mBank -> Polbank - Warto przejsc?

Data: 2010-06-10 07:14:59
Autor: Q
mBank -> Polbank - Warto przejsc?
Warto przejsc (przeniesc 10k-20k pln) z mBanku do Polbanku?

Chodzi mi o darmowe konto, z darmowa karta,
(moga byc warunki: darmowa karta jesli uzywana)
darmowymi przelewami i dobrze oprocentowanym
tworem typu lokata jednodniowa (mBank)
czy Konto Mocno Oszczędzające (Polbank).

Wiadomo, że bank jest grecki i nie podlega pod BFG:
- Jesli przeniose tam 20k pln i bank padnie,
  (niekoniecznie przez kryzys grecki :)
  to co sie stanie z moimi oszczedosciami?

Moze znacie inne, lepsze / bardziej pewne ofery?

Data: 2010-06-10 00:34:37
Autor: krzysztofsf
On 10 Cze, 07:14, "Q" <n...@spam.pl> wrote:
[...]

Lepiej Eurobank, a kwoty pod drobne wyplaty bankomatowe dalej trzymac
w mBanku.
Karta w Eurobanku jest platna (zlotowka) i wiekszosc bankomatow
rowniez platna (chyba zlotowka od operacji).

Data: 2010-06-10 15:15:53
Autor: Animka
W dniu 2010-06-10 09:34, krzysztofsf pisze:

Karta w Eurobanku jest platna (zlotowka) i wiekszosc bankomatow
rowniez platna (chyba zlotowka od operacji).

Od minimum 5 zł.

--
animka

Data: 2010-06-10 08:07:58
Autor: Jarek Andrzejewski
On 10 Cze, 15:15, Animka <ani...@to.nieja.wp.pl> wrote:
W dniu 2010-06-10 09:34, krzysztofsf pisze:

> Karta w Eurobanku jest platna (zlotowka) i wiekszosc bankomatow
> rowniez platna (chyba zlotowka od operacji).

Od minimum 5 zł.

Mylisz chyba kredytową z VE do konta. W przypadku tej drugiej wypłata
z bankomatu nie-eurobankowego kosztuje dokładnie 1 zł.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-06-10 17:39:27
Autor: Animka
[...]

Możliwe. Ja mam teraz kredytową, ale nie do konta.
Przy wypłacie z bankomatu bodajże 1%, nie mniej niż 5 zł.

--
animka

Data: 2010-06-13 04:59:30
Autor: kashmiri
mBank -> Polbank - Warto przejsc?
Animka <animka@to.nieja.wp.pl> dared to write:
[...]

Czyli jak zwykle odpowiadasz nie czytając pytania.

Data: 2010-06-13 11:59:10
Autor: Animka
W dniu 2010-06-13 02:59, kashmiri pisze:

Możliwe. Ja mam teraz kredytową, ale nie do konta.
Przy wypłacie z bankomatu bodajże 1%, nie mniej niż 5 zł.

Czyli jak zwykle odpowiadasz nie czytając pytania.

Głupi tworze kolino zaraz definitywnie lądujesz w kf-ie. Tylko, że ty zmieniasz nicki po parę razy dziennie i będzie problem...ale nic to ...twój admin da sobie radę.

--
animka

Data: 2010-06-17 11:00:32
Autor: KiloSierra
Animka pisze:

Głupi tworze kolino zaraz definitywnie lądujesz w kf-ie. Tylko, że ty zmieniasz nicki po parę razy dziennie i będzie problem...ale nic to ...twój admin da sobie radę.

sorry ale głupia to ty jestes ze nie potrafisz koliny rozpoznać... a to nie był jk

Data: 2010-06-10 09:47:45
Autor: Marcepan
mBank -> Polbank - Warto przejsc?
Wiadomo, że bank jest grecki i nie podlega pod BFG:
- Jesli przeniose tam 20k pln i bank padnie,
 (niekoniecznie przez kryzys grecki :)
 to co sie stanie z moimi oszczedosciami?

Przepadną, przynajmniej dla ciebie. Może spadkobiercy coś dostana?
Wiesz że BFG nie spłacił jeszcze wszystkich zaległości po upadku Banku Staropolskiego w 2001?

Data: 2010-06-10 14:19:33
Autor: Ojojoj

Użytkownik "Marcepan" <miema@maila.on> napisał w wiadomości news:huq5bo$sol$1inews.gazeta.pl...

Przepadną, przynajmniej dla ciebie. Może spadkobiercy coś dostana?
Wiesz że BFG nie spłacił jeszcze wszystkich zaległości po upadku Banku
Staropolskiego w 2001?

    Przecież BFG nie ma nic wspólnego z greckim bankowym funduszem
gwarancyjnym. Dlaczego jako przyklad dajesz BFG ?
Jakie są powody, że BFG jeszcze nie spłacił ?
Sadzisz, że Grecy też będą się ociągać, dlaczego ?

