mBank - dziadostwo z wpłatomatami

Data: 2014-04-10 21:23:58
Autor: MarekZ
mBank - dziadostwo z wpłatomatami
Wpłatomaty tego dziadowskiego mBanku nie rozpoznają nowych wzorów banknotów. Jak można dopuścić do takiej sytuacji, co za badziew! No i zostałem se z plikiem nowych setek i nowych pięćdziesiątek.

A np. wczoraj wpłatomat Lukasa/Credit-Agricole nie miał najmniejszych problemów z rozpoznaniem nowych wzorów. Da się? - Da!

Co za gówniany mBank.

Data: 2014-04-10 23:48:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
mBank - dziadostwo z wpłatomatami

"MarekZ" li6r4d$m3f$1@srv13.cyf-kr.edu.pl

Co za gówniany mBank.

Szanowny Panie, w chwili obecnej trwają intensywne
prace zmierzające do skutecznego rozpoznawania
rodzaju gówna, z jakiego zbudowano mBank.

Data: 2014-04-11 08:54:17
Autor: MK
Użytkownik "MarekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:li6r4d$m3f$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...

[...]

Moze kwestia dostawcy? Wincor czy NCR?

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-04-12 22:07:36
Autor: MarekZ
Użytkownik "MK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5347918d$0$2156$65785112@news.neostrada.pl...

Moze kwestia dostawcy? Wincor czy NCR?

Zarówno Wincory nie rozpoznają, jak i NCR-y.

Dla mnie to jest coś niesłychanego, emisja jest w obiegu od prawie tygodnia, wzorce były dostępne wiele miesięcy wcześniej, a infolinia banku nie ma pojęcia czy w tej kwestii coś i kiedy będzie zrobione. Najwyraźniej zagadnienie przerosło cały ten zestaw nieudaczników zarządzających obecnie mBankiem. Za bardzo się chyba skupili na fejsie i rysunkowych interfejsach, a za mało na bankowości.

Dzień albo dwa poślizgu to by świadczyło o słabej sprawności zarządzania w tym zakresie. A tu może będzie tydzień opóźnienia, a może trzy miesiące - nie wiadomo.

Data: 2014-04-13 03:47:05
Autor: eisenberg
mBank - dziadostwo z wpłatomatami
A jak się sprawują wpłatomaty Euronetu? Testował ktoś?

Data: 2014-04-13 12:10:39
Autor: zaqu
W dniu niedziela, 13 kwietnia 2014 12:47:05 UTC+2 użytkownik eisenberg napisał:
A jak się sprawują wpłatomaty Euronetu? Testował ktoś?

Wiele razy, jedno opóźnione księgowanie po mojej interwencji w euronecie i mbanku. Kasa przyszła po 3-4 godzinach. Poza tym bez problemów. We wpłatomatach euronetu nie wpisujesz kwoty którą wpłacasz, wszystko odbywa się na zasadzie wkładasz pieniądze, wpłatomat przelicza, zatwierdzasz, zabierasz kartę, kwitek i do widzenia.

Data: 2014-04-13 22:46:09
Autor: Konfabulator
mBank - dziadostwo z wpłatomatami
A pytanie było czy wpłatomat euronetu rozpoznaje nowe banknoty...

Data: 2014-04-15 03:31:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
mBank - dziadostwo z wpłatomatami

"Konfabulator" f20b9048-7055-4703-b04b-175611ab2af0@googlegroups.com

: A pytanie było czy wpłatomat euronetu rozpoznaje nowe banknoty...

Nie dotykałem jeszcze nowych. ;)
[ciekawe, czy te nowe są lepiej oprocentowane...]

Data: 2014-04-14 23:12:50
Autor: Konfabulator
mBank - dziadostwo z wpłatomatami
Z tymi wpłatomatami to takie kuriozum polskiego prawodawstwa. Bank otrzymał wzory banknotów i zabezpieczeń. Ale do dnia ich emisji publicznej nie miał prawa przekazać ich podmiotowi obsługującemu wpłatomaty, bo nie pozwala na to prawo. Więc łatka jest w drodze, a tempo jej rozpowszechnienia będzie zależne od ustawień  konkretnej maszyny, bo tam się aktualizacje puszcza w ściśle określonym czasie. Z tego co wiem, większość nowszych maszyn już łyka nowe. Nie wiem jak jest z Euronetem, bo oni to robią na własną rękę.

