mój piątek 13ego [długie]

Data: 2010-08-16 13:27:05
Autor: Michał Pysz
mój piątek 13ego [długie]
sądzimy, że fakty są takie:
- kiepsko jeździsz na rowerze
- Å‚amiesz przepisy

Punkt pierwszy nie ma związku z Twoim pytaniem ale drugi już ma.

Nie uważam by przejeżdżanie rowerem przez przejście było czymś zdrożnym (jeśli nie przeszkadza to pieszym) - ale obarczanie kogoś winą, że nie potrafi się zahamować i ocenić sytuacji na drodze (w sytuacji gdy jesteś z przepisami na bakier) to jakieś nieporozumienie.

mp.

W dniu 2010-08-16 13:12, KuFeL pisze:
Jak prawie codzień chwilę po 7. rano wyjechałem z domu, żeby przed pracą
przejechać regulaminowe 15-20 km w ramach porannego rozruchu. Tam gdzie
się da to ścieżką, tam gdzie nie to ulicą, sporadycznie chodnikiem.

Pzdr,
KuFeL

Data: 2010-08-16 14:09:40
Autor: KuFeL
mój piątek 13ego [długie]
W dniu 2010-08-16 13:27, Michał Pysz pisze:
sądzimy, że fakty są takie:
- kiepsko jeździsz na rowerze
ta opcja raczej  nie wchodzi w grÄ™.
- Å‚amiesz przepisy
a tu wszyscy święci :)

[...]

z przepisami na bakier) to jakieÅ› nieporozumienie.

a to zdanie w mojej wypowiedzi przeczytałeś:

"Także podkreślam - nie czuję się żebym był bez winy, ale to on, w przeciwieństwie do mnie, nie zwolnił nawet przed tym przejściem."

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://blog.ku-fel.com / PSN: KuFeL78
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2010-08-16 06:22:51
Autor: Piotrpo
mój pi±tek 13ego [d³ugie]
On 16 Sie, 14:09, KuFeL <ku...@spam.o2.spam.pl> wrote:
W dniu 2010-08-16 13:27, Micha³ Pysz pisze:> s±dzimy, ¿e fakty s± takie:
> - kiepsko je¼dzisz na rowerze

ta opcja raczej  nie wchodzi w grê.> - ³amiesz przepisy

a tu wszyscy ¶wiêci :)
Ale jednak rzadko kto ma pretensjê do elektrowni jak go kopnie pr±d
przy grzebaniu rêk± w go³ych kablach.

"Tak¿e podkre¶lam - nie czujê siê ¿ebym by³ bez winy, ale to on, w
przeciwieñstwie do mnie, nie zwolni³ nawet przed tym przej¶ciem."

"On" nie mia³ obowi±zku zwalniaæ przed przej¶ciem - wy³±cznie zachowaæ
szczególn± ostro¿no¶æ, za to tobie nie wolno by³o na to przej¶cie
wje¿d¿aæ. Nawet gdyby¶ zosta³ potr±cony podczas przeje¿d¿ania to
odpowiedzialno¶æ kierowcy by³a by dyskusyjna - szczególna ostro¿no¶æ
raczej nie obejmuje wtargniêcia na przej¶cie pojazdu poruszaj±cego siê
3x szybciej od pieszego. Dlatego w³a¶nie przepisy zakazuj± takich
praktyk.
Sam przez pasy co by nie byæ "¶wiêtym" przeje¿d¿am, ale jadê ok.. 5km/h
z palcami na klamkach.
Swoj± drog± wspó³czujê uziemienia.

Data: 2010-08-16 14:19:34
Autor: Michał Pysz
mój piątek 13ego [długie]
- kiepsko jeździsz na rowerze
ta opcja raczej nie wchodzi w grÄ™.
no to jak wytłumaczysz wywrotkę?

- Å‚amiesz przepisy
a tu wszyscy święci :)
myślę, że nie ma tu ani jednego świętego :-) na rowerze nie dało by się jeździć gdyby przestrzegać przepisów.

Ale naprawdę nie będę miał pretensji jeśli mnie ktoś rozjedzie gdy akurat jechałem na czerwonym świetle.
mp.

Data: 2010-08-16 16:51:03
Autor: arturbac
mój piątek 13ego [długie]
W dniu 2010-08-16 14:19, Michał Pysz pisze:
myślę, że nie ma tu ani jednego świętego :-) na rowerze nie dało by się
jeździć gdyby przestrzegać przepisów.

Racja, ale jak łamać to z głową, a jazda chodnikami, przejściami dla
pieszych i DDR do rozsądnych nie należy.

Data: 2010-08-16 14:35:10
Autor: Coaster
mój piątek 13ego [długie]
On 8/16/10 2:09 PM, KuFeL wrote:
[...]

Naprawde, wymysliles sobie to zwolnienie przed przejaciem.
Artykul 26. 1. mowi:
"Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu."
Kierujacy ma zachowac 'szczegolna ostroznosc' nie musi bezwarunkowo zwalniac. Kierowca widzial kilka metrow przed przejsciem rowerzyste majacego zamiar przeprowadzic rower przez jezdnie ;-)
Ty jak najbardziej miales zwolnic - poniewaz lamales przepisy.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-16 15:41:07
Autor: Fabian
mój piątek 13ego [długie]
W dniu 16.08.2010 14:35, Coaster pisze:
On 8/16/10 2:09 PM, KuFeL wrote:
"Także podkreślam - nie czuję się żebym był bez winy, ale to on, w
przeciwieństwie do mnie, nie zwolnił nawet przed tym przejściem."

Naprawde, wymysliles sobie to zwolnienie przed przejaciem.

Mnie też wydawało się, że taki przepis istnieje. Może kiedyś była taka
propozycja nowelizacji ustawy gdzie, w której napisano, że trzeba
"znacząco zwolnić" przy dojeżdżaniu do przejścia dla pieszych?

Fabian.

Data: 2010-08-16 07:00:16
Autor: Piotrpo
mój pi±tek 13ego [d³ugie]
On 16 Sie, 15:41, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:

> Naprawde, wymysliles sobie to zwolnienie przed przejaciem.

Mnie te¿ wydawa³o siê, ¿e taki przepis istnieje. Mo¿e kiedy¶ by³a taka
propozycja nowelizacji ustawy gdzie, w której napisano, ¿e trzeba
"znacz±co zwolniæ" przy doje¿d¿aniu do przej¶cia dla pieszych?

Fabian.

Nie - raczej wynika to z faktu, ¿e "ostro¿niej" = "wolniej" i tobie
albo komu¶ instruktor wcisn±³ kit

mój piątek 13ego [długie]