mBank biznes standard - płatne od stycznia - jakaś inna opcja?

Data: 2020-12-08 15:19:40
Autor: Cezary
mBank biznes standard - płatne od stycznia - jakaś inna opcja?
Witam
mbank poinformował mnie, że od stycznia bezpłatne konto biznes będzie płatne. Nie mam zamiaru pilnować, czy na pewno zus zostanie wykonany z tego konta, więc szukam innego bezpłatnego.
Używam tylko do niewielkich przychodów z terminala płatniczego i czasami płatności za wystawiony rachunek przelew.

Czy możecie polecić bezpłatne konto firmowe w sensie utrzymania. Przelewy mogą być płatne (symbolicznie?)

CezaryT

Data: 2020-12-08 09:30:53
Autor: witrak()
On Tuesday, December 8, 2020 at 3:19:43 PM UTC+1, Cezary wrote:
[...]

NestBank - wszystko podstawowe bezpłatne dla pierwszego konta (karta też tylko pierwsza).

Fajne jest to, że można do zlecenia stałego ustawić adres mailowy do powiadomień i bank od siebie to wysyła.

A w ogóle to ostatnio poprawił się znacznie interfejs. Przeniosłem się tam (od dzisiaj ;-)  z konieczności, bo VW wprowadził opłaty) i w sumie to (nowy/aktualny NEST) jest znacznie lepszy od (nowego od jakiegoś czasu) VW.
Poza tym prywatne i firmowe ma się na dwóch kartach obok siebie.

Jedyna czego żałuję, to eksport historii w xmlu, bo tego jak dotąd z łatwych w parsowaniu (oprócz csv, który nie jest ustandardyzowanym standardem :-) ) był tylko format "binarny" ;-) ale od dzisiaj już nie ma.

witrak()

Data: 2020-12-09 09:47:53
Autor: Cezary
W dniu 08.12.2020 o 18:30, witrak() pisze:
[...]

Prawie bym sie zdecydował, ale wczorajsze problemy przedstawione przez kolegę mnie zastanowiły:

Jego żona ma konto dość długo w NestBanku. On nie ma żadnego (!), pracuje w niemcach, kasę bierze do ręki i jest zadowolony. Ale przyszła potrzeba otrzymania przelewu na konto, w komputerach słabo obeznany, więc żona upoważnił go do swojego konta PLN i ząłożyła konto EURO. Cała akcja została przeprowadzona z niemiec. Przelew doszedł, wiec zadowolony.
Przyjechali do Polski, a w domu czeka karta płatnicza na jego! imie i nazwisko. Tutaj dokładnie nie wiem co zrobił, ale próbował ją aktywować, logując sie na konto żony z danymi swojej karty. Konto zostało zablokowane. Telefony na infolinie nie pomagały, jeżeli pani na infolini usłyszała, że w pokoju jest druga osoba i coś podpowiada, natychmiast kazała się właścicielce rozłączyć i zadzwonić jak będzie sama. (Nawet nie wiedziałem, że są takie obostrzenia.) W końcu udało sie dowiedzieć, że nastąpiło "poważne naruszenie systemu zabezpieczeń " i należy się udac osobiście do oddziału. Ponieważ u niego już nie ma oddziału, w którym żona zakładała konto, pojechali do stolicy swojego województwa. Tam po godzinie stwierdzono, że oni nie dadzą rady i skierowano ich do oddziału we Wrocławiu (sic). tam półtorej godziny czekania w pięciosobowej kolejce, bo oczywiście obsługa po jednej osobie. W trakcie wyjaśnień podobno padła propozycja wyjazdu do Warszawy -to przemilczę. W końcu żona dostałą nowy login, on dostał pierwszy! login i mogą korzystać.

Ja bym zalożył nowe konto w innym banku, bo nie mam aż tyle czasu na nieplanowane podróże, ale chyba w razie zmiany konta, poszukam banku z oddziałem w moim mieście.

CezaryT

Data: 2020-12-09 10:20:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Cezary"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fd08f3a$0$546$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Hm, pare razy bledne haslo, czy mu jakies "pierwsze logowanie" zrobili ?

Bo w wiekszosci bankow to trzeba sie zalogowac do ST, a potem jest opcja aktywacji karty ...

Ja bym zalożył nowe konto w innym banku, bo nie mam aż tyle czasu na nieplanowane podróże, ale chyba w razie zmiany konta, poszukam banku z oddziałem w moim mieście.

MIejscowy oddzial sie IMO przydaje, choc ... taki mbank od poczatku nastawiony na to, ze obsluga calkowicie zdalna ...

J.

Data: 2020-12-09 11:57:47
Autor: Cezary
W dniu 09.12.2020 o 10:20, J.F. pisze:

[...]

