciskasz w szczelinę i tak się
składa, że albo śrubę wkładasz od spodu (wypada), albo nakrętkę
wkręcasz od spodu. Jest moment, kiedy musisz trzymać w garści
5 elementów żeby się nie rozleciały a w drugiej ręce trzymasz
śrubokręt. Jak zakręcisz, widzisz, że kąt elementu wchodzącego
do rury kierownicy jest nieodpowiedni. żeby przekręcić trzeba
poluzować śrubę, żeby poluzować trzeba odkręcić tych 5 elementów
(nie ma siły, rozsypią się). Ja już wolę gołymi rękami ściągać i zakładać oponę.


--
nb

Data: 2009-04-29 10:18:30
Autor: Jan Srzednicki
lusterko zefal
On 2009-04-29, nb <nobody@nowhere.net> wrote:
at Wed 29 of Apr 2009 00:14, Jan Srzednicki wrote:


2-3 sztuki).

Jaki¶ dziwny jeste¶. Zefal Cyclop to najlepsze lusterko, jakie miałem
(i mam), a miałem parę Cateye, jednego Busch&Muller i ze dwa noname.

O co powiesz na temat samego kształtu lusterka? Do czego ma służyć
w±ski koniec? (oprócz wkurzania i zahaczania o przeszkody)

W±ski koniec jest w miejscu akurat takim, gdzie jest potrzebny (lekko w
dół) - wyłapuje to, co jest za mn± w dalszej odległo¶ci bardziej na
prawo. Dla mnie jest idealnie wyprofilowane (chyba, że jeĽdzisz z
lewym lusterkiem po prawej stronie).

Jak odpowiednio się dokręci ¶rubę, to nie rusza się na żadnych
wybojach. Ma jednak t± wadę, że firmowa ¶ruba trzymaj±ca jest guzik
warta (i w dodatku potrafi się niesamowicie chamsko zaci±ć), natomiast
po wymianie ¶ruby na imbus+motylek wszystko jest po prostu
perfekcyjne.

A z tym składaniem, przecież toto się bajecznie składa w jakiejkolwiek
sytuacji awaryjnej.

Nie w sytuacji awaryjnej ale w luksusowej: siedz±c w fotelu, bierzesz
lusterko do lewej ręki, małym palcem przyciskasz do nasady kciuka.
Praw± ręk± podajesz dwa półcylindry przytrzymujesz czubkiem palca wskazuj±cego i kciuka. Masz już trzy nieumocowane elementy trzymane
chwilowo jedn± ręk±, wszystkie trzy wciskasz w szczelinę i tak się
składa, że albo ¶rubę wkładasz od spodu (wypada), albo nakrętkę
wkręcasz od spodu. Jest moment, kiedy musisz trzymać w gar¶ci
5 elementów żeby się nie rozleciały a w drugiej ręce trzymasz
¶rubokręt. Jak zakręcisz, widzisz, że k±t elementu wchodz±cego
do rury kierownicy jest nieodpowiedni. żeby przekręcić trzeba
poluzować ¶rubę, żeby poluzować trzeba odkręcić tych 5 elementów
(nie ma siły, rozsypi± się). Ja już wolę gołymi rękami ¶ci±gać i zakładać oponę.

ROTFL

Mam dwa elementy + ¶rubę. K±t elementu wpuszczanego w kierownicę ustawić
trywialnie - lusterko ma się składać w płaszczyĽnie możliwie poziomej,
bo tak zwykle się zawadza lusterkiem o co¶.

A teraz bierzemy lusterko ze szczękami (które się same trzymaj± :P) i
wciskamy w obejmę, następnie wkładamy ¶rubę. Wszystkie dalsze regulacje
można wykonać obracaj±c lusterko wzdłuż której¶ z osi ruchu (pionowej
lub poprzecznej), co absolutnie wystarcza do ustawienia lusterka
poprawnie.

