mBank -> Alior

Data: 2009-07-30 12:15:11
Autor: ForALL
mBank -> Alior
Witam

Przymierzam się do przejscia z mbanku do aliora i chciałbym zapytać osoby które takiej migracji dokonywały już jak wrażenia?
Jak się sprawuje ogólnie ich system online, jak z przelewami, jak z awaryjnością, występują problemy z płatnosciami debetówką?
Szkoda że pobieraja opłaty za karte 3zl:) ale chyba sie da to przerzyc

Z gory dzieki i pozdrawiam

For@ll

Data: 2009-07-30 10:46:33
Autor: Wemif
mBank -> Alior
ForALL <NO_SPAM_forall_wytnij_TO@stalowka.info> wrote:

[...]

Po co 'przechodzić' ? Lepiej korzystać z obu. W Aliorze 3zł za kartę, to
przecież nie musisz brać karty debetowej w tym banku, tylko nadal używać
mbankowej, a w Aliorze korzystać z kredytówki.
Co do bankowości online, to chyba w cenniku jest jakaś opłata za smsy
autoryzujące transakcje jeśli się przekroczy jakiś limit, ale chyba jeszcze nigdy nie naliczono mi tej opłaty. a.

Data: 2009-07-30 12:21:10
Autor: Cavallino
mBank -> Alior
Użytkownik "ForALL" <NO_SPAM_forall_wytnij_TO@stalowka.info> napisał w wiadomości news:h4rrns$hsk$1inews.gazeta.pl...
Witam

Przymierzam się do przejscia z mbanku do aliora i chciałbym zapytać osoby które takiej migracji dokonywały już jak wrażenia?

Ja próbowałem z kartą.
Nie udało się.
Odrzucili wniosek, najpierw każąc mi donosić tony papierów, żeby na końcu stwierdzić, że systemowi się nie podobam (cholera wie czemu, nigdy nic nikomu nie wisiałem), zdolność mam.

Tak jakby nie można było najpierw zweryfikować na podstawie oświadczenia, a potem donosić papierki.
Do tego obsługa arogancka, kiepsko zorientowana co ma robić (co dwa dni zmieniali wymagania co do papierków które muszę dostarczyć).
W ten sposób alior sam się skreślił.

Data: 2009-07-30 12:30:13
Autor: ForALL
mBank -> Alior
Cavallino pisze:
[...]

Mi bardziej chodziło o przejscie z konta online z mbank do aliora:) i jakie tutaj wrazenia osoby maja,  ale dzieki za info odnosnie KK

Data: 2009-07-30 12:30:14
Autor: Cavallino
mBank -> Alior
[...]

Problematyczność banku i ilość formalności zapewne jest zbliżona przy każdym produkcie - jak tylko limit kredytowy zapragniesz ustanowić to przeżyjesz to samo.
Więc ja bym się jeszcze zastanowił.

Data: 2009-07-30 11:02:40
Autor: Olgierd
mBank -> Alior
Dnia Thu, 30 Jul 2009 12:30:14 +0200, Cavallino napisał(a):

Problematyczność banku i ilość formalności zapewne jest zbliżona przy
każdym produkcie - jak tylko limit kredytowy zapragniesz ustanowić to
przeżyjesz to samo.

No właśnie nie to samo. Co oddział to obyczaj. Pińćet razy było na grupie, że jest dziwnie.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

Data: 2009-07-30 13:54:18
Autor: MarekZ
mBank -> Alior
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.07.30.11.02.40rudak.org...

No właśnie nie to samo. Co oddział to obyczaj. Pińćet razy było na
grupie, że jest dziwnie.

Ja tam uważam, że duży stopień samodzielności oddziałów to bardzo dobra sprawa. To da naturalną selekcję najgorszych oddziałów. Cokolwiek by nie mówili oficjalnie aliorowcy, nie jest możliwe aby wynagrodzenia pracowników nie były w jakiś sposób powiązane z poziomem sprzedaży produktów. Niech te największe młoty zarabiają po 1000 zł na miesiąc to od razu lepiej zaczną rozumieć co to jest właściwa jakość obsługi. Nie zadziała to od ręki, ale w perspektywie do roku taka selekcja powinna chyba nastąpić. No chyba że ta samodzielność to tylko pozory i bank przeszedł na ręczne sterowania.

Data: 2009-07-30 11:57:32
Autor: Olgierd
mBank -> Alior
Dnia Thu, 30 Jul 2009 13:54:18 +0200, MarekZ napisał(a):

[...]

Ja nie mówię, że zła, mówię, że dziwna. Dziś, kiedy każdy chce być korpo i nawet szum spuszczanej wody w kiblu opisany będzie w księdze logotypu, takie rzeczy mogą dziwić.

BTW widuję ostatnio sporo ludzi z Aliora i z Santandera, w sumie w pracy. I co? To są *zupełnie inni ludzie* i mają *kompletnie różne podejście*. --

Data: 2009-07-30 05:06:38
Autor: BK
mBank -> Alior
On Jul 30, 1:57 pm, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

> [...]

Dziś, kiedy każdy chce być korpo i nawet szum spuszczanej wody w kiblu
opisany będzie w księdze logotypu, takie rzeczy mogą dziwić.

Jak widac nie kazdy :) :) :) To jest to co "zabija" wielu pracownikow
w polskich oddzialach zachodnich firm - wszystko zostalo opisane i
oprocedurowane :)

Alior ma ta zalete, ze nie jest niczyim oddzialem czy filia - nie ma
wiedz "manuala" na wszystko z zachodniej centrali.

