mBank blokuje wypowiedzi klientów

Data: 2011-06-12 08:20:18
Autor: Adam
mBank blokuje wypowiedzi klientów
Jestem ciekawy jakie jest Wasze zdanie na to, że mBank wycofał z blogu informację o opłatach kart debetowych i do tego z kilkuset negatywnymi komentarzami na ten temat. mEkipa pisała, że ważne są dla nich opinie klientów, a tu taki numer. Moim zdaniem blokowane są wypowiedzi, bo zaczęli odczuwać skutki swojej decyzji, i żeby dodatkowo inni się nie buntowali czytając te negatywne komentarze to wyczyścili blog. Świadczy to tylko o banku i podejściu do klientów. Jak za bardzo gadają to trzeba ich uciszyć konkretnie. Awaria to nie jest, bo widzę że tylko ten temat i wpisy zniknęły.
Na tej grupie są na pewno przedstawiciele mBanku, więc napiszę tutaj to samo co na blogu - już złożyłem wniosek o konto w innym banku i zabieram kasę od Was. W życiu nie polecę konta u mBanku. Jak chcecie wyciągać kasę reklamując się wcześniej jako w pełni darmowy bank, to albo jesteście bardzo pazerni, albo macie kłopoty. Ale moim zdaniem kłopoty to dopiero będą. Przeniesienie się do innego banku to nie problem. I nie chodzi tu o 2PLN, tylko o zasady i podejście do klientów. Czyszcząc niewygodny dla siebie temat i komentarze na blogu jeszcze pogorszyliście sprawę.

Data: 2011-06-12 08:36:54
Autor: Ghost

Użytkownik "Adam" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości
[...]

Cichaj, bo jeszcze jakis Ci powie, zebys nie darl szat bo jestes w ten
sposob dziecinny - niech zgadne "to jest ich forum i moga podejmowac jakie
chca decyzje".

A tak na powaznie, zgadzam sie albo mbank ma problemy, albo w marketingu
zatrudnili idiote sadzacego, ze "tylko 2 zlote" klienci przelkna bez
szemrania - nie, klienci nie przelkna (sprawdzic czy nie Wojciech Bancer).

Z drugiej strony decyzja o wszczeciu cenzury w internecie, przez bank
internetowy, wyglada jak brzytwa tonacego, tudziez dyktafon do trumny. Teraz sie dopiero zacznie.

Data: 2011-06-12 09:17:38
Autor: Adam
W dniu 2011-06-12 08:36, Ghost pisze:

Cichaj, bo jeszcze jakis Ci powie, zebys nie darl szat bo jestes w ten
sposob dziecinny - niech zgadne "to jest ich forum i moga podejmowac jakie
chca decyzje".

Bardziej mi chodzi o to, że skoro wyczyścili blog to trzeba pisać przykładowo na tej grupie. Tutaj nie zablokują nic. Niech wszyscy wiedzą co oni robią. Każdy ma prawo do informacji, szczególnie dotyczących jego pieniędzy.

Data: 2011-06-12 09:12:07
Autor: DooMiniK
On 12/06/2011 08:17, Adam wrote:
[...]

Oj tam, tutaj nie będzie za dużo negatywnych.

a) ja, jako pokolenie 30-latków nie odczuję tego, bo nawet przebywając
za granicą wydaję więcej, niż 100zł,

b) młodsi, których tak wykończy finansowo te 2zł wolą pisać na forum,
niż na 'skostniały i trudny w konfiguracji usenet' (cytat kolegi).

A już poważniej... Ja, jako pokolenie "Frugo" (które wraca!) zostałem
przyciągnięty przez mbank właśnie tą otwartością - zerowe opłaty,
całkiem elastyczny dostęp przez internet, no i tym, że prawie
zawsze można było zapłacić np. za zakupy w Allegro.
Na dzień dzisiejszy widać, że już nie wszyscy tak chętnie używają mbank.
Tak głupia decyzja poważnie może osłabić bank.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-06-12 10:37:30
Autor: Kamil Joca
mBank blokuje wypowiedzi klientw
DooMiniK <fake@mail.com> writes:

[..]

A ju powaniej... Ja, jako pokolenie "Frugo" (ktre wraca!) zostaem
przycignity przez mbank wanie t otwartoci - zerowe opaty,
cakiem elastyczny dostp przez internet, no i tym, e prawie

Dodajmy, e do tej pory mona byo "w ciemno" poleci mBank komu kto
dopiero zaczyna zabaw w bankowanie. Teraz juz nie.

KJ
--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
"Sk w tym, e czowiek rozumny jest statystycznie gupi" - Stanisaw Lem.

Data: 2011-06-12 01:57:48
Autor: Krzysiek
On 12 Cze, 10:37, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Joca) wrote:

Dodajmy, e do tej pory mona byo "w ciemno" poleci mBank komu kto
dopiero zaczyna zabaw w bankowanie. Teraz juz nie.
dokadnie, to bya gwna zaleta mBanku.
Teraz waciwie rezygnuj z przycigania np. studentw (ktrzy czesto
nie maja a tyle rodkw finansowych by utrzymywa gotwke w porfelu i
co na koncie do pacenia, a mBank bez karty jest waciwie
bezuyteczny - wtedy o wiele lepsze jest konto w aliorze bez karty)

Data: 2011-06-12 16:44:15
Autor: DooMiniK
On 12/06/2011 09:37, Kamil Joca wrote:
[...]

Oooo, strza w dziesitk.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-06-14 02:25:29
Autor: Krystek
[...]

Albo ten drugi W.B.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-06-12 10:22:45
Autor: spider
mBank blokuje wypowiedzi klientów
Dla mnie mBank ma tylko jeden plus: system transakcyjny, ale to za mało. Marne oprocentowanie i ilość bankomatów zmusiły mnie do przeniesienia kasy do innego banku. Tym numerem z opłatą za kartę sprowokowali mnie tylko do zmiany konta przelewu wynagrodzenia, czego nie zrobiłem z lenistwa, są banki które potrafią to docenić.
Pazernemu mBankowi pozostanie martwe puste konto.