Te nowe banknoty mają strasznie dużo bąbelków. Musiała być gruba impreza, jak je projektowali.

Data: 2014-04-16 12:53:13
Autor: MarekZ
Użytkownik "Konfabulator"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:12e2edea-666d-4784-bae5-3252610c9c2f@googlegroups.com...

[...]

To są potwierdzone informacje (dotyczące propagacji tej "łatki") czy przypuszczenia? Coś nowego w sprawie? Bo dziś znowu zamierzam skorzystać z wpłatomatu mBanku, a na gadkę z infolinią nie mam ochoty.

Data: 2014-04-16 09:33:29
Autor: Konfabulator
mBank - dziadostwo z wpłatomatami
Infolinia i tak nic Ci nie powie, więc szkoda czasu. Nie wiem czy wpłatomat z którego skorzystasz akurat już zadziała, a nawet jak napiszesz który to, to sprawdzenie tego zajmie dłużej, niż Twój test. Ale podziel się wrażeniami, bo sam jestem ciekaw czy idzie to sprawnie.

Data: 2014-04-16 18:51:49
Autor: MarekZ
Użytkownik "Konfabulator"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:86b3d663-a3ee-460a-8b5d-ae7409cdc9f0@googlegroups.com...

[...]

Coś czuję, że zostanę dziś doprowadzony do szału przez te wpłatomaty. :)

Mam trzy sztuki w rozsądnym zasięgu, wszystkie to NCR-y.

Data: 2014-04-20 17:20:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
mBank - dziadostwo z wpłatomatami

"Konfabulator" 86b3d663-a3ee-460a-8b5d-ae7409cdc9f0@googlegroups.com

:  niż Twój test. Ale podziel się wrażeniami,

A nie należy tym zadaniem (testowaniem) obarczyć mBank?
Czy mBank jest tylko od płatnego psucia interfejsu?
Reszta pracy na zasadzie Słodowego? ;)

Ile razy dałem komuś za darmo pieniądze (choćby w postaci
bezpłatnej pracy) zawsze żałowałem, bo w zamian musiałem
temu komuś służyć, gdyż w fakcie on miał pieniądze, nie ja. :)

IMO i MarekZ, i inni mogą testować -- ale dlaczego za darmo,
a nawet gorzej bo w zamian za podejrzliwe spojrzenia otoczenia? :)

Może nich mBank ogłosi konkurs, dzięki któremu za zgłoszenie
mu udanego wpłacenia nowej makulatury -- są orzeszki.

Data: 2014-04-20 17:14:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
mBank - dziadostwo z wpłatomatami

"Konfabulator" 12e2edea-666d-4784-bae5-3252610c9c2f@googlegroups.com

: Te nowe banknoty mają strasznie dużo bąbelków.
: Musiała być gruba impreza, jak je projektowali.

I ogromna potrzeba ich wprowadzenia -- niemal
w przededniu wejścia Polski do strefy euro.

Podobnie chyba było z wprowadzeniem nowych
wzorów na rok przed wprowadzeniem denominacji. :)

Data: 2014-04-21 12:15:55
Autor: J.F.
mBank - dziadostwo z wpłatomatami
Dnia Sun, 20 Apr 2014 17:14:14 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

O spoko - banknoty maja krotki zywot, a do Euro jeszcze daaaaleeeeko.

Podobnie chyba było z wprowadzeniem nowych
wzorów na rok przed wprowadzeniem denominacji. :)

Nie wiem jak to teraz - dawniej zmiana wzoru mogla byc tania.
Teraz jakies dziwne czasy ze banknoty drukuje sie za granica ... to
pewnie i przetarg na wzor, koszt przygotowania produkcji, i jak widac
przeprogramowanie maszynek.

J.