Jak czytalem kiedys w wywiadzie z Prezesem S. kazdy oddzial ma
samodzielnosc - dziala jak taki lokalny "przedsiebiorca". Centrala
daje produkty, ogolnokrajowy marketing, it i wsparcie. Oddzial
decyduje kiedy, co i komu oferuje. A co zarobi to moze wydac. Wynik ma
wplyw na wynagrodzenie - tylko ten slynny "brak planow" objawia sie
tym, ze nie ma obowiazku sprzedania 10 lokat i 11 kredytow. Jak
oddzial nie jest zainteresowany to moze w ogole nie bawic sie w
kredyty tylko np. w fundusze i biuro maklerskie.

Ma to swoje zalety, ale - jak widac - moze objawiac sie tym, ze sa
oddzialy gdzie trudniej dostac KK :)

Data: 2009-07-30 14:11:00
Autor: MarekZ
mBank -> Alior
Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:0df55d3c-7a51-4738-8dd7-410d954f4c67v20g2000yqm.googlegroups.com...

Ma to swoje zalety, ale - jak widac - moze objawiac sie tym, ze sa
oddzialy gdzie trudniej dostac KK :)

Więc chyba pora aby wystawiać na grupie oceny konkretnym oddziałom zamiast Aliorowi jako całości. Czyli w zasadzie warto by aby w każdym poście o Aliorze znajdowała się informacja, którego oddziału dotyczy opisywana sytuacja.

Data: 2009-07-30 14:17:13
Autor: Cavallino
mBank -> Alior
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości news:h4s2il$dr3$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Poznań, Dąbrowskiego.

Data: 2009-07-30 12:52:36
Autor: Olgierd
mBank -> Alior
Dnia Thu, 30 Jul 2009 14:17:13 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]

No widzisz, a we Wrocławiu przy Świdnickiej śmiga aż miło.
A jak ktoś jeszcze poprosi o obsługę przez p. Justynę i powoła się na mnie -- będzie jeszcze lepiej ;-)

Data: 2009-07-31 07:36:41
Autor: xbartx
mBank -> Alior
Dnia Thu, 30 Jul 2009 13:54:18 +0200, MarekZ napisał(a):

Ja tam uważam, że duży stopień samodzielności oddziałów to bardzo dobra
sprawa. To da naturalną selekcję najgorszych oddziałów.

W dużych miastach może i tak, ale co jak masz tylko jeden oddział w mieście - będziesz jechał 100km albo lepiej do innego miasta?

Data: 2009-07-30 12:48:44
Autor: ForALL
mBank -> Alior
Cavallino pisze:
[...]

Zapewne tak, tylko szukam jakiegoś banku z oddziałem na miejscu, mbank takowego nie posiada,  z innych to eurobank,pko pb, pko sa , getin, millenium, polbank.

For@ll

Data: 2009-07-30 12:51:51
Autor: Cavallino
mBank -> Alior
[...]

A do czego Ci oddział?
Wpłatomatu i bankomatu też brak?
A Alior jest?
Co to za miasto?

Data: 2009-07-30 17:27:13
Autor: gasper
mBank -> Alior
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h4ru0c$fvn$1news.onet.pl...
Wpłatomatu i bankomatu też brak?
jak wpłacasz często większą gotówke to szkoda ryzykować z awaryjnym wpłatomatem

Data: 2009-08-03 14:03:27
Autor: Sebcio
mBank -> Alior
Cavallino pisze:

A do czego Ci oddział?

Do tego, by mieć gdzie iść robić aferę zamiast nieefektywnie wyżywać się na permanentnie utwardzonych i wyłącznie podstawowo kompetentnych mLinkach. Poza tym Alior mimo uboższej oferty jest lepszą perspektywą na konto o podstawowej funkcjonalności.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-08-03 14:12:54
Autor: Cavallino
mBank -> Alior
Użytkownik "Sebcio" <sebcio@nowhere.net> napisał w wiadomości news:h56jgv$lcg$1node2.news.atman.pl...
Cavallino pisze:

A do czego Ci oddział?

Do tego, by mieć gdzie iść robić aferę

Ale aferę o co?

Data: 2009-08-04 14:25:53
Autor: Sebcio
mBank -> Alior

Data: 2009-07-30 13:14:24
Autor: zlotowinfo
mBank -> Alior
Użytkownik "ForALL" <NO_SPAM_forall_wytnij_TO@stalowka.info> napisał w wiadomości news:h4rtmn$pl1$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:
[...]

najlepiej z góry skreślić: pkobp, millenium, polbank

jako samodzielny bank: eurobank, getin
bezpłatne konto jako proteza wpłatomatu: polbank-odradzam, eurobank, pekao sa, getin
najwygodzniejsza proteza wpłatomatu: eurobank bez tokenu, ustalony odbiorca zaufany

Data: 2009-07-30 14:52:56
Autor: wiatrak
mBank -> Alior

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h4rs6q$a95$1news.onet.pl...

[...]

Ja z kartą od nich nie miałem żadnych problemów. Nie mam w Aliorze żadnych ich produktów, nie trzymam tam pieniedzy, wziąłem tylko ich kartę kredytową.
U mnie to wyglądało tak. W jeden dzień dostarczyłem zaświadczenie o zatrudnieniu i zarobkach ( etatowiec), na drugi dzień zadzwoniła konsultantka , ze wniosek rozpatrzony pozytywnie z wnioskowaną wysokoscią limitu. Następnego dnia podpisałem umowę i za kilka dni karta przyszła pocztą.

wiatrak

Data: 2009-07-30 13:08:37
Autor: zlotowinfo
mBank -> Alior
[...]

zakładałem konkursem 100zł dostałem, aktualnie w trakcie zamykania
pomyśl nad eurobank z debetowką za 1zł do konta oszczędzającego
niestety męczące zabawy z tokenem

