mBank - Ale kicha z poczekalni± przelewów

Data: 2009-08-31 10:38:06
Autor: xbartx
mBank - Ale kicha z poczekalni± przelewów
Dnia Sat, 29 Aug 2009 22:20:57 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Witam

Tak czekam i czekam aż dojdą te wysłane z mBanku przelewy. (...)
Powrót do przeszłości? Teraz panienka z okienka musi ręcznie wypisać
przelew? To ja dziękuję za taki bank. Ale mnie zdenerwowali.

Klasyczny przykład współczesnego "wychowania mediów" - używam czegoś, ale nawet najmniejszego wysiłku nie podejmę, aby dowiedzieć się jak to działa, chociażby podstawy, po co? Czas na to, aby napisać posta na forum/
grupie zawsze się znajdzie, ale żeby z czystej ciekawości poszukać w sieci informacji lub zaglądnąć do umowy na podstawie, której korzystam z jakiś usług, ooo nie - mój przypadek się do prasy nadaje, muszę ostrzec cały świat i może przy okazji sławny zostanę i mnie wezmą do "you can bank". Jeszcze pal sześć, nie chce mi się szukać to napiszę posta i nich inni mi poszukają albo powiedzą. Ale po co? Smarujemy od razu całość wymyślając jakieś dziwolągi w stylu "poczekalnia przelewów". Przykre, ale taki właśnie mam teraz standard i za cholerę nie widać poprawy a wręcz przeciwnie :/

Data: 2009-08-31 12:59:11
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekal niÄ… przelewĂłw
"xbartx" news:h7g96e$ph2$8inews.gazeta.pl

[ciach]

xbartx! Nie karm trola. Chłopak już nie pierwszy (i zapewne nie ostatni) raz
udowadnia, że jakakolwiek poważna polemika nie ma z nim sensu - świadczy o
tym dobitnie jego wypowiedź, którą cytowałeś a ja już odpuściłem sobie jej
dalsze powielanie.

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-31 13:02:29
Autor: xbartx
Dnia Mon, 31 Aug 2009 12:59:11 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

xbartx! Nie karm trola. Chłopak już nie pierwszy (i zapewne nie ostatni)
raz udowadnia, ĹĽe jakakolwiek powaĹĽna polemika nie ma z nim sensu -
świadczy o tym dobitnie jego wypowiedź, którą cytowałeś a ja już
odpuściłem sobie jej dalsze powielanie.

To raczej nie do niego było tylko tak ogólnie mnie wzięło na refleksję, może Ci co go bronią się czasami zastanowią, kto wie.

Data: 2009-08-31 14:24:47
Autor: Zbynek Ltd.
Valdi.Pavlack napisał(a) :

xbartx! Nie karm trola. Chłopak już nie pierwszy (i zapewne nie ostatni) raz
udowadnia, że jakakolwiek poważna polemika nie ma z nim sensu - ¶wiadczy o
tym dobitnie jego wypowiedĽ, któr± cytowałe¶ a ja już odpu¶ciłem sobie jej
dalsze powielanie.

Już mówiłem ci, że uważasz każdego nie orientuj±cego się w temacie
za trola. Osoba nie znaj±ca się biegle na czym¶, nawet czasem nie
wie o co zapytać.

I jeste¶ chamem, obrażaj±c ludzi (dla xbartxa: nie chodzi mi o
trola). Jeste¶ typowym kundelkiem ujadaj±cym zza płotu. Odległo¶ć i
anonimowo¶ć cię o¶miela. Typowe.

--
   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-31 05:28:23
Autor: szczurwa
mBank - Ale kicha z poczekalni± przelewów
On 31 Sie, 14:24, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:

I jeste¶ chamem, obrażaj±c ludzi (dla xbartxa: nie chodzi mi o
trola). Jeste¶ typowym kundelkiem ujadaj±cym zza płotu. Odległo¶ć i
anonimowo¶ć cię o¶miela. Typowe.

PAX, PAX...między krze¶cijany !

Data: 2009-08-31 14:39:30
Autor: Zbynek Ltd.
wrote:

I jeste¶ chamem, obrażaj±c ludzi (dla xbartxa: nie chodzi mi o
trola). Jeste¶ typowym kundelkiem ujadaj±cym zza płotu. Odległo¶ć i
anonimowo¶ć cię o¶miela. Typowe.

