mBank - Dla Twojego bezpieczeństwa, nie pozwolimy Ci...

Data: 2021-05-01 12:19:35
Autor: Mateusz Bogusz
mBank - Dla Twojego bezpieczeństwa, nie pozwolimy Ci...
"Dla Twojego bezpieczeństwa nie kupisz jednostek lub tytułów uczestnictwa funduszy, jeśli będą sprzeczne z Twoim profilem inwestycyjnym.
Anulujemy także zlecenia z datą przyszłą i zlecenia stałe, jeśli będą sprzeczne z Twoim profilem inwestycyjnym."

- https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/indywidualny/post,9414,zmieniamy-regulamin-supermarketu-funduszy-inwestycyjnych.html

x-D

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2021-05-01 13:12:20
Autor: Kamil Jońca

-
  https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/indywidualny/post,9414,zmieniamy-regulamin-supermarketu-funduszy-inwestycyjnych.html

x-D

No, ale o co chodzi? Okazało się, że ludzie nie rozumieją umów
kredytowych które podpisują, więc teraz dla ich bezpieczeństwa nie będą
mogli inwwestować w to czego nie rozumieją.
Bo znowu się okaże "że nie wiedzieli" i "bank im nie powiedział"
Spodziewałem się czegoś takiego.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-05-01 21:31:15
Autor: Mateusz Bogusz
On 01.05.2021 13:12, Kamil Jońca wrote:
[...]

A odmowa sprzedaży w aptece "bo Pan to sporo leków bierze i dla Pana bezpieczeństwa..." albo odmowa w sklepie "w zeszłym tygodniu kupił Pan cztery wódki, dla Pana bezpieczeństwa..." nie wyglądają dla Ciebie podobnie?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2021-05-01 21:37:57
Autor: Kamil Jońca
[...]

Ale to nie mnie się proszę pytać tylko frankowiczów.
A przykład z apteką jest od czapy. Całkiem sporej części leków ci apteka
nie sprzeda bez recepty. :P
KJ

Data: 2021-05-02 09:11:50
Autor: Mateusz Bogusz
On 01.05.2021 21:37, Kamil Jońca wrote:
A przykład z apteką jest od czapy. Całkiem sporej części leków ci apteka
nie sprzeda bez recepty. :P

Ok, tylko że teraz na zakupy w banku także będzie potrzebna "recepta". A może niedługo także do innych "sklepów" w postaci "kartek" - widziałem ostatnio głos jakieś europosłanki z KE która "przepowiada" narzucony w jakieś przyszłości, odwrót od mięsa w EU.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2021-05-02 01:40:07
Autor: Dawid Rutkowski
mBank - Dla Twojego bezpieczeństwa, nie pozwolimy Ci...
niedziela, 2 maja 2021 o 09:11:51 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
On 01.05.2021 21:37, Kamil Jońca wrote: > A przykład z apteką jest od czapy. Całkiem sporej części leków ci apteka > nie sprzeda bez recepty. :P
Ok, tylko że teraz na zakupy w banku także będzie potrzebna "recepta".

Ale tą "receptę" w banku to ZTCP sam sobie wystawiasz, klikając w tym "profilowaniu inwestycyjnym".
Problem wyklikać sobie "ryzykanta"?
No chyba że "ryzykantowi" nie pozwolą kupować funduszy obligacji ;>

Co do leków bez recepty - nie kupisz w aptece bez ograniczeń, np. Thiocodinu czy innych takich. Oczywiście to nic nie znaczy, bo sprzedaż nie jest rejestrowana na PESEL, a następna apteka za rogiem ;>

Data: 2021-05-02 09:22:06
Autor: Pete
mBank - Dla Twojego bezpieczeństwa, nie pozwolimy Ci...
Hello, Mateusz Bogusz.
On 02.05.2021 09:11 you wrote:

> Ok, tylko że teraz na zakupy w banku także będzie potrzebna  > "recepta". A może niedługo także do innych "sklepów" w postaci  > "kartek" - widziałem ostatnio głos jakieś europosłanki z KE która  > "przepowiada" narzucony w jakieś przyszłości, odwrót od mięsa w EU.