Dlatego ciężko mi wyobrazic sobie taki problem, że błedy w logowaniu czy obsłudze konta wymuszają wizytę w oddziale. W mBanku nie spotkałem się z takim przypadkiem, ale jak widać może tak być u innych.
CezaryT

Data: 2020-12-09 14:26:36
Autor: Tomaszek
W dniu 2020-12-09 o 11:57, Cezary pisze:
Dlatego ciężko mi wyobrazic sobie taki problem, że błedy w logowaniu czy obsłudze konta wymuszają wizytę w oddziale. W mBanku nie spotkałem się z takim przypadkiem, ale jak widać może tak być u innych.

Albo wygodnie, albo bezpiecznie.

--
t0maszek

Data: 2020-12-09 14:48:06
Autor: Cezary
W dniu 09.12.2020 o 14:26, Tomaszek pisze:
[...]

Zgadzam się, ale są inne sposoby na sprawdzenie tożsamości, niż wizyty w dwóch oddziałach po kolei :)

CezaryT

Data: 2020-12-11 14:09:56
Autor: Michal Jankowski
W dniu 09.12.2020 o 11:57, Cezary pisze:
[...]

Mój ojciec, jak jeszcze żył, ale już miał sklerozę, zablokował sobie dostęp internetowy do PKOBP (nie pierwszy raz zresztą - myliły mu się hasła do kilku banków). Zadzwonił, ale się nie dogadał - czy nie dosłyszał, czy nie zrozumiał, o co pytają, dość że wszystkie dostępy zdalne zostały zablokowane i trzeba było osobiście w oddziale. Uważam takie rozwiązanie za bezpieczniejsze od takiego, że co by się nie działo, to daje się odblokować przez telefon.

Nie wiem, co robią banki, które nie mają oddziałów w ogóle.

   MJ

Data: 2020-12-12 10:43:46
Autor: Cezary
W dniu 11.12.2020 o 14:09, Michal Jankowski pisze:

[...]

No właśnie - jak to jest rozwiązane?
CezaryT

Data: 2020-12-12 10:42:57
Autor: Cezary
[...]

Mam od dawna konto w mBanku, nie tak dawno u mnie otworzyli oddział, i co jakiś czas dzwoni pani z zaproszeniem na kawę w celu pogadania o produktach banku :)

CezaryT

Data: 2020-12-10 02:10:53
Autor: witrak()
On Wednesday, December 9, 2020 at 9:47:56 AM UTC+1, Cezary wrote:
[...]

Jak go upoważniła, to powinien dostać swój własny identyfikator, zarejestrować login i hasło itd. I na pewno tak było.

akcja została przeprowadzona z niemiec. Przelew doszedł, wiec zadowolony. Przyjechali do Polski, a w domu czeka karta płatnicza na jego! imie i nazwisko. Tutaj dokładnie nie wiem co zrobił, ale próbował ją aktywować,

Jak nie wiesz, to pewnie zrobił coś bardzo głupiego...

logując sie na konto żony z danymi swojej karty. Konto zostało

....ach no właśnie! I jak on to w ogóle mógł zrobić???

[...]

Nie ma. Zwykła samowolka.
[...]

No właśnie: to potwierdza, że faktycznie zrobił Coś Bardzo Złego - w gruncie rzeczy to zahacza o przestępstwo (próbował dokonać oszustwa), bo nie miał loginu: skoro dopiero w tym momencie dostał pierwszy login to znaczy że nie uruchomił dla siebie dostępu internetowego, po prostu nie miał dostępu do ST (podejrzewam, że może w ogóle nie podpisał umowy o usługi internetowe).

Ja bym zalożył nowe konto w innym banku, bo nie mam aż tyle czasu na nieplanowane podróże, ale chyba w razie zmiany konta, poszukam banku z oddziałem w moim mieście.

Akurat w tym przypadku - konto biznesowe - to takie (trochę przesadne) podejście jest akurat dobre.
Jak na mnie pewien bank założył konto i dał biznesową linię kredytową zupełnie innemu człowiekowi, który tylko o tyle był do mnie podobny, że nosił to samo imię i nazwisko, to dowiedziałem się o tym jak zaczęli mi przysyłać upomnienia, bo gostek nie płacił opłat miesięcznych za konto (drobne 6 dych).

witrak()

Data: 2020-12-11 13:33:21
Autor: Cezary
W dniu 10.12.2020 o 11:10, witrak() pisze:
[...]

Nie ma loginu do konta, a ma upoważnienie do niego, równie dobrze mogła żona się zalogować i aktywować jego kartę - dla mnie wsio rawno -a bank powinien to przewidzieć.
Jak pisałem, w oddziale otrzymał pierwszy login, czyli bank wcześniej nie uznał przesłanie mu nowego loginu za potrzebne, wystarczyło mu przesłać kartę i klient niech sobie radzi. Więc radził sobie jak mógł.