PAX, PAX...między krze¶cijany !

Ja tam nie zamierzam go do końca życia nietolerować :-)
S± ciekawsze zagadnienia niż jaka¶ przepychanka w Necie.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-31 18:13:54
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekalni± przelewów
"Zbynek Ltd." news:h7gga1$166$1inews.gazeta.pl

Ja tam nie zamierzam go do końca życia nietolerować :-)

Bosko :) Bije od ciebie wielkie miłosierdzie.

Data: 2009-08-31 18:12:24
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekalni± przelewów
"Zbynek Ltd." news:h7gfej$sq3$1inews.gazeta.pl

I jeste¶ chamem

Schlebiasz mi.

obrażaj±c ludzi (dla xbartxa: nie chodzi mi o
trola). Jeste¶ typowym kundelkiem ujadaj±cym zza płotu. Odległo¶ć i
anonimowo¶ć cię o¶miela. Typowe.

Gdzie cię obraziłem? Po za tym czy nazywanie drugiej osoby kundelkiem to nie
jest obrażanie. Zacznij najpierw ulepszać ¶wiat od siebie - najlepiej od
zainteresowaniem się swoim progiem wrażliwo¶ci na słowa innych bo chyba za
bardzo wiele rzeczy bierzesz do siebie. No ale jak kto¶ całe życie był
wychowywany "w wacie" to się nie dziwię :)

Data: 2009-08-31 23:37:54
Autor: Zbynek Ltd.
mBank - Ale kicha z poczekalni± przelewó w
Valdi.Pavlack napisał(a) :

Gdzie cię obraziłem?

Przejrzyj swoje odpowiedzi na moje wiadomo¶ci w w±tku z innego
tematu. Jak nie znajdziesz, to popro¶ kogo¶ kulturalnego, kto wie
jak się zachować w towarzystwie i wytłumaczy ci jakich zwrotów się
nie używa.

Zreszt± zwisa mi to :-)
Słowa, słowa, słowa...

--
   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-09-01 13:13:53
Autor: Valdi.Pavlack
mBank - Ale kicha z poczekalni± przelewów
"Zbynek Ltd." news:h7hfrj$9vr$1inews.gazeta.pl

[...]

:)

Zreszt± zwisa mi to :-)
Słowa, słowa, słowa...

Czekaj, czekaj to jest co¶ w ten deseń - przyganiał kocioł garnkowi? :) Ehh
PLONK - przynajmniej nie będę sobie za¶miecał czytnika grup.

Data: 2009-09-01 21:21:02
Autor: Zbynek Ltd.
Valdi.Pavlack napisał(a) :
Czekaj, czekaj to jest co¶ w ten deseń - przyganiał kocioł garnkowi? :) Ehh
PLONK - przynajmniej nie będę sobie za¶miecał czytnika grup.

I jak to jest, że na pewnej grupie, zdarzaj± się ludzie którzy
zadaj± takie pytania, że nóż się otwiera w kieszeni, a ja sam
chciałbym zdzielić takiego pytaj±cego choćby i ksi±żk± przez łeb,
żeby poszukał w Goglach lub posiadanej instrukcji, ale odpowiadam im
czasem? Ba! s± tam też ludzie (MVP), którzy nie wdaj±c się w
dywagacje, czy pytaj±cy jest niespełna rozumu, czy tylko głupi,
odpowiadaj± bez żadnych komentarzy do stanu wiedzy pytaj±cego.
Dziwni s± ci odpowiadaj±cy, nieprawdaż? Ale my nie musimy
podbudowywać swojego ego, pokazuj±c choćby i iluzoryczn± władzę na
jak± stać tobie podobnych. Prawda boli, więc nie chcesz tego dalej
czytać. Twój wybór.

--
   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-09-02 06:55:34
Autor: xbartx
mBank - Ale kicha z poczekalni± przelewów
Dnia Tue, 01 Sep 2009 21:21:02 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

I jak to jest, ĹĽe na pewnej grupie, zdarzajÄ… siÄ™ ludzie ktĂłrzy zadajÄ…
takie pytania, że nóż się otwiera w kieszeni (...)

