mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów

Data: 2009-08-29 22:20:57
Autor: Zbynek Ltd.
mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
Witam

Tak czekam i czekam aż dojdą te wysłane z mBanku przelewy. Pewnie
bank odbiorcy zwleka z zaksięgowaniem. Ale sprawdzam w operacjach
zaplanowanych i co widzę? Że wysłane... wróć... wypisane w piątek
28.sierpnia ok. 14-tej przelewy są tam z datą planowanego wykonania
na 31.sierpnia, poniedziałek.
Nie mam konta od wczoraj, ale dopiero teraz zainteresowałem się
przyczyną tak długiego wędrowania pieniążków. I może być z tego
kuku. Ku... ku... ...ć :-(

Powrót do przeszłości? Teraz panienka z okienka musi ręcznie wypisać
przelew? To ja dziękuję za taki bank. Ale mnie zdenerwowali.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-29 18:13:07
Autor: witek
Zbynek Ltd. wrote:
[...]

Kiedy cię odhibernowali?

Data: 2009-08-30 08:17:29
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
"witek" news:h7ccm3$cuf$1inews.gazeta.pl

Kiedy cię odhibernowali?

ROFTL :)

Data: 2009-08-30 10:20:40
Autor: Zbynek Ltd.

witek napisał(a) :
Nie mam konta od wczoraj, ale dopiero teraz zainteresowałem się
przyczyną tak długiego wędrowania pieniążków. I może być z tego
kuku. Ku... ku... ...ć :-(

Kiedy cię odhibernowali?

Normalnie łatanie technologii Hi-Tec sznurkiem od snopowiązałki.
Mamy XXI wiek, komputery, Internety, samoloty stealth, maile po 3
sekundach od wysłania dochodzące na Ziemię Ognistą, a tu banki mają
jakieś swoje zasady, że na 3 dni wstrzymują operacje. Do kitu z taką
technologią.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-30 10:36:05
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
"Zbynek Ltd." news:h7dcon$nos$1inews.gazeta.pl

[...]

Powiedziałeś co wiedziałeś. Teraz w pokorze udaj się do lektury tematu
"ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów", a szczególnie wczytaj się w to co
napisał "BK".

To wszystko w tym temacie.

Data: 2009-08-29 22:32:46
Autor: MarekZ
"Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote in message news:h7c2j8$52m$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ogólnie rzecz biorąc to jesteś dość spektakularnym przypadkiem, skoro masz ten rachunek długo i nie zwróciłeś uwagi, że III Elixir z mBanku wychodzi o 13:30. :)

Data: 2009-08-29 22:45:04
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
"MarekZ" news:h7c34q$htk$1srv.cyf-kr.edu.pl

Ogólnie rzecz biorąc to jesteś dość spektakularnym przypadkiem

Kolega już to udowodnił w dyskusjach prowadzonych w innych tematach :) No
ale to już nie nasza brożunia :)

Data: 2009-08-29 22:33:07
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Zbynek Ltd. wrote:

[...]

Proponuję zapoznać się z zagadnieniem "sesje elixir" oraz
tym kiedy odbywa się ostatnia normalna(nieZUSowska) sesja
WYCHODZĄCA w mBanku.

Zgodnie z tym: http://www.money.pl/banki/elixir/ (jeśli
tej stronie nie ufasz - polecam alternatywnie odnośnik:
http://www.mbank.pl/przewodnik/faq/?category=11 oraz
pytanie
"W jakich godzinach odbywają się sesje wychodzące i
przychodzące w mBanku?"

ostatnim momentem na wysłanie pieniędzy "do gdzieś" z
mBanku była 13.25/13.30 Bez żadnej gwarancji że bank
"odbierający" raczyłby ten przelew zaksięgować.

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka
głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert

Data: 2009-08-30 13:10:24
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

wbk nie ksieguje mimo ze ma dwie sesje przychodzące po tym czasie.

--
http://dumpingowiec.pl - faktury / paragony /rachunki, księga przychodów i rozchodów,
ewidencja ryczałt, rejestry vat, moduł allegro i wiele innych - UWAGA -  za 29,99 brutto

Data: 2009-08-31 07:05:25
Autor: xbartx
mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
Dnia Sat, 29 Aug 2009 22:33:07 +0200, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
napisał(a):

ostatnim momentem na wysłanie pieniędzy "do gdzieś" z mBanku była
13.25/13.30 Bez żadnej gwarancji że bank "odbierający" raczyłby ten
przelew zaksięgować.

Ja ostatnio puściłem o 13.28, załapał się i był III w eurobanku, ale być może miałem fart, więc proszę nie brać tego za pewnik ;)

Data: 2009-08-29 22:35:29
Autor: Pete
W dniu 29.08.09 22:20, Zbynek Ltd. pisze:
[...]

TO elementarne Watsonie.
www.money.pl/banki/elixir

I nastała jasność...

--
Pete

Data: 2009-08-29 22:48:10
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
"Pete" news:h7c3ea$9kj$3news.dialog.net.pl

TO elementarne Watsonie.
www.money.pl/banki/elixir
I nastała jasność...

Wierzysz w to, że nastanie? :)

Data: 2009-08-29 22:57:03
Autor: Pete
W dniu 29.08.09 22:48, Valdi.Pavlack pisze:
"Pete" news:h7c3ea$9kj$3news.dialog.net.pl

TO elementarne Watsonie.
www.money.pl/banki/elixir
I nastała jasność...

Wierzysz w to, że nastanie? :)

Jeśli nie teraz, to może w następnym pokoleniu ;)

--
Pete

Data: 2009-08-29 23:14:25
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
"Pete" news:h7c4mn$an3$1news.dialog.net.pl

Jeśli nie teraz, to może w następnym pokoleniu ;)

No a jak geny po ojcu odziedziczą to znowu będzie ciemność... ;)

Data: 2009-08-29 22:45:46
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
"Zbynek Ltd." news:h7c2j8$52m$1inews.gazeta.pl

[ciach]

Data: 2009-08-29 23:37:15
Autor: Zbynek Ltd.
Valdi.Pavlack napisał(a) :
"Zbynek Ltd." news:h7c2j8$52m$1inews.gazeta.pl

[ciach]

http://www.money.pl/banki/elixir/

To wszystko w tym temacie.

Dzięki. Słyszałem o jakichś tam Elixirach, ale nie brałem ich dotąd
personalnie :-)
Człowiek całe życie się uczy. Nawet tego, że niektórzy bardziej
obeznani z jakimś tematem są często typowymi internetowymi
herosikami, prężącymi swe muskułki przed monitorem ;-) No cóż,
niektóre osobowości odległość ośmiela :-)
Niemniej dzięki za przybliżenie tematu.

--
   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-29 23:42:54
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
"Zbynek Ltd." news:h7c729$r1n$1inews.gazeta.pl

To jakaś aluzja?

Data: 2009-08-30 09:40:02
Autor: kredytywkarpaczu
ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
teraz gdy już przebrzmiały echa krytyki wobec niewiedzy
wątkotwórcy, podzielę się z czytelnikami moimi przemyśleniami

owszem, mBank nie jest jakimś szczególnie złym bankiem,
może lepsze są godziny ostatniego elisiru w PKO BP (14:30),
bo po 14:30 większość banków zdąrzy zaksiegować wplatę w ten
sam dzień (np. przyjąć ją o 17:00 lub 18:30)

ale sam fakt trzydniowego czekania nie czyni mBanku 'tym złym'
bo wszystkie banki traktują eliksir w ten sposób.

I właśnie to mi się nie podoba!

Dlaczego niewidzialna ręka rynku nie działa w tej kwestii?

Jakoś w dobie zmowy kartelowej banków i ciągłych podwyżek
Deutsche Bank umiał wyłamać sie i zaproponować DB Net
jakoś inne słabości systemu bankowego poszczególne banki
umieją wykorzystać, dając ludziom to, czego potrzebują.

Wymyslę sobie cokolwiek, znajdzie sie bank, który mi to da...
Tak działa wolny rynek, a jego przejawy widzę na każdym kroku
I to mnie cieszy (i "rozzuchwala" :P bo pragnę coraz więcej)

Ale w dziedzinie przelewów jakaś dziwna niemoc.

Kto do cholery wymyślił sabat plus niedzielny odpoczynek
dla komputerów? Jaki idiota wpadl na pomysł nie-działania
rozliczeń KIR w weekendy? Przeca to się samo obsługuje i nawet talmudyczny Żyd nie musi lamać sabatniego odpoczynku!

Kto wymyślil, że banki mają tak skąpo ustawione 3 albo i 2 pory?
Czyżby korzystanie z ciągle taniejących połaczeń telekomunikacyjnych
było tak wielkim obciążeniem finansowym dla systemu bankowego? kto był tak złośliwy, że wymyślił, aby ostatnie eliksiry wychodziły zanim ludzie skończą pracę? Czyż nie byłoby bardziej
przyzwoite gdyby ostatnie sesje wychodzące w większości banków
ustawić np. na 18:30 (tak aby załapywały się na nią przelewy
składane do 18:00 bo wiele banków działa właśnie do 18:00) a
ostatnią sesję przychodząca ustalić na 21:30? Byłoby lepiej, fajniej
przyjemniej i uczciwiej.

Ale bankom się nie chce! Dlaczego?!

Data: 2009-08-30 01:12:25
Autor: BK
On 30 Sie, 09:40, kredytywkarpa...@op.pl wrote:
[...]

Masz zerowe pojecie o tym jak to dziala i ile kosztuje.

"Dlaczego nie w niedziele" "Dlaczego tylko 3 sesje"

Dlaczego to, dlaczego tamto...

.... dlatego, ze to wszystko kosztuje, a zysk na tym zaden.

Elixir/kir to i tak jeden z najlepszych systemow rozliczen w Europie.

