mBank -> Alior

Data: 2009-07-31 07:47:39
Autor: xbartx
mBank -> Alior
Dnia Thu, 30 Jul 2009 12:15:11 +0200, ForALL napisał(a):

Witam

Przymierzam się do przejscia z mbanku do aliora i chciałbym zapytać
osoby które takiej migracji dokonywały już jak wrażenia? Jak się
sprawuje ogĂłlnie ich system online, jak z przelewami, jak z
awaryjnością, występują problemy z płatnosciami debetówką? Szkoda że
pobieraja opłaty za karte 3zl:) ale chyba sie da to przerzyc

Wszyscy tutaj, można by rzec, Aliora pod niebiosa wynoszą i dobrze, bo to polski bank, także też jestem za. Jednak z czystego obowiązku, należałoby wspomnieć, o nowym koncie w DB - tfu tfu okupanta muszę polecać ;)
dbnet24.pl - konto masz za darmo, przelewy też i bez ograniczeń i do tego karta, tak jak w Aliorze czyli wszystkie bankomaty na świecie za free i do tego można nią chyba płacić w sieci (jeżeli nie to niech mnie ktoś poprawi), no i jest to VE czyli chyba lepiej niż Maestro w Aliorze - po prostu lepsza akceptowalność w polskich bankomatach IMO. Karta kosztuje 5pln/m-c chyba, że wykonasz nią jedną transakcję to jest darmowa - czyli wymagania do spełnienia w sumie minimalne.
Dobrą opcją w Aliorze jest wzięcie debetowej MC z PayPass - tylko trzeba doliczyć koszt wydania 10 PLN za 3 lata, także nie jest to jakoś strasznie dużo a karta zdecydowanie lepsza niż Maestro - podejrzewam leszą akceptowalność w bankomatach. To tyle moich przemyśleń.

Data: 2009-07-31 01:26:49
Autor: BK
mBank -> Alior
On Jul 31, 9:47 am, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

strasznie dużo a karta zdecydowanie lepsza niż Maestro - podejrzewam
leszą akceptowalność w bankomatach. To tyle moich przemyśleń.

No i debetowymi MC mozna placic w necie. A sa tez debetowe MC [takze
wypukle] bez PayPassa, poki co tylko do zakupowego ale maja i byc do
zwyklego.

Data: 2009-07-31 09:02:28
Autor: K
mBank -> Alior
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):
[...]

Myslalem przez chwile tez o przejsciu do Aliora z mBanku, mialem to sfinalizowac po wakacjach, ale.... okazalo sie, po wojazach za granica, ze wyplaty w dowolnych bankomatach sa bez prowizji (nie wiedzialem, eKonto visa electron), zlozylem wniosek o KK visa gold za 38 zl/rok i dostalem limit 20000 bez ŻADNYCH dokumentow i formalnosci (tylko podpisanie umowy).

W sumie zostaje -  przewazyl supermarket ubezpieczeniowy (4 polisy), konta walutowe, eMakler i podglad OFE...

Data: 2009-07-31 02:38:09
Autor: BK
mBank -> Alior
On Jul 31, 11:02 am, " K" <kurt76.SKA...@gazeta.pl> wrote:

W sumie zostaje -  przewazyl supermarket ubezpieczeniowy (4 polisy), konta
walutowe, eMakler i podglad OFE...

--

Tak jeszcze w ramach ciekawostek:

- fundusze w alior sa [aktywacja "sklepu" sms'em] jeszcze nie
testowalem oferta nieszczegolnie szeroka ale penwie to poczatek
- rachunek brokerski - bajka [tez aktywacja sms'em]

Data: 2009-07-31 18:07:40
Autor: Michal
mBank -> Alior
  K pisze:

[...]
W Aliorze to samo, bez prowizji. W Polsce również. Tylko że _odrobinkę_ gorsze kursy, ale za to 4 waluty rozliczeniowe i brak 2% opłaty za "przewalutowanie" w przypadku innych niż EUR walut. A za głupi 2-3 tygodniowy urlop podczas którego Ty MUSISZ trzymać kasę na nieoprocentowanym ekoncie(o ile chcesz korzystać z wypłat bankomatowych), MNIE na lokacie nocnej rośnie. I przy skromnym saldzie koło 10 000zł raczej i tak wyjdę na tym lepiej niż Ty :P

zlozylem wniosek o KK visa gold za 38 zl/rok i dostalem limit 20000 bez ŻADNYCH dokumentow i formalnosci (tylko podpisanie umowy).
No i? Jakie bonusy związane z tym goldem? Poza tym, że ubezpieczenie podróżne jest ważne dopiero jak nim kupisz bilet, a z opłaty zwalniasz się po 30 000zł. Poza tym co to za Gold w mBanku za 38zł? Jakaś specjalna oferta VIP dla Ciebie?