Kwestia zadania odpowiedniego pytania. Powróć do swojego pierwszego postu w temacie i wskaż mi chociaż jedno krótkie, sensowne i logicznie zadane przez Ciebie pytanie? Tworzysz jakieś grafomańskie żale z potworkami typu "poczekalnia przelewów" i się jeszcze dziwisz, że ludzie się irytują? No ja Cię proszę.

Data: 2009-09-01 06:29:39
Autor: xbartx
mBank - Ale kicha z poczekalni± przelewów
Dnia Mon, 31 Aug 2009 14:24:47 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Już mówiłem ci, że uważasz każdego nie orientującego się w temacie za
trola. Osoba nie znajÄ…ca siÄ™ biegle na czymĹ›, nawet czasem nie wie o co
zapytać.

No i mamy kolejną klasyczną odpowiedź: "Osoba nie znająca się biegle na czymś, nawet czasem nie wie o co zapytać." Rozumiem, że jak w sklepie nie ma ceny przy towarze, to też nie kupujesz, bo nie wiesz kogo i o co zapytać? Powiedz, po co robić z siebie taką ofiarę losu, zamiast chwilę tylko pomyśleć? Nie mogłeś wpisać do wyszukiwarki google hasła typu "przelew bankowy" tudzież "przelewy bankowe"? Podejrzewam, że w jednym z pierwszych 5 linków byś dostał odpowiedź a całość by trwała góra 15 sekund. Tylko teraz nie pisz tutaj, że do używania internetu i wyszukiwarki także potrzeba być biegłym, sprytny i podstępnym. Jak ulał pasuje tutaj powiedzenie, że "Śmieszność hańbi bardziej niż hańba". Chyba nie trzeba się doktoryzować aby to zrozumieć?

Data: 2009-09-01 10:23:43
Autor: Zbynek Ltd.
mBank - Ale kicha z poczekalni± przelewó w
xbartx napisał(a) :
No i mamy kolejn± klasyczn± odpowiedĽ: "Osoba nie znaj±ca się biegle na czym¶, nawet czasem nie wie o co zapytać." Rozumiem, że jak w sklepie nie ma ceny przy towarze, to też nie kupujesz, bo nie wiesz kogo i o co zapytać? Powiedz, po co robić z siebie tak± ofiarę losu, zamiast chwilę tylko pomy¶leć? Nie mogłe¶ wpisać do wyszukiwarki google hasła typu "przelew bankowy" tudzież "przelewy bankowe"? Podejrzewam, że w jednym z pierwszych 5 linków by¶ dostał odpowiedĽ a cało¶ć by trwała góra 15 sekund. Tylko teraz nie pisz tutaj, że do używania internetu i wyszukiwarki także potrzeba być biegłym, sprytny i podstępnym. Jak ulał pasuje tutaj powiedzenie, że "¦mieszno¶ć hańbi bardziej niż hańba". Chyba nie trzeba się doktoryzować aby to zrozumieć?

Często brak życiowego do¶wiadczenia sprawia, że zadufani ludzie
wypowiadaj± kategoryczne zdania. Lub s± to po prostu... (wstawić
odpowiedni opis)

Czy jest jaka¶ dziedzina na której się w ogóle nie znasz? Na pewno
jest. Chcesz się dowiedzieć jakich¶ niuansów na szybko. Bez wnikania
w pozostałe szczegóły. I co? Zabierasz się za studia w tym temacie?
Żeby poznać wszystkie zależno¶ci. Czy starasz się zapytać fachowców
o rozja¶nienie sprawy? Je¶li trafisz na zło¶liwców, to używaniem
"niespecjalistycznego" słownictwa wywołasz tylko ich rechot w
odzewie. Taki rechot jest typowy u człowieczków, staraj±cych się
wykazać, że "wiem wszystko, a ty nic, więc spadaj". Jednocze¶nie nie
kwestionuję ich wiedzy merytorycznej.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-09-01 11:10:40
Autor: xbartx
mBank - Ale kicha z poczekalni± przelewów
Dnia Tue, 01 Sep 2009 10:23:43 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Często brak życiowego doświadczenia sprawia, że zadufani ludzie
wypowiadają kategoryczne zdania. Lub są to po prostu... (wstawić
odpowiedni opis) (...)