Jesli uwazasz, ze zrobienie systemu dzialajacego 7 dni w tygodniu i
praktycznie 24h na dobe - to smigaj smialo, pokaz bankom jak to sie
robi ;-)

Wpadles kiedys na kilka prostych faktow zwiazanych z przelewami:
- taki system kosztuje [to juz bylo:P], a przelewy w wiekszosci bankow
sa za free lub ponizej faktycznych kosztow
- taki system MUSI byc nadzorowany przez ludzi
- system przelewow MUSI byc skorelowany z systemem rozliczen na
kontach bankow w NBP - sesja elixir to nie tylko przekazanie paczek z
przelewami z banku do banku za posrednictwem KIR ale i rozliczenie
rachunków banków w NBP

To nie jest takie proste jakby sie moglo niektorym wydawac i wymaga
ponoszenia kosztow [zarowno na sprzet, oprogramowanie jak i ludzi].

Wprowadzenie dodatkowych sesji czy tez sesji w weekend to koszty,
ktore nikomu sie nie oplaca - nawet nam. Bo ktos bedzie musial
zaplacic za to i zaplaca wszyscy klienci.

Ja nie wiem czy chce z wlasnej kieszeni zaplacic za to zeby kilka osob
w kraju moga sie rajcowac kolejna sesja elixira :)

Data: 2009-08-30 10:53:27
Autor: wiatrak

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:f5d5ff8d-3586-4652-803c-
[...]

No ale ostatnia wychdząca w Lukasie o11.00, to już przesada.

wiatrak

Data: 2009-08-30 02:31:42
Autor: BK
On 30 Sie, 10:53, "wiatrak" <wiat...@yahoo.pl> wrote:
> [...]
> w kraju moga sie rajcowac kolejna sesja elixira :)

No ale ostatnia wychdząca w Lukasie o11.00, to już przesada.

No tak ale to juz ma niewiele wspolnego z zrobieniem KIR 24h/7d :)

Data: 2009-08-31 15:43:26
Autor: MacGregor
BK pisze:
[...]

KIR może funkcjonować 24/7/365. I tak działa obecnie. Ale sesje rozliczeniowe dotyczą tylko informacji o przelewach.
Pokrycie na te zlecenia "przenoszone" jest w NBP.
No i jeszcze pozostaje kwestia odbioru zleceń, ktoś w banku musi siedzieć i sprawdzać to co dostał.
Ponadto, to same banki nie chcą by przelewy były szybsze. Zarabiają na O/N lub innych takich ;-)
--
Pozdrawiam,
MacGregorbegin:vcard

Data: 2009-08-30 11:33:23
Autor: Valdi.Pavlack
ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
"wiatrak" news:h7deft$k30$1node2.news.atman.pl

No ale ostatnia wychdząca w Lukasie o11.00, to już przesada.

Jednak to chyba nie wina systemu ale samego banku, który sobie tak ustalił
sesje wychodzące... W końcu przykłady innych banków dobitnie pokazują, że
można przelewy wysłać nawet o po godzinie 15.

Data: 2009-08-30 02:37:33
Autor: BK
On 30 Sie, 11:33, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:
> [...]

sesje wychodzące... W końcu przykłady innych banków dobitnie pokazują, że
można przelewy wysłać nawet o po godzinie 15.

Tez kwestia kosztow [poniekad]. Dla banku obsluga przelewu jest tym
drozsza im blizej sesji rozliczeniowej "puszcza" przelewy. Sa po
prostu rozne taryfy i dlatego niektore banki daja rozne ograniczenia
na przelewy wychodzace bo wyslanie przelewu przed sama sesja bedzie je
kosztowac np. 1 zl od sztuki zamiast 10gr od sztuki.

Data: 2009-08-30 19:15:53
Autor: JanKo
ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
Agent Valdi.Pavlack nadaje:
Jednak to chyba nie wina systemu ale samego banku, który sobie tak
ustalił sesje wychodzące... W końcu przykłady innych banków dobitnie
pokazują, że można przelewy wysłać nawet o po godzinie 15.

To prawda, wszystkie banki powinny wysłać swoje przelewy równocześnie o 15 a czy i kiedy to ktoś odbierze to nieistotny szczegół.

Data: 2009-08-30 12:28:51
Autor: kredytywkarpaczu
> [...]
> ostatnią sesję przychodząca ustalić na 21:30? > Byłoby lepiej, fajniej przyjemniej i uczciwiej.

jeżeli zarzucasz komuś "zerowe pojęcie" i uważasz się za kompetentnego

Masz zerowe pojecie o tym jak to dziala i ile kosztuje.
"Dlaczego nie w niedziele" "Dlaczego tylko 3 sesje"
Dlaczego to, dlaczego tamto...

to przyjmij do wiadomości że nie jesteś na forum onetu
i uszanuj okoliczność że czytają cię nie tylko kompletni debile ale także ludzie inteligentni których nie zadowala bełkotliwa arogancka odpowiedź o treści:

... dlatego, ze to wszystko kosztuje, a zysk na tym zaden.

Czy szanowny kolego

Wpadles kiedys na kilka prostych faktow zwiazanych z przelewami:

- przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 18:30 a ostatniej
przychodzącej na 21:30 to praktycznie żaden wydatek, a korzyści
dla klientów byłyby ogromne.

To nie jest takie proste jakby sie moglo niektorym wydawac i wymaga
ponoszenia kosztow [zarowno na sprzet, oprogramowanie jak i ludzi].

ok, zachowujemy 3 sesje eliksiru żeby kolega nie płakał że bank wykosztuje się na impulsy telefoniczne. Odpowiedz na dwa proste pytania:

1) Ile kosztowałoby przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 18:30?
2) Ile kosztowałoby przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 21:30?

Wprowadzenie dodatkowych sesji czy tez sesji w weekend to koszty,
ktore nikomu sie nie oplaca - nawet nam.

a przesunięcie terminów tych sesji w tygodniu?
sesja w piątek o 21:30 będzie droższa od sesji w piątek o 16:00?

Bo ktos bedzie musial zaplacic za to i zaplaca wszyscy klienci.

za przesunięcie sesji NIKT nie musiałby płacić ani złotówki

Ja nie wiem czy chce z wlasnej kieszeni zaplacic za to zeby kilka osob
w kraju moga sie rajcowac kolejna sesja elixira :)

nie pokrywaj swojego nieuctwa i niekompetencji aroganckim bełkotem albo idź na forum onetu.

Data: 2009-08-30 09:42:58
Autor: BK
On 30 Sie, 12:28, kredytywkarpa...@op.pl wrote:

> [...]

i uszanuj okoliczność że czytają cię nie tylko kompletni debile
ale także ludzie inteligentni których nie zadowala bełkotliwa

Z calym szacunkiem, ludzie inteligentni nie pisali by bzdur, ze
przesuniecie sesji elixir nie generuje kosztow ;)

> [...]

- przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 18:30 a ostatniej
przychodzącej na 21:30 to praktycznie żaden wydatek, a korzyści

Tak żaden wydatek - tylko blisko 100 podmiotow [banki, kir, nbp,.
giif] musialoby zatrudnic ludzi na "druga zmiane" - faktycznie - zaden
wydatek.

> [...]

1) Ile kosztowałoby przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 18:30?
2) Ile kosztowałoby przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 21:30?

Nie jestem w stanie tego policzyc ale przyjmij do wiadomosci, ze
pelnowartosciowa sesja elixir wymaga [bezwzglednie] pracownika w
kazdym banku uczestniczacym w sesji, nbp i kir oraz w giif.

> Wprowadzenie dodatkowych sesji czy tez sesji w weekend to koszty,
> ktore nikomu sie nie oplaca - nawet nam.

a przesunięcie terminów tych sesji w tygodniu?
sesja w piątek o 21:30 będzie droższa od sesji w piątek o 16:00?

Jak wielokrotnie pisalem wyzej - przesuniecie = zmiana godzin pracy
kupy luda w bankach i kilku instytucjach.

> [...]

> w kraju moga sie rajcowac kolejna sesja elixira :)

nie pokrywaj swojego nieuctwa i niekompetencji
aroganckim bełkotem albo idź na forum onetu.

Nieuctwo, niekompetencje i arogancki belkot przedstawiasz Ty. Szczytem
ww. cech jest uwazanie, ze "cos sie samo zrobi i to za darmo" nie mam
pojecia jak Ty jestes w stanie prowadzic wlasny biznes nie majac na
tyle wyobrazni zeby pojac, ze wydluzenie/zmiana godzin pracy duzej
grupy ludzi po prostu kosztuje. Tym bardziej, ze nie da sie tym
ludziom po prostu "przesunac" godzin pracy - czesc z nich dalej bedzie
musiala byc w dawnych godzinach, czesc w nowych co po prostu wplynie
na zwiekszenie liczby etatow.

Widac kto pochodzi z Onetu ;-)

A ta serio - skoncz z tymi osobistymi wycieczkami bo to niczemu nie
sluzy. Masz [niestety] glupi i kosztowny pomysl i na sile probujesz go
forsowac. Tak sie glupio sklada, ze wiekszosc klientow banku [pod
wzgledem obrotu] to klienci dzialajacy w okresie poniedzialek-piatek
8-18. Na to jest zapotrzebowanie i tak system pracuje. Zapotrzebowanie
na sesje elixir o 21.30 jest marginalne i taka sesja jest potrzebna
jak zajacowi dzwonek.

Data: 2009-08-30 10:19:42
Autor: Clegan
On 30 Sie, 18:42, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

forsowac. Tak sie glupio sklada, ze wiekszosc klientow banku [pod
wzgledem obrotu] to klienci dzialajacy w okresie poniedzialek-piatek
8-18. Na to jest zapotrzebowanie i tak system pracuje.
Właśnie problem w tym że system tak nie pracuje - sesje wychodzące
masz w wielu bankach grubo przed 18 i w tym tkwi duży problem.
Swoją drogą uzasadniać że jest gorzej czyli lepiej (bo taniej) i
powinniśmy się z tego cieszyć jest dość dziwne. To może zejdźmy do
poziomu krajów gdzie przelew trwa parę dni - pewnikiem wtedy banki
zaczną nam za konta płacić ;-)

Data: 2009-08-31 22:05:42
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:8869e79f-885c-423d-bb74-2f34d6ef5703o13g2000vbl.googlegroups.com...

Tak żaden wydatek - tylko blisko 100 podmiotow [banki, kir, nbp,.
giif] musialoby zatrudnic ludzi na "druga zmiane" - faktycznie - zaden
wydatek.

