mBank -Po 5 listopada gdy zaktualizujesz aplikację, automatycznie włączymy Ci mobilną autoryzację

Data: 2019-10-23 03:23:08
Autor: zaqu
mBank -Po 5 listopada gdy zaktualizujesz aplikację, automatycznie włączymy Ci mobilną autoryzację
Mobilna autoryzacja staje się coraz popularniejszą metodą potwierdzania operacji. Widzimy też, jak chętnie z niej korzystacie.. Dlatego już od 5 listopada br., po aktualizacji aplikacji i połączeniu jej z kontem, wszystkie swoje transakcje potwierdzisz właśnie za pomocą mobilnej autoryzacji.

Co to dla Ciebie oznacza?
Jeśli zaktualizujesz aplikację mobilną i zalogujesz się do niej z użyciem PIN, to wszystkie transakcje potwierdzisz za pomocą mobilnej autoryzacji.

Wolisz kody SMS?
Pamiętaj, że możesz do nich wrócić. Zrobisz to w serwisie transakcyjnym.

https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/indywidualny/post,8764,po-5-listopada-gdy-zaktualizujesz-aplikacje-automatycznie-wlaczymy-ci-mobilna-autoryzacje.html

Data: 2019-10-23 04:01:17
Autor: Dawid Rutkowski
mBank -Po 5 listopada gdy zaktualizujesz aplikację, automatycznie włączymy Ci mobilną autoryzację
No to będzie piękna okazja do reklamacji ;>
Chociaż składanie reklamacji w mBąku to jak kopanie się z koniem - więc może w końcu do Rzecznika Finansowego pójdzie?
Ciekawe, czy ci mocarze wymyślili, że każde zalogowanie się do apki będzie oznaczało zmianę z SMS na "mobilną".
Debilizm w tej instytucji coraz większy - niech ich ktoś już kupi.
Póki co pewnie trzeba będzie apkę pożegnać - w sumie mała strata.

Niestety jak na złość kantor aliora likwiduje od 15 grudnia możliwość bezpłatnych wypłat w polskich bankomatach - i nie będę miał rezerwowej debetówki do wypłat :(

Data: 2019-10-23 16:33:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1010a063-e6fa-41d3-a79c-ecee74a85955@googlegroups.com...
No to będzie piękna okazja do reklamacji ;>

Ostrzegli z wyprzedzeniem ... to nie wiem czy bedzie :-)

J.

Data: 2019-10-23 12:33:52
Autor: J.F.
Użytkownik "zaqu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e47c7853-28b6-4498-b7fe-1f768f198a9d@googlegroups.com...
[...]

A do kiedy bedzie mozna ?
Bo ja cos czuje, ze kiedys zrezygnuja z nich calkowicie.

A ja jakos bardzo nie lubie wizji, gdy smartfon mi sie zepsuje/utopi/zgubi/ukradna gdzies na urlopie ... czy zwyczajnie rozladuje.
Co prawda jak ukradna, to razem z karta SIM, i znow klopot.

I co tu robic ... rezerwowy smartfon ?
No coz - da sie, w odroznieniu od rezerwowej karty SIM - takie rzeczy to tylko w Erze :-(

Ech, chcialbym miec liste kodow jednorazowych w rezerwie ...

Data: 2019-10-23 14:35:15
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A ja jakos bardzo nie lubie wizji, gdy smartfon mi sie zepsuje/utopi/zgubi/ukradna gdzies na urlopie ... czy zwyczajnie rozladuje.

A często robisz przelewy w takich warunkach (na urlopie, z laptopem zasilanym energią wszechświata, ale z rozładowanym
smartfonem, z dala od cywilizacji i ładoware, ale z dostępem do  krasnoludków popykających z pakietami TCP, coby internet
był)?

"Na urlopie" to się z karty korzysta, a nie klika po ST.
Karta nie wymaga kodów, chyba że płacisz online :P

Co prawda jak ukradna, to razem z karta SIM, i znow klopot.

I co tu robic ... rezerwowy smartfon ?