- męczące logowanie w stosunku do mbankowego
- karta płatna 3zł, ponoć niektóre bankomaty nie lubią ich kart, mbank bezpłatne
- przelewy płatne od 11, chyba że będziesz robić co 3 dni koszyk zleceń i potwierdzał całość (nie znam tej funkcjonalności), mbank bezpłatne sms
- raz na jakiś czas system staje, kręci kółko i nie można nic zrobić (OPERA) i trzeba odświeżyć, mbank szybko chodzi, po za spieprzonym stylem, który można zrobić swój lub pobrać gotowy

nie jestem pewien czy do zaufanego też wymaga potwierdzenia sms, raczej potraktowałem bank jako ciekawostkę tym bardziej że stówkę chcieli dawać

moja metoda:
1. nie wypłacam z bankomatu
2. mam trochę grosza zawsze przy sobie
3. z reguły większe zakupy kartą
4. kredytówka zawsze ma kasę, bezpłatna na zawsze z mbanku
5. na termin spłaty krechy w mbanku przelewam z eurobanku i spłacam

Data: 2009-07-30 14:07:25
Autor: ForALL
mBank -> Alior
zlotowinfo pisze:
[...]

w aliorze przelewy online sa platne bo nie widze ich w TOIP.

Data: 2009-07-30 05:08:10
Autor: BK
mBank -> Alior
On Jul 30, 2:07 pm, ForALL <NO_SPAM_forall_wytnij...@stalowka.info>
wrote:
zlotowinfo pisze:

> [...]

> bezpłatne
> - przelewy płatne od 11, chyba że będziesz robić co 3 dni koszyk zleceń

w aliorze przelewy online sa platne bo nie widze ich w TOIP.- Hide quoted text -

Przelewy sa bezplatne, od 10 platne sa kody sms. Ale sa dwa wyjscia:
- przelew zaufany [ja to stosuje do oplat za media/czynsz] ich nie
trzeba podpisywac [tylko ich uruchomienie kosztuje sms'a]
- koszyk przelewow - tzn w jednej sesji wchodzisz, robisz np. 20
przelewow i podpisujesz je jednym sms'em

Data: 2009-07-30 13:33:04
Autor: Krzysztof
mBank -> Alior

"ForALL" <NO_SPAM_forall_wytnij_TO@stalowka.info> wrote in message news:h4rrns$hsk$1inews.gazeta.pl...
[...]

Konto oprocentowane 4%, takze jak troche na nim trzymasz to zwroci sie oplata za karte. Awaryjnosc, nie korzystam tak czesto z ich przelewow, ale nie jest chyba tak zle, ostatnio system Getina oceniam gorzej (szczegolnie po wpadce z lokatami 1-dniowymi, caly system sie zawieszal). Do potwierdzen masz 10 bezpl sms na miesiac, ale zaufane przelewy nie trzeba juz nastepnym razem potwierdzac, i mozna robic koszyk kilku przelewow i zatwierdzic je pozniej razem. Na pewno system nie ma tylu roznych udogodnien co mbank, ale ja z nim rozstalem sie juz dawno, takze nie jestem na biezaco z mbankiem. Dla mnie zaleta sa nie najgorzej oproc. lokaty walutowe, ktore moge obslugiwac przez net, oraz to , ze moge walute wplacic i wyplacic w placowce, czego nie da sie w bezplacowkowych.

Data: 2009-07-30 17:07:51
Autor: Mithos
mBank -> Alior
ForALL pisze:
[...]

Ja zamieniłem "prestiżowy" rachunek Aquarius w Multibanku (też BRE) na Alior i jestem zadowolony. Praktycznie pod każdym względem jest lepiej (jakość obsługi, oferta lata świetlne różnicy na korzyść Aliora).

Problem jedynie z pierwszą płatnością KK (przeszło za 3 razem), później zero problemów. Karta kredytowa wydana bez żadnych problemów - limit kilkanaście tyś od ręki (pomimo kilku innych kart  BIK) - wystarczyło jedynie zaświadczenie o zarobkach (nie mam ich jakichś kosmicznych tak celem wyjaśnienia).

3 PLN miesięcznie za kartę debetową to NIC, ponieważ masz oprocentowany rachunek, tak że u mnie ta opłata zwraca się kilkukrotnie (w mBank/Multi ROR = 0%), do tego WSZYSTKIE bankomaty są bezpłatne. Jest to OGROMNA wygoda i teraz nie wyobrażam już sobie szukania Euronetów, BZWBK itp. Wpłacasz z tego co jest pod ręką (raz nie udało mi się wypłacić z bankomatu Banku Gospodarstwa Krajowego ale nie wiem czy tam w ogóle da się normalnie wypłacać).

Obsługa klienta jest znacznie lepsza niż indywidualni doradcy klubu Aqaurius, że o zwykłych pracownikach BRE, Millennium, Citi nie wspominając. Ja korzystam z doradcy w placówce przy Rondzie ONZ w Warszawie i jestem bardzo zadowolony. Nie było takiej sytuacji, że czegoś nie załatwiłem za pierwszym razem, do tego doskonały kontakt mailowy, trochę gorzej z telefonem (ale przecież nie mogę oczekiwać, że ktoś z obsługi klienta będzie cały czas pod telefonem - ma również innych klientów - więc to żadna wada czy minus), obiecane informacje (jak bywalec tej grupy lubię zadawać 'trudne' pytania) ZAWSZE dostawałem na maila.

Jedynie co jest gorsze to podgląd www (ale jest zupełnie funkcjonalny i lepszy niż w wielu innych bankach) oraz bezpłatność jedynie pierwszych 10 operacji na rachunku w danym miesiącu. Jednakże ja do śmieciowych przelewów mam właśnie rachunek w mBanku i sprawdza się to bardzo dobrze.