    Nie wypowiadaj się o rzeczach o których nie masz pojęcia. Bo jeśli chodzi np. o GIIF to każdy zmuszony do korzystania z ich usług potwierdzi Ci, że ich serwery są dostępne do godz. 15.30. Więc podczas rozliczania III sesji eliksiru są już off-line i jakoś świat się od tego jeszcze nie zawalił.

Data: 2009-08-31 13:17:18
Autor: BK
ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
On 31 Sie, 22:05, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pewnie.je.st>
wrote:
Użytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:8869e79f-885c-423d-bb74-2f34d6ef5703o13g2000vbl.googlegroups.com...

> [...]

Ci, że ich serwery są dostępne do godz. 15.30. Więc podczas rozliczania III
sesji eliksiru są już off-line i jakoś świat się od tego jeszcze nie

Co nie zmienia faktu, ze po 15.30 tez ludzie w GIIF pracuja i gdy
sytuacja tego wymaga sa "dostepni" i podczas trzeciej sesji ELIXIR.
Odbieranie raportow od podmiotow zobowiazanych przez system GIIF to
nie jest jedyna rzecz, jaka GIIF robi.

Data: 2009-08-30 12:35:42
Autor: MK
Użytkownik <kredytywkarpaczu@op.pl> napisał w wiadomości news:33ae.000001f4.4a9a5463newsgate.onet.pl...

za przesunięcie sesji NIKT nie musiałby płacić ani złotówki

ROTFL a pracownicy w bankach komercyjnych, w krajowej izbie rozliczeniowej i NBP by siedzieli w pracy do polnocy z nudow... za darmo... System przelewow jest ustawiony przede wszystkim pod firmy, bo one sa przede wszystkim odbiorcami/nadawcami przelewow. W ktorych firmach ksiegowosc pracuje do 22?

MK

Data: 2009-08-30 12:42:48
Autor: Valdi.Pavlack
ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
"MK" news:h7dkmu$fmr$1news.wp.pl

W ktorych firmach ksiegowosc pracuje do 22?

W rodzinnych/jednoosobowych ;) - ale to nieliczne wyjątki nie
odzwierciedlającego całego rynku :)

Data: 2009-08-30 08:57:02
Autor: szczurwa
On 30 Sie, 12:42, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

W rodzinnych/jednoosobowych ;) - ale to nieliczne wyjątki nie
odzwierciedlającego całego rynku :)

Dokładnie tak..;-) A w niektórych  - nawet w niedzielne popołudnie..!

Data: 2009-08-31 06:05:55
Autor: jureq
Dnia Sun, 30 Aug 2009 12:28:51 +0200, kredytywkarpaczu napisał(a):

1) Ile kosztowałoby przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 18:30?
2) Ile kosztowałoby przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 21:30?

Zapewne tyle ile kosztuje zatrudnienie pełnej drugiej zmiany pracowników w KIR i we wszystkich bankach. Bo zwracam uwagę, że aby miało to sens to tę dodatkową sesję ktoś musi odebrać i zaksięgować.

Data: 2009-08-31 15:52:34
Autor: MacGregor
ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
kredytywkarpaczu@op.pl pisze:
ciach

[...]

No to ja zapytam tak: skoro przesunięcie sesji na 21:30 nic nie kosztuje, to rozumiem, że nie masz nic przeciwko siedzeniu w pracy za te same pieniądze, nie do 16:00 (lub 18:00) do 21:30?
Weź pod uwagę, że do sesji rozliczeniowej potrzeba jednak nadzoru ludzi:
1 - ELIXIR załóżmy, że w KIR siedzą tylko operatorzy 3 osoby (to tylko złożenie, w praktyce jest ich znacznie więcej);
2 - w NBP też 3 osoby (tam nie mam pojęcia ile osób jest potrzebne);
3 - ponad 50 banków w każdym po 3 osoby ;-)

Razem mamy ponad 150 osób, które muszą siedzieć po godzinach, a samo rozliczenie i rozrachunek to jeszcze nie wszystko, trzeba środki zaksięgować (2 księgowe w bankach - zasada 2 ręce).
I dlaczego oni mają siedzieć do 22:00 "za darmo" (bo jak napisałeś, przesunięcie sesji nic nie będzie kosztować)?

Data: 2009-08-31 20:58:48
Autor: Chris
Dnia Mon, 31 Aug 2009 15:52:34 +0200, MacGregor napisał(a):

[...]

W pierwszym lepszym szpitalu więcej ludzi siedzi i to nie do godz.
22:00, ale przez cała dobę.
Rozumując Twoim tokiem, to nawet pociągi powinny stawać o godz. 15-tej,
"bo przecież każdy chce iść do domu".

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-08-31 12:13:09
Autor: BK
On 31 Sie, 20:58, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
> [...]

22:00, ale przez cała dobę.
Rozumując Twoim tokiem, to nawet pociągi powinny stawać o godz. 15-tej,

Kurde jak grochem o sciane.

Nie chodzi o to, ze to niewykonalne tylko w tym biznesie NIEOPLACALNE.

Nikt nie wyda kasy na 150 etatow + inne koszty (w tym utracone
korzysci), zeby "zrobic  dobrze" grubie tysiaca klientow i to w
usludze, ktora w wielu bankach jest deficytowa.

Data: 2009-08-31 23:30:55
Autor: Chris
Dnia Mon, 31 Aug 2009 12:13:09 -0700 (PDT), BK napisał(a):

Nikt nie wyda kasy na 150 etatow

Dlaczego ktoś miałby "wydawać kasę na 150 etatów"?
A czy ktoś obecnie "wydaje kasę" na kilkaset etatów potrzebnych do
obsługi ELIXIR-u?
Nie! Każdy bank, który chce brać udział w sesjach ELIXIR-u sam pokrywa
swoje koszty z tym związane i to samo by było z sesjami weekendowymi.
Ale tak jak już pisałem, dopóki nikt nie zacznie świadczyć przelewów w
weekendy, to również nikt ze strony bankowej nie będzie dostrzegał
potrzeby świadczenia takich usług. Przebudzenie nastąpi dopiero w
momencie, gdy ktoś inny zacznie na tym zarabiać. I dlatego jak najlepiej
życzę usłudze BlueCash.
Przewiduję, że tutaj będzie podobnie jak z inną inicjatywą: w roku 2001 lub 2002 na forum mBanku zaproponowałem, żeby mBank zaczął
sprzedawać doładowania telefonów komórkowych. Wówczas ten mój pomysł też
nie wzbudził entuzjazmu i mBank przez dobrych kilka lat w ogóle tego
tematu nie podejmował, chociaż cały czas istniał popyt na tę usługę.
A teraz doładowywanie komórek prepaid jest całkiem znaczącym segmentem
działalności mBanku i chyba w ogóle mało jest obecnie w Polsce banków,
które tej usługi nie oferują.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-08-31 14:46:29
Autor: BK
On 31 Sie, 23:30, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
> [...]

Nie! Każdy bank, który chce brać udział w sesjach ELIXIR-u sam pokrywa
swoje koszty z tym związane i to samo by było z sesjami weekendowymi.

To sie zdecyduj czy kase ktos wydaje czy nie. Z jednej strony piszesz,
ze nie wydaje nikt [ta za darmo sie robi] z drugiej piszesz, ze placa
banki.

Wlasnie tak jest placa banki, placa bo musza - ale za weekendowe sesje
nie zaplaca bo im nie jest to na reke.

Ale tak jak już pisałem, dopóki nikt nie zacznie świadczyć przelewów w
weekendy, to również nikt ze strony bankowej nie będzie dostrzegał
potrzeby świadczenia takich usług

Sugerujesz jakoby podaz przelewow w weekend miala taka moc sprawcza i
byla wstanie wygenerowac popyt na poziomie, ktory pozwoli
"zbilansowac" ten biznes.

Zrozum wreszcie, ze zapotrzebowanie na ta usluge jest tak male, ze to
sie bankom nie oplaca. Banki na przelewach nie zarabiaja nic/ew.
zarabiaja niewiele - natomiast uruchomienie sesji weekendowych to
koszty osobowe i straty korzysci [bank juz sobie nie zrobi ON z
przelewow zleconych w piatek].

Po jakiego wala banki maja sobie strzelic w stope?

. Przebudzenie nastąpi dopiero w
momencie, gdy ktoś inny zacznie na tym zarabiać. I dlatego jak najlepiej
życzę usłudze BlueCash.

BlueCash jest bez znaczenia strategicznego w tym biznesie. Czego tu
nie rozumiesz?

To tylko nakladka na obecny system i nic nie zmieni bo nie tworzy
nowej struktury. BlueCash dziala w niszy, ktorej sie nie oplaca
dzialac Bankom.

[...]

I dzieki temu mBank oferuje mase uslug, ktore sa deficytowe - o czym
zreszta mowi glosno zarzad tej szacownej instytucji. Wykonali kupe
dobrej - i nieoplacalnej roboty.

Zastanawiales sie kiedy dlaczego depozyty u nich sa tak doskonale
oprocentowane? Albo dlaczego tak cisna stary portwel mPlanu?

Bo ktos musi zarobic na deficytowe ale nowatorskie uslugi, z ktorych
korzysta 6 osob na krzyz.

Data: 2009-09-01 14:18:22
Autor: MacGregor
Chris pisze:
Dnia Mon, 31 Aug 2009 12:13:09 -0700 (PDT), BK napisał(a):

Ciach

potrzeby świadczenia takich usług. Przebudzenie nastąpi dopiero w
momencie, gdy ktoś inny zacznie na tym zarabiać. I dlatego jak najlepiej
życzę usłudze BlueCash.
Jeżeli chodzi o BlueCash, też im życzę dobrze. le to nie jest usługa błyskawicznych przelewów, tylko "prawie" błyskawicznych, i to czasami.:-)
Może jeszcze usłyszycie o przelewach błyskawicznych, ale takich na prawdę on-line i real time :-).

Data: 2009-09-01 21:01:01
Autor: Chris
Dnia Tue, 01 Sep 2009 14:18:22 +0200, MacGregor napisał(a):

Może jeszcze usłyszycie o przelewach błyskawicznych, ale takich na prawdę on-line i real time :-).

