luz w suporcie

Data: 2010-02-04 10:03:16
Autor: Michal Brzozowski
luz w suporcie
Pojawil mi sie malutki luz w suporcie/ na korbie. Jest wyczuwalny
reka, cala os razem z pedalami lekko chodzi na boki. Jakies pol
milimetra, nie ma problemu z przednia zebatka.  Jade wlasnie z sakwami
i ostatnio strasznie duzo wertepow bylo. W suporcie nic nie skrzypi,
chodzi ok. To sie da jakos latwo naprawic cos dokrecajac, czy to moze
byc problem z wkladem? Osprzet mam taki jak na tej stronie:

http://unibike.pl/zethos.html

Generalnie ile mozna jezdzic z takim malym luzem zanim cos sie zacznie
sypac?

Thx,
Michal

Data: 2010-02-04 10:27:54
Autor: Michal Brzozowski
luz w suporcie
On 4 feb, 15:03, Michal Brzozowski <rusolis.buzi...@gmail.com> wrote:
Pojawil mi sie malutki luz w suporcie/ na korbie.

Zapomnialem dodac, rower ma jakies 3kkm przebiegu. Pare tygodni temu
byl w przegladzie, ale mam obawy o jakosc tego przegladu, bo z tylnia
piasta tez mialem jakies problemy.

Data: 2010-02-04 11:20:41
Autor: Rowerex
luz w suporcie
On 4 Lut, 19:27, Michal Brzozowski <rusolis.buzi...@gmail.com> wrote:

Pare tygodni temu
byl w przegladzie, ale mam obawy o jakosc tego przegladu

Normalka. Porządny przegląd roweru, czyli sprawdzenie wszystkiego,
powinien trwać przynajmniej dzień roboczy, a tego chyba żaden serwis
by nie zniósł. Pewnie ktoś napisze, że wystarczy kwadrans - może i
wystarczy, ale co z takiego "przeglądania / oglądania" ma wyniknąć?
Jeśli coś jest podejrzane, należy to sprawdzić dogłębnie, rozkręcić,
skręcić, podregulować, ew poinformować właściciela, że coś wymaga
wymiany (ot, choćby linki i pancerze, płyn hamulcowy, itp).

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-04 20:52:10
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
luz w suporcie
Rowerex pisze:
[...]

Są serwisy oferujące pełen przegląd a w nim smarowanie piast, sterów, śr suportu, reg. przez i ham + ew wymiana linek pancerzy. Wtedy własnie diagnozuje i eliminuje sie usterki i luzy.

Tylko wtedy taki serwis kosztuje 150-200 zł i zaczyna być opłacalny dla serwisu.

Pewnie ktoś napisze, że wystarczy kwadrans - może i
wystarczy, ale co z takiego "przeglądania / oglądania" ma wyniknąć?

W ciągu 15 można ocenić, czy są luzy i czy działają przerzutki.
Oczywiście duże znaczenie ma też przebieg roweru i warunki jazdy, bo
od nich także zależy konieczność pełnego serwisu i smarowania.

Jeśli coś jest podejrzane, należy to sprawdzić dogłębnie, rozkręcić,
skręcić, podregulować, ew poinformować właściciela, że coś wymaga
wymiany (ot, choćby linki i pancerze, płyn hamulcowy, itp).

Otóż to. na podstawie oględzin i przebiegu roweru w ciągu 15 minut można stwierdzić czy rower wymaga poważniejszego serwisu.

Seco

Data: 2010-02-04 21:56:43
Autor: Maks
luz w suporcie
Przegląd każdy powinien sobie sam robić a nie dawać do serwisu chyba że ma jeszcze sprzęt na gwarancji ;)

Pozdrawiam

Maks

Data: 2010-02-05 07:45:09
Autor: PeJot
luz w suporcie
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

[...]

Ale nie jest opłacalny dla klienta, który nie rozumie w czym rzecz.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-05-21 11:17:57
Autor: conradozz
luz w suporcie
W dniu czwartek, 4 lutego 2010 20:20:41 UTC+1 użytkownik Rowerex napisał:

Normalka. Porządny przegląd roweru, czyli sprawdzenie wszystkiego,
powinien trwać przynajmniej dzień roboczy,

Jeśli przegląd roweru powinien trwać przynajmniej jeden cały dzień to motocykl powinienem zostawić diagnoście na przegląd chyba na miesiąc a samochód już chyba na rok :D

Nie ma żadnych luzów, niepożądanych dźwięków, nic o nic nie obciera, hamulce i przerzutki działają = przegląd sprawnego roweru to max 10 minut.

Data: 2013-05-21 21:24:01
Autor: ToMasz
luz w suporcie
W dniu 21.05.2013 20:17, conradozz@gmail.com pisze:
[...]

ja rozróżniam przegląd diagnostyczny - 15 minut i przegląd ze smarowaniem (łożysk) i ten trwa ok 2 godzin. jeśli jeszcze się okaże że rower jest pierwszy raz od 10 lat w przeglądzie, a dwa ostatnie spędził w mokrej piwnicy, to suport wyciągam spawarką...... Podczas próby centrowania koła pękają szprychy. Co z tego że klient zapłaci za każdą 1zł. Wiesz ile czasu zajmuje taka zabawa?

- Panie mechaniku, ja mam rower syna do przeglądu, trochę zapuszczony bo syn wyjechał w 2005 do Anglii. Kiedy mogę go przynieść?
- W listopadzie.

ToMasz

Data: 2013-05-22 00:29:09
Autor: Gotfryd Smolik news
luz w suporcie
On Tue, 21 May 2013, ToMasz wrote:

piwnicy, to suport wyciągam spawarką...... Podczas próby centrowania koła pękają szprychy. Co z tego że klient zapłaci za każdą 1zł. Wiesz ile czasu zajmuje taka zabawa?