O ofercie nie ma co wspominać, bo Alior ma świetny ROR, super karty kredytowe i bezpłatność wszystkich bankomatów.

Zdecydowanie polecam Alior jako główny i podstawowy bank.

--
Mithos

Data: 2009-07-30 08:27:57
Autor: BK
mBank -> Alior
On Jul 30, 5:07 pm, Mithos <f...@adres.pl> wrote:
ForALL pisze:

> [...]

kredytowe i bezpłatność wszystkich bankomatów.

Zdecydowanie polecam Alior jako główny i podstawowy bank.

Ja dodam, ze moge tez polecic oddzial Wawa/KEN. :)

Pozdrawiam

Data: 2009-07-30 21:14:57
Autor: ForALL
mBank -> Alior
Mithos pisze:

Mithos mam pytanie na priva ale nie widze adresu podeslalbys mi swojego maila:)

dzieki

Data: 2009-07-30 20:11:54
Autor: Michal
mBank -> Alior
ForALL pisze:
Witam

Przymierzam się do przejscia z mbanku do aliora i chciałbym zapytać osoby które takiej migracji dokonywały już jak wrażenia?
Doskonałe póki co- jeśli chodzi o ROR. Możesz mieć dwa konta "z lokatą nocną". Karta debetowa, cóż, działa, PIN zmienia się w bankomacie Alior- Euronet(żaden problem jak dla mnie).  System online pewne rzeczy ma lepsze niż w m, pewne gorsze (np filtrowanie historii transakcji bardziej funkcjonalne w Aliorze, pulpit który sam dostosowujesz i od razu na pierwszej stronie widzisz bardzo dużo), na pewno działa nieco wolniej niż w m (mniej wydajny system). Maskowane hasła przy logowaniu z jednej strony wkurzają, z drugiej strony są faktycznie bardzo bezpieczne. Jeśli chodzi o system to- niestety- nie sugeruj się demem na stronie. Faktyczne konto wygląda duuużo lepiej :)

Karta kredytoewa jest w trakcie przenoszenia. Tym niemniej wrażenia będą na pewno dobre- w końcu 1% do mnie wróci i za 10 000zł rocznie zwolnie się z opłaty bez łaski.

Obsługa w oddziale również OK- założenie konta z lokatą nocną to jakieś 5-10 minut. Strefy 24h (przynajmniej we wszystkich Aliorach w Krakowie w których byłem i mam szanse być) posiadają bankomat z możliwością zmiany PINu + komputer z dostępem do serwisu transakcyjnego. Do pełni szczęścia brakuje wpłatomatów, no ale gdyby miały działać jak w mbanku, to może lepiej nie :P

Jak się sprawuje ogólnie ich system online, jak z przelewami, jak z awaryjnością, występują problemy z płatnosciami debetówką?
Na razie nie wystąpiły takie problemy.
Przelewów darmowych jest 49 w miesiącu, SMSów autoryzacyjnych 10. Grunt to zaufane szablony płatności lub podpisywanie wielu przelewów naraz. Jeśli nie musisz przelewać dużo i raczej w stałe miejsca (czyli jesteś "typowym" szaraczkiem, jak ja, co wykona 4-5 przelewów w miesiącu, to konto idealne bo nie ma szans się wtedy załapać na jakąkolwiek opłatę związaną z kontem i przelewami- poza kartą rzecz jasna).

Kolejna rzecz to coś czego w m bardzo- mnie- brakuje. Dostęp mobilny, leciutki. W podróży bezproblemowo sprawdzisz co tam na koncie słychać.

Szkoda że pobieraja opłaty za karte 3zl:) ale chyba sie da to przerzyc
Przeżyć też się da, zwłaszcza, że teraz konkurs i za rok będzie za darmo. W tych 3zł masz dobre ubezpieczenie (np ubezpieczają portfel od rozboju- ciekawa sprawa)- w mbanku "za darmo" ubezpieczenia nie masz.

Co do samej oferty depozytowej- leżącego (mbanku) nie kopiemy.

--
Michał

Data: 2009-07-30 21:15:02
Autor: ForALL
mBank -> Alior
Michal pisze:
ForALL pisze:
[...]

Witma,

Dokładnie tak jak mithos napisał, szukam czegos co moglbym uzywac za glowny podstawowy bank ktory ma oddzial, gdzie moge pojsc i cos zalatwic czasami online nie wszystko sie da:) Ciekawi mnie rowniez to co pisze Michal odnosnie tych 49 przelewow, szkoda ze tego nie podaja w TOIP, czyli jak bym wykonywal 50-ty przelew to juz mi pobiora jakas oplate?
Coż chyba zdecyduje się załozyc konto w aliiorze i narazie zostawie sobie mbank jakby mi sie to aliorowe nie spodobalo.
Ciekawe czy alior wydalby mi KK bo jak narazie zadnej nie posiadam, chodzo statnio mbank mi zaproponowal KK za podpis z 8k limitu.

Data: 2009-07-30 22:11:12
Autor: Michal
mBank -> Alior
ForALL pisze:

[...]

Podają. Przynajmniej podawali ze 3 dni temu- wtedy ostatni raz przeglądałem TOiP.

czyli jak bym wykonywal 50-ty przelew to juz mi pobiora jakas oplate?
Na to wygląda.

Coż chyba zdecyduje się załozyc konto w aliiorze i narazie zostawie sobie mbank jakby mi sie to aliorowe nie spodobalo.
Ja zrobiłem podobnie i już wiem, że zrobiłem dobrze.

Ciekawe czy alior wydalby mi KK bo jak narazie zadnej nie posiadam,
Z doświadczenia znajomych wiem, że najprościej i najpewniej- ponoć łatwiej niż z przeniesienia- jest tam iść z zaświadczeniem o zarobkach z pracy. Spróbuj, nic to nie kosztuje a karta Aliora póki co bezkonkurencyjna.

