mBank czyta sobie moje kontakty

Data: 2014-04-16 09:03:48
Autor: Adam Wysocki
mBank czyta sobie moje kontakty
A ja go o to nie prosiłem.

Nieładnie, mój ty mały szpiegu.

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/p526x296/1458689_655837614487317_2372442232934146666_n.jpg

--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/

Data: 2014-04-16 03:55:02
Autor: Konfabulator
mBank czyta sobie moje kontakty
Aplikacja czyta kontakty w celu umożliwienia opcji przelewu na telefon.

Data: 2014-04-16 11:21:08
Autor: Adam Wysocki
Konfabulator <konfabulator@10g.pl> wrote:

Aplikacja czyta kontakty w celu umożliwienia opcji przelewu na telefon.

Ale ja jej o to nie proszę ani nie wykonuję przelewów na telefon.

Data: 2014-04-16 09:30:00
Autor: Konfabulator
mBank czyta sobie moje kontakty
No i co z tego ma wynikać? W samochodzie też  nie masz obowiązku używania spryskiwacza, a jednak jest pod ręką gotowy do użycia w standardzie. Aplikacja wczytuje kontakty by oferować możliwość pewnej usługi, korzystać nie musisz.

Data: 2014-04-16 16:33:43
Autor: W
mBank czyta sobie moje kontakty
Konfabulator wystukał, co następuje:

[...]

AFAIR to nie jest okienko informujące o tym jakie pozwolenia aplikacja sobie żąda tylko monit w momencie wykonania konkretnego dostępu do kontaktów. I w tym kontekście, taki dostęp zupełnie bez powodu (ktoś nie używa tych 'spryskiwaczy' w tym momencie a one mu pryskają po oczach) jest ciut głupawy...

Data: 2014-04-16 13:16:34
Autor: Konfabulator
mBank czyta sobie moje kontakty
Być może dla Ciebie robi to bez powodu. Jednak projektant aplikacji do czegoś tej funkcji potrzebował dokładnie tam. Może np. z powodów bezpieczeństwa. Nie wiem co klikane było, więc ciężko powiedzieć jaki powód.

Data: 2014-04-17 00:27:18
Autor: Chris94
Dnia Wed, 16 Apr 2014 13:16:34 -0700 (PDT), Konfabulator napisał(a):

Być może dla Ciebie robi to bez powodu. Jednak projektant aplikacji do
czegoś tej funkcji potrzebował
Więc właśnie nas to intryguje, *do czego* on tej funkcji potrzebował!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2014-04-17 06:02:41
Autor: W
[...]

Jeżeli projektant potrzebował dostać się do moich kontaktów z... ekhm... 'powodów bezpieczeństa' to ja podziękuję nie tylko aplikacji ale i temu projektantowi...

Data: 2014-04-17 00:24:44
Autor: Konfabulator
mBank czyta sobie moje kontakty
Całe szczęście używanie jej obowiązkowe nie jest :-)

Data: 2014-04-17 10:34:21
Autor: Pete
W dniu 2014-04-17 08:02, W pisze:
[...]

Wystarczy uruchomić, żeby przestać ekhm... konfabulować.
Otóż wybranie opcji wykonaj przelew, powoduje wyświetlenie listy przelewów zdefiniowanych _oraz_ kontaktów z telefonu.

--
Pete

Data: 2014-04-19 14:42:23
Autor: J.F.
Dnia Thu, 17 Apr 2014 06:02:41 +0000 (UTC), W napisał(a):
[...]

No wiesz, w koncu to o twoje bezpieczenstwo chodzi.

Gdyby tak program sprawdzal czy to z twojego telefonu, gdyby tak przy
wiekszych przelewach przelal tez liste kontaktow do archiwum ... i
gdyby tak czlowiek mogl byc pewny ze to tylko o bezpieczenstwo chodzi
:-)

J.

Data: 2014-04-17 11:15:57
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Konfabulator" <konfabulator@10g.pl> napisał w wiadomości news:346a2ea2-4eb1-4fc9-8ae2-4fd8c09de396googlegroups.com...
[...]

-- -- -
Porównanie takie sobie.
Każdemu, bez specjalnych oporów, udzielę informacji o posiadanym przez mój samochód spryskiwaczu (ile psikadeł z przodu, z tyłu), ale jak zapyta o listę znajomych z numerami telefonów, adresami (a może jeszcze numerami kont bankowych) to nabiorę podejrzeń.
P.G.

mBank czyta sobie moje kontakty