Data: 2010-06-11 20:05:52
Autor: Q
mBank -> Polbank - Warto przejsc?
Przepadną, przynajmniej dla ciebie. Może spadkobiercy coś dostana?
Wiesz że BFG nie spłacił jeszcze wszystkich zaległości po upadku Banku Staropolskiego w 2001?

wlasnie - czy BFG gwarantuje, poza sama kwota,
termin splaty tej kwoty?

w sumie to rownie istotne :)

Data: 2010-06-10 10:10:08
Autor: Młotkowy
Q pisze:
Warto przejsc (przeniesc 10k-20k pln) z mBanku do Polbanku?

nie warto.

Jeśli to nie jest kasa na bieżące wydatki, to ulokuj w OF/EB, a konto
zostaw w mB, bo sprawnie działa.

Polbank IMHO jest dla hardkorowców.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.        Młotkowy

Data: 2010-06-10 14:19:26
Autor: Ojojoj

Użytkownik "Młotkowy" <nie_maml@onet.pl> napisał w wiadomości news:huq6lg$quk$1news.onet.pl...

Polbank IMHO jest dla hardkorowców.

Spojrzałem na wykres ASE General Index - Grecja (ATGI)
fatalnie to wygląda.
http://stooq.pl/q/?s=atgi

EFG Eurobank (własciciel Polbanku) podobnie fatalnie :
http://www.ase.gr/content/en/Companies/ListedCo/Profiles/pr_Hist.asp?Cid=64&coname=EFG+EUROBANK+ERGASIAS+S%2EA%2E

nie sprawdzałem innych greckich banków.

Data: 2010-06-10 20:52:27
Autor: Ojojoj

Użytkownik "Ojojoj" <rgds5de4@hwdpw.pl> napisał w wiadomości

nie sprawdzałem innych greckich banków.

    Grecki giełdowy index banków podąża w dół.
http://www.ase.gr/content/en/Indices/Daily/Daily_details.asp?iid=136
 ale to nie oznacza, że wszystkie banki greckie zbankrutują.
Index EFG Eurobank spada podobnie, czyli bank nie wyróżnia się
na minus na tle innych.
    Mam na Mocno Oszczędzającym trochę k PLN. Stąd to zainteresowanie.

Data: 2010-06-11 00:29:59
Autor: Krzysiek
On 10 Cze, 14:19, "Ojojoj" <rgds5...@hwdpw.pl> wrote:

Spojrzałem na wykres ASE General Index - Grecja (ATGI)
fatalnie to wygląda.http://stooq.pl/q/?s=atgi

Właściwie to giełda nie ma nic wspólnego z analizą fundamentalną,
to wypadkowa chęci zysku i strachu..

Problem zaczyna się gdy ludzie wystraszeni takimi wynikami na giełdzie
zaczynają wyciągać kasę.

Data: 2010-06-11 01:29:15
Autor: Jarek Andrzejewski
On 11 Cze, 09:29, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
> [...]

to wypadkowa chęci zysku i strachu..

Problem zaczyna się gdy ludzie wystraszeni takimi wynikami na giełdzie

Przy okazji: bardzo ciekawe badania i spostrzeżenia Eugene'a Fama
podsumował w krótkim artykule Doug French: http://www.europac.net/externalframeset.asp?id=18814
(po angielsku)
W skrócie: inwestowanie powoduje wydzielanie dopaminy do mózgu - i ta
reakcja powoduje różne ciekawe skutki - stąd "bańki" i ich pękanie.

--
Jarek

Data: 2010-06-10 10:24:26
Autor: Pablo
mBank -> Polbank - Warto przejsc?
"Q" news:hups9u$1vm$1news.task.gda.pl

[wycięto słowa autora]

Jeżeli wiesz, że kasy nie będziesz potrzebował przez okres od 6 do 12
miesięcy to tylko lokaty optymalne w OF.
Obecna promocja na 5.65 kończy się jutro i tylko niebiosa raczą wiedzieć czy
ów promocja będzie przedłużona czy też nie.

Data: 2010-06-10 11:29:44
Autor: Damian Niusy
mBank -> Polbank - Warto przejsc?
Witam,

[...]

A gdzie taka informacja na stronie opena bo nigdzie tego nie widzę.