--
Michał

Data: 2009-07-31 08:02:39
Autor: ForALL
mBank -> Alior
Michal pisze:
ForALL pisze:

[...]

Zgadza sie, za szybko przelecialem przez ich TOiP, dzisiaj sprawdzilem i wszystko sie zgadza:)

[...]

Będe musial sprobowac ciekawe co powiedza:)

Data: 2009-07-30 22:53:25
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
mBank -> Alior
Gdzie jest Małgosiak?

zyga

Data: 2009-07-30 23:13:28
Autor: MarekZ
mBank -> Alior
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:h4t03m$3r7$1news.interia.pl...
Gdzie jest Małgosiak?

zyga

No właśnie, czemu e-PR nie działa!? :-)

Data: 2009-07-31 07:47:39
Autor: xbartx
mBank -> Alior
Dnia Thu, 30 Jul 2009 12:15:11 +0200, ForALL napisał(a):

Witam

Przymierzam się do przejscia z mbanku do aliora i chciałbym zapytać
osoby które takiej migracji dokonywały już jak wrażenia? Jak się
sprawuje ogĂłlnie ich system online, jak z przelewami, jak z
awaryjnością, występują problemy z płatnosciami debetówką? Szkoda że
pobieraja opłaty za karte 3zl:) ale chyba sie da to przerzyc

Wszyscy tutaj, można by rzec, Aliora pod niebiosa wynoszą i dobrze, bo to polski bank, także też jestem za. Jednak z czystego obowiązku, należałoby wspomnieć, o nowym koncie w DB - tfu tfu okupanta muszę polecać ;)
dbnet24.pl - konto masz za darmo, przelewy też i bez ograniczeń i do tego karta, tak jak w Aliorze czyli wszystkie bankomaty na świecie za free i do tego można nią chyba płacić w sieci (jeżeli nie to niech mnie ktoś poprawi), no i jest to VE czyli chyba lepiej niż Maestro w Aliorze - po prostu lepsza akceptowalność w polskich bankomatach IMO. Karta kosztuje 5pln/m-c chyba, że wykonasz nią jedną transakcję to jest darmowa - czyli wymagania do spełnienia w sumie minimalne.
Dobrą opcją w Aliorze jest wzięcie debetowej MC z PayPass - tylko trzeba doliczyć koszt wydania 10 PLN za 3 lata, także nie jest to jakoś strasznie dużo a karta zdecydowanie lepsza niż Maestro - podejrzewam leszą akceptowalność w bankomatach. To tyle moich przemyśleń.

Data: 2009-07-31 01:26:49
Autor: BK
mBank -> Alior
On Jul 31, 9:47 am, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

strasznie dużo a karta zdecydowanie lepsza niż Maestro - podejrzewam
leszą akceptowalność w bankomatach. To tyle moich przemyśleń.

No i debetowymi MC mozna placic w necie. A sa tez debetowe MC [takze
wypukle] bez PayPassa, poki co tylko do zakupowego ale maja i byc do
zwyklego.

Data: 2009-07-31 09:02:28
Autor: K
mBank -> Alior
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):
[...]

Myslalem przez chwile tez o przejsciu do Aliora z mBanku, mialem to sfinalizowac po wakacjach, ale.... okazalo sie, po wojazach za granica, ze wyplaty w dowolnych bankomatach sa bez prowizji (nie wiedzialem, eKonto visa electron), zlozylem wniosek o KK visa gold za 38 zl/rok i dostalem limit 20000 bez ŻADNYCH dokumentow i formalnosci (tylko podpisanie umowy).

W sumie zostaje -  przewazyl supermarket ubezpieczeniowy (4 polisy), konta walutowe, eMakler i podglad OFE...

Data: 2009-07-31 02:38:09
Autor: BK
mBank -> Alior
On Jul 31, 11:02 am, " K" <kurt76.SKA...@gazeta.pl> wrote:

W sumie zostaje -  przewazyl supermarket ubezpieczeniowy (4 polisy), konta
walutowe, eMakler i podglad OFE...

--

Tak jeszcze w ramach ciekawostek:

- fundusze w alior sa [aktywacja "sklepu" sms'em] jeszcze nie
testowalem oferta nieszczegolnie szeroka ale penwie to poczatek
- rachunek brokerski - bajka [tez aktywacja sms'em]

Data: 2009-07-31 18:07:40
Autor: Michal
mBank -> Alior
  K pisze:

[...]
W Aliorze to samo, bez prowizji. W Polsce również. Tylko że _odrobinkę_ gorsze kursy, ale za to 4 waluty rozliczeniowe i brak 2% opłaty za "przewalutowanie" w przypadku innych niż EUR walut. A za głupi 2-3 tygodniowy urlop podczas którego Ty MUSISZ trzymać kasę na nieoprocentowanym ekoncie(o ile chcesz korzystać z wypłat bankomatowych), MNIE na lokacie nocnej rośnie. I przy skromnym saldzie koło 10 000zł raczej i tak wyjdę na tym lepiej niż Ty :P

zlozylem wniosek o KK visa gold za 38 zl/rok i dostalem limit 20000 bez ŻADNYCH dokumentow i formalnosci (tylko podpisanie umowy).
No i? Jakie bonusy związane z tym goldem? Poza tym, że ubezpieczenie podróżne jest ważne dopiero jak nim kupisz bilet, a z opłaty zwalniasz się po 30 000zł. Poza tym co to za Gold w mBanku za 38zł? Jakaś specjalna oferta VIP dla Ciebie?