Wyobraź sobie teraz, że komuś sprzedałeś auto.
Po 5 latach dostajesz pozew od kupującego, że właśnie auto się spaliło a ty w umowie miałeś zastrzeżenie że kupujący zna stan techniczny auta i go akceptuje, co UOKiK uznał za klauzulę abuzywną. W związku z tym cała umowa jest nieważna i masz oddać kasę a a roszczenie zwrotne się przedawniło.

Całkiem realny scenariusz.

--
Pete

Data: 2021-05-02 10:12:59
Autor: Mateusz Bogusz
On 02.05.2021 09:22, Pete wrote:
[...]

Jeżeli UOKiK tak faktycznie uznał, to przyznam że nawet nie wiedziałem. W zeszłym roku sprzedałem samochód i ściągnąłem wzór umowy z "auto-świat" i nie było tam takiego punktu "że zna stan techniczny".

Rozpadających się gruzów nie odsprzedaje, to taki zapis nie wydaje mi się do niczego potrzebny - z mojej perspektywy.

Całkiem realny scenariusz.

Pozwać można zawsze każdego o wszystko. Ale zakładam (może mylnie), że po 5 latach udowodnienie że to była moja wina że się auto spaliło, to było by raczej karkołomnie zadanie.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2021-05-02 10:19:52
Autor: Pete
On 02.05.2021 10:12 you wrote:

> [...]
> Pozwać można zawsze każdego o wszystko. Ale zakładam (może mylnie), > że po 5 latach udowodnienie że to była moja wina że się auto > spaliło, to było by raczej karkołomnie zadanie.

A nie nie nie. Nie trzeba nic udowadniać. Okaże się że bez zapisu o stanie technicznym, cała umowa jest nieważna. No i następuje zwrot wzajemnych świadczeń.
 --
Pete

Data: 2021-05-02 10:39:50
Autor: J.F.
mBank - Dla Twojego bezpieczeństwa, nie pozwolimy Ci...
Dnia Sun, 02 May 2021 10:19:52 +0200, Pete napisał(a):
Hello, Mateusz Bogusz.
 > Jeżeli UOKiK tak faktycznie uznał, to przyznam że nawet nie  > wiedziałem. W zeszłym roku sprzedałem samochód i ściągnąłem wzór  > umowy z "auto-świat" i nie było tam takiego punktu "że zna stan  > techniczny". Rozpadających się gruzów nie odsprzedaje, to taki zapis  > nie wydaje mi się do niczego potrzebny - z mojej perspektywy.

Ale z drugiej strony - klient auto kupi, a po 5 miesiacach odda, bo
lakier porysowany, blotnik wgnieciony, atapicerka podarta - czyli cos,
co mogl zobaczyc.
I jeszcze bezczelnie mowi, ze domniemujemy wine sprzedawcy, a nie to,
ze on w cos uderzyl.

> [...]

A nie nie nie. Nie trzeba nic udowadniać. Okaże się że bez zapisu o stanie technicznym, cała umowa jest nieważna. No i następuje zwrot wzajemnych świadczeń.

Ale przyklad wydaje mi sie niedokonczony. Bo co za problem oddac
spalony wrak. Chyba, ze masz na mysli dochodzenie przez sprzedawce
naleznosci za spalenie wraku z powodu niedbania przez kupujacego.

Ale w przykladzie kupujacy moze po paru latach anulowac umowe, i
odebrac pieniadze, oddajac auto, nawet w dobrym stanie, ale o 5 lat
starsze. Lub nie oddajac, bo sie przedawnilo.

J.

Data: 2021-05-03 12:59:58
Autor: Budzik
mBank - Dla Twojego bezpieczeństwa, nie pozwolimy Ci...
Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ...

> [...]

