mBank - duża podwyżka opłaty za KK

Data: 2012-03-02 16:05:42
Autor: Waldek
mBank - duża podwyżka opłaty za KK

Użytkownik <tompod@gmail.com> napisał w wiadomości news:30185097.1028.1330699645591.JavaMail.geo-discussion-forumsynjd19...
Od kwietnia nowe zasady zwalniające z rocznej opłaty: 120 operacji rocznie lub 12000 zł obrotu kartą.
W przypadku niewykręcenia obrotów roczna opłata rośnie z 38 zł do 70 zł.

I teraz pytanie jaki bank, daję kartę kredytową, która jest:
- w miarę tania (do 30-40 zł rocznie)
- ma dobrze działający podgląd blokad i zaksięgowanych operacji
- ma powiadomienia sms o operacjach na karcie?

Nooo ... to widze kolejny pomór zlotych Rybek  ;)
- pierwsza fala zarazy wystapila po wprowadzeniu 2zl / debetowke

Pozdro

Data: 2012-03-05 09:39:48
Autor: Krzysztofsf
Waldek <jakis@tam.mam> napisał(a):

Nooo ... to widze kolejny pomór zlotych Rybek  ;)
- pierwsza fala zarazy wystapila po wprowadzeniu 2zl / debetowke

Korzystalem przez kilka lat z wersji za 18 zl rocznie, wylacznie do platnosci internetowych - odpowiadalo mi wzgledne bezpieczenstwo  zwiazane z dokonanym ustawieniem niskich limitow na kwotowe i ilosciowe transakcje.

Za 70 zl...dam rybce w leb.

W realu korzystam z innych, bardziej mi odpowiadajacych kart.

Wyglada na to, ze mbank konsekwentnie dazy do wyeliminowania klientow dla ktorych jest bankiem dodatkowym, a nie podstawowym.

Data: 2012-03-05 10:57:16
Autor: Matt
On Mon, 05 Mar 2012 10:39:48 +0100, Krzysztofsf   <krzysztofsf.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

[...]

I jednoczesnie mbank eliminuje siebie jako pierwszy bank dla wszystkich  klientow, dla ktorych bank na poczatku jest tylko uzupelnieniem do gotowki.

Matt

Data: 2012-03-05 19:01:35
Autor: Pan Sowa
W dniu 2012-03-05 10:57, Matt pisze:
I jednoczesnie mbank eliminuje siebie jako pierwszy bank dla wszystkich
klientow, dla ktorych bank na poczatku jest tylko uzupelnieniem do gotowki.

Ja uważam, że zmiana TOiP w przypadku KK mBanku jest korzystniejsza tak więc nie bardzo rozumiem o co chodzi.

Data: 2012-03-05 23:17:17
Autor: krzysztofsf
On 5 Mar, 19:01, Pan Sowa <pan.s...@gmail.ru> wrote:
> [...]

Ja uważam, że zmiana TOiP w przypadku KK mBanku jest korzystniejsza tak

Posiadajac ekonto i karte kredytowa, musisz co miesiac wydac minimum
100 zl karta debetowa i dokonac 10-u transakcji (srednio) karta
kredytowa. Inaczej koszt utrzymania konta i KK wyniesie cie 94 zl
rocznie - 7,83 zl miesiecznie.

Dla osob mieszkajacych w mniejszych miejscowosciach oraz ludzi mniej
zarabiajacych, z ograniczonymi stalymi wydatkami, dla mlodych
mieszkajacych przy rodzicach i dokladajacych sie tylko gotowkowo do
wydatkow bytowych - utrzymanie bezplatnosci bedzie niemozliwe, nawet
jesli jest to ich jedyne konto i KK.
O wiele taniej mozna sobie dobrac zblizone produkty w innych bankach,
nie wspominajac o mozliwosc korzystania bezplatnie - rowniez
wykonalnego.

Data: 2012-03-06 07:46:15
Autor: xbartx
Dnia Mon, 05 Mar 2012 23:17:17 -0800, krzysztofsf napisał(a):

[...]

Trochę naciągasz. Jak ktoś ma małe dochody i dopiero zaczyna pracować, to raczej mu kk do niczego potrzebna nie jest a wręcz przeciwnie. Więc pozostaje mu debetówka i jej warunki do spełnienia a one są, powiedzmy to, na poziomie średniej bankowej ;)

--
xbartx

Data: 2012-03-06 00:18:34
Autor: krzysztofsf
On 6 Mar, 08:46, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

raczej mu kk do niczego potrzebna nie jest a wręcz przeciwnie. Więc
pozostaje mu debetówka i jej warunki do spełnienia a one są, powiedzmy

Z podanych kilku opcji masz zarzuty wylacznie do jednej - a i to
nieslusznie - mozna potrzebowac KK do zakupow sporadycznych, do
zakupow rozkladanych na raty w ramach przyznanego limitu, nawet do
czestszych zakupow splacanych w GP, ale niewystarczajacych do zwolnien
wg wskazanych kryteriow.
Spokojnie mozna korzystac z KK innych bankow, gdzie zwolnienia od
oplat (i to niskich - na poziomie wycofanej Visa electron mbanku) sa
za 24 czy 36 transakcji rocznie.

W dodatku nie trzeba "zaczynac pracowac", zeby miec niskie dochody,
lub nieterminowo wyplacana pensje.........

Data: 2012-03-06 10:22:40
Autor: xbartx
Dnia Tue, 06 Mar 2012 00:18:34 -0800, krzysztofsf napisał(a):

Z podanych kilku opcji masz zarzuty wylacznie do jednej (...)

Chodziło mi o proste przesłanie - nigdy nie żyj na kredyt. Mając małe dochody lub zaczynając pracę przy pomocy kk można się elegancko w kredyt wpakować - inna sprawa, że takie kk możemy zwyczajnie nie dostać.
W dodatku nie trzeba "zaczynac pracowac", zeby miec niskie dochody, lub
nieterminowo wyplacana pensje.........

Miało być 'lub' a nie 'i'.

--
xbartx

Data: 2012-03-06 02:45:16
Autor: krzysztofsf
On 6 Mar, 11:22, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Dnia Tue, 06 Mar 2012 00:18:34 -0800, krzysztofsf napisał(a):

> Z podanych kilku opcji masz zarzuty wylacznie do jednej (...)

Chodziło mi o proste przesłanie - nigdy nie żyj na kredyt.

Ale mbank nie zaostrza kryteriow przyznawania KK slabiej zarabiajacym
- tylko wlasnie zaczyna ich mocno eksploatowac finansowo - zwlaszcza
tych, ktorzy MAJA juz KK i maja problem ze splata - nie rozstana sie z
KK od reki, poniewaz musza wczesniej splacic zadluzenie (do tego
przewaznie brak im sprytu, zeby wygooglac sobie  bank gdzie oplaca sie
przeniesc taka zadluzona KK) a jednoczesnie nie dokonaja operacji
zwalniajacych od oplat.

Nie zyja na kredyt osoby sporadycznie, lub na stosunkowo nieduze kwoty
roczne czy miesieczne, korzystajace z KK.
A wlasnie takie osoby beda sie pozbywac ich KK, szukajac tanszych
gdzie indziej.
Zauwaz, ze mbank uruchamia wlasnie nowa promocje kredytow odnawialnych
- zapewne liczac, ze czesc osob w miejsce KK bedzie korzystac z
"debetu".

Ponownie wystapie i ponownie odrzuca mi zapewne wniosek o kredyt 500
zl :)
Obecnie odeszli od odnowien za minimum 25 zl, tak wiec jestem sklonny
zaplacic w kolejnych latach te 9 zl za mozliowsc awaryjnego wykonania
przelewu z banku w ktorym nie mam ani pieniedzy ani kart :)

Data: 2012-03-06 08:37:02
Autor: Waldek

Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:a102ecf8-c983-470b-9b53-dc4359a55894w5g2000vbv.googlegroups.com...
> [...]

O wiele taniej mozna sobie dobrac zblizone produkty w innych bankach,
nie wspominajac o mozliwosc korzystania bezplatnie - rowniez

Slusznie prawisz
tym bardziej ze inne banki oferuja CB
oraz mniej restrykcyjne zwolnienie z oplaty rocznej

A przy okazji gdzie ta korzysc (do przedmowcy)
np. w przypadku VClasic wzrost oplaty z 38 na 70zl ?

Data: 2012-03-06 09:06:46
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Waldek" <jakis@tam.mam> napisał w wiadomości news:jj4er0$u2e$1node2.news.atman.pl...

[...]

Raz już zapłaciłem 38 bo nie udało mi się wydać 18000/rok.
Wyrobić 12000 lub 120 transakcji jest znacznie łatwiej.
P.G.

Data: 2012-03-06 18:44:17
Autor: Pan Sowa
W dniu 2012-03-06 08:37, Waldek pisze:
A przy okazji gdzie ta korzysc (do przedmowcy)
np. w przypadku VClasic wzrost oplaty z 38 na 70zl ?

VC nie ma żadnej wartości dodanej (ubezpieczenia), więc jest dla mnie nieatrakcyjnym produktem tak więc nie śledzę opłat tego produktu.