Data: 2011-06-13 07:27:09
Autor: xbartx
Dnia Sun, 12 Jun 2011 10:22:45 +0200, spider napisał(a):

[...]

Ten system transakcyjny to też się już nieco zdewaluował. Owszem możliwość konfiguracji kart jest nadal wzorem, ale cała reszta to już niestety trochę odgrzewany kotlet i w innych bankach jest zdecydowanie lepiej.

--
xbartx

Data: 2011-06-12 10:23:40
Autor: nn
mBank blokuje wypowiedzi klientów
Mysle, ze tak naprawde to nawet nie chodzi o te 2 zlote, tylko o wiarygodnosc banku. Mbank od zawsze reklamowal sie jako oferujacy konta bez oplat, co klienci potraktowali jako swego rodzaju zobowiazanie na lata. Dzis owa wiarygodnosc zostala mocno nadszarpnieta! Jednak w finansach zaufanie to podstawa...

Mozna dyskutowac kto zrobil blad - czy specjalisci obiecujacy konto bez oplat na zawsze czy ci, ktorzy teraz je wprowadzili...

Data: 2011-06-12 11:28:03
Autor: Marcin Lubojański
W dniu 2011-06-12 10:23, nn pisze:
[...]

W Czechach i na Słowacji uzależnili ilość darmowych wypłat z bankomatów (wszystkich) od sumarycznej kwoty transakcji kartami. To IMHO dużo lepsze rozwiązanie niż wprowadzanie opłaty za kartę.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
--
www.tramping.slask.pl - relacje z wypraw, galeria, porady, niusy, tablica ogłoszeniowa 'szukam ludzi do wyprawy', rozkład PKS Katowice
www.duzy-biust.pl - porady dla Pań obdarzonych dużym biustem, recenzje staników, jak dobrać odpowiedni biustonosz na duży biust, ćwiczenia na jędrny biust

Data: 2011-06-12 11:48:34
Autor: MarekZ
Użytkownik "Marcin Lubojański" <konto_tylko_do_usenetu@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:it20qu$mer$1@news.onet.pl...

W Czechach i na Słowacji uzależnili ilość darmowych wypłat z bankomatów (wszystkich) od sumarycznej kwoty transakcji kartami. To IMHO dużo lepsze rozwiązanie niż wprowadzanie opłaty za kartę.

Rozwiązanie znacznie lepsze. Albo wprowadzenie wprost "prowizji kroczącej" za wypłaty w bankomatach. Trzy pierwsze w miesiącu zero zł, następne po 1 zł, od jedenastej po 2 zł. Coś w tym stylu. Takie anty-promo Euronet. :)

Ale to też nie takie banalne. Da się obejść, poprzez zastrzeganie karty i zamawianie nowej co tydzień. :)

Data: 2011-06-12 12:24:02
Autor: Ghost

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:it20if$gmv$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

A karty sa wydawane za darmoche?

Data: 2011-06-12 16:59:58
Autor: Budzik
mBank blokuje wypowiedzi klientw
Uytkownik Ghost ghost@everywhere.pl ...

W Czechach i na Sowacji uzalenili ilo darmowych wypat z
bankomatw (wszystkich) od sumarycznej kwoty transakcji kartami. To
IMHO duo lepsze rozwizanie ni wprowadzanie opaty za kart.

Rozwizanie znacznie lepsze. Albo wprowadzenie wprost "prowizji
kroczcej" za wypaty w bankomatach. Trzy pierwsze w miesicu zero
z, nastpne po 1 z, od jedenastej po 2 z. Co w tym stylu. Takie
anty-promo Euronet. :) Ale to te nie takie banalne. Da si obej, poprzez zastrzeganie
karty i zamawianie nowej co tydzie. :)

A karty sa wydawane za darmoche?
tak

Data: 2011-06-12 19:23:58
Autor: Rafał
W dniu 2011-06-12 11:48, MarekZ pisze:
Ale to też nie takie banalne. Da się obejść, poprzez zastrzeganie karty
i zamawianie nowej co tydzień. :)

Wystarczy zrobić jak Alior, jedna karta rocznie darmowo wydawana, potem bodajże 50zł

--
Raf

Data: 2011-06-12 19:40:02
Autor: Piotr
W dniu 2011-06-12 19:23, Rafał pisze:

Wystarczy zrobić jak Alior, jedna karta rocznie darmowo wydawana, potem
bodajże 50zł

A można zrobić jak Citi i ztcp chyba OF, karta za darmo bez żadnych dziwnych warunków.
Ciekawi mnie jakie są dla banków rzeczywiste koszty utrzymania karty. Bo podejrzewam że na intercharge i odsetkach od jelonków, którym zapomniało się o spłacie w GP, koszą tyle że mogą karty wszystkim gratis wciskać.

pozdrawiam

Data: 2011-06-12 19:44:13
Autor: MarekZ
Użytkownik "Piotr" <yyy@zapomnialem.ru> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:it2tli$ftf$1@news2.ipartners.pl...

Ciekawi mnie jakie są dla banków rzeczywiste koszty utrzymania karty. Bo podejrzewam że na intercharge i odsetkach od jelonków, którym zapomniało się o spłacie w GP, koszą tyle że mogą karty wszystkim gratis wciskać.

Mowa o kartach debetowych, więc nie ma odsetek. Karty generują dla banku koszty jeśli są używane do wypłat w bankomatach i oddziałach banków, zależne od ilości tych wypłat. Sama produkcja karty i obsługa jej rachunku to grosze. Zyski z interchange są, jeśli klient płaci bezgotówkowo debetówką. Zapewne nie ma takich klientów wielu. A takich, którzy płacą wysokie kwoty nie ma prawie wcale.

