[przelew] mBank -> Getin - kto dał dał ciała?

Data: 2009-09-24 18:49:17
Autor: Valdi.Pavlack
[przelew] mBank -> Getin - kto dał dał ciała?
Zlecałem dzisiaj z mBanku dwa przelewy na różne konta w Getinie. Kasa wyszła
z mBanku ostatnią sesją wychodzącą, ale w Getinie jej nie widać mimo, że
takie przelewy (wychodzące ostatnią sesją z mBanku) były widoczne w Getinie
po godzinie 17.
Powstaje teraz pytanie - kto dał w tym przypadku ciała? Po czyjej stronie
leży wina? Istnieje opcja, że pomimo tego, że mogę wydrukować sobie
potwierdzenia realizacji przelewu, z dziwnych powodów owe przelewy dopiero
opuszczą mBank w dniu jutrzejszym? :O

Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne sugestie.

Data: 2009-09-24 09:55:56
Autor: Tomek z Wawy
On 24 Wrz, 18:49, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

Najbardziej podejrzany o przetrzymywanie jest tu Getin. Choć mogły
utknąć i w KIR. Ale najmniej prawdopodobne, że mimo wydrukowania
potwierdzenia pieniądze zostały w mBanku, bo to by było fałszowanie
dokumentów księgowych, bo stoi tam data operacji, a skoro ostatnia
sesja się skończyła to gdzie te pieniądze mieli by trzymać, wypłacić
do skarpety i zawieźć do kir jutro osobiście?

Data: 2009-09-24 10:16:45
Autor: BK
On 24 Wrz, 18:55, Tomek z Wawy <tomek_z_w...@tlen.pl> wrote:
> [...]

sesja się skończyła to gdzie te pieniądze mieli by trzymać, wypłacić
do skarpety i zawieźć do kir jutro osobiście?

Data obciazenia konta z potwierdzenia nie musi byc tozsama z data
wyjscia kasy z banku. Jak sobie zlecisz przelew po ostatniej sesji
elixir to kasa spada z konta, drukujesz potwierdzenie ale kasa z banku
przeciez nie wychodzi. I nie ma zadnego falszowania.

Bez przesadyzmu :)

Data: 2009-09-24 19:20:12
Autor: MarekZ
"BK" <bkapuscinski@gmail.com> wrote in message news:a373399c-428e-4318-ab02-0edc751fd8b8g23g2000vbr.googlegroups.com...

Jak sobie zlecisz przelew po ostatniej sesji
elixir to kasa spada z konta, drukujesz potwierdzenie ale kasa z banku
przeciez nie wychodzi. I nie ma zadnego falszowania.

Bez przesadyzmu :)

Nie wydrukujesz potwierdzenia w takiej sytuacji.

Data: 2009-09-24 19:37:06
Autor: Valdi.Pavlack
mBank -> Getin - kto dał dał ciała?
"BK" news:a373399c-428e-4318-ab02-0edc751fd8b8g23g2000vbr.googlegroups.com

Data obciazenia konta z potwierdzenia nie musi byc tozsama z data
wyjscia kasy z banku.

Szczególnie w mBanku. Zleć przelew wychodzący teraz i spróbuj wydrukować
(teraz) potwierdzenie jego realizacji. Jeżeli ci się to uda zapewniam Ci 6 -
pak piwa każdego dnia, do końca bierzącego roku :)

Jak sobie zlecisz przelew po ostatniej sesji
elixir to kasa spada z konta, drukujesz potwierdzenie ale kasa z banku
przeciez nie wychodzi. I nie ma zadnego falszowania.

Przeczytałeś ze zrozumieniem mój post. Kasa wyszła z banku, a to nie to samo
co zlecenie przelewu po ostatniej sesji wychodzącej w danym banku.

Bez przesadyzmu :)

Bez pobłażliwego czytania postów na które się odpowiada :)

Data: 2009-09-24 19:56:24
Autor: Grzegorz M

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h9g9gl$9af$1news.interia.pl...
[...]

ja poproszę, schłodzone

jeśli jest to przelew zagraniczny SEPA, to potwierdzenie można w mBanku wydrukować od ręki
(wprawdzie wątek o przelewach krajowych, ale sponsor browarka nie sprecyzował ;) )

Data: 2009-09-24 20:02:26
Autor: Valdi.Pavlack
mBank -> Getin - kto dał dał ciała?
"Grzegorz M" news:h9gcfn$9o0$1nemesis.news.neostrada.pl

ja poproszę, schłodzone

Będziesz w Berlinie - wal do Valdiego. Postawię rodakowi :) Niestety w
chwili obecnej nie mam czym poczęstować a "szczyn" szeroko dostępnych w
polskich knajpach pić nie potrafię.

jeśli jest to przelew zagraniczny SEPA, to potwierdzenie można w mBanku
wydrukować od ręki
(wprawdzie wątek o przelewach krajowych, ale sponsor browarka nie
sprecyzował ;) )

Ehh masz mnie, ale po części usprawiedliwia mnie temat naszej dyskusji -
dotyczy on przelewów po polskich bankach ;)

Data: 2009-09-24 19:32:59
Autor: Valdi.Pavlack
mBank -> Getin - kto dał dał ciała?
"Tomek z Wawy"

Najbardziej podejrzany o przetrzymywanie jest tu Getin.