W Aliorze masz 1% cashback od wszystkiego, REALNE progi zwalniające całkowicie z opłat, dłuższy grace period i dużo dużo lepsze ubezpieczenia przy goldzie (przy silverze zresztą też). A w mbanku łaskawie jakieś minuty darmowe :P Totalny bezsens. Ja przenoszę Visę Radość Życia z limitem 10 000zł do Aliora. A w mbanku też ładnych kilka lat byłem.

W sumie zostaje -  przewazyl supermarket ubezpieczeniowy (4 polisy), konta walutowe, eMakler i podglad OFE...
Nikt nie broni zamykać konta w mbanku, ale IMO naprawdę oferta ROR i kart kredytowych Aliora jest lepsza.

Poza tym naprawdę _szacun_ dla Aliora za to, że w takich warunkach potrafił przez pół roku się tak rozwinąć. Tak samo dla informatyków- system rozwinął się przez pół roku bardziej niż mbankowy w 9 lat.

Jak tak dalej pójdzie to aż miło myśleć co zobaczymy w Aliorze za rok czy za dwa lata.

--
Michał

Data: 2009-07-31 18:02:04
Autor: K
mBank -> Alior
Michal <michal@nospam.org> napisał(a):
Jak tak dalej p=F3jdzie to a=BF mi=B3o my=B6le=E6 co zobaczymy w Aliorze =
za rok=20
czy za dwa lata.

spokojnie..... ja nie oceniam ofert, tylko pelnie funkcje informacyjna :)
co do KK nie wiem czy zostalem wyrozniony, bo dawno nie mialem KK (nie potrzebowalem), pamietam ze zwykla visa za darmoche, a czarna za 99 zl, przy czym chyba pierwszy rok gratis.... w poniedzialek podpisuje umowe.

jak wychodzi porownanie konta z lokata nocna w aliorze do eMax+ na ktorym trzymam gotowke i tylko przelewam parudniowe porcje na eKonto? Troche mniej wygodne, fakt.

Data: 2009-07-31 22:53:30
Autor: Michal
mBank -> Alior
  K pisze:

[...]
Cennik kart jest na stronie mbanku- karty zwykłe kosztują od około 35zł na rok, Gold zaczyna się od 120zł a Platinum coś około 300zł (?).
Mówimy o opłacie rocznej a nie opłacie za wydanie- ta zazwyczaj jest darmowa (i w Aliorze też).

jak wychodzi porownanie konta z lokata nocna w aliorze do eMax+ na ktorym trzymam gotowke i tylko przelewam parudniowe porcje na eKonto? Troche mniej wygodne, fakt.
Koszmarnie wychodzi- na emax+ jest w tej chwili 4,1% brutto, a na lokacie nocnej 4% ale netto. Odpowiednie obliczenia można przeprowadzić samemu, ale zysk w postaci nie płacenia (do pewnej kwoty- nieco ponad 40 000zł bo można mieć 2 konta z lokatą nocną) podatku Belki + pełna dostępność środków na ROR w każdej chwili czynią z tego naprawdę lepszą ofertę.

--
Michał

Data: 2009-07-31 23:01:27
Autor: Cavallino
mBank -> Alior
Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:

pełna dostępność środków na ROR w każdej chwili czynią z tego naprawdę lepszą ofertę.

Niekoniecznie.
Zależy czy korzystasz z lokat, czy z kredytu w koncie.
Jak z kredytu to jesteś do tyłu o opłatę za Electrona (w mbanku za darmo).

Data: 2009-07-31 23:54:12
Autor: Michal
mBank -> Alior
Cavallino pisze:
[...]

Poniekąd, ale i tak nie przechowasz kasy w mbanku na lepszym procencie niż w Aliorze. Jak nie korzystasz z karty debetowej- nie musisz jej w Aliorze mieć :) Ale w sumie za 3zł miesięcznie warto (teraz był konkurs i ja np się załapałem na rok za darmo- jak się okaże, że mi niepotrzebna to po prostu zrezygnuję, na razie mi pasuje bo blisko pracy mam bankomat Kredyt Banku co daje 20zł i wielokrotności :D :D )

Koljena sprawa to automatyczna spłata z ROR- w mbanku należało pamiętać o przelewie z emax+ i to w odpowiedni dzień (bo nie dało się ustawiać przelewów przyszłych- a tutaj od kopa mam cała kasę na ROR na procencie i to lepszym)

--
Michał

Data: 2009-07-31 23:56:28
Autor: Michal
mBank -> Alior
No i najważniejsze jak dla mnie (bo przy moich "pieniądzach" to tak naprawdę kilka zł różnicy z odsetek w prawo czy w lewo nie ma znaczenia)- rozbójnikom/złodziejom/bandytom z ul. Wiejskiej i al. Ujazdowskich w Warszawie nie oddajemy pieniędzy należnych jako podatek pana Marka B. Przynajmniej póki co.

--
Michał

Data: 2009-08-01 15:15:12
Autor: Cavallino
mBank -> Alior
Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:h4vpor$qgm$1nemesis.news.neostrada.pl...
Cavallino pisze:
[...]

A rozumiesz co znaczyło powyższe stwierdzenie "jak z kredytu"?
Ni mniej ni więcej to, że na lokacie nie masz czego przechowywać.

Data: 2009-07-31 10:53:16
Autor: ForALL
mBank -> Alior
xbartx pisze:
[...]

U mnie niestety nie ma DB zadnego oddzialu, a najblizszy to 70km ode mnie :)

Data: 2009-07-31 11:01:11
Autor: Zbigniew Demidowicz
mBank -> Alior
 ...należałoby wspomnieć, o nowym koncie w DB ...dbnet24.pl - konto masz za
 darmo...

też mi zaleta - za darmo i do tego oprocentowane: 0,00% ! ;)

 przelewy też i bez ograniczeń...