Data: 2011-06-12 19:40:02
Autor: MarekZ
Użytkownik "Rafał" <adres@moj.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4df4f62b$0$2494$65785112@news.neostrada.pl...

Wystarczy zrobić jak Alior, jedna karta rocznie darmowo wydawana, potem bodajże 50zł

A jak ktoś naprawdę zgubi albo mu ukradną? Miałby płacić taką zaporową prowizję za byle debetówkę? Ja bym momentalnie maksymalnego wkurwu dostał. Rzeczywiście jest tak w  Aliorze? Bo brzmi to dość szokująco. Zresztą wtedy zamiast tego można by próbować zamawiać karty dodatkowe. W Multi już tak było, że miało się dodatkową (darmową) bez głównej (płatnej). Coś tam by się wymyśliło, na szczęście inteligencja osób tworzących regulaminy/zasady często nie jest wybitna.

Ogólnie koncepcja płatnej debetówki mi się nie podoba. Ale już lepsze to, niż płatne prowadzenie rachunku.

Data: 2011-06-12 11:43:36
Autor: MarekZ
Użytkownik "Adam" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4df45a99$0$2487$65785112@news.neostrada.pl...
Jestem ciekawy jakie jest Wasze zdanie na to, że mBank wycofał z blogu informację o opłatach kart debetowych i do tego z kilkuset negatywnymi komentarzami na ten temat. mEkipa pisała, że ważne są dla nich opinie
[...]

Mnie jest to akurat obojętne. Ja tę opłatę przełknę albo się z niej zwolnię, bo dla mnie karty debetowe mBanku mają tę zaletę, że mają przypisany wysoki limit dobowy, do tego są świetnie konfigurowalne. Dodatkowo bezpośrednie spięcie mBanku i Multibaku pozwala na szybki dostęp do gotówki z tych rachunków w pożądanej wysokości, przy łącznym użyciu kart debetowych tych dwóch banków (tego nie ma nigdzie indziej). Tak więc likwidacja kart debetowych w mBanku nie wchodzi w moim przypadku w rachubę, nawet przy znacznie wyższych opłatach. Co nie oznacza, że uważam wprowadzenie takiej opłaty za ogólnie dobre posunięcie (bo to, że ja wolałbym nie płacić niż płacić lub się zwalniać to jest oczywiste).

Nie zmienia to faktu, że wraz z wprowadzeniem tej zmiany mBank nie powinien już być bankiem "pierwszego wyboru" dla nowego klienta, jeżeli ten klient nie zamierza posiadać jednocześnie w mBanku karty kredytowej (w celu uzyskania zwolnienia z opłaty za kartę debetową). Dla takiego klienta lepszym wyborem będzie zazwyczaj Alior (przy wyższych wymaganiach produktowych) lub DB (przy niższych wymaganiach), ewentualnie w szczególnych przypadkach ING.

Decyzja o wprowadzeniu opłat za karty debetowe, wydaje mi się być decyzją błędną. Niemniej jednak zapewne została poprzedzona jakimiś symulacjami jej efektów. W tym wszystkim najbardziej niezrozumiała jest dla mnie niska wysokość wprowadzanej opłaty, bo syf taki sam, jak by wprowadzili opłatę 5 zł, bardziej korespondującą z tym co jest w innych bankach. Opłata niska, warunki zwolnienia banalne, a smród i tak jest.

Data: 2011-06-12 10:07:42
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-06-12, MarekZ <brak@adresu.w.pl> wrote:

[...]

Nie zmienia to faktu, e wraz z wprowadzeniem tej zmiany mBank nie powinien ju by bankiem "pierwszego wyboru" dla nowego klienta, jeeli ten klient nie zamierza posiada jednoczenie w mBanku karty kredytowej (w celu uzyskania zwolnienia z opaty za kart debetow). Dla takiego klienta lepszym wyborem bdzie zazwyczaj Alior (przy wyszych wymaganiach produktowych) lub DB (przy niszych wymaganiach), ewentualnie w szczeglnych przypadkach ING.

A czy ja wiem, czy Alior? W Aliorze si chyba nie da cakowicie unikn
opaty za konto/kart?

--
Wojciech Bacer
proteus@post.pl

Data: 2011-06-12 12:15:41
Autor: Adam
mBank blokuje wypowiedzi klientw

A czy ja wiem, czy Alior? W Aliorze si chyba nie da cakowicie unikn
opaty za konto/kart?

Getin ma konto swobodne, wszystko za 0PLN, bankomaty i karty te. Nie ma adnych zobowiza. Nie wiem, ale chyba w Idea Bank jest tak samo.

Data: 2011-06-12 10:44:27
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-06-12, Adam <brak@adresu.pl> wrote:

[...]

[...]

Tzn. ja wiem, e s propozycje lepsze ni mBankowa (i to ju od dawna).
Sam od chyba 2 lat ciesz si darmowym kontem z wypatami we wszystkich bankomatach "za obroty" w Multibanku (a firm mam, wic o obroty nietrudno).

Po prostu zdziwio mnie, e MarekZ akurat Aliora poleca, bo uwaam e ten
ma obecnie bardzo przecitn ofert, a do tego przy kadej prbie wzicia
kredytu s bardzo upierdliwi, duo trzeba papierw wypenia i nawet
przy "odnawialnym za wycig" wymagaj PITu z dochodami za poprzedni rok
(w przypadku DG :).

--
Wojciech Bacer
proteus@post.pl

Data: 2011-06-12 12:51:53
Autor: MarekZ
mBank blokuje wypowiedzi klientw
Uytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:slrniv964b.1dju.proteus@pl-test.org...

[...]

OK, OK, moe troch si z tym Aliorem za bardzo rozpdziem. Rzeczywicie zapomniaem o jeszcze jednej bardzo wanej zalecie mBanku: ofertach kredytowych dostpnych na podstawie obrotw.