A co zrobisz jak Ci gwizdną tego z SMSami?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-10-23 15:03:54
Autor: Kamil Jońca

On 2019-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A ja jakos bardzo nie lubie wizji, gdy smartfon mi sie zepsuje/utopi/zgubi/ukradna gdzies na urlopie ... czy zwyczajnie rozladuje.

A często robisz przelewy w takich warunkach (na urlopie,

A czy ta mobilna aplikacja pozwala zapisać CO się potwierdziło?
Bo SMS mogę sobie backupować. A tu?

Uprzedzając pytanie: tak, w ciągu kilku lat przydało mi się to może ze 3
razy. Ale przydało.
KJ

Execute every act of thy life as though it were thy last.
-- Marcus Aurelius

Data: 2019-10-23 15:53:30
Autor: J.F.
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:87v9sfhav9.fsf@alfa.kjonca...
A czy ta mobilna aplikacja pozwala zapisać CO się potwierdziło?
Bo SMS mogę sobie backupować. A tu?
Uprzedzając pytanie: tak, w ciągu kilku lat przydało mi się to może ze 3
razy. Ale przydało.

O widzisz - i to jest dobry temat dla odpowiedniego urzedu.
Jakas klauzula abuzywna czy cos :-)

J.

Data: 2019-10-23 16:34:25
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-10-23, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Pewnie "to zależy".
W mBanku masz historię autoryzacji (a tam są informacje wyszczególnione). Screena sobie też możesz zrobić.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-10-23 17:46:38
Autor: Animka
On 2019-10-23, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Wasz kochany mBank ma podobno wykupić PKO.

--
animka

Data: 2019-10-23 21:56:01
Autor: 'TomN'
Animka w <news:qopslj$7re$1news.icm.edu.pl>:

Wasz kochany mBank ma podobno wykupić PKO.

Droga acz głupiutko Animko: podmiot to?  Pytam o zdanie cytowane.

--
'Tom N'

Data: 2019-10-23 22:33:52
Autor: Animka
W dniu 2019-10-23 o 21:56, 'TomN' pisze:
Animka w

Wasz kochany mBank ma podobno wykupić PKO.

Droga acz głupiutko Animko: podmiot to?
Pytam o zdanie cytowane.

Panie mądry:

http://next.gazeta.pl/next/7,151003,25332028,bank-pko-bp-wciaz-rozwaza-zakup-mbanku-ale-nie-wyklucza-przejecia.html

--
animka

Data: 2019-10-23 23:49:55
Autor: Grzexs
W dniu 2019-10-23 o 22:33, Animka pisze:
[...]

A więc, Animko, powinnaś napisać:

,,Wasz kochany mBank ma podobno *zostać wykupiony* przez PKO."

Czy dostrzegasz, Animko, subtelną różnicę?

--
Grzexs

Data: 2019-10-24 01:25:47
Autor: Animka
W dniu 2019-10-23 o 23:49, Grzexs pisze:
[...]

Tak, dziękuję za zwrócenie uwagi na moje niepoprawne napisanie :-)

--
animka

Data: 2019-10-24 23:08:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
mBank -Po 5 listopada gdy zaktualizujesz aplikację, automatycznie włączymy Ci mobilną autoryzację

"Grzexs" qoqhu1$1bmt$1@gioia.aioe.org

"Wasz kochany mBank ma podobno *zostać wykupiony* przez PKO."

Czy dostrzegasz, Animko, subtelną różnicę?

IMO napisała niezbyt przejrzyście, ale poprawnie.
Misie lubią dzieci -- tak wygląda polska gramatyka.
To tak zwany szyk swobodny. W innych językach jest
rozsądniej niż w polskim.

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Szyk_wyrazów

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-10-25 16:26:35
Autor: Andrzej Kłos
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> [...]

Czy dostrzegasz, Animko, subtelną różnicę?

IMO napisała niezbyt przejrzyście, ale poprawnie.

"Dobro zwycięża zło"

Data: 2019-10-23 15:06:05
Autor: Krzysztof Halasa
mBank -Po 5 listopada gdy zaktualizujesz aplikację, automatycznie
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> writes:

I co tu robic ... rezerwowy smartfon ?