A nie nie nie. Nie trzeba nic udowadniać. Okaże się że bez zapisu
o stanie technicznym, cała umowa jest nieważna. No i następuje

Cała umowa czy tylko wyłączenie rekojmi?

--
Pozdrawia... Budzik
udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć."  William Wharton

Data: 2021-05-02 10:20:47
Autor: Kamil Jońca

On 02.05.2021 09:22, Pete wrote:
[...]

Litości. Gdzie ty byłeś przez ostatni rok-dwa, gdy dyskutuje się o kredytach
frankowych?
Przecież to właśnie taki przypadek.
KJ

Data: 2021-05-03 10:41:02
Autor: Mateusz Bogusz
On 02.05.2021 10:20, Kamil Jońca wrote:
Litości. Gdzie ty byłeś przez ostatni rok-dwa, gdy dyskutuje się o kredytach
frankowych?
Przecież to właśnie taki przypadek.

Ale że uważasz że ten absurd z frankami przejdzie na gałęzie gospodarki?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2021-05-03 11:21:32
Autor: Kamil Jońca
[...]

A dlaczego nie?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-05-03 20:31:55
Autor: Mateusz Bogusz
On 03.05.2021 11:21, Kamil Jońca wrote:
Ale że uważasz że ten absurd z frankami przejdzie na gałęzie gospodarki?
A dlaczego nie?

Jeżeli by tak miało być, to następny pewnie będzie "Twój profil demokratyczny/obywatelski", pozwalający na wzięcie udziału w głosowaniu lub nie :-)

Chociaż czekaj, Chińczycy już mają scoring...

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2021-05-03 13:35:49
Autor: Budzik
mBank - Dla Twojego bezpieczeństwa, nie pozwolimy Ci...
Użytkownik Kamil Jońca kjonca@poczta.onet.pl ...

[...]

No musiałbys jednak pare malutkich punkcików dodac:
- sprzedawca zapewniał ze auto jest w 100% sprawne i bezpieczne
- zapewniał ze co prawda przyszedłes po malucha ale jedynym sensownym wyborem jest autobus bo on bedzie tani w utrzymaniu i najwygodniejszy
- zapewniał ze co prawda stać cie tylko na 10 letnie auto ale on ci sprzeda wieksze i nowsze dlatego ze jest tansze i mniej ryzykowne (chociaz jest oczywiście odwrotnie)

itp itd...

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2021-05-03 15:43:32
Autor: Kamil Jońca
mBank - Dla Twojego bezpieczeństwa, nie pozwolimy Ci...
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

[...]

Proszę nie zaczynajmy tego od początku.
Tylko nie śmiejmy się z USA, że piszą, ze kawa jest gorąca.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-05-06 18:59:54
Autor: Budzik
mBank - Dla Twojego bezpieczeństwa, nie pozwolimy Ci...
Użytkownik Kamil Jońca kjonca@poczta.onet.pl ...

Proszę nie zaczynajmy tego od początku.

Spoko, proszen ie zaczynac

Tylko nie śmiejmy się z USA, że piszą, ze kawa jest gorąca.

No byłbym zdziwiony gdyby sprzedawca sprzedawał gorącą kawe twierdzac ze mozna sobie ja wylac na jajka bez ryzyka poparzenia.

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2021-05-06 21:16:58
Autor: Kamil Jońca
mBank - Dla Twojego bezpieczeństwa, nie pozwolimy Ci...
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

Użyt
Tylko nie śmiejmy się z USA, że piszą, ze kawa jest gorąca.

No byłbym zdziwiony gdyby sprzedawca sprzedawał gorącą kawe twierdzac ze mozna sobie ja wylac na jajka bez ryzyka poparzenia.

To może podasz przykład?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-05-09 15:27:08
Autor: Budzik
[...]

No przeciez prosiłes zeby nie zaczynac...

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2021-05-03 12:59:58
Autor: Budzik
mBank - Dla Twojego bezpieczeństwa, nie pozwolimy Ci...
Użytkownik Mateusz Bogusz mabakay@o2.pl ...