Ale zwr uwag, e pisaem to w odniesieniu do nowego klienta, ktry nie zamierza posiada w mBanku KK. Bo jak kto zamierza posiada, to oferta Aliora nadal pozostaje nieatrakcyjna wobec mBankowej w przecitnym przypadku.

Data: 2011-06-12 11:17:14
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-06-12, MarekZ <brak@adresu.w.pl> wrote:

[...]

Ale zwr uwag, e pisaem to w odniesieniu do nowego klienta, ktry nie zamierza posiada w mBanku KK. Bo jak kto zamierza posiada, to oferta Aliora nadal pozostaje nieatrakcyjna wobec mBankowej w przecitnym przypadku.

Zwracam uwag. Konto w Aliorze z kart (debetow) to 5 z, jak nie wyrobisz
obrotw to 9 z/m-c (min. 1000 z wpaty dla studenta, 2k dla innych). Drogo troch. :)

A konta bez karty to ja pocztkujcemu tak czy siak bym nie poleca.

--
Wojciech Bacer
proteus@post.pl

Data: 2011-06-12 13:27:26
Autor: Mateusz Papiernik
mBank blokuje wypowiedzi klientw
A konta bez karty to ja pocztkujcemu tak czy siak bym nie poleca.

Z ciekawosci... a komu mozna polecic konto bez karty? Jedyny scenariusz
jaki mi przychodzi do glowy, to jakies konto oszczednosciowe, bank na
potrzeby maklerskie, lub zapasowy bank podczas gdy zakupy ida KK z
innych bankow. Sa jeszcze jakies scenariusze uzycia, gdzie konto bez
karty ma sens?

--
Mateusz Papiernik
mati@maticomp.net, http://www.maticomp.net

Data: 2011-06-12 11:43:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-06-12, Mateusz Papiernik <mati@maticomp.net> wrote:

[...]

[...]

Jako konto pomocnicze, bo bank np. oferuje zajebisty ficzer, niedostpny
nigdzie indziej. Przykad:
 - Alior bank, konto firmowe + autodealing
 - mBank/Multibank + SFI

Poza tym jak konta/przelewy s darmowe, to mona nieze obroty wykrca,
co z kolei gdzie indziej moe procentowa uproszczonymi procedurami
kredytowymi. :)

--
Wojciech Bacer
proteus@post.pl

Data: 2011-06-13 00:13:55
Autor: Krzysiek
On 12 Cze, 13:27, Mateusz Papiernik <m...@maticomp.net> wrote:

Sa jeszcze jakies scenariusze uzycia, gdzie konto bez
karty ma sens?
jeli kto twierdzi: "Wypacam gotwk raz w miesicu po otrzymaniu
wypaty"
 albo co w tym stylu.
Zazwyczaj spokojnie moe to zrobi w oddziale (jeli bank takowe
posiada).

Data: 2011-06-12 12:54:43
Autor: Mateusz Papiernik
W dniu 2011-06-12 12:51, MarekZ pisze:
OK, OK, moe troch si z tym Aliorem za bardzo rozpdziem.
Rzeczywicie zapomniaem o jeszcze jednej bardzo wanej zalecie mBanku:
ofertach kredytowych dostpnych na podstawie obrotw.

W innych bankach takich ofert nie ma?

To jest akurat mile - wszystkie mBankowe zlote i niezlote rybki przyszly
bez zalatwiania smieci. Co byloby z grubsza niemozliwe, lub bardzo
trudne, bo o ile bycie freelancerem jest finansowo oplacalne, to dla
banku kompletnie niedokumentowalne w racjonalny sposob.

Data: 2011-06-12 11:39:27
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-06-12, Mateusz Papiernik <mati@maticomp.net> wrote:

[...]

OK, OK, moe troch si z tym Aliorem za bardzo rozpdziem.
Rzeczywicie zapomniaem o jeszcze jednej bardzo wanej zalecie mBanku:
ofertach kredytowych dostpnych na podstawie obrotw.
W innych bankach takich ofert nie ma?

Moje dowiadczenia:
 - Polbank-Era chcia (limit 5k), karta "na dowd" do 5k:
    * PIT z dochodami za ostatni rok
    * kopie 3 ostatnich faktur za tel. stacjonarny + potwierdzenia wpat
    * potwierdzenie przelewu od US ze zwrotem PIT
 - Alior (kredyt odnawialny - 23k):
    * wniosek na 5 stron (uproszczony, z wypisaniem majtku / kredytw)
    * PIT (jak wyej)
    * potwierdzenia przeleww ZUS & US za 6-mcy
    * ustalenia poziomu obrotw na min. 30k/mc pod rygorem podniesienia       oprocentowania i/lub zerwania umowy
    * kredyt nie jest automatycznie odnawialny, trzeba co roku przechodzi
      "weryfikacj"
 - Multibank (karta kredytowa, 3k):
    * chwileczk, sprawdz w systemie, ... ma pan zdolno
    * prosz wniosek wypeniony, prosz tu podpisa
    * karta przyznana, przyjdzie do Pana poczt do tygodnia
 - mBank, kredyt odnawialny (20k):
    * automatyczny system  transakcyjny -> wypenij wniosek
    * klik, kredyt 20k przyznany z marszu

Mniej wicej tak to u mnie :)

--
Wojciech Bacer
proteus@post.pl

Data: 2011-06-12 17:44:15
Autor: wromek
[...]

ale przeciez za karte w multi sie placi te 3 pln obojetnie jakie obroty?!
no chyba, ze na AQ Intensive sie nie placi...

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-06-12 15:48:47
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-06-12, wromek <wromek@> wrote:

[...]

no chyba, ze na AQ Intensive sie nie placi...

I wanie AQ Intensive mam.