A co zrobisz jak Ci gwizdną tego z SMSami?

Same SMSy nie wystarczą przecież.
Główny problem jest wtedy, gdy jedno urządzenie może wszystko.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-25 21:15:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
mBank -Po 5 listopada gdy zaktualizujesz aplikację, automatycznie włączymy Ci mobilną autoryzację

"Krzysztof Halasa" m3pnintxvm.fsf@pm.waw.pl

Same SMSy nie wystarczą przecież.
Główny problem jest wtedy, gdy jedno urządzenie może wszystko.

Może by ktoś wreszcie wpadł na jakieś dodatkowe PINy?
Aby zmienić PIN -- trzeba wpisać dwa SMSy, z dwóch
różnych nrów telefonicznych podanych bankowi.

Carrefour sprzedaje twarde etuia ;) zapinane na zamek błyskawiczny
z dwoma suwakami w czeluściach których można zmieścić chyba ze 30
pełnych plastyków -- po 200 groszy za sztukę. [sztuka jest w cenie!]
W zamyśle sprzedawców jest to futerał na aparat fotograficzny itp.

Ten dodatkowy nr mógłby należeć do innej osoby (żony czy dziadka)
bądź nawet do tej samej, ale byłby zwykle daleko od tego zasadniczego.
Ostatecznie -- w wapieniu...

Jak w aplikacji mobilnej -- przelewając, czasami trzeba wstukać
dodatkowy PIN... I tyle!!! Nie trzeba do tego SMSów, nie trzeba
aplikacji mobilnej itd...

Fold Samsunga ponoć ma tylko miejsce na jedną SIMkę i jedną eSIMkę,
która może pomieścić tylko jeden numer telefoniczny! Co za obłęd!
9 kpln za telefon mieszczący tylko 2 numery telefoniczne naraz!
Łatwy do zarysowania paznokciem (jak zębina?) i niezbyt duży
także po rozłożeniu...

-=-

Tymczasem... Loguję się -- PIN!
Po chwili -- PIN, aby to urządzenie było zaufane...
[później okazuje się, że nadal nie jest]
Ustanawiam odbiorcę -- PIN!
Edytuję, bo utworzyłem zaufanego/niezaufanego -- PIN!
Zlecam przelew -- PIN!!!!!!

Wszystkie te PINy z tego samego nr telefonicznego!!!

Zatem ktoś uważa, iż mogłem ukraść nr telefoniczny, ale
tylko do jednej czy dwóch operacji... IMO albo nr jest
w dobrych rękach, albo w złych, jeśli badanie trwa kilka
minut...

-=-

Kiedyś kupiłem skarpety bambusowe po złotówce -- noszenie
przed praniem to zły pomysł. :) Nie gryzą, nie łaskoczą,
ale czuję je na nogach... Wyprane nie są wyczuwalne...
Chyba 80%bambusa+15%nylonu+5%lycry...

Na kilka dni przed kupnem zdecydowałem się na niezupełnie
bawełniane... Ale zażyczyłem sobie, by były zupełnie
czarne, bo takie mi odpowiadały... No i mam czarne...
Już część z tego, co wtedy kupiłem, była noszona
przeze mnie. :) Po wypraniu są zupełnie dobre.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-26 00:26:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
mBank -Po 5 listopada gdy zaktualizujesz aplikację, automatycznie włączymy Ci mobilną autoryzację

"Eneuel Leszek Ciszewski" qovhl9$ul7$1@news.icm.edu.pl

Może by ktoś wreszcie wpadł na jakieś dodatkowe PINy?
Aby zmienić PIN -- trzeba wpisać dwa SMSy, z dwóch
różnych nrów telefonicznych podanych bankowi.

Można jeszcze dalej iść -- dwa PINy w tym jeden poprawny i jeden alarmowy!

Gdy wpiszemy alarmowy -- bank zrozumie, że zostaliśmy zmuszeni [siłą cudzej
woli?] do zlecenia niewygodnej dla nas operacji i powiadomi policję, wskazując
nasze miejsce pobytu pobrane dzięki permanentnej inwigilacji oraz wszelkie
znane bankowi namiary sprawcy naszego nieszczęścia... Dla niepoznaki bank
niby wykona zleconą operację, ale w istocie jedynie na niby -- będzie
widoczna realizacja takiej operacji w ST itp. miejscach, ale w istocie
operacja nie zostanie wykonana.

