mBank Amsterdam

Data: 2020-11-30 14:09:04
Autor: J.F.
mBank Amsterdam
Użytkownik "Sagittarius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fc3bc2c$0$540$65785112@news.neostrada.pl...
Przestrzegam wszystkich przed używaniem kart Visa mBanku za granicą.
Ponieważ przy średnim kursie Euro 4,51 ten bank policzył mnie na 4,72 - oczywiście kończę współpracę z tą instytucją natychmiast.

Pierwszy raz ?

Równolegle płaciłem kartami ING i tam kultura jest diametralnie różna na plus dla Klienta.

Troche dziwne, ale kto wie ...

Także dziękuję za wieloletnią współprace i już do mBanku nie wrócę. Proszę poszukać Januszów gdzie indziej :)

Bardzo wiele bankow ma prowizje za przewalutowanie w wysokosci ok 6% :-(
Niestety - trzeba czytac cenniki przed wyjazdem :-(

Akurat ING ma prowizje za przewalutowanie 3% dla kart VISA i "nie dotyczy" dla MC
https://www.ing.pl/indywidualni/tabele-i-regulaminy/tabela-oplat-i-prowizji

W takim przypadku nalezy sie doszukiwac dalej zapisow malym drukiem :-)
Np, ze przewalutowanie bedzie po kursie banku - ze spreadem ~3.5%

A mbank ... ma darmowa karte wielowalutową.
Zakladasz konto EUR, podlaczasz karte debetowa do tego konta, i pobiera euro bez prowizji.
A euro mozesz kupic w kantorze mbanku troche taniej, albo w innym internetowym ...

Gorzej w Danii, bo trzeba konto w DKK ...

J.

mBank Amsterdam