O rety, ale szczodrobliwi ci z DB ;)

...i do tego karta, ...wszystkie bankomaty na świecie za free

Mocna przesada, jeśli nie nazwać "bujda marketingowa"! Jeśli dobrze zaznajomić
z opisem na ich witrynie (nie zbyt eksponowanym) okaże się, że tylko niektóre
są " za free" !  ;)

  Karta kosztuje 5pln/m-c chyba,

Ano, właśnie! ;)

 ...To tyle moich przemyśleń.

...nie poprzedzonych bliższym zaznajomieniem się z ofertą ;)

Data: 2009-07-31 12:19:02
Autor: xbartx
mBank -> Alior
Dnia Fri, 31 Jul 2009 11:01:11 +0000, Zbigniew Demidowicz napisał(a):

teĹź mi zaleta - za darmo i do tego oprocentowane: 0,00% ! ;)

Od tego autor ma KO w EB, zresztą nie tylko on

O rety, ale szczodrobliwi ci z DB ;)

W stosunku do mBanku nie ma różnicy, jednak w Aliorze pierwszych 49 przelewów na m-c jest bezpłatnych, do tego kody autoryzacyjne, których tylko 10/m-c jest darmowych - kwestia kto ile i jak korzysta (Alior ma przelewy zaufane i możliwość podpisania większej ilość przelewów jednym smsem).

...i do tego karta, ...wszystkie bankomaty na świecie za free

Mocna przesada, jeśli nie nazwać "bujda marketingowa"! Jeśli dobrze
zaznajomić z opisem na ich witrynie (nie zbyt eksponowanym) okaże się,
Ĺźe tylko niektĂłre są " za free" !  ;)

No to chyba musisz wybrać się do lekarza. tego od oczu, albo po prostu nauczyć się w końcu czytać ze zrozumieniem.

  Karta kosztuje 5pln/m-c chyba,

Ano, właśnie! ;)

W DB można opłaty uniknąć w Aliorze niestety nie.

Data: 2009-07-31 16:15:21
Autor: Zbigniew Demidowicz
mBank -> Alior
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):

Dostałem szczere, z dobrego serca płynące rady by:
* leczyć się u oczologa, lub
* nauczyć się w końcu czytać ze zrozumieniem.

Pięknie dziękuję Acanowi :)

No to sprawdźmy czy rady są wskazane, lub czy są skierowane właściwie.

Otóż tutaj:
http://www.tinyurl.pl?SolvLH4k
czytamy m.inn.:
"O zł za wypłaty ze wszystkich bankomatów na całym świecie" (zwracam uwagę na słowa: "wszystkich" i "całym")

Tymczasem tu:
http://tinyurl.com/lnvsnn czytamy:
"Karta VISA Electron, wydawana przez Deutsche Bank PBC S.A. umożliwia
bezprowizyjną wypłatę gotówki w 35 000 bankomatów na całym świecie:

    * z bankomatów należących do Grupy Deutsche Bank w Polsce i na całym świecie,
    * z bankomatów banków należących do porozumienia dotyczącego
bezprowizyjnych wypłat gotówki,
    * w bankomatach sieci Euronet"
Jak widać, tu znajdujemy zawężenie 'bezpłatności' do trzech grup bankomatów,
czyli nie 'wszystkich" i nie "na całym świecie".

Wreszcie tu:
http://www.tinyurl.pl?G6n00oel czytamy:
"Wypłata gotówki w bankomatach DB PBC S.A., sieci bankomatów grupy Deutsche
Bank na świecie, oraz banków sygnatariuszy porozumienia o bezprowizyjnej
wypłacie gotówki Bezpłatnie

Kartą VISA Electron
Wypłata gotówki w bankomatach Euronet Bezpłatnie Kartą VISA Electron, na
terenie Polski"

powtarza się poprzedni cytat w nieco innej formie.

Tak więc widać [ ;-) ] chyba jasno, że DojczeBank cygani, licząc na
niekumatych osobników niedowidzących lub niedouczonych czytać ze zrozumieniem ;)

Q.E.D.

Data: 2009-07-31 22:28:15
Autor: xbartx
mBank -> Alior
W dniu 7/31/09 6:15 PM, Zbigniew Demidowicz pisze:
xbartx<bart@hashzero.net>  napisał(a):

Dostałem szczere, z dobrego serca płynące rady by:
* leczyć się u oczologa, lub
* nauczyć się w końcu czytać ze zrozumieniem.
(...)
powtarza się poprzedni cytat w nieco innej formie.

Tak więc widać [ ;-) ] chyba jasno, że DojczeBank cygani, licząc na
niekumatych osobników niedowidzących lub niedouczonych czytać ze zrozumieniem ;)

http://tinyurl.com/dbnet-karta - zjedź na sam dół i przestudiuj zamieszczoną tabelkę.

Także dalej podtrzymuję swoje porady. Naszukałeś się, nawklejałeś się a nie możesz przeczytać i zrozumieć prostego zdania "0 zł za wypłaty z bankomatów na całym świecie"? Jak to powiedział Julian Tuwim, bodajże: "Lepiej siedzieć cicho i udawać głupca, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości"  bez urazy oczywiście ;)

Data: 2009-07-31 22:42:50
Autor: wiatrak
mBank -> Alior

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:h4vk50$i5r$1inews.gazeta.pl...
..

[...]

To wcale nie znaczy, że ZE WSZYSTKICH bankomatów na całym świecie. Mozna wypłacać za darmo ,ale  tylko Z WYSZCZEGÓLNIONYCH  bankomatów na całym swiecie.

wiatrak

Data: 2009-07-31 23:31:32
Autor: Krzysztof
mBank -> Alior

.

[...]