Jaki¶ lewy jeste¶. :P

Ale, naprawdę wymień oryginaln± ¶rubę na imbusa+motylka+podkładki.
Oryginalna to porażka.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-04-29 20:56:54
Autor: nb
lusterko zefal
at Wed 29 of Apr 2009 12:18, Jan Srzednicki wrote:

On 2009-04-29, nb <nobody@nowhere.net> wrote:
at Wed 29 of Apr 2009 00:14, Jan Srzednicki wrote:


2-3 sztuki).

JakiĹ› dziwny jesteĹ›. Zefal Cyclop to najlepsze lusterko, jakie
miałem (i mam), a miałem parę Cateye, jednego Busch&Muller i ze dwa
noname.

O co powiesz na temat samego kształtu lusterka? Do czego ma służyć
wÄ…ski koniec? (oprĂłcz wkurzania i zahaczania o przeszkody)

WÄ…ski koniec jest w miejscu akurat takim, gdzie jest potrzebny (lekko
w dół) - wyłapuje to, co jest za mną w dalszej odległości bardziej na
prawo. Dla mnie jest idealnie wyprofilowane (chyba, ĹĽe jeĹşdzisz z
lewym lusterkiem po prawej stronie).

A wiesz, zawsze się czułem jakbym miał prawe lusterko po lewej stronie. Próbowałem wąskim końcem w górę lub w dół,
ciekawa alternatywa, ale ja lusterka potrzebujÄ™ do czego
innego.


Jak odpowiednio się dokręci śrubę, to nie rusza się na żadnych
wybojach. Ma jednak tą wadę, że firmowa śruba trzymająca jest guzik
warta (i w dodatku potrafi się niesamowicie chamsko zaciąć),
natomiast po wymianie śruby na imbus+motylek wszystko jest po prostu
perfekcyjne.

A z tym składaniem, przecież toto się bajecznie składa w
jakiejkolwiek sytuacji awaryjnej.

Nie w sytuacji awaryjnej ale w luksusowej: siedzÄ…c w fotelu, bierzesz
lusterko do lewej ręki, małym palcem przyciskasz do nasady kciuka.
Prawą ręką podajesz dwa półcylindry przytrzymujesz czubkiem palca
wskazujÄ…cego i kciuka. Masz juĹĽ trzy nieumocowane elementy trzymane
chwilowo jedną ręką, wszystkie trzy wciskasz w szczelinę i tak się
składa, że albo śrubę wkładasz od spodu (wypada), albo nakrętkę
wkręcasz od spodu. Jest moment, kiedy musisz trzymać w garści
5 elementów żeby się nie rozleciały a w drugiej ręce trzymasz
śrubokręt. Jak zakręcisz, widzisz, że kąt elementu wchodzącego
do rury kierownicy jest nieodpowiedni. żeby przekręcić trzeba
poluzować śrubę, żeby poluzować trzeba odkręcić tych 5 elementów
(nie ma siły, rozsypią się). Ja już wolę gołymi rękami ściągać
i zakładać oponę.

ROTFL

Mam dwa elementy + śrubę. Kąt elementu wpuszczanego w kierownicę
ustawić trywialnie - lusterko ma się składać w płaszczyźnie możliwie
poziomej, bo tak zwykle siÄ™ zawadza lusterkiem o coĹ›.

A teraz bierzemy lusterko ze szczękami (które się same trzymają :P)

ha, ha!


i wciskamy w obejmę, następnie wkładamy śrubę. Wszystkie dalsze
regulacje można wykonać obracając lusterko wzdłuż którejś z osi ruchu
(pionowej lub poprzecznej), co absolutnie wystarcza do ustawienia
lusterka poprawnie.

Chyb nakręcę film.


JakiĹ› lewy jesteĹ›. :P

Akurat manualnie jestem sprawny nadzwyczajnie, ale też nieprzeciętnie często narzekam na ergonomię różnych urządzeń.

 
Ale, naprawdę wymień oryginalną śrubę na imbusa+motylka+podkładki.
Oryginalna to poraĹĽka.

Może się skuszę na planowany zakup, zazwyczaj było to
co w najbliższym sklepie dało się znaleźć, ale na pewno
nie będzie to taki sam zéfal.


--
nb

lusterko zefal

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona