mBank - dlugi czas oczekiwania na mozliwosc wydruku potwierdzenia

Data: 2011-02-25 11:57:41
Autor: Latet
mBank - dlugi czas oczekiwania na mozliwosc wydruku potwierdzenia
Witam,

Myślę o przesiadce na mBank, ale słyszałem, że nie można tam od razu po dokonaniu przelewu wydrukować
potwierdzenia? W innych bankach (np. Lukas) mogę to zrobić od razu.

Ostatnio pojawiał się w mBanku opcja "przelew ekspresowy" - czy ona rozwiązuje ten dziwny problem?

Dziękuję,

latet

Data: 2011-02-25 11:05:30
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 25 Feb 2011 11:57:41 +0100, Latet napisał(a):

Myślę o przesiadce na mBank, ale słyszałem, że nie można tam od razu po
dokonaniu przelewu wydrukować
potwierdzenia? W innych bankach (np. Lukas) mogę to zrobić od razu.

W mBanku otrzymujesz potwierdzenie wykonania przelewu natychmiast po jego wykonaniu. Czyli po sesji elixir.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-02-25 11:09:33
Autor: xbartx
[...]

To nie jest "dziwny problem". W mBanku przelew idzie do kolejki i potwierdzenie jego nadania/zlecenia można dopiero wykonać jak zostanie przekazany do realizacji. W Lukasie (i pewnie kilku innych bankach np Aliorze) jest tak, że przelew jest od razu przekazany do realizacji najbliższą sesją elixiru i nie można go już modyfikować/usunąć, dlatego też można wydrukować potwierdzenie. W mBanku masz możliwość edycji/
usunięcia przelewu dopóki nie zostanie przekazany do realizacji.

Przelew ekspresowy to coś zupełnie innego i lepiej jak skorzystasz ze strony bluecash.pl. Musisz pamiętać o ograniczeniach to znaczy, że nie działa to ze wszystkimi bankami i nie zawsze z racji na specyfikę systemów w niektórych bankach.

--
xbartx

Data: 2011-02-25 20:53:04
Autor: Latet
[...]
Aliorze) jest tak, Ĺźe przelew jest od razu przekazany do realizacji
najbliższą sesją elixiru i nie można go już modyfikować/usunąć, dlatego
też można wydrukować potwierdzenie. W mBanku masz możliwość edycji/
usunięcia przelewu dopóki nie zostanie przekazany do realizacji.

Wysłałem w życiu, lekko licząc, parę tys. elektronicznych przelewów. Może kilka razy miałem potrzebę wysłany przelew modyfikować (jak się jakiś błąd wkrał) i chyba ni razu - cofać. Natomiast setki razy korzystałem z możliwości natychmiastowego wydruku potwierdzenia.

Tak więc bardzo dziękuję za takie "udogodnienie" w mBanku i zostanę jednak przy Lukasie.

Przelew ekspresowy to coś zupełnie innego

Tzn.? Czy jego główne zastoswanie nie ma nic wspólnego z jego nazwą?

P.S. Czy i kiedy doczekamy czasów, że przelewy, będą dochodzić jak e-maile, czyli (teoretycznie) prawie natychmiast?

latet

Data: 2011-02-25 11:58:35
Autor: Tomek z Wawy
On 25 Lut, 20:53, "Latet" <la...@ckjsdnkadjbnkdjb.pl> wrote:

Tak więc bardzo dziękuję za takie "udogodnienie" w mBanku i zostanę jednak przy
Lukasie.

Gorzej jak trafisz klienta, który rozróżnia potwierdzenie "zlecenia
przelewu" od potwierdzenia "wykonania przelewu".

Tzn.? Czy jego główne zastoswanie nie ma nic wspólnego z jego nazwą?

Ma, ale jego ekspresowość nie jest w żaden sposób gwarantowana.

P.S. Czy i kiedy doczekamy czasów, że przelewy, będą dochodzić jak e-maile,
czyli (teoretycznie) prawie natychmiast?

Do czasu zmiany ustawy o NBP raczej nigdy.