Korzyść natomiast jest taka, że dużo łatwiej zwolnić się z opłaty.

Mr. Owl

Data: 2012-03-06 09:10:47
Autor: Piotr Gałka
[...]

Nie doczytałem.
Z nowej TOiP wynika, że oprócz wydatków KK trzeba jeszcze wydawać kartą debetową ?
P.G.

Data: 2012-03-06 00:32:40
Autor: krzysztofsf
On 6 Mar, 09:10, Piotr Gałka <piotr.ga...@CUTTHISmicromade.pl> wrote:
Użytkownik "krzysztofsf" <krzyszto...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:a102ecf8-c983-470b-9b53-dc4359a55894w5g2000vbv.googlegroups.com...

> [...]
> rocznie - 7,83 zl miesiecznie.

Nie doczytałem.
Z nowej TOiP wynika, że oprócz wydatków KK trzeba jeszcze wydawać kartą

To juz jakis czas temu wprowadzili - skonczyly sie bezplatne zlote
rybki do korzystania tylko w bankomatach.
Przeliczylem zwolnienie z kosztow dla osoby korzystajacej z
podstawowych produktow banku.

Fakt, ze limit kwotowy do zwolnienia z oplaty za karte debetowa mozna
tez zrobic kredytowka (to duzy plus), ale jesli ktos korzysta
nieregularnie z KK, to nie wykona limitu na zwolnienie z oplat za KK i
zaplaci 2 zl za niektore miesiace posiadania karty debetowej. Zeby
zaplacic za wszystkie miesiace w roku, to faktycznie KK musialaby
raczej lezec w portfelu. Ja np. wydawalem na zakupy internetowe ta KK
kilkaset zl co 2-3 miesiace. Rozwazalem likwidacje pewnej innej KK i
przeniesienie transakcji nia robionych na KK mBanku, ale mbank
zmieniajac Toip skutecznie wybil mi ta opcje z glowy. Bede mial lepszy
BIK :)

Data: 2012-03-06 14:40:38
Autor:
Piotr Gałka <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> napisał(a):
> [...]

Nie doczytałem.
Z nowej TOiP wynika, że oprócz wydatków KK trzeba jeszcze wydawać kartą debetową ?

Nie. "a) dokona dowolną liczbę transakcji bezgotówkowych na łączną kwotę min. 100
zł; transakcja może zostać wykonana dowolną kartą debetową i/lub kredytową z
oferty dla Klientów indywidualnych".

Data: 2012-03-06 14:35:51
Autor:
krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> napisał(a):
[...]

Nie musi wydawać kartą debetową nawet jednego grosza. Wszystko można wydać
kredytówką, a przeczytać o tym można w TOiP. PS: http://u.42.pl/2I6Y

Data: 2012-03-06 18:42:30
Autor: Pan Sowa
W dniu 2012-03-06 08:17, krzysztofsf pisze:
[...]

Dziwne te wyliczenia. Ja mam w mBanku włączoną opcję bezpłatnych wypłat ze wszystkich bankomatów i aktywne polecenie zapłaty i łącznie mnie to kosztuje 72 zł rocznie. Kartą kredytową mBanku wydałem w ostatnim roku 32 tyś zł.

[...]

Dla mnie mBank jest najwygodniejszym bankiem na rynku i chociaż różne rodzaju produktów są lepsze w innych bankach to jako całość oferta jest dla mnie najlepsza.

Data: 2012-03-10 13:10:25
Autor: Grzexs
mBank - duża podwyżka opłaty za KK
kosztuje 72 zł rocznie. Kartą kredytową mBanku wydałem w ostatnim roku
32 tyś zł.

32 tysiące -> 32 tys[iące] -> 32 tys., skąd więc "ś"?

Dla mnie mBank jest najwygodniejszym bankiem na rynku i chociaż różne
rodzaju produktów są lepsze w innych bankach to jako całość oferta jest
dla mnie najlepsza.

To był mój podstawowy bank, miałem tam debetówkę, kredytówkę i limit kredytowy. Teraz pozostał mi tam w zasadzie niezły interfejs do robienia przelewów i tyle. Inne banki oferują wypłaty ze wszystkich bankomatów nie za 5 PLN, tylko za free, podobnie z kartą. Jakoś nie bardzo chce mi się liczyć transakcje i kwoty. Poprzednia cena za KK była jeszcze do przyjęcia, ale ta nowa już nie bardzo.

A więc rzeź wodnych zwierzaków (rybki, delfinki) w toku!

--
Grzexs

mBank - duża podwyżka opłaty za KK