Czytaj ze zrozumieniem tabele oplat banku:
http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/oplaty_i_prowizje_ind/l2/oplaty_i_prowizje_ind_3
Nie jestem klientem tego banku ale czarno na bialym jest podzial na karty do roznych kont i ta do dbnet daje bezplatne wyplaty we wszystkich bankomatch.

Data: 2009-08-01 21:36:48
Autor: Zbigniew Demidowicz
mBank -> Alior

xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough Xenocide napisał(a):

Chyba zbyt pobieżnie czytałeś mój wpis.

Kol. "wiatrak" ci wyjaśnił o co tu chodzi; prościej już nie da się ;)

EOF.

Data: 2009-08-03 12:21:15
Autor: Artur Czeczko
mBank -> Alior
Zbigniew Demidowicz pisze:
[...]

Przecież Ty sam podawałeś adres, pod którym jest napisane
"0 zł za wypłaty ze wszystkich bankomatów na całym świecie".
Czyli w sprzeczności z tym, co pisał wiatrak.
Zapewne jest tak, że taka karta jest dodawana do kilku
rodzajów kont i dla nich wszystkich wypłaty w bankomatach
DB, w euronetach i gdzieś tam jeszcze są bez prowizji,
natomiast dla konta DBNet bez prowizji są wszystkie
bankomaty.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-31 08:18:32
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
mBank -> Alior
ForALL wrote:

Przymierzam się do przejscia z mbanku do aliora i chciałbym zapytać
osoby które takiej migracji dokonywały już jak wrażenia?

Jestem w trakcie przenosin. Zabierałem się do tego już od kilku
miesięcy, ale mam tyle poleceń zapłaty, że nie chciało mi się... W końcu
się jednak za to wziąłem, porozsyłałem dyspozycje PZ, przeniosłem
zlecenia stałe, jeszcze muszę tylko przepisać listę przelewów
zdefiniowanych. Generalnie - jest OK. :-)

Jak się sprawuje ogólnie ich system online, jak z przelewami, jak z
awaryjnością, występują problemy z płatnosciami debetówką?
Szkoda że pobieraja opłaty za karte 3zl:) ale chyba sie da to przerzyc

Wystarczy, że trzymasz średnio 900 zł na rachunku i już te 3zł ci się
zwraca w formie odsetek (w Aliorze - 4%, w m - nie ma...). Jak trzymasz
1800 to jeszcze na drugą kartę dla... żony? wystarczy. :-)

No, a darmowe wypłaty z każdego bankomatu to naprawdę jest wygoda. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-07-31 08:46:23
Autor: zlotowinfo
mBank -> Alior
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:h4u2bp$ro8$1inews.gazeta.pl...
[...]

nie czaje po co wam ten alior 4%-3zł za kartę, skoro eurobank ma 6,06%-1zł (można mieć kartę do KO)

Data: 2009-07-31 09:04:28
Autor: Krzysztof
mBank -> Alior

"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote in message news:h4u402$4kn$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale chyba wyplaty z bankomatow EB sa platne 1zl, jezeli ktos wyplaca, powiedzmy, 5 x w miesiacu to ma taniej, to tez chyba troche psychologii, bo lepiej przyjmuje sie jak masz zaplacic 3zl za karte i masz dowolna ilosc darmowych wyplat. Porownujac oba banki, to EB ma okrojona oferte, w Aliorze masz lokaty i rachunki walutowe (nawet karty do tych rach), jak ktos potrzebuje szerszych uslug to EB mu tego nie oferuje.

Data: 2009-07-31 09:08:39
Autor: zlotowinfo
mBank -> Alior
Użytkownik "Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h4u51v$1hs9$1news2.ipartners.pl...
[...]
tu masz rację, nie dodałem tego istotnego szczegółu
bo ja nigdy nie wypłacam z bankomatu
płacę kredytówką MB a kasę trzymam na KO EB

jednak w tych czasach w tak wielu miejscach można płacić kartą...

Data: 2009-07-31 09:32:29
Autor: ForALL
mBank -> Alior
zlotowinfo pisze:
[...]

Sam trzymam wieksza kase na KO w EB, a na jakies zaplaty, oplaty itp to mbank, ale chcialem miec bank ze w razie czego bede mogl pojsc i cos zalatwic:) ciekawe jak sie to sprawdzi w zyciu w sumie to nic nie kosztuje, a zamknac zawsze mozna to :)

Data: 2009-07-31 09:35:22
Autor: zlotowinfo
mBank -> Alior
Użytkownik "ForALL" <NO_SPAM_forall_wytnij_TO@stalowka.info> napisał w wiadomości news:h4u6io$fcb$1inews.gazeta.pl...
[...]

a to w takim razie dokładnie tak jak :)
ja mam dwa "wpłatomaty": getin i pekaosa

nie znam zbyt dobrze obu systemów, czy jest możliwe z któregoś z nich przesłanie bez potwierdzenia na zdefiniowany rachunek?

Data: 2009-08-01 19:49:20
Autor: Robert Kois
mBank -> Alior
Dnia Fri, 31 Jul 2009 09:04:28 +0200, Krzysztof napisał(a):

[...]

Wypłaty z bankomatów eurobanku są za darmo, pozostałe w Polsce za złotówkę,
za granicą 5 zł. Odnośnie szerszych usług to w pełni się zgadzam, paru
rzeczy w Eurobanku brakuje.
--
Kojer

Data: 2009-07-31 15:56:27
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
mBank -> Alior
zlotowinfo wrote:

[...]

EB nie obsługuje poleceń zapłaty, a wypłaty z bankomatu są płatne 1zł
(podczas gdy ja lubię sobie wypłacać np. po 20zł...).

--
MiCHA

mBank -> Alior