--
Wojciech Bacer
proteus@post.pl

Data: 2011-06-12 12:38:21
Autor: MarekZ
mBank blokuje wypowiedzi klientw
Uytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:slrniv93ve.1d9t.proteus@pl-test.org...

A czy ja wiem, czy Alior? W Aliorze si chyba nie da cakowicie unikn
opaty za konto/kart?

Nie wiem jak jest obecnie dokadnie z kart. Ja mam rachunek bez karty i nie pac nic. Oferta konta bez karty w Aliorze nie wydaje si by w adnym aspekcie oprcz SFI gorsza od oferty konta bez karty mBanku a ma plusy (lepszy rachunek maklerski i istnienie oddziaw, gotwkowa obsuga walutowa).

Karta kosztuje chyba 5 z miesicznie. By moe nie da si zwolni z tej opaty, nie wiem. W takim przypadku mamy jednak wszystkie bankomaty darmowe, wic znowu nie s to gorsze warunki od tych w mBanku z kart w opcji wszystkich bankomatw bezpatnych.

No ale jeeli nie ma adnej moliwoci uniknicia tej opaty, to chyba rzeczywicie mBank dla oferty z kart debetow jednak nawet po zmianach przecitnie rzecz biorc jest lepszym wyborem, ze wzgldu na banalnie prosty warunek zwolnienia z opaty.

Data: 2011-06-12 14:03:05
Autor: XYZ
On 12.06.2011 12:38, MarekZ wrote:
[...]

No i jeszcze pomocni fachowcy :)

Data: 2011-06-12 11:46:39
Autor: wiatrak

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:it2095$gl5$1srv.cyf-kr.edu.pl...

 W tym wszystkim najbardziej niezrozumiała jest dla mnie niska wysokość wprowadzanej opłaty,

To na początek. Jak nie będzie paniki, to po złotóweczce do góry.

wiatrak

Data: 2011-06-12 11:54:06
Autor: Adam
W dniu 2011-06-12 11:43, MarekZ pisze:

Decyzja o wprowadzeniu opłat za karty debetowe, wydaje mi się być
decyzją błędną. Niemniej jednak zapewne została poprzedzona jakimiś
symulacjami jej efektów.

Też tak myślę i przypuszczam, patrząc na działanie banku, że coś ta symulacja im nie wyszła :>

[...]

Kiedyś podobno była akcja z płatnymi przelewami z których mBank się szybko wycofał. Nie wiem o co chodziło, może też o odpływających klientów. Teraz próbują z kartami. Jakoś nic się nie nauczyli. Bazują pewnie na tym, że w ostatnim czasie dużo ludzi pozakładało u nich konta w wyniku reklamy - "ale nie musisz wierzyć reklamie i facetowi przebranemu za księdza" - święte słowa :> Czym wcześniej ktoś założył tam konto, tym szybciej ucieknie.

Data: 2011-06-12 12:11:11
Autor: Kamil Joca
mBank blokuje wypowiedzi klientw
Adam <brak@adresu.pl> writes:

[...]

Kiedy podobno bya akcja z patnymi przelewami z ktrych mBank si
szybko wycofa. Nie wiem o co chodzio, moe te o odpywajcych

Nie tak szybko. Z par lat to trwao.

KJ

Linux jest w stanie przeyc wyjcie procesora - reszt doliczy w pamici.

Data: 2011-06-12 12:25:19
Autor: Mateusz Papiernik
mBank blokuje wypowiedzi klientów
W dniu 2011-06-12 11:43, MarekZ pisze:
Nie zmienia to faktu, że wraz z wprowadzeniem tej zmiany mBank nie
powinien już być bankiem "pierwszego wyboru" dla nowego klienta,

To prawda - i wydaje mi się, że ucierpią na tym. Wśród ludzi
obracających pieniędzmi 2zł opłaty nie są problemem, uciekną więc Ci,
którym to przeszkadza dla idei (i m.in. pienią się często i gęsto tu na
grupie) i którzy traktują to jako niedotrzymanie obietnicy darmowej
bankowości.

Realnie natomiast - poza tymi, co po prostu mają to konto jako backup i
płacą kartami innych banków - stracą licealistów, niezarabiających
studentów i cały młody narybek, dla których darmowość jest/była
podstawowym kryterium, a nie mają u nich innych produktów kredytowych,
maklerskich, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych.

Młodych się łatwo przyzwyczaja - mieli (nie wiem czy nadal mają tak
fajne) świetne izzyKonto, które sprawiło, że używając mBanku od 13 roku
życia przyzwyczaiłem się do nich. Z ludzi posiadających u nich konta od
młodości często wyłaniali się stali, wierni klienci polecający ten bank
dalej.

Dla mnie to akurat nigdy nie było problemem, bo zakładałem konto po to,
żeby mieć gdzie trzymać zarabiane środki - ale polecać mBank komuś, kto
nie zarabia, jako darmowy bank? Tak se ne da.

decyzją błędną. Niemniej jednak zapewne została poprzedzona jakimiś
symulacjami jej efektów.

Tak się właśnie zastanawiam, czy symulowali, czy jakiś pokemon-marketoid
sobie to oszacował na papierze...

Data: 2011-06-12 12:27:54
Autor: Ghost
[...]

I pewnie na tym polega numer, maja tylu klientow, ze to przestal byc priorytet, teraz trzeba z tych, ktorzy sa zaczac zdzierac, nawet jesli jakastam liczba odejdzie zapewne uznali, ze i tak sie oplaci. Poki co niby nic nie znaczaca oplata, ale to sie moim zdaniem rozwinie.

Data: 2011-06-12 21:00:06
Autor: Budzik
mBank blokuje wypowiedzi klientw
Uytkownik MarekZ brak@adresu.w.pl ...