  Ale serwis na takie dictum suponuje "weż pan i wymień te szprychy,
założymy nowe bo inaczej nie ma sensu".

- Panie mechaniku, ja mam rower syna do przeglądu, trochę zapuszczony bo syn wyjechał w 2005 do Anglii. Kiedy mogę go przynieść?
- W listopadzie.

  Też :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-23 00:13:05
Autor: Titus Atomicus
luz w suporcie
In article <Pine.WNT.4.64.1305220027090.1368@quad>,
 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

  Ale serwis na takie dictum suponuje "weż pan i wymień te szprychy,

'Suponuje'... mowisz?
--
TA

Data: 2010-02-04 11:13:08
Autor: Rowerex
luz w suporcie
On 4 Lut, 19:03, Michal Brzozowski <rusolis.buzi...@gmail.com> wrote:
Pojawil mi sie malutki luz w suporcie/ na korbie. Jest wyczuwalny
reka, cala os razem z pedalami lekko chodzi na boki.
Jakies pol
milimetra, nie ma problemu z przednia zebatka

Przesuwa się boki, czy ma luz góra-dół?

 Jade wlasnie z sakwami
i ostatnio strasznie duzo wertepow bylo. W suporcie nic nie skrzypi,
chodzi ok. To sie da jakos latwo naprawic cos dokrecajac, czy to moze
byc problem z wkladem?

Jeśli oś z pedałami przesuwa się z boki, to może pomóc dokręcenie
misek. Jeśli oś ma luz góra-dół, to jest problem z osią i nie da się
go skasować.

Osprzet mam taki jak na tej stronie:

http://unibike.pl/zethos.html

Generalnie ile mozna jezdzic z takim malym luzem zanim cos sie zacznie
sypac?

Z luzem na osi można sporo, ale to zależy jaki to suport. Mój stary
octalink XT nabrał wyczuwalnych luzów po jakiś trzech latach, przez
kolejne cztery lata jazdy (znacznie większe przebiegi) luz się
powiększał i na końcach korb osiągnął ładnych parę milimetrów. Im
większy miał luz, tym lepiej się kręcił... No ale octalinków XT już
się do rowerów nie montuje.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-05 10:04:10
Autor: Jan Cytawa
luz w suporcie
Michal Brzozowski napisał:

[...]

Wszystko zalezy od tego co to za suport. Jesli pakiet nierozbieralny
(np. Kinex lub jakis lozyskowy) to sie luzu nie da zlikwidowac. Jesli
luz jest niewielki to mozna jeszcze latami jezdzic. Sa pakiety Shimano,
w ktorych luz da sie zlikwidować po sciagnieciu lewej korby i zdjeciu
plastykowej oslony nakretki kontrujacej. (uwaga na lewy gwint). Jan Cytawa

Data: 2010-02-05 05:43:01
Autor: Michal Brzozowski
luz w suporcie
On 5 feb, 06:04, Jan Cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Michal Brzozowski napisał:

> [...]
> byc problem z wkladem? Osprzet mam taki jak na tej stronie:

Wszystko zalezy od tego co to za suport.

Na stronie o moim rowerze jest napisane: SHIMANO OCTALINK

Nie znam sie na tyle, zeby cos rozkrecac w suporcie. Chodzi mi raczej
o to, czy moge nadal jechac z tym luzem, czy biec czym predzej do
serwisu. Problem jest taki, ze jestem na poczatku duzej wyprawy i bede
musial przejechac jeszcze z 2000km. W dodatku ciezko bedzie mi tu
znalezc dobry serwis.

Pozdro,
Michal

Data: 2010-02-05 08:37:02
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
luz w suporcie
On Feb 5, 1:43 pm, Michal Brzozowski <rusolis.buzi...@gmail.com>
wrote:

> [...]

serwisu. Problem jest taki, ze jestem na poczatku duzej wyprawy i bede
musial przejechac jeszcze z 2000km. W dodatku ciezko bedzie mi tu

ja bym jechal - mi sie pojawil maly luz po 3 latach i nic sobie z
niego nie robie.
Po drugie - podchodzilem do suportu podobnie jak Ty - ostroznie - do
momentu, kiedy go rozkrecilem i okazalo sie ze to pikus. Oczywiscie sa
rozne suporty, ja mam jakis Truvativ ISIS, wiec odkrecam mufe (?)
wykrecam suport i tyle.. 3 czesci + jedna czy dwie gumowe uszczelki.

Data: 2010-02-16 12:34:59
Autor: Michal Brzozowski
luz w suporcie
On 5 feb, 13:37, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:l
[...]

Jednak poszedlem do serwisu i wymienili mi lozyska. Rozszczelnily sie,
dostala sie woda i zardzewialy. Przynajmniej tak zrozumialem. W
dodatku chyba mialem niezlego farta, ze trafilem na sklep gdzie mieli
same lozyska dostepne, bo inaczej musialbym cala korbe kupic nowa.

Pozdro
Michal

Data: 2010-02-16 16:43:29
Autor: Rowerex
luz w suporcie
On 16 Lut, 21:34, Michal Brzozowski <rusolis.buzi...@gmail.com> wrote:

[...]

Łożyska w octalinku Shimano? Może masz korbę z łożyskami zewnętrznymi,
a nie suport na octalink. No ale grunt, że naprawione.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-05 11:01:00
Autor: PeJot
luz w suporcie
Jan Cytawa pisze:

Wszystko zalezy od tego co to za suport. Jesli pakiet nierozbieralny
(np. Kinex lub jakis lozyskowy) to sie luzu nie da zlikwidowac.

Jeśli luz niewielki, najczęściej daje się go zlikwidować.

  --
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

luz w suporcie