Oczywiście pokwitowanie zlecenia dobrym PINem uruchomi bezgłośne
wykonanie zlecenia.

-=-

Od tej pory trzeba by nam ukraść: login, hasło, nr telefonu i poprawny
PIN, aby uzyskać kontrolę nad elementami środkowymi naszego konta, zaś
próba zmuszenia nas do zlecenia operacji wbrew naszej woli może:
 - przestępcę sporo kosztować
 - przestępcy nie przynieść zysku
 - zlecającemu oszczędzić straty zdrowia: zębów, palców, nerek itd...

-=-

IMO taki dodatkowy PIN znacznie lepiej zabezpiecza niż zalew SMSami
słanymi na ten sam telefoniczny nr...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-10-23 22:50:54
Autor: J.F.
On 2019-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
A ja jakos bardzo nie lubie wizji, gdy smartfon mi sie zepsuje/utopi/zgubi/ukradna gdzies na urlopie ... czy zwyczajnie rozladuje.

A często robisz przelewy w takich warunkach (na urlopie,

Nawet jak raz na 10 lat, to i tak bede chcial.
Wypadek jakis, samochod sie zepsuje, albo do okola strzelac zaczna, czy prozaicznie - biuro podrozy Ci zbankrutuje, albo jeszcze bardziej
prozaicznie - portfel i telefon ukradna.

Pieniadze masz ... ale a innym koncie.

[...]

W kafejce internetowej komputer jest.
No - moze i ladowarki beda.

"Na urlopie" to się z karty korzysta, a nie klika po ST.
Karta nie wymaga kodów, chyba że płacisz online :P

Np. bilet lotniczy chcesz kupic :-P

Karta oczywiscie, tylko widzisz jakie te karty - a to konto walutowe
trzeba uzupelnic, a to stary wyciag splacic, a to splacic przed
terminem. Albo nie dziala i nie wiadomo dlaczego.

Co prawda jak ukradna, to razem z karta SIM, i znow klopot.
I co tu robic ... rezerwowy smartfon ?

A co zrobisz jak Ci gwizdną tego z SMSami?

Nie wiem. I tez mnie to martwi.
Ale przynajmiej w razie awarii telefonu moge karte przelozyc do
innego.

J.

Data: 2019-10-24 17:51:12
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Jak Ci portfel i telefon ukradną, to Ci ani karta kodów (w portfelu),
ani SMSy (w tym telefonie) nie pomogą.

był)?

W kafejce internetowej komputer jest.
No - moze i ladowarki beda.

Albo sam sobie podładujesz, bo przecież własną masz.

"Na urlopie" to się z karty korzysta, a nie klika po ST.
Karta nie wymaga kodów, chyba że płacisz online :P
Np. bilet lotniczy chcesz kupic :-P

Lotniczy to się w obie strony kupuje. W domu.

Karta oczywiscie, tylko widzisz jakie te karty - a to konto walutowe
trzeba uzupelnic, a to stary wyciag splacic, a to splacic przed
terminem. Albo nie dziala i nie wiadomo dlaczego.

I to wszystko w momencie jak Ci gwizdną ten portfel i smartfon?
No panie. Grasz w anty-totka dla pechowców. :-)

[...]

A w przypadku apki tego nie możesz zrobić, bo?
Rozumiem, że apki nie aktywowałeś jeszcze i nie wiesz,
że to można zrobić o ile Twój numer kontaktowy jest
identyczny z tym podanym w systemie? :)

W przypadku utraty telefonu z kartą SMS pewnie będzie
trudniej, bo za granicą duplikatu karty nie zrobisz.
Ale zapewne jakaś procedura na zmianę numeru jest.
Sorry, ale trochę wymyślasz. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

mBank -Po 5 listopada gdy zaktualizujesz aplikację, automatycznie włączymy Ci mobilną autoryzację