Decyzja o wprowadzeniu opat za karty debetowe, wydaje mi si by
decyzj bdn. Niemniej jednak zapewne zostaa poprzedzona jakimi
symulacjami jej efektw. W tym wszystkim najbardziej niezrozumiaa
jest dla mnie niska wysoko wprowadzanej opaty, bo syf taki sam, jak
by wprowadzili opat 5 z, bardziej korespondujc z tym co jest w
innych bankach. Opata niska, warunki zwolnienia banalne, a smrd i
tak jest.

symulacja zapewne pokazaa ze:
1. jak wprowadzano opaty za przelewy to tez wszyscy lamentowali a potem jednak mao kto likwidowa konto
2. konta zamkna albo zrezygnuja z karty ci ktorzy i tak nie korzystali

Reasumujac - nawet jezeli jacys klienci zrezygnuja - w wiekszosci beda to klienci na ktorych bank i tak nie zarabia.

Data: 2011-06-12 23:16:02
Autor: Zbynek Ltd.
mBank blokuje wypowiedzi klientw
Budzik napisa(a) :
[...]

Jak zawsze - nie jestem wikszoci :-P

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Czowiek zaczyna uywa dopiero wtedy rozumu, gdy kocz mu si
wszystkie moliwoci.]

Data: 2011-06-12 23:18:00
Autor: zlotowinfo
mBank blokuje wypowiedzi klientw
symulacja zapewne pokazaa ze:
1. jak wprowadzano opaty za przelewy to tez wszyscy lamentowali a potem
jednak mao kto likwidowa konto
bo nie byo opat staych, karta to co innego

2. konta zamkna albo zrezygnuja z karty ci ktorzy i tak nie korzystali

Reasumujac - nawet jezeli jacys klienci zrezygnuja - w wiekszosci beda to
klienci na ktorych bank i tak nie zarabia.
w sumie racja ten kto uywa karty nie ucierpi
wic decyzja bya potrzebna, ile mona dawa za darmo

wkurzeni:
1. kolekcjonerzy kart
2. zasadniczy, bo mi zmienili zasady, mialo by darmowo
3. multibankowcy, bo czasem zapomn akurat tej uy i nadziej si

ja podpadam pod pkt. 2 - raczej pac gotwk

Data: 2011-06-12 23:41:32
Autor: Adam
W dniu 2011-06-12 23:18, zlotowinfo pisze:

w sumie racja ten kto uywa karty nie ucierpi
wic decyzja bya potrzebna, ile mona dawa za darmo

Ja uywam, wol paci kart. Ale dla zasady (patrz punkt 2 poniej ;P) przenios si gdzie indziej. Tutaj trzeba wzi pod uwag to, e jak bank wprowadza opat to jest raczej pewne, e z czasem j podniesie, albo wprowadzi kolejne. mBank ma duo klientw (na razie :>), wic pewnie sporo kasy ktr obraca. Nie rozumiem po co im ten kwas z opatami. Zwaszcza e nie utrzymuj placwek w caej Polsce i nie maj tysicy pracownikw.

Data: 2011-06-13 11:56:32
Autor: Jarek Andrzejewski
mBank blokuje wypowiedzi klientw
On Sun, 12 Jun 2011 11:43:36 +0200, "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:

bo dla mnie karty debetowe mBanku maj t zalet, e maj przypisany wysoki limit dobowy, do tego s wietnie konfigurowalne. Dodatkowo bezporednie

w EB: -dziesit tysicy z bankomatu da si wybrac, a i jeszcze kasy
maj w oddziaach.

Data: 2011-06-13 11:33:41
Autor: xbartx
mBank blokuje wypowiedzi klientw
Dnia Mon, 13 Jun 2011 11:56:32 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):

w EB: -dziesiąt tysięcy z bankomatu da się wybrac, a i jeszcze kasy mają
w oddziałach.

W mBanku o ile pamiętam można 30k dziennie z bankomatu. Bardziej problemem jest dzienna ilość wypłat - czasami w niektórych bankach jest to chyba między 3-5. W mBanku można to sobie regulować dowolnie stąd powiedzmy w niecałą godzinę jesteśmy w stanie wypłacić 60k pln.

--
xbartx

Data: 2011-06-12 12:27:15
Autor: Mateusz Papiernik
W dniu 2011-06-12 08:20, Adam pisze:
Jestem ciekawy jakie jest Wasze zdanie na to, że mBank wycofał z blogu
informację o opłatach kart debetowych

A wycofał? Link ze strony transakcyjnej istnieje, wpis na stronie
aktualności istnieje, strona nie zwraca błędu nieistnienia. Zwraca co
prawda pustą treść - ale z dalszymi wnioskami bym się wstrzymał, aż
ruszy się w jedną lub drugą stronę. Znaczy, albo aż wypieprza
kompletnie, albo wróci do normy. Może postanowili przeredagować :->

Data: 2011-06-12 12:29:50
Autor: Ghost

Użytkownik "Mateusz Papiernik" <mati@maticomp.net> napisał w wiadomości news:4df49482$0$2488$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A moze sicgasz z proxy?

Data: 2011-06-12 12:35:42
Autor: Mateusz Papiernik
mBank blokuje wypowiedzi klientów
W dniu 2011-06-12 12:29, Ghost pisze:
A moze sicgasz z proxy?

Nope. Link jest. Artykul jest pusty.

http://www.mbank.pl/blog/artykul,972,zmiana-w-ofercie-cenowej-kart-debetowych-od-1-sierpnia-2011-r.html

Usunięty nie został. Nieistniejący tekst zachowuje się tak:

http://www.mbank.pl/blog/artykul,97445,niemamnie.html

Więc pewnie coś kombinują z treścią i/lub komentarzami.

Data: 2011-06-12 12:46:06
Autor: Adam
W dniu 2011-06-12 12:35, Mateusz Papiernik pisze:

[...]

Więc pewnie ukryli całość, żeby więcej ludzie nie psioczyli, co nie zmienia faktu, że bardzo im to musiało dopiec skoro uciekli się do takiego kroku.

