mBank-Alior Sync

Data: 2013-01-02 15:03:48
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
mBank-Alior Sync
Co stoi na przeszkodzie, aby środki wychodzące pierwszą sesją z mBanku o 9:55
były zaksięgowane również po pierwszej przychodzącej w synku, która trwa do 11:40?
Tym bardziej cytując synka:
"o której zostanie zaksięgowany przelew na naszym rachunku
jeśli tylko wyszedł w odpowiedniej sesje z banku nadawcy"

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2013-01-02 15:20:51
Autor: MarekZ
mBank-Alior Sync
Użytkownik "Henryk "Plumski" Plumowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kc1eo1$1qt$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Nic nie stoi. Ja np. przelewałem dziś mBank -- -> Alior I sesją i było około 11:30 (już nawet zdążyło wrócić). Do synka też przelewałem wiele razy i było podobnie.

Data: 2013-01-02 16:36:25
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
mBank-Alior Sync
Użytkownik "MarekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kc1emn$mu2$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

Nic nie stoi. Ja np. przelewałem dziś mBank -- -> Alior I sesją i było około 11:30 (już nawet zdążyło wrócić). Do synka też przelewałem wiele razy i było podobnie.

Wychodzi na to, że należysz do wybrańców.
Dzisiaj wysłałem pierwszą, o 10 otrzymałem sms-a.
Synek zaksięgował przez 15

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2013-01-02 16:40:00
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
mBank-Alior Sync

Dzisiaj wysłałem pierwszą, o 10 otrzymałem sms-a.

OK, drugą.

Heniek

Data: 2013-01-02 15:22:01
Autor: MarekZ
mBank-Alior Sync
Użytkownik "Henryk "Plumski" Plumowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kc1eo1$1qt$1@node2.news.atman.pl...

Co stoi na przeszkodzie, aby środki wychodzące pierwszą sesją z mBanku o 9:55

Natomiast o 10:00 to wychodzi z mBanku sesja druga.

Data: 2013-01-02 16:39:01
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
mBank-Alior Sync
Użytkownik "MarekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kc1eou$muh$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

Natomiast o 10:00 to wychodzi z mBanku sesja druga.

Fakt; nie mniej jednak do 11:40 synek powinien ją zaksięgować.

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2013-01-02 16:56:58
Autor: Krzysztof
mBank-Alior Sync

Użytkownik "Henryk "Plumski" Plumowski" <usenet@kihltd.eu> napisał w wiadomości news:kc1kai$7jg$1node2.news.atman.pl...
Użytkownik "MarekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kc1eou$muh$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

Natomiast o 10:00 to wychodzi z mBanku sesja druga.

Fakt; nie mniej jednak do 11:40 synek powinien ją zaksięgować.

ksiegowanie I-sesji jest do 11:40, jestes wiec w bledzie.

Data: 2013-01-02 17:01:07
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
mBank-Alior Sync
Użytkownik "Krzysztof"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50e458ca$0$1212$65785112@news.neostrada.pl...

ksiegowanie I-sesji jest do 11:40, jestes wiec w bledzie.

Wiem; niech mi ktoś zatem wytłumaczy,
co stoi na przeszkodzie aby przelew wychodzący z mBanku o 10
nie mógł być zaksięgowany w synku właśnie do 11:40?

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2013-01-02 09:00:37
Autor: quiris
mBank-Alior Sync
W dniu środa, 2 stycznia 2013 17:01:07 UTC+1 użytkownik Henryk Plumski Plumowski napisał:

Wiem; niech mi ktoś zatem wytłumaczy, co stoi na przeszkodzie aby przelew wychodzący z mBanku o 10 nie mógł być zaksięgowany w synku właśnie do 11:40?

Nic nie stoi na przeszkodzie, ale widocznie mBank ma tak ograniczony system informatyczny, że, żeby zdążyć zebrać paczkę do wysyłki na I sesję Elixir, robi to zdejmując zlecenia, które pojawią się do godz. 5.55 http://www.mbank.pl/informacja/#cats=p/1////konta/sesje-przelewow-mBank.html

mBank ma jedne z najgorzej ustawione czasy graniczne przelewów w poszczególnych sesjach Elixir wśród wszystkich banków w Polsce. Jeśli nie najgorzej w ogóle...