Data: 2011-02-25 14:32:57
Autor: witek
On 2/25/2011 1:58 PM, Tomek z Wawy wrote:
P.S. Czy i kiedy doczekamy czasów, że przelewy, będą dochodzić jak e-maile,
>  czyli (teoretycznie) prawie natychmiast?
Do czasu zmiany ustawy o NBP raczej nigdy.

  a później też nie.
bo nikomu nie jest na rękę likwidowanie instytucji, w którym można obsadzić tysiące pociotków w przerwie miedzy wyborami.

Data: 2011-02-25 12:42:13
Autor: m1ch4l.j
[...]

Ja z kolei wysłałem w życiu, lekko licząc, kilkaset elektronicznych
przelewów. Co najmniej kilkanaście razy wycofywałem przelew po jego
zleceniu. Dla mnie to jest akurat udogodnienie a nie "udogodnienie".

Data: 2011-02-25 21:29:11
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Fri, 25 Feb 2011 20:53:04 +0100, Latet napisał(a):

Tak więc bardzo dziękuję za takie "udogodnienie" w mBanku i zostanę jednak przy Lukasie.

 Ale jaką wartość ma takie "potwierdzenie"? Bo to potwierdza tylko, że
zleciłeś przelew, a nie, że odbiorca te pieniądze zobaczy. Chwilę później
możesz zlecony przelew anulować.

P.S. Czy i kiedy doczekamy czasów, że przelewy, będą dochodzić jak e-maile, czyli (teoretycznie) prawie natychmiast?

 Wysyłaj SORBNET-em, będzie mieć dosłownie jak e-maile :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-26 13:28:18
Autor: Latet
[...]

Czyżby jakiś bank dawał jednocześnie zarówno możliwość wycofania przelewu, jak i możliwość wydrukowania jego potwierdzenia? Chyba albo to, albo to?

latet

Data: 2011-02-26 14:44:34
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sat, 26 Feb 2011 13:28:18 +0100, Latet napisał(a):

[...]

 Tego nie wiem, ale jeśli już, to zapewne z odpowiednio dużą informacją, że
przelew jeszcze nie został zrealizowany (czyli w zasadzie makulatura).  Ja jednak wolę mieć możliwość anulowania przelewu zamiast możliwości
wydrukowania potwierdzenia tuż po jego zleceniu.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-27 10:43:02
Autor: niusy.pl
mBank - dlugi czas oczekiwania na mozliwosc wydruku potwierdzenia

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno>

[...]

Tyle, że jedno drugiego nie wyklucza. Przynajmniej teoretycznie można mieć potwierdzenie zlecenia, anulowanie i jeszcze potwierdzenie przelewu.

Data: 2011-02-27 18:14:51
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sun, 27 Feb 2011 10:43:02 +0100, niusy.pl napisał(a):

[...]

 Owszem, ale jak wyżej - to potwierdzenie zlecenia ma wartość makulatury.
Równie dobrze możesz sobie wydrukować stronę z informacją o zleceniu
przelewu. Co ciekawe raz w Triadzie dostali ode mnie takie coś i byli
zadowoleni. Pewnie nie wiedzieli o różnicy między zleceniem a
zrealizowaniem przelewu ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-27 19:32:48
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-27 18:14, Borys Pogoreło pisze:
[...]

Może to im wystarczało, zwłaszcza że za kilka-kilkanaście godzin sami by sobie sprawdzili, czy dotarło?

Chyba że od razu coś od nich dostałeś, ale wówczas takie cofanie przelewów mogłoby być uznane za oszustwo.

--
Liwiusz

Data: 2011-02-27 20:11:33
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sun, 27 Feb 2011 19:32:48 +0100, Liwiusz napisał(a):

Może to im wystarczało, zwłaszcza że za kilka-kilkanaście godzin sami by sobie sprawdzili, czy dotarło?

 Raczej panie wyglądały nie niezbyt ogarniające temat :)

Chyba że od razu coś od nich dostałeś, ale wówczas takie cofanie przelewów mogłoby być uznane za oszustwo.

 Tak, dostałem umowę - ale o tym, że trzeba przynieść kasę w zębach albo
zlecić wczesniej przelew dowiedziałem się dopiero na miejscu, po
podyktowaniu wszystkiego, przed wydrukowaniem umowy (straszne buractwo w
tej Triadzie ogólnie). Oczywiście nie miałem zamiaru tego przelewu cofać -
ot, tylko taka ciekawostka.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-27 20:29:12
Autor: niusy.pl
[...]