Piszesz bez ładu i składu i ciężko Ciebie zrozumieć. Nie wstawiaj głodnych kawałków, bo sprawa dotyczy podstawowej usługi bankowej jaką jest przelew pieniędzy (wewnętrzny lub zewnętrzny). Jeżeli jesteś taki mało doświadczony życiowo, to trzeba było przeszukać archiwum grupy albo krótko zapytać w stylu "Zleciłem przelew w mBanku o 14 w piątek jest sobota a pieniędzy nie ma w banku docelowym. O co chodzi?". I też pewnie byś się naraził na śmieszność, bo dalej nie możesz zrozumieć, że jak się chce z czegoś korzystać, to trzeba się dowiedzieć jak to działa, bo inaczej to można sobie tylko krzywdę zrobić fizyczną, finansową a czasami nawet i merytoryczną ;)

Data: 2009-09-01 18:42:56
Autor: Zbynek Ltd.
xbartx napisał(a) :
[...]

Piszesz bez ładu i składu i ciężko Ciebie zrozumieć. Nie wstawiaj głodnych kawałków, bo sprawa dotyczy podstawowej usługi bankowej jak± jest przelew pieniędzy (wewnętrzny lub zewnętrzny). Jeżeli jeste¶ taki mało do¶wiadczony życiowo,

Nie, to nie było o mnie :-P

Nie mamy innego wyj¶cia, jak zaakceptować sytuację, że każdy przelew
elektroniczny musi być ręcznie zaakceptowany. Nie ma alternatywy. I
nadal uważam, że jest to chora sytuacja w dobie superszybkich
komputerów i Internetu. Niech sobie przychodz± do pracy w
poniedziałek rano i tylko *sprawdzaj±* te wykonane przez weekend
przelewy. W ogóle, przy transferze online, rola obsługi
sprowadzałaby się tylko do sprawdzania tego co sprawdzaj± teraz.
Przecież i tak wysyłaj±cy odpowiada za ewentualne błędy. Jeżeli to
ma być zabezpieczenie przed lewymi transferami dużych sum, to nic
nie stoi na przeszkodzie, żeby nałożyć ograniczenie, żeby były one
akceptowane do przelewu tak jak obecnie przez Elixir.

To, że u nas jest najlepiej w Europie, to miłe. Ale mogłoby być
jeszcze lepiej. To, że gdzie¶ jest gorzej nie znaczy, że mamy
pogodzić się z tym, że u nas jest trochę lepiej, ale daleko od ideału.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-09-03 07:10:06
Autor: xbartx
mBank - Ale kicha z poczekalni± przelewów
Dnia Tue, 01 Sep 2009 18:42:56 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Nie mamy innego wyjścia, jak zaakceptować sytuację, że każdy przelew
elektroniczny musi być ręcznie zaakceptowany.
(...)
To, że u nas jest najlepiej w Europie, to miłe. Ale mogłoby być jeszcze
lepiej. To, że gdzieś jest gorzej nie znaczy, że mamy pogodzić się z
tym, że u nas jest trochę lepiej, ale daleko od ideału.

Czyli cały dobrze działający system mają zacząć modyfikować, bo Tobie się zachciało wysłać przelew na weekend? Bądź chociaż w minimalnym stopniu poważny.

Data: 2009-09-03 21:21:03
Autor: Zbynek Ltd.
mBank - Ale kicha z poczekalni± przelewó w
xbartx napisał(a) :
Czyli cały dobrze działaj±cy system maj± zacz±ć modyfikować, bo Tobie się zachciało wysłać przelew na weekend? B±dĽ chociaż w minimalnym stopniu poważny.

Nie chcę tu cierpieć za milijony. Uważasz, że tylko ja i tylko w
weekend chcę takiej usługi? Mamy jeszcze niewypełniony czas pomiędzy
około godzin± 13 a 7 rano. Nie licz±c czekania od jednego Elixiru do
drugiego. Ale to akurat najmniejsza niedogodno¶ć.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

mBank - Ale kicha z poczekalni± przelewów