W ślad za archaicznym systemem informatycznym idzie archaiczna obsługa. Mnóstwa rzeczy nie da się zrobić przez ten ich mitycznie psudodoskonały system transakcyjny. Pozostaje dzwonienie na mLinię. Pozdrawiam,
Robert

Data: 2013-01-02 18:16:24
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
mBank-Alior Sync
Użytkownik "quiris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55aa15e9-4859-42f8-bbe5-b4ea4c5e0b6a@googlegroups.com...

W ślad za archaicznym systemem informatycznym idzie archaiczna obsługa.
Mnóstwa rzeczy nie da się zrobić przez ten ich mitycznie psudodoskonały system transakcyjny.
Pozostaje dzwonienie na mLinię.

Nie rozumiem gdzie tu leży wina mBanku...
Na mój chłopski skoro o 10 otrzymałem info, że kasa poszła,
to to kiedy zostanie zaksięgowana zależy już od synka.
Jest inaczej?

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2013-01-02 18:19:33
Autor: MarekZ
mBank-Alior Sync
Użytkownik "Henryk "Plumski" Plumowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kc1q14$144$1@node1.news.atman.pl...

Nie rozumiem gdzie tu leży wina mBanku...
Na mój chłopski skoro o 10 otrzymałem info, że kasa poszła,
to to kiedy zostanie zaksięgowana zależy już od synka.
Jest inaczej?

Jest inaczej.

A te czasy w mBanku to nie kwestia ograniczeń, tylko decyzja biznesowa związana z opłatami za przelewy w KIR (im wcześniej wysłane tym tańsze). mBank ma to tak ustawione, że płaci minimalne opłaty za przelewy. Minutę później jest już drożej!

Data: 2013-01-02 23:51:24
Autor: Wemif
mBank-Alior Sync
MarekZ <brak@adresu.w.pl> wrote:

[...]

Ciekawe, nie przypuszczałem, że tak jest. Czy cennik KIR jest jawny?
Nie znalazłem, ale może źle szukałem.

a.

Data: 2013-01-03 09:24:44
Autor: MarekZ
mBank-Alior Sync
Użytkownik "Wemif"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kc2h5s$n7e$1@host.amsnet.pl...

Ciekawe, nie przypuszczałem, że tak jest. Czy cennik KIR jest jawny?
Nie znalazłem, ale może źle szukałem.

Chyba nadal nie jest jawny (co swoją drogą jest dziwaczne).

Data: 2013-01-03 00:33:04
Autor: Kris
mBank-Alior Sync
W dniu czwartek, 3 stycznia 2013 09:24:44 UTC+1 użytkownik MarekZ napisał:
Chyba nadal nie jest jawny (co swojďż˝ drogďż˝ jest dziwaczne).,

Moze banki indywidualnie negocjuja?

Data: 2013-01-03 10:07:59
Autor: MarekZ
mBank-Alior Sync
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c6cd3c7-22ba-4dd1-9bea-b47cf048f5b0@googlegroups.com...

W dniu czwartek, 3 stycznia 2013 09:24:44 UTC+1 użytkownik MarekZ napisał:
Chyba nadal nie jest jawny (co swojďż˝ drogďż˝ jest dziwaczne).,

Moze banki indywidualnie negocjuja?

Może i tak, ale co by szkodziło wystawić "ceny sugerowane" (te dla małych banków)? Może to taka solidarność międzybankowa, która miała sens w czasie kiedy dla klientów Elixir nie był bezpłatny? Tylko jaki to ma sens teraz? Konkurencji KIR w końcu nie ma.

Data: 2013-01-03 11:14:41
Autor: radekp@konto.pl
mBank-Alior Sync
Wed, 2 Jan 2013 18:16:24 +0100, w <kc1q14$144$1@node1.news.atman.pl>, "Henryk
\"Plumski\" Plumowski" <usenet@kihltd.eu> napisał(-a):

> [...]