Data: 2014-04-22 00:27:20
Autor: Konfabulator
mBank - dziadostwo z wpłatomatami
Na dziś wszystkie wpłatowamy łykają nowe banknoty, oprócz niektórych starych maszyn firmy NCR, które będą aktualizowane ręcznie przez serwisantów, co chwilę jeszcze potrwa. Cała reszta, łącznie z Euronetem łyka.

Data: 2014-04-22 16:56:16
Autor: MarekZ
Użytkownik "Konfabulator"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:47a0d06c-6a2f-4e1d-b594-ab1246cc33ad@googlegroups.com...

Na dziś wszystkie wpłatowamy łykają nowe banknoty, oprócz niektórych starych maszyn firmy NCR, które będą aktualizowane ręcznie przez serwisantów, co chwilę jeszcze potrwa. Cała reszta, łącznie z Euronetem łyka.

Interesujące, ponieważ ja dziś około 13:00 otrzymałem w oddziale Multi, że żaden wpłatomat w Krakowie (Wincory i NCR-y) nie łyka jeszcze nowych wzorów. Fakt, że ludzie na potęgę wpłacali bezprowizyjnie w kasie gotówkę wydawał się to potwierdzać, a dwa NCR-y (nie wyglądające wcale na stare) przetestowałem dziś osobiście.

Obadamy ponownie pod koniec tygodnia. To już 15 dni od emisji. Faktycznie to musi być najlepszy bank. :)

Data: 2014-04-22 09:19:20
Autor: Konfabulator
mBank - dziadostwo z wpłatomatami
Jestem przekonany, że Wincor by przyjął. NCRów nawet nie idzie zdalnie sprawdzić.

Data: 2014-04-25 01:15:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
mBank - dziadostwo z wpłatomatami

"Konfabulator" 47a0d06c-6a2f-4e1d-b594-ab1246cc33ad@googlegroups.com

[...]

Na Allegro jest skarbonka rozróżniająca
wszystkie monety polskie -- kosztuje 32 pln. :)

Data: 2014-04-25 00:31:00
Autor: Konfabulator
mBank - dziadostwo z wpłatomatami
Gdyby bank mógł używać sortownika za 32 zł zamiast wydawać miliony na umowy z dostawcami i użeranie się z nimi to świat byłby piękniejszy. A gdyby tak pracownik mógł sam podjąć decyzję o zrobieniu czegoś w banku bez użerania się z organizacją o wszystko, zwłaszcza o koszty, a papiery nie zalegałyby miesiącami na biurkach prezesów to jaki świat byłby piękny. Ale na razie żyjemy tu i teraz :-)

Data: 2014-04-25 12:11:10
Autor: J.F
mBank - dziadostwo z wpłatomatami
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał

Ale nie musi byc odporna na oszustwa.

J.

Data: 2014-04-25 01:07:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
mBank - dziadostwo z wpłatomatami

"J.F." 1xk6qu6zy1hs9.1xgdu2h2wqikr$.dlg@40tude.net

O spoko - banknoty maja krotki zywot, a do Euro jeszcze daaaaleeeeko.

Wprowadzono nie nowe papiery, ale nowe wzorce. [?osobowościowe?]

Podobnie chyba było z wprowadzeniem nowych
wzorów na rok przed wprowadzeniem denominacji. :)

Nie wiem jak to teraz - dawniej zmiana wzoru mogla byc tania.
Teraz jakies dziwne czasy ze banknoty drukuje sie za granica

Wtedy też drukowano za granicą RP. Poniekąd słusznie.

... to pewnie i przetarg na wzor, koszt przygotowania
produkcji, i jak widac przeprogramowanie maszynek.

Minutowy spot TV kosztował 7 milionów pln. :)

Data: 2014-04-25 12:15:19
Autor: J.F
[...]

Nowe papiery tez. Ale papiery zdaza sie zuzyc.

Nie wiem jak to teraz - dawniej zmiana wzoru mogla byc tania.
Teraz jakies dziwne czasy ze banknoty drukuje sie za granica
Wtedy też drukowano za granicą RP.