Przydałoby się jak najprędzej.
Potrzeba takich przelewów niewątpliwie istnieje, o czym najlepiej
świadczy powodzenie takich sług jak mTransfer w mBanku.
Usługi tego typu świadczy już coraz więcej banków i coraz więcej firm
przyjmuje płatności przy pomocy takich systemów płatności on-line, ale w
razie kontaktu z firmą, która tego nie umożliwia ani nie ma konta w
mBanku, mamy efekt podobny do wjechania na nartach na drogę posypaną
żużlem :)

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-08-30 10:28:03
Autor: MarekZ
ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
<kredytywkarpaczu@op.pl> wrote in message news:33ae.000001dc.4a9a2cd2newsgate.onet.pl...

Już BK wszystko dokładniej wytłumaczył, pozostaje mi się pod tym podpisać.

W kilku krajach rachunki mam - to co mamy w pl to REWELACJA w stosunku do przeciętnych standardów światowych, a KIR działa w zasadzie doskonale. Chcesz większej onlajnowości - masz Sorbnet.

Data: 2009-08-30 10:34:22
Autor: Valdi.Pavlack
ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
"MarekZ" news:h7dd1u$2c1$1srv.cyf-kr.edu.pl

W kilku krajach rachunki mam - to co mamy w pl to REWELACJA w stosunku do
przeciętnych standardów światowych, a KIR działa w zasadzie doskonale.
Chcesz większej onlajnowości - masz Sorbnet.

Marek ma rację! Pod względem rozwiązań w bankowości (systemy itp.) Europa
może się od Polski tylko uczyć.

Data: 2009-08-30 13:36:27
Autor: Filip
MarekZ pisze:
[...]

A propos SORBNETu - czasami mi się zdarza z tego korzystać, ale wydaje mi się, że SORBNET działa tylko w dni powszednie w systemie online, w weekendy czeka do dnia roboczego - Prawda li to, czy Fałsz?
I jeszcze jedno pytanie - czy dobrze kombinuję, że wszystkie przelewy do ZUS/US idą Sorbnetem? To w końcu przelewy na rachunki bezpośrednio w NBP a taka jest właśnie idea techniczna działania SORBNETU (księgowanie bezpośrednie między rachunkami banków w NBP)

Data: 2009-08-30 11:40:30
Autor: Grzegorz Sułek
Filip <filip6198@nspam.gazeta.pl> wrote:

[...]

Niekoniecznie. Chociażby zusy równie dobrze idą eliksirem w niektorych bankach. --
gs

Data: 2009-08-31 15:56:01
Autor: MacGregor
Grzegorz Sułek pisze:
[...]

ZUS i podatki, jako zlecenia masowe idą przez KIR.
Jakby posłać 4 miliony transakcji dziennie do SORBNETU ....begin:vcard

Data: 2009-08-30 13:49:03
Autor: MarekZ
"Filip" <filip6198@NSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h7do7u$k8o$1inews.gazeta.pl...

A propos SORBNETu - czasami mi się zdarza z tego korzystać, ale wydaje mi się, że SORBNET działa tylko w dni powszednie w systemie online, w weekendy czeka do dnia roboczego - Prawda li to, czy Fałsz?

Ano prawda. W najlepszym razie w dzień powszedni do 18:00 można z tego skorzystać. Ale wiele banków ma mocniejsze ograniczenia, np. ING wysyłki do 14:30, odbiory do 16:00. W weekendy nie działa. Prawdziwy on-line 24/7 to tylko przelewy wewnętrzne w ramach niektórych banków.

"SORBNET jest dostępny dla użytkowników w godzinach 7:30 - 18:00, przy czym zlecenia klientowskie przyjmowane są do godziny 16:00, a niektóre do 17:00. O godzinie 17:30 w systemie generowane są zlecenia dotyczące spłaty kredytu "intraday", zaś o godzinie 18:00 następuje koniec realizacji zleceń złożonych w systemie. Najwyższy priorytet mają zlecenia płatnicze KIR, następne w kolejności są zlecenia NBP potem KDPW i na końcu te złożone przez banki."

[...]

Przelewy do organu rentowego i podatkowe w żadnym razie nie chodzą Sorbnetem.

Data: 2009-08-30 14:05:52
Autor: Filip
SORBNET
MarekZ pisze:
"Filip" <filip6198@NSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h7do7u$k8o$1inews.gazeta.pl...

Przelewy do organu rentowego i podatkowe w żadnym razie nie chodzą Sorbnetem.

To czym? Bo wydaje mi się, że z Multi nie wychodzą ELIXIREM - istnieje możliwość zlecenia takiego przelewu po ostatniej sesji ELIXIRu i środki wychodzą w dniu bieżącym - nie jest to taka sama sytuacja jak z normalnymi przelewami, które lądują w oczekujących i można jest stornować. (Tak wiem, że w przypadku US liczy się data zlecenia - tu nie chodzi o taką sytuację)

Data: 2009-08-30 14:15:29
Autor: MarekZ
SORBNET
"Filip" <filip6198@NSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h7dpv4$1je$1inews.gazeta.pl...

[...]

Idą Elixirem. Jest specjalna sesja Elixiru tylko dla przelewów ZUS około 17:00. Natomiast podatkowe idą normalnymi sesjami z tego co wiem. Na rzeczywistą realizację przelewu podatkowego bank ma bodajże 3 dni robocze (czyli może sobie przechować te środki nieco).

na grupie czasami pojawia się ktoś związany z KIR, może jakoś dokładniej to opisze.

Nie da się wystornować w Multi przelewu podatkowego zleconego po 13:30 w dniu bieżącym? Dziwne. Sprawdzałeś?

Data: 2009-08-30 15:13:49
Autor: kredytywkarpaczu
SORBNET
Nie da się wystornować w Multi przelewu podatkowego zleconego po 13:30 w dniu bieżącym? Dziwne. Sprawdzałeś?

stornowałem przelewy ZUS oraz podatkowe o 23:43 oraz o 4:15
sprawdzone na 100%, że zostały zlecone, wydrukowałem je, po czym
uświadomiłem sobie że kwoty nie są takie jak trzeba (wiadomo, noc,
moje zmęczenie), wystornowalem i zleciłem raz jeszcze. Mam to wszystko w historii rachunku.

Przelewy podatkowe i do ZUS idą ZAWSZE tylko i wyłącznie KIR-em,
nawet gdyby były zlecone na kwotę > 1.000.000zł

Data: 2009-08-30 15:23:57
Autor: MarekZ
SORBNET
<kredytywkarpaczu@op.pl> wrote in message news:33ae.000001fb.4a9a7b0dnewsgate.onet.pl...

[...]

No właśnie ja też stornowałem pewien czas temu. Natomiast wydrukować potwierdzenia niewykonanego przelewu raczej się nie da (o ile nic się nie zmieniło w Multi).

Przelewy podatkowe i do ZUS idą ZAWSZE tylko i wyłącznie KIR-em,
nawet gdyby były zlecone na kwotę > 1.000.000zł

Przy czym Sorbnet to też system KIRu.

Data: 2009-08-30 09:43:49
Autor: BK
SORBNET
On 30 Sie, 15:23, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

> Przelewy podatkowe i do ZUS idą ZAWSZE tylko i wyłącznie KIR-em,
> nawet gdyby były zlecone na kwotę > 1.000.000zł

Przy czym Sorbnet to też system KIRu.

Nie do konca. Sorbnet to system NBP.

Data: 2009-08-30 15:54:01
Autor: kredytywkarpaczu
SORBNET
No właśnie ja też stornowałem pewien czas temu. Natomiast wydrukować potwierdzenia niewykonanego przelewu raczej się nie da (o ile nic się nie zmieniło w Multi).

wydrukowałem "jednodniową historię" rachunku, w kryteriach zaznaczając
tylko przelewy do ZUS (jedna kartka) i tylko podatkowe (druga kartka)

miałem dzięki temu niezaśmiecone innymi danymi zestawienie kwot przelewu

> Przelewy podatkowe i do ZUS idą ZAWSZE tylko i wyłącznie KIR-em,
> nawet gdyby były zlecone na kwotę > 1.000.000zł

Przy czym Sorbnet to też system KIRu.

racja, miałem na myśli że ZUS oraz US idą zawsze eliksir-em

Data: 2009-08-31 16:00:21
Autor: MacGregor
SORBNET
MarekZ pisze:
Ciach

Przy czym Sorbnet to też system KIRu.

Ale NBP będzie zawiedzione, jak się o tym dowie ....

Data: 2009-08-31 16:30:27
Autor: MarekZ
SORBNET
"MacGregor" <MacGregor@poczta.onet.pl> wrote in message news:h7gl1p$8bo$4news.onet.pl...

Ale NBP będzie zawiedzione, jak się o tym dowie ....

Hehehe, coś mi się pomyliło jak widać. :)

Data: 2009-08-31 10:25:53
Autor: blad
SORBNET
Użytkownik "Filip"
[...]

Masz rację - wydaje ci się :-)
Wiele banków robi tak w konia klientów, ktorzy zlecą przelew po godzinie
ostatniego Elixiru. Zdejmują z konta, przeksięgowują na swoje
i czekają na następny dzień roboczy żeby dokończyć przelew.
U ciebie pieniędzy nie ma więc wystornować nie możesz
*** blad ***

Data: 2009-08-31 15:58:19
Autor: MacGregor
SORBNET
Filip pisze:
MarekZ pisze:
[...]

Dla obsługi przelewów do ZUS, jest oddzielna procedura, "przeliczają" się w nocy, a rozliczenie i rozrachunek dokonywany jest następnego dnia na 1 sesji.

Data: 2009-08-30 10:37:23
Autor: bzdreg
ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
kredytywkarpaczu@op.pl pisze:
Dlaczego niewidzialna ręka rynku nie działa w tej kwestii?

Bo każdy bank w mniejszym lub większym stopniu żeruje na ukrytych
kosztach, niewiedzy użytkowników, ich drobnych potknięciach,
zapomnieniach, zagapieniach i zaniedbaniach. Przypadek zjechanego ("jak
można nie wiedzieć takiej oczywistości???") wątkotwórcy jest dobrym
przykładem.