W Aliorze masz 1% cashback od wszystkiego, REALNE progi zwalniające całkowicie z opłat, dłuższy grace period i dużo dużo lepsze ubezpieczenia przy goldzie (przy silverze zresztą też). A w mbanku łaskawie jakieś minuty darmowe :P Totalny bezsens. Ja przenoszę Visę Radość Życia z limitem 10 000zł do Aliora. A w mbanku też ładnych kilka lat byłem.

W sumie zostaje -  przewazyl supermarket ubezpieczeniowy (4 polisy), konta walutowe, eMakler i podglad OFE...
Nikt nie broni zamykać konta w mbanku, ale IMO naprawdę oferta ROR i kart kredytowych Aliora jest lepsza.

Poza tym naprawdę _szacun_ dla Aliora za to, że w takich warunkach potrafił przez pół roku się tak rozwinąć. Tak samo dla informatyków- system rozwinął się przez pół roku bardziej niż mbankowy w 9 lat.

Jak tak dalej pójdzie to aż miło myśleć co zobaczymy w Aliorze za rok czy za dwa lata.

--
Michał

Data: 2009-07-31 18:02:04
Autor: K
mBank -> Alior
Michal <michal@nospam.org> napisał(a):
Jak tak dalej p=F3jdzie to a=BF mi=B3o my=B6le=E6 co zobaczymy w Aliorze =
za rok=20
czy za dwa lata.

spokojnie..... ja nie oceniam ofert, tylko pelnie funkcje informacyjna :)
co do KK nie wiem czy zostalem wyrozniony, bo dawno nie mialem KK (nie potrzebowalem), pamietam ze zwykla visa za darmoche, a czarna za 99 zl, przy czym chyba pierwszy rok gratis.... w poniedzialek podpisuje umowe.

jak wychodzi porownanie konta z lokata nocna w aliorze do eMax+ na ktorym trzymam gotowke i tylko przelewam parudniowe porcje na eKonto? Troche mniej wygodne, fakt.

Data: 2009-07-31 22:53:30
Autor: Michal
mBank -> Alior
  K pisze:

[...]
Cennik kart jest na stronie mbanku- karty zwykłe kosztują od około 35zł na rok, Gold zaczyna się od 120zł a Platinum coś około 300zł (?).
Mówimy o opłacie rocznej a nie opłacie za wydanie- ta zazwyczaj jest darmowa (i w Aliorze też).

jak wychodzi porownanie konta z lokata nocna w aliorze do eMax+ na ktorym trzymam gotowke i tylko przelewam parudniowe porcje na eKonto? Troche mniej wygodne, fakt.
Koszmarnie wychodzi- na emax+ jest w tej chwili 4,1% brutto, a na lokacie nocnej 4% ale netto. Odpowiednie obliczenia można przeprowadzić samemu, ale zysk w postaci nie płacenia (do pewnej kwoty- nieco ponad 40 000zł bo można mieć 2 konta z lokatą nocną) podatku Belki + pełna dostępność środków na ROR w każdej chwili czynią z tego naprawdę lepszą ofertę.

--
Michał

Data: 2009-07-31 23:01:27
Autor: Cavallino
mBank -> Alior
Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:

pełna dostępność środków na ROR w każdej chwili czynią z tego naprawdę lepszą ofertę.

Niekoniecznie.
Zależy czy korzystasz z lokat, czy z kredytu w koncie.
Jak z kredytu to jesteś do tyłu o opłatę za Electrona (w mbanku za darmo).

Data: 2009-07-31 23:54:12
Autor: Michal
mBank -> Alior
Cavallino pisze:
[...]