[...]

Nigdzie nie piszę, że mają konto biznesowe  - jest to konto osobiste.

witrak()

CezaryT

Data: 2020-12-11 07:15:03
Autor: witrak()
On Friday, December 11, 2020 at 1:33:24 PM UTC+1, Cezary wrote:
> [...]
Nie ma loginu do konta, a ma upoważnienie do niego, równie dobrze mogła żona się zalogować i aktywować jego kartę - dla mnie wsio rawno -a bank powinien to przewidzieć.

Nie. Akurat to jest absolutnie typowe - kartę aktywować może tylko posiadacz. Kiedyś np. w Citi było inaczej, ale obecnie nie znam banku, w którym kartę dodatkową mógłby aktywować właściciel karty głównej.
Więc popełnił bardzo poważny błąd (i ona też, godząc się na to). A co do tego, że nie ma dostępu internetowego do konta, do którego ma upoważnienie - to jest naturalne. Mógłby przecież dokonywać operacji w banku "przy okienku". Pełnomocnictwo nie implikuje automatycznego uzyskania takich samych możliwości, jak ma właściciel. (Inna sprawa, że banki nie zawsze o tym informują - jak przekonałem się będąc zmuszony chodzić drugi raz aby uzyskać dostęp elektroniczny do trzech kont w Mille.)

Jak pisałem, w oddziale otrzymał pierwszy login, czyli bank wcześniej nie uznał przesłanie mu nowego loginu za potrzebne, wystarczyło mu przesłać kartę i klient niech sobie radzi. Więc radził sobie jak mógł.

Kartę mógł aktywować telefonicznie. Niekoniecznie musiał się podszywać pod inną osobę (zresztą jak wspomniałem wcześniej wcale mu dostęp internetowy do konta nie musiał być potrzebny).
Wiec cała historia do narzekania się nadaje, ale realne podstawy do niego nie istnieją.

witrak()

Data: 2020-12-12 10:40:38
Autor: Cezary
W dniu 11.12.2020 o 16:15, witrak() pisze:

[...]

To jest właśnie to "Inna sprawa, że banki nie zawsze o tym informują" - skąd zwykły użytkownik ma o tym wiedzieć

[...]

Dokładnie - gdyby była jakakolwiek informacja przesłana z kartą, pewnie taki problem by nie wystąpił.

Ponieważ realnych podstaw nie ma, to wracam do początku historii  - czyli zakładania konta internetowego tam, gdzie do najbliższego oddziału jest 60km, a w przypadku NestBanku grozi wyprawa do kolejnego  - 150km. I cały komfort posiadania nowoczesnego konta szlag trafia.
CezaryT

Data: 2020-12-11 13:51:56
Autor: Cezary
[...]

Teraz zauważyłem, że pociągnąlem w wątku mBank biznes - sorki, ta sytuacja dotyczy nestbanku
CezaryT

Data: 2020-12-08 15:29:26
Autor: Robert_DF
W dniu 08.12.2020 o 15:19, Cezary pisze:

Czy możecie polecić bezpłatne konto firmowe w sensie utrzymania. Przelewy mogą być płatne (symbolicznie?)

ING ma chyba jeszcze bezpłatne, jeżeli nie potrzebujesz karty

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-12-08 15:35:36
Autor: Kamil Jońca
Robert_DF <robert.x.df@gmail.com> writes:

W dniu 08.12.2020 o 15:19, Cezary pisze:

Czy możecie polecić bezpłatne konto firmowe w sensie
utrzymania. Przelewy mogą być płatne (symbolicznie?)

ING ma chyba jeszcze bezpłatne, jeżeli nie potrzebujesz karty

Warunkowo. 2000 wpływu lub zus lub podatek (tego ostatniego nie jestem
pewien)

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-12-08 16:12:36
Autor: Andrzej Kłos
Cezary pisze:
[...]

Ale przecież na wszelki wypadek możesz raz w miesiącu puścić (darmowo) do ZUS 1zł.

Data: 2020-12-08 17:07:21
Autor: Robert_DF
W dniu 08.12.2020 o 16:12, Andrzej Kłos pisze:

Ale przecież na wszelki wypadek możesz raz w miesiącu puścić (darmowo) do ZUS 1zł.

tak kiedyś robiłem, aby mieć gratis konto w IB

Data: 2020-12-09 09:26:08
Autor: Cezary
Cezary pisze:
[...]

Faktycznie, nie pomyślałem. Ustawie płatność comiesięczną, jeżeli to przejdzie, to temat odsunięty w czasie/

CezaryT

mBank biznes standard - płatne od stycznia - jakaś inna opcja?