/mBank/ IKE funduszowe

Data: 2010-12-05 06:12:14
Autor: MK
/mBank/ IKE funduszowe
Od jakiegos czasu wrzucam soebie systematycznie kilka PLN na IKE w
mBanku. Ostatnio mBank dorzucil kilka funduszy, ale niestety nie moge
skorzystac z nich bez przejscia calej drogi jak dla nowego klienta,
tzn. dokonania minimalnej wplaty w kwocie jak dla otwarcia IKE i
zawarcie nowej umowy. Ciekawe czy by przy okazji dokonali transferu
IKE ze Skarbca do Skarbca i naliczyli pozniej oplate za rozwiazanie
umowy gdybym sie zdecydowal przeniesc przed uplywem 12 m-cy ;).
Po ostatnich zdarzeniach mam wrazenie, ze mBank wprowadza ostatnio
zmiany bardzo niechlujnie i nie jest to juz stary, dawny mBank gdzie
od strony przygotowania procesow byl niemalze bezbledny, przynajmniej
z punktu widzenia klienta.

MK

Data: 2010-12-05 17:00:30
Autor: Jan Werbinski
/mBank/ IKE funduszowe
Uzytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci news:2ff01d2a-5f8a-4c93-ab2d-983987f2ac48k3g2000vbp.googlegroups.com...
Od jakiegos czasu wrzucam soebie systematycznie kilka PLN na IKE w
mBanku. Ostatnio mBank dorzucil kilka funduszy, ale niestety nie moge
skorzystac z nich bez przejscia calej drogi jak dla nowego klienta,

Zalóz IKE w Bossa. Zobacz co kupuja fundusze, to info jest jawne. Kup to samo bezposrednio. Zaoszczedzisz kupe siana na corocznej prowizji od aktywów.

--
Jan Werbinski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Data: 2010-12-05 20:52:54
Autor: Sławomir Szyszło
/mBank/ IKE funduszowe
Dnia Sun, 5 Dec 2010 17:00:30 +0100, "Jan Werbinski" <ja¶@tralala.bez.maj.la>
wklepał(-a):

Zalóz IKE w Bossa. Zobacz co kupuja fundusze, to info jest jawne. Kup to samo bezposrednio. Zaoszczedzisz kupe siana na corocznej prowizji od aktywów.

Które to fundusze na bież±co podaj± informacje o swoich transakcjach?

--
Sławomir Szyszło

Data: 2010-12-05 23:13:09
Autor: Jan Werbinski
/mBank/ IKE funduszowe
Użytkownik "Sławomir Szyszło" <slaszysz@CIACHTOlist.pl> napisał w wiadomo¶ci news:idgu36.104.1slaszyszCIACHTO.list.pl...
[...]

Na bież±co to masz np przekroczenie 5%. Udział funduszu powyżej 5% w spółce jest jawny. Poniżej 5% możesz pomin±ć.
Portfele pewno¶ci± nie zmieniaj± się zbyt szybko. Nawet jak giełda leci na pysk, to one nie sprzedaj±.

http://stooq.pl/q/h/?s=pkn
http://stooq.pl/q/h/?s=lts
http://stooq.pl/q/h/?s=otm
http://stooq.pl/q/h/?s=eex

Data: 2010-12-06 01:22:19
Autor: Lisciasty
/mBank/ IKE funduszowe
On 5 Gru, 17:00, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
Zal z IKE w Bossa. Zobacz co kupuja fundusze, to info jest jawne. Kup to
samo bezposrednio. Zaoszczedzisz kupe siana na corocznej prowizji od
aktyw w.

Dzięki za informację, wła¶nie jestem w trakcie likwidacji mbankowego
IKE bo patrz±c na historię oszczędno¶ci stwierdziłem, że nie stać mnie
na płacenie im 1,5% prowizji za kupowanie za mnie obligacji lub 4% za
kupowanie akcji ;)

Pzdr.
L.

Data: 2010-12-07 11:54:24
Autor: Jan Werbinski
/mBank/ IKE funduszowe
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomo¶ci news:39dc04b2-3e97-4817-b3d9-165268ad8b0fn10g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

==========

Słusznie robisz. Ja np od paru miesięcy nie podpisałem mBankowej umowy na supermarket funduszy, po tym jak przemy¶lałem sprawę.

Data: 2010-12-07 11:32:16
Autor: lolekanabolek
/mBank/ IKE funduszowe
W dniu 2010-12-05 17:00, Jan Werbinski pisze:
[...]

ZalĂłz IKE w Bossa. Zobacz co kupuja fundusze, to info jest jawne. Kup to
samo bezposrednio. Zaoszczedzisz kupe siana na corocznej prowizji od
aktywĂłw.

a jak z prowizjÄ… od zakupu i sprzedaĹĽy akcji w ike bossa?? nie ma jej??

Marcin

Data: 2010-12-07 11:53:27
Autor: Jan Werbinski
/mBank/ IKE funduszowe
Użytkownik "lolekanabolek" <lolekanabolek_NOSPAM@gmail.com> napisał w wiadomości news:idl2ff$aa4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Taka sama jak w większości biur. Chyba 0,39%
Za to możesz kupować np obligacje, catalyst, newconect. Dla długoterminowej inwestycji to bardzo atrakcyjne.

--
Jan WerbiĹ„ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Data: 2010-12-07 11:55:56
Autor: lolekanabolek
/mBank/ IKE funduszowe
W dniu 2010-12-07 11:53, Jan Werbinski pisze:
[...]

i pewnie minimum 5 zł
dla kogoś kto na ike odkłada miesięcznie ok 100-200 zeta to prowizję w ike bossa też go ładnie obskubią

Marcin

Data: 2010-12-07 12:49:30
Autor: Jan Werbinski
/mBank/ IKE funduszowe
Użytkownik "lolekanabolek" <lolekanabolek_NOSPAM@gmail.com> napisał w wiadomości news:idl3rq$fc9$1inews.gazeta.pl...
[...]

Minimalna transakcja dla prowizji 0,39% to 1280 zł. Dlatego lepiej odkładać na rachunek oszczędnościowy i wpłacać np dwa razy w roku jak giełda leci na pysk w czasie korekty. W tym roku były trzy takie okazje.

Alternatywnie można kupować akcje na zwykłym rachunku i nie sprzedawać ich przez kilkadziesiąt lat. Podatek płaci się dopiero po sprzedaży.