Kiedy ?

Poniekąd słusznie.

Dlaczego ? Jaka ma sie potem kontrole nad iloscia wydrukowanych pieniedzy ?
A doswiadczenia z wojny - kiedys wybuchnie, i co - maszynki do drukowania miec na terenie wroga ?

... to pewnie i przetarg na wzor, koszt przygotowania
produkcji, i jak widac przeprogramowanie maszynek.
Minutowy spot TV kosztował 7 milionów pln. :)

Z emisja.
Zysk NBP byl liczony w miliardach ... jak byl :-)

Zreszta za wydanie i przyjecie banknotow NBP bierze prowizje.

J.

Data: 2014-04-30 02:17:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
mBank - dziadostwo z wpłatomatami

"J.F" 535a35b9$0$2164$65785112@news.neostrada.pl

Wtedy też drukowano za granicą RP.

Kiedy ?

W czasach denominacji.

Poniekąd słusznie.

Dlaczego ? Jaka ma sie potem kontrole nad iloscia wydrukowanych pieniedzy ?
A doswiadczenia z wojny - kiedys wybuchnie, i co - maszynki do drukowania miec na terenie wroga ?

Na czas wojny nawet rząd stąd odjechał do tego innego kraju.

... to pewnie i przetarg na wzor, koszt przygotowania
produkcji, i jak widac przeprogramowanie maszynek.
Minutowy spot TV kosztował 7 milionów pln. :)

Z emisja.

Z emisją.

Zysk NBP byl liczony w miliardach ... jak byl :-)
Zreszta za wydanie i przyjecie banknotow NBP bierze prowizje.

Od kogo bierze i skąd ten zysk?

Data: 2014-04-26 11:04:30
Autor: eisenberg
W dniu niedziela, 13 kwietnia 2014 21:10:39 UTC+2 użytkownik zaqu napisał:
> [...]

Wiele razy, jedno opóźnione księgowanie po mojej interwencji w euronecie i mbanku. Kasa przyszła po 3-4 godzinach. Poza tym bez problemów. We wpłatomatach euronetu nie wpisujesz kwoty którą wpłacasz, wszystko odbywa się na zasadzie wkładasz pieniądze, wpłatomat przelicza, zatwierdzasz, zabierasz kartę, kwitek i do widzenia.

Wiem jak się obsługuje wpłatomaty Euronetu :) Wygląda, że nikt z grupowiczów ich na okoliczność nowych banknotów jeszcze nie testował (że tym żargonem jeszcze z milicyjnych raportów polecę). A przynajmniej się na grupie nie pochwalił. Mnie testy wypadły fatalnie. Nową 20-kę łyknął za to bez problemu wpłatomat EuroBanku (brawo, uczcie się tandeciarze!), po wpłaceniu wypłaciłem "starą", i tę dopiero zaakceptował Euronet. Wpłatomaty mBanku po "rekomendacji" z niniejszego wątku sobie odpuściłem

Data: 2014-04-13 10:09:57
Autor: MK
Użytkownik "MarekZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lic6e9$o78$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...

[...]

Z drugiej strony dostawcy urzadzen tez powinni sie potarac zeby urzadzenia dzialaly sprawnie. Pamietam jak wchodzily nowe wzory USD, wtedy jeden z dostawcow nie dal rady dostarczyc wzorcow do automatow kasjerskich. Tez byl z miesiac poslizgu...

MK

Data: 2014-04-26 11:20:40
Autor: eisenberg
W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 21:23:58 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:
[...]

Jutro sprawdzę jeszcze wpłatomaty BZWBK, Millennium, PKOBP i Raifiego. Na szczęście w Wawce mam je wszystkie ;) Skoro Lukas i EuroBank nie robią problemów, to chyba te wcześniej wymienione także nie przyniosą wstydu.

Przyszło mi do głowy, że to zależy od producenta. Wpłatomaty Euronetu to NCR, o tej firmie słyszałem skądinąd sporo niepochlebnych opinii. Jeśli mBankowe to też ta firma...

mBank - dziadostwo z wpłatomatami