Poniekąd, ale i tak nie przechowasz kasy w mbanku na lepszym procencie niż w Aliorze. Jak nie korzystasz z karty debetowej- nie musisz jej w Aliorze mieć :) Ale w sumie za 3zł miesięcznie warto (teraz był konkurs i ja np się załapałem na rok za darmo- jak się okaże, że mi niepotrzebna to po prostu zrezygnuję, na razie mi pasuje bo blisko pracy mam bankomat Kredyt Banku co daje 20zł i wielokrotności :D :D )

Koljena sprawa to automatyczna spłata z ROR- w mbanku należało pamiętać o przelewie z emax+ i to w odpowiedni dzień (bo nie dało się ustawiać przelewów przyszłych- a tutaj od kopa mam cała kasę na ROR na procencie i to lepszym)

--
Michał

Data: 2009-07-31 23:56:28
Autor: Michal
mBank -> Alior
No i najważniejsze jak dla mnie (bo przy moich "pieniądzach" to tak naprawdę kilka zł różnicy z odsetek w prawo czy w lewo nie ma znaczenia)- rozbójnikom/złodziejom/bandytom z ul. Wiejskiej i al. Ujazdowskich w Warszawie nie oddajemy pieniędzy należnych jako podatek pana Marka B. Przynajmniej póki co.

--
Michał

Data: 2009-08-01 15:15:12
Autor: Cavallino
mBank -> Alior
Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:h4vpor$qgm$1nemesis.news.neostrada.pl...
Cavallino pisze:
[...]

A rozumiesz co znaczyło powyższe stwierdzenie "jak z kredytu"?
Ni mniej ni więcej to, że na lokacie nie masz czego przechowywać.

Data: 2009-07-31 10:53:16
Autor: ForALL
mBank -> Alior
xbartx pisze:
[...]

U mnie niestety nie ma DB zadnego oddzialu, a najblizszy to 70km ode mnie :)

Data: 2009-07-31 11:01:11
Autor: Zbigniew Demidowicz
mBank -> Alior
 ...należałoby wspomnieć, o nowym koncie w DB ...dbnet24.pl - konto masz za
 darmo...

też mi zaleta - za darmo i do tego oprocentowane: 0,00% ! ;)

 przelewy też i bez ograniczeń...

O rety, ale szczodrobliwi ci z DB ;)

...i do tego karta, ...wszystkie bankomaty na świecie za free

Mocna przesada, jeśli nie nazwać "bujda marketingowa"! Jeśli dobrze zaznajomić
z opisem na ich witrynie (nie zbyt eksponowanym) okaże się, że tylko niektóre
są " za free" !  ;)

  Karta kosztuje 5pln/m-c chyba,

Ano, właśnie! ;)

 ...To tyle moich przemyśleń.

...nie poprzedzonych bliższym zaznajomieniem się z ofertą ;)

Data: 2009-07-31 12:19:02
Autor: xbartx
mBank -> Alior
Dnia Fri, 31 Jul 2009 11:01:11 +0000, Zbigniew Demidowicz napisał(a):

teĹź mi zaleta - za darmo i do tego oprocentowane: 0,00% ! ;)

Od tego autor ma KO w EB, zresztą nie tylko on

O rety, ale szczodrobliwi ci z DB ;)

W stosunku do mBanku nie ma różnicy, jednak w Aliorze pierwszych 49 przelewów na m-c jest bezpłatnych, do tego kody autoryzacyjne, których tylko 10/m-c jest darmowych - kwestia kto ile i jak korzysta (Alior ma przelewy zaufane i możliwość podpisania większej ilość przelewów jednym smsem).

...i do tego karta, ...wszystkie bankomaty na świecie za free

Mocna przesada, jeśli nie nazwać "bujda marketingowa"! Jeśli dobrze
zaznajomić z opisem na ich witrynie (nie zbyt eksponowanym) okaże się,
Ĺźe tylko niektĂłre są " za free" !  ;)

No to chyba musisz wybrać się do lekarza. tego od oczu, albo po prostu nauczyć się w końcu czytać ze zrozumieniem.

  Karta kosztuje 5pln/m-c chyba,

Ano, właśnie! ;)

W DB można opłaty uniknąć w Aliorze niestety nie.

Data: 2009-07-31 16:15:21
Autor: Zbigniew Demidowicz
mBank -> Alior
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):

Dostałem szczere, z dobrego serca płynące rady by:
* leczyć się u oczologa, lub
* nauczyć się w końcu czytać ze zrozumieniem.

Pięknie dziękuję Acanowi :)

No to sprawdźmy czy rady są wskazane, lub czy są skierowane właściwie.