Data: 2011-06-12 12:56:04
Autor: Mateusz Papiernik
W dniu 2011-06-12 12:46, Adam pisze:
Więc pewnie ukryli całość, żeby więcej ludzie nie psioczyli,

Nie sadzisz, ze wtedy lepszym pomyslem byloby usuniecie tego z listy
aktualnosci? Wtedy sa szanse, ze ludzie by nie zauwazyli, ze nie ma. A
tak zauwaza, ze jest puste.

zmienia faktu, że bardzo im to musiało dopiec skoro uciekli się do
takiego kroku.

Sadze, ze bardziej niz sie spodziewali. Zakladam, ze w planach mieli
uciec nieintratni klienci, ktorzy nie maja u nich ani pieniedzy, ani
obrotu. Tym czasem uciekli tez Ci, ktorzy po prostu wyniesli srodki
gdzie indziej dla idei. ;-)

Data: 2011-06-12 13:04:27
Autor: Imka
mBank blokuje wypowiedzi klientów
Dnia Sun, 12 Jun 2011 12:56:04 +0200, Mateusz Papiernik napisa(a):

W dniu 2011-06-12 12:46, Adam pisze:
Wic pewnie ukryli cao, eby wicej ludzie nie psioczyli,

Nie sadzisz, ze wtedy lepszym pomyslem byloby usuniecie tego z listy
aktualnosci? Wtedy sa szanse, ze ludzie by nie zauwazyli, ze nie ma. A
tak zauwaza, ze jest puste.

I to bardzo zauwa :)
Zwaszcza, e w tej chwili na stronie logowania nadal wisi komunikat -- -
Aktualnoci
2011-06-02 08:00:00
Zmiana oferty cenowej KART debetowych
Informujemy, e z dniem 1 sierpnia 2011 r. nastpi zmiana w ofercie
cenowej KART debetowych mBanku Dowiedz si wicej...
-- -
I oba linki z komunikatu wyprowadzaj na wyczyszczon ston mBloga ;->

--
Imka

Data: 2011-06-12 13:10:00
Autor: Krzysiek
On 12 Cze, 13:04, Imka <spamtrapi...@gazeta.pl> wrote:

I to bardzo zauwa :)
Zwaszcza, e w tej chwili na stronie logowania nadal wisi komunikat

...a moe wycofaj ten komunikat i zrezygnuj z tych zmian?;)

bo ju faktycznie lepiej mogli zrobi tak jak tu sugerowano w wtku,
wypata z bankomatu (nawet tych "darmowych")
bezpatna tylko jeli wykonano patnoci kartami na co najmniej 100z.

Data: 2011-06-12 15:43:12
Autor: MK
On 12 Cze, 22:10, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:

bo ju faktycznie lepiej mogli zrobi tak jak tu sugerowano w wtku,
wypata z bankomatu (nawet tych "darmowych")
bezpatna tylko jeli wykonano patnoci kartami na co najmniej 100z.

Bez sensu. Co maja wyplaty z bankomatow do kosztow produkcji i
utrzymania karty?

MK

Data: 2011-06-13 02:07:36
Autor: Marcin Wasilewski
mBank blokuje wypowiedzi klientw
Uytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisa w wiadomoci news:793bcc77-ec43-47c2-b0cb-518046db5451e14g2000yqa.googlegroups.com...

[...]

    No wiesz - zapewne gwny koszt utrzymania karty to opaty banku za wypacanie pienidzy z bankomatw innych sieci.

Data: 2011-06-13 08:51:15
Autor: MK
On 13 Cze, 02:07, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pl> wrote:

No wiesz - zapewne gwny koszt utrzymania karty to opaty banku za
wypacanie pienidzy z bankomatw innych sieci.

Za mozliwosc wyplacania z innych sieci jest oplata miesieczna, a jak
ponosisz ta oplate to ta o ktorej tu mowa nie dotyczy. Ta zmiana
bedzie dotyczyc przede wszystkim martwych rachunkow.

MK

Data: 2011-06-13 18:50:48
Autor: Marcin Wasilewski
mBank blokuje wypowiedzi klientw
Uytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisa w wiadomoci news:d74aa3c9-7f23-4896-8a4d-a5b2c5ed59e5d14g2000yqb.googlegroups.com...

Za mozliwosc wyplacania z innych sieci jest oplata miesieczna, a jak
ponosisz ta oplate to ta o ktorej tu mowa nie dotyczy. Ta zmiana
bedzie dotyczyc przede wszystkim martwych rachunkow.

    Rozumiem, e wg Ciebie mBank jest wacicielem tych wszystkich bezprowizyjnych bankomatw: BZ WBK, euronet, cash4you? Pomimo, e klienci maj z tych bankomatw wypaty za darmo, to chyba nie sdzisz, e bank nic za nie nie paci, a inne sieci mu te wypaty tak po prostu z mioci umoliwiaj?

Data: 2011-06-13 09:59:25
Autor: MK
On 13 Cze, 18:50, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pl> wrote:

[...]

Sadze, ze wyplaty z nich sa tansze niz z tych gdzie nie ma podpisanej
umowy.

MK

Data: 2011-06-12 15:42:51
Autor: Ghost

Użytkownik "Mateusz Papiernik" <mati@maticomp.net> napisał w wiadomości news:4df49b44$0$2437$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No wiesz, ale wtedy bylby krzyk, ze nie informuja w ogole. Chociaz taka skrocona informacje to se moga wsadzic.

Data: 2011-06-12 12:35:27
Autor: Adam
W dniu 2011-06-12 12:27, Mateusz Papiernik pisze:

[...]

No właśnie wpis w aktualnościach jest, ale prowadzi do pustej strony bloga. Właśnie o tym piszę - o blogu i wypowiedziach. Co tam przeredagować? Opinie z negatywnych na pozytywne? :>

Data: 2011-06-12 12:37:55
Autor: Mateusz Papiernik
W dniu 2011-06-12 12:35, Adam pisze:
No właśnie wpis w aktualnościach jest, ale prowadzi do pustej strony
bloga. Właśnie o tym piszę - o blogu i wypowiedziach. Co tam
przeredagować?