Owszem, rzetelnie i uczciwie byłoby, gdyby przelew zlecony w piątek o
takiej porze, że nie łapie się na ostatni eliksir, zostaje jako
"oczekujący" do poniedziałku i spokojnie procentuje. Ale dlaczego nie
wydymać nieświadomego użytkownika? Przecież napisaliśmy drobnym
druczkiem, trzeba było czytać umowę i regulaminy i sprawdzać regularnie,
czy coś się nie zmieniło.
Na marginesie - rzućcie okiem na umowy ubezpieczeń, jak są wydrukowane
szczegółowe czy ogólne warunki. Nie tylko czcionką 6p, ale bladym, ledwo
widocznym kolorem (niewiele tych polis widziałem, mam w zasięgu coś z
Amplico i na tej podstawie piszę). Oczywiście po to, żeby klientowi
ODECHCIAŁO SIĘ czytać. Dla mnie tak wydrukowana umowa już wystarczy do
zdyskwalifikowania oferenta.

[...]

To nie tylko zmowa, ale zapewne coś więcej. W takich środowiskach nie ma
otwartej walki konkurencyjnej. Innym, acz podobnym przykładem są apteki.
Jeśli ktoś by się wyłamał i zamiast 20-30% marży zaczął sprzedawać z
10%, to długo nie pohandluje.

Wymyslę sobie cokolwiek, znajdzie sie bank, który mi to da...

Takie rzeczy, to tylko w Linuksie ;) W 2 połowie lat 90 krążyło
powiedzonko "wymyśl sobie 'coś', a Linuks to ma"

Ale w dziedzinie przelewów jakaś dziwna niemoc.

Kto do cholery wymyślił sabat plus niedzielny odpoczynek
Szabat, kurna. SZABAT. Sabat - to czarownic na Łysej Górze. ;)

dla komputerów? Jaki idiota wpadl na pomysł nie-działania
rozliczeń KIR w weekendy? Przeca to się samo obsługuje i nawet talmudyczny Żyd nie musi lamać sabatniego odpoczynku!

Myślę, że nie tyle Żydzi, co służby specjalne i GIF. Nie można puścić
komputerów KIR bez nadzoru. Myślę, że pewnymi wyznaczonymi segmentami
zajmują się ściśle określone, zwykle te same osoby i one też chcą mieć
szabat.

Kto wymyślil, że banki mają tak skąpo ustawione 3 albo i 2 pory?
Czyżby korzystanie z ciągle taniejących połaczeń telekomunikacyjnych
było tak wielkim obciążeniem finansowym dla systemu bankowego?

Myślę, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby KIR funkcjonował "w czasie
rzeczywistym", a nie w trybie wsadowym. Rynek Forex jakoś potrafi.

Ale bankom się nie chce! Dlaczego?!
Sam sobie odpowiadasz po części. Kartel, zmowa, mafia...
Bardziej się opłaca ściemniać, reklamować i doić, niż zaspokajać
potrzeby. W obecnym świecie nikt już nie prowadzi DG z myślą o
zaspokajaniu potrzeb, ale marketing sprowadza się do zawładnięcia
obszarami siły nabywczej rynku (społeczeństwa) i wyrwaniu ("odbicu")
tych zasobów konkurencji.

--

Pzdr.
bzd.

Data: 2009-08-31 15:38:33
Autor: MacGregor
bzdreg pisze:
[...]

Tak na marginesie, to "łapanie sie na ostatni ELIXIR" polega głównie na tym, że banku nadają na 3 sesję, ale już nie odbierają. Odbiór 3 sesji następuje następnego dnia roboczego (no a później jest księgowanie).

Na pocieszenie mogę napisać, że po przyjęciu PSD (dyrektywy o usługach finansowych"
banki będą miały wyznaczony czas, w którym środki będą musiały się znaleźć na rachunku odbiorcy.
Początkowo będzie to 3 dni (dla nas to pestka, ale są kraje w EUROPIE, gdzie wcale nie jest takie oczywiste, że przelew można zrealizować w jeden dzień).begin:vcard

Data: 2009-08-30 11:28:15
Autor: Grzegorz Sułek
[...]

Ty widziałeś kiedykolwiek aplikację Eliksir-OK i to jak to się
'samo' obsługuje? Automat nazywa się Pani Krysia (lub wybierz sobie jakieś inne imię) i musi włożyć kartę-klucz poklikać
i wyjąć kartę. No i teraz widzisz rzeczona Pani Krysia w weekendy nie pracuje

--
gs

Data: 2009-08-30 15:24:23
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Grzegorz Sułek" <gsulek@student.sgh.waw.pl> napisał w wiadomości news:4T68gchoI9rnNca3.gs20787akson.sgh.waw.pl...
[...]

każdy przelew czy paczki przelewow 1 bank 1 sesja ?

Data: 2009-08-30 13:29:54
Autor: Grzegorz S
wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> i wyjąć kartę. No i teraz widzisz rzeczona Pani Krysia w weekendy nie > pracuje

każdy przelew czy paczki przelewow 1 bank 1 sesja ?

Przed każdą sesją eliksiru tworzy się paczkę i wysyła zbiorczo.

--
gs

Data: 2009-08-31 12:10:36
Autor: Chris
Dnia Sun, 30 Aug 2009 09:40:02 +0200, kredytywkarpaczu@op.pl napisał(a):

[...]

Poruszyłeś bardzo istotną kwestię.
Niestety, rynek przelewów międzybankowych został zmonopolizowany przez
KIR i to jest właśnie cena, jaką za to płacimy.
Trzymajmy kciuki za powodzenie i bezawaryjne działanie systemu BlueCash,
to wówczas i KIR nagle dojdzie do wniosku, że właściwie nie ma większych
przeszkód, aby przelewy międzybankowe chodziły przez 7 dni w tygodniu ;)

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-08-31 03:26:36
Autor: BK
On Aug 31, 12:10 pm, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
Dnia Sun, 30 Aug 2009 09:40:02 +0200, kredytywkarpa...@op.pl napisał(a):

> [...]

to wówczas i KIR nagle dojdzie do wniosku, że właściwie nie ma większych
przeszkód, aby przelewy międzybankowe chodziły przez 7 dni w tygodniu ;)

Ta - jasne

Bluecash to zadna konkurencja dla KIR tylko jedynie "nakladka",
uzyteczna ale droga i mniej bezpieczna nakladka :)

[w sensie prawnym mniej bezpieczna, bo klienci w kazdej chwili moga
stracic kase np. w wyniku zajecia komorniczego kont firmy prowadzacej
bluecash, co nie ma miejsca w przypadku KIR. KIR obsluguje jedynie
transmisje danych i nie ma dostepu do naszej kasy, Bluecash obraca
kasa klientow]

Klienci Bluecash nie stanowia zadnego strategicznego % tego co robi
KIR.

Dodatkowo Bluecash nie buduje nowego systemu tylko korzysta z systemu
KIR. Dzieki temu ten system jest tanszy [korzysta po prostu z obslugi
osobowej i informatycznej KIR i bankow]. Dla KIR i bankow wprowadzenie
sesji weekendowych to potrzeba zatrudnienia dodatkowych pracownikow i
pewnie dodatkowe koszty nie-osobowe. Koszty te pewnie przekraczaja
wielkoscia zarobki calego Bluecash :) Natomiast bluecash "jedzie" na
tym co juz oferuja banki i kir, funkcjonuje tylko dzieki odpowiedniemu
wyzkorzystaniu funkcjonalnosci systemow i ludzi, za ktore banki i kir
same juz zaplacily. Ma niskie koszty wlasne dlatego oplaca mu sie taki
niszowy biznes jak "blyskawiczne" przelewy.

Sensowna i praktyczna alternatywa dla KIR jest Sorbnet - ma ten
problem, ze poki co jest drogi [bo obsluga takiego systemu jest
droga]. Ale NBP bedzie sobie pewnie szukac mozliwosci rozwoju tego
systemu bo na innych polach traca kompetencje i mozliwosci zarobku.

Data: 2009-08-31 15:15:54
Autor: Chris
Dnia Mon, 31 Aug 2009 03:26:36 -0700 (PDT), BK napisał(a):

Dla KIR i bankow wprowadzenie
sesji weekendowych to potrzeba zatrudnienia dodatkowych pracownikow i
pewnie dodatkowe koszty nie-osobowe. Koszty te pewnie przekraczaja
wielkoscia zarobki calego Bluecash :)

Wiesz, pamiętam czasy, gdy Orange twierdziło, że 1 zł/min z minutową
taryfikacją jest progiem, poniżej którego zejść się nie da.
Potem twierdzili, że do innych sieci nie może być taniej niż 60 gr/min.
Gdy pojawiała się konkurencja, niemożliwe nagle stawało się możliwym.
Liczę na to, że i w tym przypadku ten mechanizm w końcu jednak zadziała.
Musi tylko powstać jakaś konkurencja dla KIR-u. --
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-08-31 06:28:51
Autor: BK
On Aug 31, 3:15 pm, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

[...]

Konkurencja dla KIR nigdy nie powstanie. Wlascicielem KIR sa banki
[bezposrednio lub posrednio przez ZBP] same sobie konkurencji robic
nie beda.

I akurat analogia z komorkami jest bez sensu. W przykladzie Orange
chodzilo nie o wprowadzenie nowej uslugi tylko o cene uslugi niezwykle
popularnej.

W KIR nie chodzi wam o obnizenie kosztow przelewow tylko o
wprowadzenie nowej uslugi - przelewow w weekendy. Tego KIR poki co nie
wprowadzi bo to sie po prostu nie bilansuje i pewnie jeszcze bardzo
dlugo nie bedzie bilansowac. Bierz pod uwage, ze zapotrzebowanie na
sesje ELIXIR w weekend to jakis skromny promil zapotrzebowania "na
tygodniu".

Polska jest krajem slabo ubankowionym z skromnym % obrotu
bezgotowkowego. Zastanowi sie czy taki "biznes plan" weekendowego
elixiru ma wiec jakikolwiek sens ekonomiczny :)

Data: 2009-08-31 13:34:10
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 31 Aug 2009 06:28:51 -0700, BK napisał(a):

Konkurencja dla KIR nigdy nie powstanie. Wlascicielem KIR sa banki
[bezposrednio lub posrednio przez ZBP] same sobie konkurencji robic nie
beda.