Otóż tutaj:
http://www.tinyurl.pl?SolvLH4k
czytamy m.inn.:
"O zł za wypłaty ze wszystkich bankomatów na całym świecie" (zwracam uwagę na słowa: "wszystkich" i "całym")

Tymczasem tu:
http://tinyurl.com/lnvsnn czytamy:
"Karta VISA Electron, wydawana przez Deutsche Bank PBC S.A. umożliwia
bezprowizyjną wypłatę gotówki w 35 000 bankomatów na całym świecie:

    * z bankomatów należących do Grupy Deutsche Bank w Polsce i na całym świecie,
    * z bankomatów banków należących do porozumienia dotyczącego
bezprowizyjnych wypłat gotówki,
    * w bankomatach sieci Euronet"
Jak widać, tu znajdujemy zawężenie 'bezpłatności' do trzech grup bankomatów,
czyli nie 'wszystkich" i nie "na całym świecie".

Wreszcie tu:
http://www.tinyurl.pl?G6n00oel czytamy:
"Wypłata gotówki w bankomatach DB PBC S.A., sieci bankomatów grupy Deutsche
Bank na świecie, oraz banków sygnatariuszy porozumienia o bezprowizyjnej
wypłacie gotówki Bezpłatnie

Kartą VISA Electron
Wypłata gotówki w bankomatach Euronet Bezpłatnie Kartą VISA Electron, na
terenie Polski"

powtarza się poprzedni cytat w nieco innej formie.

Tak więc widać [ ;-) ] chyba jasno, że DojczeBank cygani, licząc na
niekumatych osobników niedowidzących lub niedouczonych czytać ze zrozumieniem ;)

Q.E.D.

Data: 2009-07-31 22:28:15
Autor: xbartx
mBank -> Alior
W dniu 7/31/09 6:15 PM, Zbigniew Demidowicz pisze:
xbartx<bart@hashzero.net>  napisał(a):

Dostałem szczere, z dobrego serca płynące rady by:
* leczyć się u oczologa, lub
* nauczyć się w końcu czytać ze zrozumieniem.
(...)
powtarza się poprzedni cytat w nieco innej formie.

Tak więc widać [ ;-) ] chyba jasno, że DojczeBank cygani, licząc na
niekumatych osobników niedowidzących lub niedouczonych czytać ze zrozumieniem ;)

http://tinyurl.com/dbnet-karta - zjedź na sam dół i przestudiuj zamieszczoną tabelkę.

Także dalej podtrzymuję swoje porady. Naszukałeś się, nawklejałeś się a nie możesz przeczytać i zrozumieć prostego zdania "0 zł za wypłaty z bankomatów na całym świecie"? Jak to powiedział Julian Tuwim, bodajże: "Lepiej siedzieć cicho i udawać głupca, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości"  bez urazy oczywiście ;)

Data: 2009-07-31 22:42:50
Autor: wiatrak
mBank -> Alior

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:h4vk50$i5r$1inews.gazeta.pl...
..

[...]

To wcale nie znaczy, że ZE WSZYSTKICH bankomatów na całym świecie. Mozna wypłacać za darmo ,ale  tylko Z WYSZCZEGÓLNIONYCH  bankomatów na całym swiecie.

wiatrak

Data: 2009-07-31 23:31:32
Autor: Krzysztof
mBank -> Alior

.

[...]

Czytaj ze zrozumieniem tabele oplat banku:
http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/oplaty_i_prowizje_ind/l2/oplaty_i_prowizje_ind_3
Nie jestem klientem tego banku ale czarno na bialym jest podzial na karty do roznych kont i ta do dbnet daje bezplatne wyplaty we wszystkich bankomatch.

Data: 2009-08-01 21:36:48
Autor: Zbigniew Demidowicz
mBank -> Alior

xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough Xenocide napisał(a):

Chyba zbyt pobieżnie czytałeś mój wpis.

Kol. "wiatrak" ci wyjaśnił o co tu chodzi; prościej już nie da się ;)

EOF.

Data: 2009-08-03 12:21:15
Autor: Artur Czeczko
mBank -> Alior
Zbigniew Demidowicz pisze:
[...]

Przecież Ty sam podawałeś adres, pod którym jest napisane
"0 zł za wypłaty ze wszystkich bankomatów na całym świecie".
Czyli w sprzeczności z tym, co pisał wiatrak.
Zapewne jest tak, że taka karta jest dodawana do kilku
rodzajów kont i dla nich wszystkich wypłaty w bankomatach
DB, w euronetach i gdzieś tam jeszcze są bez prowizji,
natomiast dla konta DBNet bez prowizji są wszystkie
bankomaty.

Pozdrawiam,
Artur

mBank -> Alior