Nie całkiem. Potwierdza złożenie zlecenia. Może mieć znaczenie np przy problemach z realizacją przelewu na czas.

Równie dobrze możesz sobie wydrukować stronę z informacją o zleceniu
przelewu.

W mbanku ? Można pewnie wydrukować wygląd witryny, ale to chyba niezbyt czytelne jest.

Co ciekawe raz w Triadzie dostali ode mnie takie coś i byli
zadowoleni. Pewnie nie wiedzieli o różnicy między zleceniem a
zrealizowaniem przelewu ;)

Mnie też by niekiedy wystarczało gdy ustawiam termin dużo do przodu by w odpowiednim czasie wydrukować potwierdzenie realizacji albo nawet nie drukować ale wiedzieć, że powinno było pójść.

Data: 2011-02-28 10:12:19
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ikd6b8$1b3$1news.net.icm.edu.pl...

Tyle, że jedno drugiego nie wyklucza. Przynajmniej teoretycznie można mieć potwierdzenie zlecenia, anulowanie i jeszcze potwierdzenie przelewu.
Ja uważam, że tego problemu (i tej dyskusji) w ogóle nie powinno być.
Po zleceniu przelewu powinno od razu być możliwe wydrukowanie potwierdzenia, ale zrobienie tego powinno blokować możliwość wycofania przelewu (jeden dodatkowy bit w rekordzie opisu przelewu) i blokować środki jeśli przelew z przyszłą datą.
P.G.

Data: 2011-02-28 10:24:26
Autor: witrak()
Piotr Gałka wrote:

[...]

Istotnie, to *jest* rozwiązanie. Trzeba tylko, aby jakiś bank tak
zrobił. Mamy czekania ze dwadzieścia lat...

witrak()

Data: 2011-02-28 13:50:39
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości news:ikfoec$9i5$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Pesymista.
Trzeba założyć, że systemy tworzą ludzie myślący więc pewnie już dawno wpadli na takie rozwiązanie, więc może lada chwila...
P.G.

Data: 2011-02-28 15:44:13
Autor: niusy.pl
mBank - dlugi czas oczekiwania na mozliwosc wydruku potwierdzenia

Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl>

[...]

Bank ma odmawiać wycofania niewykonanego zlecenia z okazji wydrukowania ? Poroniony pomysł.

Data: 2011-02-28 15:49:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-28 15:44, niusy.pl pisze:

Bank ma odmawiać wycofania niewykonanego zlecenia z okazji wydrukowania
? Poroniony pomysł.

Dlaczego?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-01 08:26:36
Autor: niusy.pl
mBank - dlugi czas oczekiwania na mozliwosc wydruku potwierdzenia

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

Bank ma odmawiać wycofania niewykonanego zlecenia z okazji wydrukowania
? Poroniony pomysł.

Dlaczego?

To bez związku jest. Zlecenie nie zostało zrealizowane więc nie można wydrukować potwierdzenia realizacji tylko potwierdzenie zlecenia, które nie przesądza w żaden sposób o realizacji by blokowanie miało logiczne uzasadnienie. Oczywiście jakiś bank może tak sobie to zorganizować, tyle, że oprócz banku nikt tu niczego nie zyska.

Data: 2011-02-28 09:14:16
Autor: xbartx
[...]

Jak już wiesz są dwa sposoby podejścia do tematu, więc wybierz lepszy dla siebie i tyle.

Przelew ekspresowy to coś zupełnie innego

Tzn.? Czy jego główne zastoswanie nie ma nic wspólnego z jego nazwą?

Nie działa między wszystkimi bankami i nie zawsze. Popatrz sobie tutaj gdzie zlecisz taki sam "ekspresowy" przelew nieco taniej.

https://bluecash.pl/info/obslugiwane_banki

--
xbartx

Data: 2011-02-28 10:24:19
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Latet pisze:

P.S. Czy i kiedy doczekamy czasów, że przelewy, będą dochodzić jak
e-maile, czyli (teoretycznie) prawie natychmiast?

....i żeby duplikaty powstawały... :-)

--
MiCHA

mBank - dlugi czas oczekiwania na mozliwosc wydruku potwierdzenia