A jeśli kiedyś, w przyszłości, okaże się, że można jednak zrobić outsourcing albo EU umożliwi obsługę polskich banków przez obce (niemieckie, ukraińskie, bułgarskie -- żeby podenerwować niektórych) KIRy? W sumie do pierwszego wystarczy tylko zmienić prawo bankowe (czy gdzie tam jest podstawa do ustanowienia KIR). Do drugiego wystarczy naszeptać do ucha euro-deputowanym.

Może się okazać, że to po prostu jeszcze jeden niewyobrażalny problem do przejścia, który się przejdzie jak będzie trzeba.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-08-31 06:41:39
Autor: BK
On Aug 31, 3:34 pm, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
> [...]

Może się okazać, że to po prostu jeszcze jeden niewyobrażalny problem do
przejścia, który się przejdzie jak będzie trzeba.

Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<=
Cool tylko [nie]stety to akurat nasz KIR jest bardziej konkurencyjny
od tych innych :)

Bylo juz o tym na grupie - nasze systemy ELIXIR i EuroELIXIR to jednak
europejska czolowka :)

I pytanie czy gdzies w EU przelewy chodza w weekendy? Ew. lepiej/
czesciej/szybciej/taniej niz u nas?

Data: 2009-08-31 21:05:26
Autor: Chris
Dnia Mon, 31 Aug 2009 06:41:39 -0700 (PDT), BK napisał(a):

I pytanie czy gdzies w EU przelewy chodza w weekendy?

A czy gdzieś w EU pracują wszystkie hipermarkety w niedziele i święta?
A u nas pracują!
Więc dlaczego nie mogłyby także przelewy chodzić w weekend?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-01 14:50:31
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 31 Aug 2009 21:05:26 +0200, Chris napisał(a):

I pytanie czy gdzies w EU przelewy chodza w weekendy?

A czy gdzieś w EU pracują wszystkie hipermarkety w niedziele i święta?
                                                               ^^^^^^^^
A u nas pracują!

 Przespałeś wprowadzenie ustawy?

Więc dlaczego nie mogłyby także przelewy chodzić w weekend?

 Bo musiałoby się to zacząć opłacać?

 A może chciałbyś przelewy po 2zł?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-01 21:05:34
Autor: Chris
Dnia Tue, 1 Sep 2009 14:50:31 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

 A może chciałbyś przelewy po 2zł?

2 zł to może niechętnie, ale 1 zł to bym bez oporów zapłacił za
przyśpieszenie przelewu o 2 dni.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-01 21:22:49
Autor: Zbynek Ltd.

Chris napisał(a) :
 A może chciałbyś przelewy po 2zł?

2 zł to może niechętnie, ale 1 zł to bym bez oporów zapłacił za
przyśpieszenie przelewu o 2 dni.

2,5 dnia. 12 godzin to olbrzymia ilość czasu.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-31 16:36:20
Autor: MacGregor
ELIKSIR - absurd poczekalni przelewĂłw
Olgierd pisze:
[...]

Wejście do SEPA daje taką możliwość. Dla Polaków będzie mieć to znaczenie po przyjęciu EURO jako waluty.
Wtedy banki będą mogły się rozliczać nawet przez БИСЕРА (Bułgarski odpowiednik ELIXIR).

Data: 2009-08-31 18:20:10
Autor: Pete
W dniu 31.08.09 15:15, Chris pisze:
[...]

Tylko, że wtedy MTR wynosił 0,80PLN/min a teraz jest to stawka 0,28PLN
A KIR nie ma konkurencji, więc i ceny hurtowe nie spadną.

--
Pete

Data: 2009-08-31 21:14:09
Autor: Chris
Dnia Mon, 31 Aug 2009 18:20:10 +0200, Pete napisał(a):

Tylko, że wtedy MTR wynosił 0,80PLN/min a teraz jest to stawka 0,28PLN

Gdy pojawiło się Hejah, to wszyscy operatorzy obniżyli stawki oraz
przeszli na taryfikacje sekundową, chociaż MTR nie zmienił się ani o
grosz. Obniżki MTR-u to jest kwestia tylko ostatnich dwóch-trzech lat.

A KIR nie ma konkurencji, więc i ceny hurtowe nie spadną.

Sądzę, że gdy KIR się zorientuje, ze ktoś im przejmuje część rynku i
przychodów, to zareaguje tak samo jak starzy operatorzy komórkowi po
wejściu Hejah.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-01 18:06:08
Autor: Pete
W dniu 31.08.09 21:14, Chris pisze:
[...]

AFAIR to taryfikacja sekundowa była dużo wcześniej niż start Heyah.
ok 2002/2003 Nowa Idea Optima czy jakoś tak.

A co do Heyah:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Heyah
2004 - start
2005 - "7 lutego weszły w życie nowe, najniższe wówczas na rynku ceny SMS-ów - 3 gr za sztukę."

Co jak widać nie skłoniło reszty operatorów do obniżenia cany SMS do podobnego poziomu....

"Przełom 2005 i 2006 roku upłynął pod znakiem obniżania cen przez konkurencyjne sieci telefonii komórkowej. Sieć Heyah również obniżyła stawkę za połączenia poza siecią z 80 do 68 groszy brutto"

Czyli w okresie kiedy zaczynały się obniżki MTR zaczęły się obniżki w Heyah.

[...]

A kto niby miałby tę konkurencję zrobić, skoro KIR została stworzona przez banki?

Powstają biznesy typu bluecash, ale są płatne i takie pozostaną.
Zresztą ja bałbym się korzystać z usług pośredników.

--
Pete

Data: 2009-09-01 22:23:26
Autor: Chris
Dnia Tue, 01 Sep 2009 18:06:08 +0200, Pete napisał(a):

AFAIR to taryfikacja sekundowa była dużo wcześniej niż start Heyah.
ok 2002/2003 Nowa Idea Optima czy jakoś tak.

To jednak coś źle pamiętasz.
Co najlepsze, Google zapytane o tę taryfę daje tylko 9 linków do
wiadomości na grupie pl.misc.telefonia.gsm, chociaż swego czasu była to
bardzo popularna taryfa.

A co do Heyah:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Heyah
2004 - start

A dokładnie, to 10-03-2004: http://matrax.net/forum/showthread.php?t=1294
Idea próbowała na to odpowiedzieć taryfą "POP na okrągło", która tylko
rozjuszyła popaków, a co drugi post na grupie pl.misc.telefonia.gsm
kończył się wówczas hasłem "POP w klop". W przeciągu 3 miesięcy Idea straciła ok. 200 tys. klientów i by
powstrzymać dalszy ich odpływ w dniu 21-06-2004 Idea wprowadziła taryfę
"Nowy POP" z taryfikacja sekundową: "23 czerwca 2004 09:00, Adam Urbanek Centertel uruchomił w swej sieci Idea tańszą usługę prepaidową Nowy POP.
Oferta jest dostępna zarówno dla dotychczasowych, jak i nowych
bezabonamentowych użytkowników Idea POP.
Wprowadzenie tańszej usługi Nowy POP w Idei niewątpliwie wiąże się ze
wzrostem popularności marki Heyah, niedawno zaoferowanej w systemie
prepaid przez PTC (operator sieci Era). Obecnie z usług oferty Heyah
(czerwona łapa) już korzysta ponad milion abonentów posługujących się
kartą prepaid.

Od poniedziałku (21.06) w ofercie Nowy POP Idei można rozmawiać za 80
groszy z VAT (0,80 zł z VAT/min.) - niezależnie z jaką siecią następuje
połączenie (dowolna sieć komórkowa lub stacjonarna). W Nowym POP-ie
*naliczanie impulsów jest sekundowe* od początku realizacji połączenia
do wszystkich sieci (sieć Idea, inne sieci komórkowe, sieci
stacjonarne). Wysłanie SMS-a w usłudze Nowy POP kosztuje 0,20 zł (z
VAT).

Warto zauważyć, że jest to już niewiele różniąca się taryfa od dotąd
najtańszej w Polsce opłaty w bezabonamentowej usłudze komórkowej Heyah
(PTC), w której ceny za minutę rozmowy wahają się w zakresie 68-98
gr/min - w zależności od sieci do której jest kierowane połączenie. Aby
zostać nowym użytkownikiem oferty Nowy POP wystarczy wykupić dowolny
zestaw startowy lub zestaw z telefonem Idea POP. Wszystkie zestawy
prepaid aktywowane po 21.06.2004 r. działają w Nowym POP-ie."

(http://www.idg.pl/news/67941/Tansze.uslugi.prepaidowe.w.sieci.Idea.html)

2005 - "7 lutego weszły w życie nowe, najniższe wówczas na rynku ceny SMS-ów - 3 gr za sztukę."

Co jak widać nie skłoniło reszty operatorów do obniżenia cany SMS do podobnego poziomu....

I nie ma się co dziwić! Jaki procent klientów porzuci swojego
dotychczasowego operatora tylko dlatego, że w innej sieci są tańsze
SMS-y? A przenoszenia numerów wówczas nie było!

[...]

A to już w ogóle bzdura!
Pierwsza obniżka MTR miała miejsce dopiero 1 maja 2007:
http://www.telepolis.pl/news.php?id=8256

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-02 06:48:02
Autor: xbartx
Dnia Tue, 01 Sep 2009 22:23:26 +0200, Chris napisał(a):

To jednak coś źle pamiętasz.
Co najlepsze, Google zapytane o tę taryfę daje tylko 9 linków do
wiadomości na grupie pl.misc.telefonia.gsm, chociaż swego czasu była to
bardzo popularna taryfa.
(...)

Lekko OT: zauważcie, że dopóki nie weszło Play to ruchy świętej trójcy to było tylko mydlenie oczu i udawanie, że coś się dzieje. Torcik był podzielony na 3 monopolistów i nie raz były głosy, że wsio jest dogadane a heyah, sami swoi etc to tylko zajmowanie nowych częstotliwości przez spółki córki. Teraz jak weszło Play to święta trójca dalej lojalnie współpracuje i połączenia do Play są wyższe. --

Data: 2009-09-02 20:15:56
Autor: Pete
W dniu 02.09.09 08:48, xbartx pisze:
[...]

Zbieg okoliczności. Z wejściem Play nastąpiło zaktywizowanie działalności UKE/Komisji Europejskiej w kierunku obniżenia cen usług GSM.
Play na tym skorzystał.