Pozdrawiam
Damian

Data: 2010-06-10 12:57:47
Autor: Pablo
mBank -> Polbank - Warto przejsc?
"Damian Niusy" news:huqba7$8re$1news.onet.pl

A gdzie taka informacja na stronie opena bo nigdzie tego nie widzę.

http://openonline.pl/lokaty/info/102/ - rano jeszcze była info, że oferta
ważna do dzisiaj tj. 10 czerwca.
Jak widać przedłużyli i chwała im za to :)

Data: 2010-06-11 20:23:17
Autor: Q
mBank -> Polbank - Warto przejsc?
Jeżeli wiesz, że kasy nie będziesz potrzebował przez okres od 6 do 12
miesięcy to tylko lokaty optymalne w OF.

byc moze bede potrzebowal tej gotowki;

poza tym - nie jest to jakas ogromna kwota,
tzn.: roznice odsetek miedzy jednodniowa lokata
a ta n-miesieczna w OF nie beda az tak ogromne
a po wczesniejszym jej zerwaniu
chyba lepiej wypadnie jednodniowa :)

Data: 2010-06-10 19:36:13
Autor: Tomasz Opalski
Q <no@spam.pl> napisał(a):
Warto przejsc (przeniesc 10k-20k pln) z mBanku do Polbanku?

Na stałe nie warto. Załóż konto w Polbanku lub Eurobanku i trzymaj tam tą kasę w postaci oszczędności, ale jak sie przeniesiesz "w całości", to będziesz cierpiał. W polbanku jasny szlag mnie trafia jak cokolwiek trzeba zrobić w systemie transakcyjnym i następnego dnia zawsze sprawdzam co się udało zrealizować. Bezapelacyjnie jest to najgorszy system jakiego używałem.
Z kontem operacyjnym zmigrowałem z mBnaku do Eurobanku, chociaż koledzy z p.b.b odradzali. Mam za swoje, bo chociaż system transakcyjny Euro jest lepszy od polbankowego to po mBnaku to też mizera. --

Data: 2010-06-11 20:53:06
Autor: Q
mBank -> Polbank - Warto przejsc?
Na stałe nie warto. Załóż konto w Polbanku lub Eurobanku i trzymaj tam tą
kasę w postaci oszczędności, ale jak sie przeniesiesz "w całości", to
będziesz cierpiał.

nie chcialem zamykac kont w mbanku -
- jesli sa za darmo, to niech "se sa" -
- pewnie kiedys sie przydadza;

na podobnej zasadzie nie zamknalem kont w inteligo -
- choc tam zrobilem to wylacznie dla ichniej karty
(jeszcze linie lotnicze nie przyjmowaly przelewow
 a o kredytowce slyszalem tylko na filmach z usa :)
....i nie zaluje tej decyzji a zwlaszcza po ostatnich zmianach,
kiedy to konto jest wreszcie "w pelni darmowe"
(darmowa karta jesli operacje na 100zl + darmowe przelewy);

ostatnie konto o jakim pamietam i jakie zamknalem definitywnie
bylo w vwbanku :) a watek zaczalem, bo czesc znajomych
ma konta w polbanku i probowali mnie przekonac :)

Data: 2010-06-11 00:27:53
Autor: Krzysiek
[...]

Jeśli wykonujesz wiele przelewów itp. to nie warto, mBank działa
sprawniej....

Do samego trzymania oszczędności się niejako nadaje, ja nawet wykonuję
sporadyczne przelewy i hm..."działa":P
Co więcej bierzące środki pod potencjalne przelewy wyciągam często z
Mocno Oszczedzająceg(5,5% kapitalizacja codziennie) o co oznacza, ze
muszę wykonać dwa przelewy i oba potwierdzić smskodem:P O tyle warto,
że dowolna ilość przelewów na własne rachunki z Mocno Oszczędzającego
jest darmowa. Rachunek Oszczędzający do którego można podpiąć kartę
debetową(darmowa, bezpłatne wypłaty Polbank i Euronet) jest
oprocentowany 4,25% (kapitalizacja co miesiąc) więc całkiem nieźle.

Jeśli chcesz kartę z najlepszym kursem walut to też warto, mimo tego,
że opłata za wypłąte z bankomatu za granicą to 10zł to przy wiekszych
kwotach i tak jest to najtańsza opcja.

 Działają nawet automatyczne spłaty karty kredytowej a reklamacje
rozpatruję w miarę sprawnie i to nawet bank dzwonił do mnie jak coś
dłużej trwało albo miałem po coś przyjść do oddziału i jeszcze jakiś
papierek podpisać ...(no tak, oni do mnie nie przychodzili:P). Ale to
za pewne podpada pod teorię "zależy na jakiego pracownika się trafi".

Podsumowanie wad:
- interfejs internetowy
- greckie zagrożenie
- nie informują sami o zmianie oprocentowania
- w oddziałach jest różnie ale i tak załatwi się więcej niż w
"oddziałach" mBanku;)

Data: 2010-06-11 20:55:32
Autor: Q
mBank -> Polbank - Warto przejsc?
- w oddziałach jest różnie ale i tak załatwi się więcej niż w
"oddziałach" mBanku;)

no tak :),
na dodatek codziennie mijam 2 oddzialy polbanku,
wiec pewnie zauwaze jak zaczna padac ;)

mBank -> Polbank - Warto przejsc?