I tak też w moim odczuciu to wyglądało. Kasa pojawiła się na koncie dopiero
po godzinie 18:30 mimo, że standardowo ostatnia sesja przychodząca jest o
17, i zazwyczaj kasa jest widoczna na koncie najpóźniej kilka minut po.
Ciekawi mnie jednak czym aż taka obsuwa była podyktowana? Aż tak mają system
przeciążony, że u odbiorcy kasa jest widoczna z 1.5 godzinnym opóźnieniem?

Data: 2009-09-24 10:43:54
Autor: Tomek z Wawy
On 24 Wrz, 19:32, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

Sesja ostatecznie kończy się o 17:30. Godzinne opóźnienie w
księgowaniu może mieć wiele przyczyn i ciężko nad tym debatować..
Natomiast nie jest to jakiś bardzo długi czas, bo mBank potrafił
przeciągnąć księgowanie nie raz tak by ludzie nie zdążyli już puścić
przelewów w danym dniu dalej, czyli o 2-3 godziny.

Data: 2009-09-24 19:59:58
Autor: Valdi.Pavlack

mBank potrafił
przeciągnąć księgowanie nie raz tak by ludzie nie zdążyli już puścić
przelewów w danym dniu dalej, czyli o 2-3 godziny.

Niestety było mi to dane przerabiać kilka miesięcy temu... Na chwile obecną
w mBanku na szczęście nie dostrzegam podobnych problemów.

Data: 2009-09-24 23:31:53
Autor: Krzysztof

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h9gavm$b13$1news.interia.pl...
[...]

Zlecilem 3 sesja przelew z Mullti do EB i zobaczylem go dopiero po 19:00. Standardowo odbierany ok 17:30. Mozliwe, ze byly opoznienia w KIR lub BRE mial jakies problemy.

Data: 2009-09-25 08:47:30
Autor: Valdi.Pavlack
mBank -> Getin - kto dał dał ciała?
"Krzysztof" news:h9goga$19h4$1news2.ipartners.pl

Zlecilem 3 sesja przelew z Mullti do EB i zobaczylem go dopiero po 19:00.
Standardowo odbierany ok 17:30. Mozliwe, ze byly opoznienia w KIR lub BRE
mial jakies problemy.

Dziękuję za informację. Zatem można wysunąć wniosek, że coś wczoraj się im
popsuło na górze :) - najważniejsze, że kasa jest na koncie.

Data: 2009-09-24 20:06:53
Autor: Damian_niusy
[...]

Nic tylko się cieszyć jesteś 1 dzień odsetek do przodu jak mi witek napisał

Damian

Data: 2009-09-24 20:14:47
Autor: MarekZ
"Damian_niusy" <nisuonetpl@poczta.onet.pl> wrote in message news:h9gckc$8l6$1atlantis.news.neostrada.pl...

Nic tylko się cieszyć jesteś 1 dzień odsetek do przodu jak mi witek napisał

Hehehe. Jakby obrócił w te i wewte, byłby do przodu dwa dni. ;P

Data: 2009-09-24 20:25:09
Autor: Valdi.Pavlack
mBank -> Getin - kto dał dał ciała?
"Damian_niusy" news:h9gckc$8l6$1atlantis.news.neostrada.pl

Nic tylko się cieszyć jesteś 1 dzień odsetek do przodu jak mi witek
napisał

A jak to co napisał Witek ma się do cytatów różnych paragrafów, które
pojawiły się w ww. dyskusji? ;)

Data: 2009-09-25 10:11:31
Autor: MacGregor
Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomości news:f57ce115-9323-4c06-84e0-5578548b2e6el35g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Nie jest możliwe "utknięcie" transakcji w KIR.
To co wejdzie na sesję rozliczeniową, na tej samej sesji wychodzi.
Jak to banki odbiorą i zaksięgują, to już kwestia wewnętrzna banków.

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Data: 2009-09-24 18:53:29
Autor: Valdi.Pavlack
[przelew] mBank -> Getin - kto dał dał c iała?
"Valdi.Pavlack" news:h9g6mi$67a$1news.interia.pl

[ciach]

Przepraszam za zamieszanie. Sprawa się wyjaśniła.
Jeszcze raz przepraszam.

Data: 2009-09-25 07:02:08
Autor: xbartx
[przelew] mBank -> Getin - kto dał dał ciała?

"kto dał ciała?" - sugerujesz jakieś miłosne uniesienia podczas sesji KIRu? ;)

Data: 2009-09-25 10:41:38
Autor: Valdi.Pavlack
[przelew] mBank -> Getin - k to dał dał ciała?
"xbartx" <news:h9hptg$laj$3inews.gazeta.pl

"kto dał ciała?" - sugerujesz jakieś miłosne uniesienia podczas sesji
KIRu? ;)

Widzę, że dobry humor nie opuszcza cię od rana ;)

[przelew] mBank -> Getin - kto dał dał ciała?