[...]

No ale to chyba dobrze?
Po coś sa te całe badania wiedzy konsumenta, okreslanie jego nastawienia do inwestycji bardziej lub mniej ryzkownych, prawda?
Klient jak bedzie chciał kupic to i tak kupi ale byc moze w miedzyczasie zaswieci mu sie lampka ze to co mu sprzedawca opisuje jako produkt bez ryzyka jednak jakies ryzyko za sobia niesie...

A odmowa sprzedaży w aptece "bo Pan to sporo leków bierze i dla
Pana bezpieczeństwa..."

Nie widze w tym nic ani złego ani dziwnego.
Zdarza sie ze pacjent ma recepty od dwóch lekarzy i okazuje sie ze leki maja przeciwstawne działanie.
Problem polega raczej na tym ze mało farmaceutów to wyłapie.

albo odmowa w sklepie "w zeszłym tygodniu
kupił Pan cztery wódki, dla Pana bezpieczeństwa..." nie wyglądają
dla Ciebie podobnie?
Sklepy maja to w dupie.
Zreszta kupujac wódke nie okreslasz sie ze to tylko dla ciebie...

--
Pozdrawia... Budzik
Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

Data: 2021-05-04 17:59:38
Autor: J.F
On 03 May 2021 12:59:58 GMT, Budzik wrote:
[...]

Moze.

Ja tam raczej pamietam inna dyskusje - zakazac sprzedazy lekow (bez
recepty) w innych sklepach. I zdanie farmaceuty:
"Bo ktory sklep np zwroci uwage, ze to za duza ilosc lekow".

Taa ... a przy jakiej ilosc np aspiryny farmaceuta odmowi ?

zawsze mozna kartki przywrocic.

Na razie podniesli podatek na "małpki".

J.

Data: 2021-05-05 00:15:33
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Myślę że jest bardzo duża szansa że w aptece nieświadomemu klientowi
wytłumaczą sytuację. Ale jeśli klient będzie chciał kupić te leki
(a nie tylko będzie chwilowo tak uważał), to nikt nic na to skutecznie
nie poradzi.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-05-05 07:18:57
Autor: J.F.
Dnia Wed, 05 May 2021 00:15:33 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

Ale co tam za leki sa czy byly w zwyklych sklepach - aspiryna,
ibuprofen i raptem pare innych. Jak przyjde do apteki i poprosze o 10 najwiekszych opakowan aspiryny,
to aptekarz zacznie podejrzliwie wypytywac, czy sie ucieszy, ze dobry
klient?

J.

Data: 2021-05-06 15:56:45
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Dobre pytanie. Ale to też działa w drugą stronę - klient może o coś
zapytać. Np. taki, który nie potrafi sprawdzić w sieci itp. No ale taki
klient może po prostu pójść do apteki, nie ma obowiązku kupowania leków
w spożywczym.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-05-06 18:59:53
Autor: Budzik
mBank - Dla Twojego bezpieczeństwa, nie pozwolimy Ci...
Użytkownik Krzysztof Halasa khc@pm.waw.pl ...

[...]

Idz do apteki i popros o 5 opakowan ibuprofenu po 60.
Myslisz ze farmaceuta odmowi sprzedazy? :)))

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Data: 2021-05-04 10:19:02
Autor: _Master_
W dniu sobota-01-maja-2021 o 13:12, Kamil Jońca pisze:
nie będą
mogli inwwestować w to czego nie rozumieją.

Na tej zasadzie ogromna większość społeczeństwa nie powinna mieć prawa chodzić na wybory ;-)

A Ty socjalista?

Data: 2021-05-04 10:36:55
Autor: Kamil Jońca
_Master_ <Master@z.pl> writes:

[...]

Pokaż mi, gdzie napisałem, ze to dobrze. Napisałem, że w świetle
frankowiczów mnie to nie dziwi.

KJ