Data: 2012-03-26 18:20:23 | |
Autor: Vince | |
luzy na tylnem kole | |
Ze dwa tgodnie temu pojawiły się duże luzy na tymże kole, więc na tyle naile mogłem bez zdejmowania wolnobiegu, dokręciłem ściskające je śruby. Pomogło na trzy dni i luzy wróciły. Zaprowadziłem rower do serwisu, mechanik zdjął wolnobieg, skręcił ponoć wszystko tak jak powinno być skręcone i znowu było dobrze, jednak wspomniał że dobrze byłoby wymienić piastę, bo już się zużyła. Po trzech dniach luzy ponownie się pojawiły. Pytanie co zrobić teraz:nim ok. 1500km, również w zimowych warunkach Myślę, że tak! -zaprowadzić rower do innego serwisu Jeśli reklamacja na nic się nie zda! -wymienić ośkę Przypuszczam, że jeśli była w serwisie, to raczej nie jest złamana. Jeśli już zdecydujesz sie na wymnianę oski proponuję taką, która byłaby montowana na "zatrzaski". W razie czego można ją doregulować w trkacie jazdy i jest dodatkowo w środku wzmocniona. W ostateczności wymieniłbym całę koło. To koszt ok 45-50 zł. Natomiast jeśli rower był w serwisie to od tego jest taki mechanik, ażeby stwierdzić co jest przyczyną takiego zachowania się rowera. Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2012-03-27 15:25:11 | |
Autor: ToMasz | |
luzy na tylnem kole | |
W dniu 26.03.2012 18:20, Vince pisze:
wolnobiegu!Ze dwa tgodnie temu pojawiły się duże luzy na tymże kole, więc na tyle naile mogłem bez zdejmowania wolnobiegu, czyli koło jest na _ZWYKŁEJ_ piaście stalowej, lub aluminiowej Jeśli już zdecydujesz sie na wymnianę oski proponuję taką, która byłabyośki zwykłe i na zatrzaski nie są komplatybilne! W razie czego można ją doregulować w trkacieże co? w czasie jazdy? można zrobić? tak, bo nie trzeba przeplatać tylko wybić miski i wstawić w ich miejsce łożyska maszynowe. (czasem trzeba powiekszyć otwór w piaście o 0.3mm)Ale to jak piasta jest aluminiowa to oś z łożyskami maszynowymi coś pomoże? To nie ma znaczenia. Zarówno piasta na maszynówkach jak i piasta shimano naWOLNOBIEG! to niejejst piasta wyprodukowana przez shimano! jej wadą jest to że w hurcie kosztuje 4zł ToMasz |
|