Gdybym mial ze szklanej kuli gdybac, to dodalbym do tego newsa
odpowiedzi na pytania, ktorymi sa zasypywani lawinowo. Obraz pytan na
forach, fejsbukach i wszystkim innym sugeruje, ze ludzie nie zrozumieli
zasad pobierania oplat.

W szczegolnosci chodzi mi o to, ze z oplaty zwalnia obrot 100zl dowolna
karta mBanku, a nie konkretnie ta debetowa o ktorej mowa.

Ale...

Opinie z negatywnych na pozytywne? :>

Wcale bym sie nie zdziwil, gdyby ta Twoja teoria spiskowa okazala sie
prawdziwa :->

Data: 2011-06-12 12:48:23
Autor: Mateusz Papiernik
W dniu 2011-06-12 12:46, cef pisze:
Mateusz Papiernik wrote:

Obraz pytan na
forach, fejsbukach i wszystkim innym sugeruje, ze ludzie nie
zrozumieli zasad pobierania oplat.

Ładna klientela :-)

Nie chce Cie zmartwic, ale w innych bankach nie jest lepiej :-> Na
uczelniach, niestety, tez nie... czytanie ze zrozumieniem jest
czynnoscia, ktora sprawia ludziom nadludzki problem :(

Data: 2011-06-13 10:33:36
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Mateusz Papiernik" <mati@maticomp.net> napisał w wiadomości news:4df49976$0$2437$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ale te zasady nie były łatwe do zrozumienia ;-)
Szczególnie wyjaśnienie, że zwalniają te opłaty, które pojawiają się jako obciążenia rachunku (nie pamiętam jak to dokładnie było napisane). Może z moim systemem jest coś nie tak, ale ja opłat dokonanych KK tam nie widzę. A spłata karty to chyba nie jest dokonana kartą płatność.
P.G.

Data: 2011-06-13 17:20:52
Autor: Grzexs
[...]

A czy ktoś wie, czy mTransfer z KK też się wlicza do opłaty zwalniającej kartę debetową?
--
Grzexs

Data: 2011-06-13 16:42:58
Autor: Jacek Politowski
mBank blokuje wypowiedzi klientów
In article <4df635da$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
Mateusz Papiernik <mati@maticomp.net> wrote:
W dniu 2011-06-13 17:20, Grzexs pisze:

A czy kto wie, czy mTransfer z KK te si wlicza do opaty zwalniajcej
kart debetow?

Nie wlicza si.

"(...) Czy wiedzia o czym mwi i czy mwi o czym wiedzia?"

"""
Kamila

mEkipa

07.06.2011, 12:10

Zielon,

doprecyzowuj zatem:

Transakcje w internecie, ktre bd wliczane do zwrotu to patnoci
kartami wirtualnymi na min. 100 PLN, patno mTRANSFEREM z KARTY
kredytowej lub patno w Internecie KART debetow (transakcje MO/TO)

NIE wliczaj si przelewy mTRANSFEREM z eKONTA za zakupy w interencie.
"""

--
Jacek Politowski

Data: 2011-06-13 18:48:00
Autor: Mateusz Papiernik
W dniu 2011-06-13 18:42, Jacek Politowski pisze:
Transakcje w internecie, ktre bd wliczane do zwrotu to patnoci
kartami wirtualnymi na min. 100 PLN, patno mTRANSFEREM z KARTY
kredytowej lub patno w Internecie KART debetow (transakcje MO/TO)

Znaczy sie, jak zwykle kazdy mowi co innego... standard. Moja wersja tez
pochodzi z rozmowy z jakims mLinkiem u ktorego zadalem dokladnie to samo
pytanie.

Data: 2011-06-13 23:53:09
Autor: Grzexs
[...]

No niby dlaczego miayby si wlicza, skoro adna karta w tak transakcj nie jest zamieszana?

--
Grzexs

Data: 2011-06-13 07:45:52
Autor: xbartx
Dnia Sun, 12 Jun 2011 08:20:18 +0200, Adam napisał(a):

[...]

Trzeba poczekać aż sprawa się wyjaśni i wtedy dyskutować.
Wydaje mi się że mBank robi po prostu czystkę. Konto mBanku zawsze było (bo teraz, jak już niektórzy to zasugerowali, chyba raczej nie) polecane jako startowe - może leżeć odłogiem i jeść nie woła. Bank być może zrobił sobie dokładną analizę ile takich kont/kart leży, ile jest używanych z wydatkami >100< pln. Wiadomo będzie ileś osób niezadowolonych, to pewne. Ja większości znajomych, którym tę wiadomość powiedziałem, to machnęła ręką, bo wydaje i tak więcej niż 100 pln. Dużo osób ma już dawno wszystkie bankomaty darmowe za 5 pln. Także myślę, że bank sobie to dokładnie przeliczył no i może nie wziął pod uwagę tylko tego, że się zrobi taki smród. Sytuacje z usuwaniem komentarzy jak powyżej to tylko woda na młyn i zaraz zobaczymy zwołujące się grupy do "bojkotu mBanku pod krzyżem zapominając o podwyżce VATu" ;)

--
xbartx

Data: 2011-06-13 09:55:22
Autor: Ghost

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:it4f7g$e1s$3inews.gazeta.pl...
[...]

A w sumie to co chciales napisac?

Data: 2011-06-13 11:30:54
Autor: Adam
[...]

No i komentarze z opisem wróciły. Ciekawe czy coś jest pozmieniane czy nie. Trzeba swoje przejrzeć :> Akcja "oddajemy komentarze bo się większy smród robi" zakończona? :P

mBank blokuje wypowiedzi klientów