Na mój chłopski skoro o 10 otrzymałem info, że kasa poszła,
to to kiedy zostanie zaksięgowana zależy już od synka.

O 10:00 to one nawet z mBanku nie wyszły, tylko zakończyło się "zbieranie
kwitów".
Trafiają one np. do elixiru np. o 10:30 z adnotacją "posłać II sesją o ~13:00".

Data: 2013-01-03 04:59:02
Autor: Kris
mBank-Alior Sync
W dniu czwartek, 3 stycznia 2013 11:14:41 UTC+1 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
O 10:00 to one nawet z mBanku nie wyszły, tylko zakończyło się "zbieranie

kwitów".

Trafiają one np. do elixiru np. o 10:30 z adnotacją "posłać II sesją o ~13:00".
Co nie zmienia faktu że w mBanku godzina graniczna jest 13,25 i wszystkie przlewy zlecone do tej godziny powinny byc tego samego dnia na koncie docelowym.

Data: 2013-01-03 20:32:56
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
mBank-Alior Sync
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3emae8db6hh4r5sh8f0q1kdsvuvm3p6ii6@4ax.com...

O 10:00 to one nawet z mBanku nie wyszły, tylko zakończyło się "zbieranie
kwitów".
Trafiają one np. do elixiru np. o 10:30 z adnotacją "posłać II sesją o ~13:00".

Jestem uświadomiony.
Dzięki.

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2013-01-02 22:07:54
Autor: [sas]
mBank-Alior Sync
W dniu 02.01.2013 o 18:00 quiris <listy@blaut.biz> pisze:

W ślad za archaicznym systemem informatycznym idzie archaiczna obsługa.  Mnóstwa rzeczy nie da się zrobić przez ten ich mitycznie psudodoskonały  system transakcyjny. Pozostaje dzwonienie na mLinię.

Moim zdaniem to jest celowe działanie. Pierwszy lepszy przykład z mB  "WNIOSEK O KREDYT ODNAWIALNY/ZMIANĘ LIMITU". Poprawcie mnie, jeśli się  mylę: wniosek można złożyć przez system transakcyjny, podpisać umowę przez  system transakcyjny, można zwiększyć limit przez system transakcyjny, ale  już zmniejszyć limit czy zlikwidować - to tylko przez infolinię. Czy można  byłoby tę funkcjonalność dodać w sytemie transakcyjnym? Pewnie tak, ale  bym ją sobie wyklikał w kilka sekund i byłoby po zawodach, a na infolinię  to może zapomnę zadzwonić, może mi się nie będzie chciało czekać 10 minut  na słuchawce na konsultanta i tłumaczyć o co mi chodzi, może będzie mi  szkoda kasy na połączenie, itp. - a produkt cały czas aktywny.

[sas]

Data: 2013-01-02 23:08:15
Autor: osa
mBank-Alior Sync
W dniu 2013-01-02 22:07, [sas] pisze:
[...]

Można wyklikać przez system przez dyspozycje (czy jakoś tak) ale zapewne spowoduje to przesłanie dokumentów, które i tak trzeba odesłać. Jak obniżałem limit to niestety tego ułatwienia nie było, za to dwukrotnie przeboje z aneksami już tak. Jeden plus to brak konieczności kontaktu z (nie koniecznie) rozgarniętymi konsultantami.

Data: 2013-01-02 17:12:40
Autor: Maruda
mBank-Alior Sync
W dniu 2013-01-02 17:01, Henryk "Plumski" Plumowski pisze:
[...]

Może to, że ciężko byłoby wtedy brać kasę za ex-elixir?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-01-03 11:12:43
Autor: radekp@konto.pl
mBank-Alior Sync
Wed, 2 Jan 2013 16:39:01 +0100, w <kc1kai$7jg$1@node2.news.atman.pl>, "Henryk
> [...]

> Natomiast o 10:00 to wychodzi z mBanku sesja druga.

Fakt; nie mniej jednak do 11:40 synek powinien ją zaksięgować.

O 10:00 to jest zamknięcie w mBanku przelewów na II sesję.
O której one trafiają do wykonania w elixirze to zupełnie inna sprawa.

mBank-Alior Sync