Torcik był
podzielony na 3 monopolistów i nie raz były głosy, że wsio jest dogadane
a heyah, sami swoi etc to tylko zajmowanie nowych częstotliwości przez
spółki córki.

Sami Swoi, 36,6 Heyah nie zajmują żadnych częstotliwości. To są usługi na zasadzie MVNO

Teraz jak weszło Play to święta trójca dalej lojalnie
współpracuje i połączenia do Play są wyższe.

Poczytaj o wysokości stawek MTR narzuconych przez UKE na połączenia z i do Play, to zmienisz zdanie.

Generalni są dwie strony tego sporu i każda ma swoje racje. Najważniejsze, żeby skorzystał na tym klient.

--
Pete

Data: 2009-09-03 07:05:25
Autor: xbartx
Dnia Wed, 02 Sep 2009 20:15:56 +0200, Pete napisał(a):

Poczytaj o wysokości stawek MTR narzuconych przez UKE na połączenia z i
do Play, to zmienisz zdanie.

Czytałem. Tylko jedno małe "ale" ile ma klientów Play a ile święta trójca. IMO kolejne świetne tłumaczenie monopolistów stawkami MTR, aby koszty zrzucić na klientów.

Data: 2009-09-03 18:43:11
Autor: Pete
W dniu 03.09.09 09:05, xbartx pisze:
[...]

Ale jakie to ma znaczenie ...

IMO kolejne świetne tłumaczenie monopolistów stawkami MTR, aby
koszty zrzucić na klientów.

.... jeśli koszt MTR do Play do dnia 1 lipca wynosił 65 gr., 48 gr., 40 gr. (w zależności od okresu taryfikacyjnego) a od 1 lipca 40,4157 niezależnie od pory dnia.

Natomiast MTR do wielkiej 3 do 1 lipca 22 gr. a od 1 lipca 16,77 gr

Wiesz teraz dlaczego Play może stosować tak niskie stawki?

--
Pete

Data: 2009-09-02 20:12:05
Autor: Pete
W dniu 01.09.09 22:23, Chris pisze:
Dnia Tue, 01 Sep 2009 18:06:08 +0200, Pete napisał(a):

AFAIR to taryfikacja sekundowa była dużo wcześniej niż start Heyah.
ok 2002/2003 Nowa Idea Optima czy jakoś tak.

To jednak coś źle pamiętasz.

A coś na poparcie tej śmiałej tezy?

Co najlepsze, Google zapytane o tę taryfę daje tylko 9 linków do
wiadomości na grupie pl.misc.telefonia.gsm, chociaż swego czasu była to
bardzo popularna taryfa.

http://infogsm.pl/artykuly.php3?s=0&id=1257&p=65
Wiadomość z 2003-04-02
"Jednocześnie "Promocja naliczanie 1-sekundowe (usługi Sekunda i Sekunda Pro)" dostępna w Idei Optimie została przedłużona do dn. 30.04.2003 r. Zasady korzystania z ww. usług promocyjnych pozostają bez zmian."

Łyso?

[...]

[Ciach bełkot nie mający wiele wspólnego z tematem]

[...]

Przecież to są klienci usługi Pre-paid!
Brak przenoszenia numerów nie był przeszkodą dla tej grupy użytkowników.
Stara karta do kosza i używa się nową. SMS-em za 0,03PLN (w niektórych taryfach była/jest nawet pewna ilość darmowych "wizytówek" do wysłania do znajomych) powiadamia się znajomych i po problemie.
A dzieci/młodzież potrafi stukać takie ilości SMS/dzień, że możesz się zdziwić...

[...]

I znowu nie wiesz o czym piszesz.
To jest pierwsza obniżka MTR wymuszona przez UKE. Wcześniej były obniżki MTR negocjowane pomiędzy wielką 3.

--
Pete

Data: 2009-09-03 01:31:40
Autor: Chris
Dnia Wed, 02 Sep 2009 20:12:05 +0200, Pete napisał(a):

[...]

Ale Idea Optima była taryfa abonamentową, a my cały czas rozmawiamy o
prepaidach! A przed czerwcem 2004 w żadnym prepaidzie Idei taryfikacji
sekundowej nie było!

[...]

Dla dzieciaków owszem. Ale dla ludzi dorosłych to już jest poważny
problem, bo ten numer telefonu jest podany do rozmaitych instytucji,
takich chociażby jak banki, a w przypadku kogoś prowadzącego działalność
na własną rękę, zmiana numeru oznaczała utratę dotychczasowych klientów
oraz kontrahentów.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-03 07:13:39
Autor: Pete
W dniu 03.09.09 01:31, Chris pisze:
[...]

Cyt:
"Gdy pojawiło się Hejah, to wszyscy operatorzy obniżyli stawki oraz
przeszli na taryfikacje sekundową,"

Przepraszam, ale gdzie tu mowa o pre-paidach?

[...]

Grupą docelową Heyah była młodzież, vide tanie SMS-y.

Anyway, zbaczamy z tematu...

--
Pete

Data: 2009-09-03 12:04:16
Autor: Chris
ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
Dnia Thu, 03 Sep 2009 07:13:39 +0200, Pete napisał(a):

Cyt:
"Gdy pojawiło się Hejah, to wszyscy operatorzy obniżyli stawki oraz
przeszli na taryfikacje sekundową,"

Przepraszam, ale gdzie tu mowa o pre-paidach?

Rywalizacja cenowa, o której piszemy miała miejsce głównie w prepaidach,
więc sądziłem, że dla wszystkich jest to raczej oczywiste.

Grupą docelową Heyah była młodzież, vide tanie SMS-y.

Ale z taniej oferty Heyah korzystali wszyscy, nie tylko młodzież. Sam
sobie wówczas też kupiłem starter Heyah z oczywistym zamiarem rezygnacji
z Idei. O pozostaniu w Idei zdecydowało właśnie wprowadzenie w niej
taryfy Nowy POP z taryfikacja sekundową.

Anyway, zbaczamy z tematu...

Nie da się ukryć :)

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-08-31 16:13:53
Autor: MacGregor
BK pisze:
[...]

Myślę, że byli to prezesi banków, ZBP i NBP. Sami idioci ... ;-)

Kto wymyślil, że banki mają tak skąpo ustawione 3 albo i 2 pory?
kto był tak złośliwy, że wymyślił, aby ostatnie eliksiry
wychodziły zanim ludzie skończą pracę?
Ta sama grupa jak wyżej.
Poruszyłeś bardzo istotną kwestię.
Niestety, rynek przelewów międzybankowych został zmonopolizowany przez
KIR i to jest właśnie cena, jaką za to płacimy.
No nie zupełnie. To nie KIR zmonopolizował rynek. Tylko banki (i ZBP) założyli instytucję KIR S.A. aby usprawnić i przyśpieszyć obieg informacji (i środków finansowych).
Trzymajmy kciuki za powodzenie i bezawaryjne działanie systemu BlueCash,
to wówczas i KIR nagle dojdzie do wniosku, że właściwie nie ma większych
przeszkód, aby przelewy międzybankowe chodziły przez 7 dni w tygodniu ;)
No cóż, systemy KIR działają 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku (a co 4 lata 1 dzień dłużej;-)). KIR byłby w stanie obsłużyć jeszcze kilka sesji rozliczeniowych, ale to nie wszystko. Potrzeba jeszcze potrzeby ;-) ze strony banków i woli ze strony NBP.

ciach

[...]

SORBNET nie jest alternatywą dla ELIXIR na poziomie "globalnym". Dla pojedynczych osób/firm może być.

Data: 2009-08-31 10:38:06
Autor: xbartx
Dnia Sat, 29 Aug 2009 22:20:57 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

[...]

Klasyczny przykład współczesnego "wychowania mediów" - używam czegoś, ale nawet najmniejszego wysiłku nie podejmę, aby dowiedzieć się jak to działa, chociażby podstawy, po co? Czas na to, aby napisać posta na forum/
grupie zawsze się znajdzie, ale żeby z czystej ciekawości poszukać w sieci informacji lub zaglądnąć do umowy na podstawie, której korzystam z jakiś usług, ooo nie - mój przypadek się do prasy nadaje, muszę ostrzec cały świat i może przy okazji sławny zostanę i mnie wezmą do "you can bank". Jeszcze pal sześć, nie chce mi się szukać to napiszę posta i nich inni mi poszukają albo powiedzą. Ale po co? Smarujemy od razu całość wymyślając jakieś dziwolągi w stylu "poczekalnia przelewów". Przykre, ale taki właśnie mam teraz standard i za cholerę nie widać poprawy a wręcz przeciwnie :/

Data: 2009-08-31 12:59:11
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekal nią przelewów
"xbartx" news:h7g96e$ph2$8inews.gazeta.pl

[ciach]

xbartx! Nie karm trola. Chłopak już nie pierwszy (i zapewne nie ostatni) raz
udowadnia, że jakakolwiek poważna polemika nie ma z nim sensu - świadczy o
tym dobitnie jego wypowiedź, którą cytowałeś a ja już odpuściłem sobie jej
dalsze powielanie.

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-31 13:02:29
Autor: xbartx
Dnia Mon, 31 Aug 2009 12:59:11 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

xbartx! Nie karm trola. Chłopak już nie pierwszy (i zapewne nie ostatni)
raz udowadnia, Ĺźe jakakolwiek powaĹźna polemika nie ma z nim sensu -
świadczy o tym dobitnie jego wypowiedź, którą cytowałeś a ja już
odpuściłem sobie jej dalsze powielanie.

To raczej nie do niego było tylko tak ogólnie mnie wzięło na refleksję, może Ci co go bronią się czasami zastanowią, kto wie.

Data: 2009-08-31 14:24:47
Autor: Zbynek Ltd.
Valdi.Pavlack napisał(a) :

[...]

Już mówiłem ci, że uważasz każdego nie orientującego się w temacie
za trola. Osoba nie znająca się biegle na czymś, nawet czasem nie
wie o co zapytać.

I jesteś chamem, obrażając ludzi (dla xbartxa: nie chodzi mi o
trola). Jesteś typowym kundelkiem ujadającym zza płotu. Odległość i
anonimowość cię ośmiela. Typowe.

--
   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-31 05:28:23
Autor: szczurwa
mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
On 31 Sie, 14:24, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:

I jesteś chamem, obrażając ludzi (dla xbartxa: nie chodzi mi o
trola). Jesteś typowym kundelkiem ujadającym zza płotu. Odległość i
anonimowość cię ośmiela. Typowe.

PAX, PAX...między krześcijany !

Data: 2009-08-31 14:39:30
Autor: Zbynek Ltd.
wrote:

I jesteś chamem, obrażając ludzi (dla xbartxa: nie chodzi mi o
trola). Jesteś typowym kundelkiem ujadającym zza płotu. Odległość i
anonimowość cię ośmiela. Typowe.

PAX, PAX...między krześcijany !

Ja tam nie zamierzam go do końca życia nietolerować :-)
Są ciekawsze zagadnienia niż jakaś przepychanka w Necie.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-31 18:13:54
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
"Zbynek Ltd." news:h7gga1$166$1inews.gazeta.pl

Ja tam nie zamierzam go do końca życia nietolerować :-)

Bosko :) Bije od ciebie wielkie miłosierdzie.

Data: 2009-08-31 18:12:24
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
"Zbynek Ltd." news:h7gfej$sq3$1inews.gazeta.pl

I jesteś chamem

Schlebiasz mi.

obrażając ludzi (dla xbartxa: nie chodzi mi o
trola). Jesteś typowym kundelkiem ujadającym zza płotu. Odległość i
anonimowość cię ośmiela. Typowe.

Gdzie cię obraziłem? Po za tym czy nazywanie drugiej osoby kundelkiem to nie
jest obrażanie. Zacznij najpierw ulepszać świat od siebie - najlepiej od
zainteresowaniem się swoim progiem wrażliwości na słowa innych bo chyba za
bardzo wiele rzeczy bierzesz do siebie. No ale jak ktoś całe życie był
wychowywany "w wacie" to się nie dziwię :)

Data: 2009-08-31 23:37:54
Autor: Zbynek Ltd.
mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewó w
Valdi.Pavlack napisał(a) :

Gdzie cię obraziłem?

Przejrzyj swoje odpowiedzi na moje wiadomości w wątku z innego
tematu. Jak nie znajdziesz, to poproś kogoś kulturalnego, kto wie
jak się zachować w towarzystwie i wytłumaczy ci jakich zwrotów się
nie używa.

Zresztą zwisa mi to :-)
Słowa, słowa, słowa...

--
   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-09-01 13:13:53
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
"Zbynek Ltd." news:h7hfrj$9vr$1inews.gazeta.pl

[...]

:)

Zresztą zwisa mi to :-)
Słowa, słowa, słowa...

Czekaj, czekaj to jest coś w ten deseń - przyganiał kocioł garnkowi? :) Ehh
PLONK - przynajmniej nie będę sobie zaśmiecał czytnika grup.

Data: 2009-09-01 21:21:02
Autor: Zbynek Ltd.
Valdi.Pavlack napisał(a) :
Czekaj, czekaj to jest coś w ten deseń - przyganiał kocioł garnkowi? :) Ehh
PLONK - przynajmniej nie będę sobie zaśmiecał czytnika grup.

I jak to jest, że na pewnej grupie, zdarzają się ludzie którzy
zadają takie pytania, że nóż się otwiera w kieszeni, a ja sam
chciałbym zdzielić takiego pytającego choćby i książką przez łeb,
żeby poszukał w Goglach lub posiadanej instrukcji, ale odpowiadam im
czasem? Ba! są tam też ludzie (MVP), którzy nie wdając się w
dywagacje, czy pytający jest niespełna rozumu, czy tylko głupi,
odpowiadają bez żadnych komentarzy do stanu wiedzy pytającego.
Dziwni są ci odpowiadający, nieprawdaż? Ale my nie musimy
podbudowywać swojego ego, pokazując choćby i iluzoryczną władzę na
jaką stać tobie podobnych. Prawda boli, więc nie chcesz tego dalej
czytać. Twój wybór.

--
   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-09-02 06:55:34
Autor: xbartx
Dnia Tue, 01 Sep 2009 21:21:02 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

I jak to jest, że na pewnej grupie, zdarzają się ludzie którzy zadają
takie pytania, że nóż się otwiera w kieszeni (...)

Kwestia zadania odpowiedniego pytania. Powróć do swojego pierwszego postu w temacie i wskaż mi chociaż jedno krótkie, sensowne i logicznie zadane przez Ciebie pytanie? Tworzysz jakieś grafomańskie żale z potworkami typu "poczekalnia przelewów" i się jeszcze dziwisz, że ludzie się irytują? No ja Cię proszę.

Data: 2009-09-01 06:29:39
Autor: xbartx
Dnia Mon, 31 Aug 2009 14:24:47 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Już mówiłem ci, że uważasz każdego nie orientującego się w temacie za
trola. Osoba nie znająca się biegle na czymś, nawet czasem nie wie o co
zapytać.

No i mamy kolejną klasyczną odpowiedź: "Osoba nie znająca się biegle na czymś, nawet czasem nie wie o co zapytać." Rozumiem, że jak w sklepie nie ma ceny przy towarze, to też nie kupujesz, bo nie wiesz kogo i o co zapytać? Powiedz, po co robić z siebie taką ofiarę losu, zamiast chwilę tylko pomyśleć? Nie mogłeś wpisać do wyszukiwarki google hasła typu "przelew bankowy" tudzież "przelewy bankowe"? Podejrzewam, że w jednym z pierwszych 5 linków byś dostał odpowiedź a całość by trwała góra 15 sekund. Tylko teraz nie pisz tutaj, że do używania internetu i wyszukiwarki także potrzeba być biegłym, sprytny i podstępnym. Jak ulał pasuje tutaj powiedzenie, że "Śmieszność hańbi bardziej niż hańba". Chyba nie trzeba się doktoryzować aby to zrozumieć?

Data: 2009-09-01 10:23:43
Autor: Zbynek Ltd.
xbartx napisał(a) :
[...]

Często brak życiowego doświadczenia sprawia, że zadufani ludzie
wypowiadają kategoryczne zdania. Lub są to po prostu... (wstawić
odpowiedni opis)

Czy jest jakaś dziedzina na której się w ogóle nie znasz? Na pewno
jest. Chcesz się dowiedzieć jakichś niuansów na szybko. Bez wnikania
w pozostałe szczegóły. I co? Zabierasz się za studia w tym temacie?
Żeby poznać wszystkie zależności. Czy starasz się zapytać fachowców
o rozjaśnienie sprawy? Jeśli trafisz na złośliwców, to używaniem
"niespecjalistycznego" słownictwa wywołasz tylko ich rechot w
odzewie. Taki rechot jest typowy u człowieczków, starających się
wykazać, że "wiem wszystko, a ty nic, więc spadaj". Jednocześnie nie
kwestionuję ich wiedzy merytorycznej.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-09-01 11:10:40
Autor: xbartx
Dnia Tue, 01 Sep 2009 10:23:43 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Często brak życiowego doświadczenia sprawia, że zadufani ludzie
wypowiadają kategoryczne zdania. Lub są to po prostu... (wstawić
odpowiedni opis) (...)

Piszesz bez ładu i składu i ciężko Ciebie zrozumieć. Nie wstawiaj głodnych kawałków, bo sprawa dotyczy podstawowej usługi bankowej jaką jest przelew pieniędzy (wewnętrzny lub zewnętrzny). Jeżeli jesteś taki mało doświadczony życiowo, to trzeba było przeszukać archiwum grupy albo krótko zapytać w stylu "Zleciłem przelew w mBanku o 14 w piątek jest sobota a pieniędzy nie ma w banku docelowym. O co chodzi?". I też pewnie byś się naraził na śmieszność, bo dalej nie możesz zrozumieć, że jak się chce z czegoś korzystać, to trzeba się dowiedzieć jak to działa, bo inaczej to można sobie tylko krzywdę zrobić fizyczną, finansową a czasami nawet i merytoryczną ;)

Data: 2009-09-01 18:42:56
Autor: Zbynek Ltd.
xbartx napisał(a) :
[...]

Nie, to nie było o mnie :-P

Nie mamy innego wyjścia, jak zaakceptować sytuację, że każdy przelew
elektroniczny musi być ręcznie zaakceptowany. Nie ma alternatywy. I
nadal uważam, że jest to chora sytuacja w dobie superszybkich
komputerów i Internetu. Niech sobie przychodzą do pracy w
poniedziałek rano i tylko *sprawdzają* te wykonane przez weekend
przelewy. W ogóle, przy transferze online, rola obsługi
sprowadzałaby się tylko do sprawdzania tego co sprawdzają teraz.
Przecież i tak wysyłający odpowiada za ewentualne błędy. Jeżeli to
ma być zabezpieczenie przed lewymi transferami dużych sum, to nic
nie stoi na przeszkodzie, żeby nałożyć ograniczenie, żeby były one
akceptowane do przelewu tak jak obecnie przez Elixir.

To, że u nas jest najlepiej w Europie, to miłe. Ale mogłoby być
jeszcze lepiej. To, że gdzieś jest gorzej nie znaczy, że mamy
pogodzić się z tym, że u nas jest trochę lepiej, ale daleko od ideału.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-09-03 07:10:06
Autor: xbartx
Dnia Tue, 01 Sep 2009 18:42:56 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

[...]

Czyli cały dobrze działający system mają zacząć modyfikować, bo Tobie się zachciało wysłać przelew na weekend? Bądź chociaż w minimalnym stopniu poważny.

Data: 2009-09-03 21:21:03
Autor: Zbynek Ltd.
xbartx napisał(a) :
Czyli cały dobrze działający system mają zacząć modyfikować, bo Tobie się zachciało wysłać przelew na weekend? Bądź chociaż w minimalnym stopniu poważny.

Nie chcę tu cierpieć za milijony. Uważasz, że tylko ja i tylko w
weekend chcę takiej usługi? Mamy jeszcze niewypełniony czas pomiędzy
około godziną 13 a 7 rano. Nie licząc czekania od jednego Elixiru do
drugiego. Ale to akurat najmniejsza niedogodność.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów