mBank i bezstykówki - coś się zmieniło?

Data: 2013-03-19 08:15:16
Autor: Jacek Osiecki
mBank i bezstykówki - coś się zmieniło?
Witam,

Po aferze przy której wyszło że banki mają w dupie bezpieczeństwo pieniędzy
klientów mBank łaskawie pozwolił na blokowanie transakcji offline. Szczerze
mówiąc nie skorzystałem z tego, bo doceniam wygodę transakcji bezstykowych -
wolałbym, by po prostu karta nie pozwoliła na więcej niż 3 transakcje
bezstykowe/offline w jednym dniu i żądała online przy każdej transakcji >50PLN.

Pierwsze pytanie: czy to w ogóle możliwe technicznie?
Drugie pytanie: jeśli możliwe, to czy możliwe jest takie przeprogramowanie
chipa przez bank (jeśli wcześniej nie był odpowiednio ustawiony)?
Trzecie, retoryczne: ciekawe czy mBank będzie łaskaw w ogóle o tym pomyśleć :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2013-03-19 13:55:33
Autor: animka
W dniu 2013-03-19 09:15, Jacek Osiecki pisze:
Po aferze przy której wyszło że banki mają w dupie bezpieczeństwo pieniędzy
klientów mBank łaskawie pozwolił na blokowanie transakcji offline.

Jak to załatwić? Czy trzeba iść osobiście do oddziału mBanku?

--
animka

Data: 2013-03-19 18:09:41
Autor: mac
[...]

chyba tak skoro Eurobank w regulaminie (czy czyms takim) dotyczacym kart zblizeniowych pisze ze max dziennie (w Polsce) to 100 PLN po czym trzeba uzyc z PINem (za granica max 2 transakcje)

m.

Data: 2013-03-19 10:50:34
Autor: mmk
W dniu wtorek, 19 marca 2013 18:09:41 UTC+1 użytkownik mac napisał:
> [...]

chyba tak skoro Eurobank w regulaminie (czy czyms takim) dotyczacym kart zblizeniowych pisze ze max dziennie (w Polsce) to 100 PLN po czym trzeba uzyc z PINem (za granica max 2 transakcje)

Mogę potwierdzić, że w przypadku karty Eurobanku tak to rzeczywiście działa (karta kredytowa VISA Gold Perfect). Specjalnie zrealizowałem pod rząd kilka transakcji zbliżeniowych i to wyłącznie w punktach, gdzie terminal nie wymusza sam z siebie autoryzacji on-line (kod autoryzacji na slipie "(3)(N)"). Próba zapłaty zbliżeniowo w kolejnej transakcji, która spowodowałaby przekroczenie łącznej kwoty 100 PLN, zakończyła się wymuszeniem użycia styku i podania PIN, a sama transakcja poszła on-line (kod (1)(F)).

Data: 2013-03-19 19:23:57
Autor: mac
W dniu 2013-03-19 18:50, mmk pisze:
W dniu wtorek, 19 marca 2013 18:09:41 UTC+1 użytkownik mac napisał:

Mogę potwierdzić, że w przypadku karty Eurobanku tak to rzeczywiście działa (karta kredytowa VISA Gold Perfect).

a moge prosic o info czy ta karta jest "płaska" czy "wypukła" - niestety takiej informacji nie ma na stronach Eurobanku a z obrazkow ciezko sie domyslic

m.

Data: 2013-03-19 12:29:05
Autor: mmk
W dniu wtorek, 19 marca 2013 19:23:57 UTC+1 użytkownik mac napisał:
a moge prosic o info czy ta karta jest "płaska" czy "wypukła" - niestety takiej informacji nie ma na stronach Eurobanku a z obrazkow ciezko sie domyslic

m.

Karta jest "wypukła", choć przypuszczam, że nie ma to żadnego znaczenia dla sposobu działania zabezpieczeń. Ważne jest to, że chip na karcie "sam" zlicza kwoty transakcji zbliżeniowych i po przekroczeniu limitu wymusza transakcję stykową, z PIN i autoryzacją on-line. A więc przekręt możliwy w przypadku kart mBanku (tj. kilkadziesiąt, kilkaset (?) transakcji zbliżeniowych offline pod rząd), tutaj jest - na szczęście - nie do zrobienia.

Przykre, że mBank tak dał ciała ze swoimi zbliżeniówkami. Pytanie, dlaczego nie zdefiniował sensownej wartości licznika transakcji na chipie karty? A co gorsza, potem w żywe oczy okłamywał opinię publiczną, w tym i red. Samcika (o w tym odcinku blogu: http://samcik.blox.pl/2013/02/Zblizeniowa-zalamka-wszystko-o-co-boicie-sie.html), że tego się nie da ustawić! A na szybcika, po krytyce mediów, wprowadzone przez mBank rozwiązanie polegające na możliwości całkowitego wyłączenia płatności zbliżeniowych (uwaga, wymaga to kontaktu z mLinią), to wylewanie dziecka z kąpielą... Przecież płatności zbliżeniowe, ale z sensownymi limitami, to całkiem wygodne i dość bezpieczne rozwiązanie.

Data: 2013-03-19 20:32:33
Autor: mac
W dniu 2013-03-19 20:29, mmk pisze:
[...]

a ta informacja nie jest mi potrzebna ze wzgledu na zblizeniowki - chce se "wyrobic" KK a zalezy mi na wypuklej ze wzgledu na wakacyjny wyjazd

m.

Data: 2013-03-19 12:42:32
Autor: mmk
W dniu wtorek, 19 marca 2013 20:32:33 UTC+1 użytkownik mac napisał:
> [...]

a ta informacja nie jest mi potrzebna ze wzgledu na zblizeniowki - chce se "wyrobic" KK a zalezy mi na wypuklej ze wzgledu na wakacyjny wyjazd

Nie używałem tej karty zagranicą, więc nie powiem, czy nie sprawi jakichś problemów, ale w Polsce działa mi bezproblemowo. A poza tym jeszcze bonusik w postaci moneybacku (0,5 albo 1,0% zależnie od obrotów w danym cyklu) od zakupów na stacjach paliw i w marketach :-)
PIN na karcie jest off-line, co też może być zagranicą zaletą tej karty.

Jeden minus, to system transakcyjny - w ogóle nie pokazuje blokad na karcie, widać dopiero zaksięgowane operacje (oczywiście chodzi o transakcje, które idą on-line - w przypadku tych off-line, trudno mówić o blokadach...)

Data: 2013-03-20 10:29:26
Autor: yoss

Użytkownik "mac" <mac66@autograf.pl> napisał w wiadomości news:kiaegk$b4f$1news.vectranet.pl...
[...]

Karty GoldPerfekt nie da się już "wyrobić" ona była oferowana tylko klientom karty partnerskiej programu PremiumClub, karta działa za granicą dość dobrze, ale trzeba pamiętać, że Eurobank przeliczniki ma dość nieciekawe, mi ostatnio wyszło 2-3% róznicy na euro i kolo 4% na GBP na niekorzyść w stosunku do kursów kantorowych czy przeliczników karty "Polbank T-mobile"

pozdrawiam
yossarian

Data: 2013-03-20 09:32:17
Autor: mmk
mBank i bezstykówki - coś się zmieniło?
W dniu środa, 20 marca 2013 10:29:26 UTC+1 użytkownik yoss napisał:
Karty GoldPerfekt nie da si� ju� "wyrobi�" ona by�a oferowana tylko klientom karty partnerskiej programu PremiumClub,
yossarian

Oj, chyba nie do końca jest tak, jak piszesz. Na stronie Eurobanku jest cały czas w ofercie, nic też tam nie piszą, że jest dla klientów karty partnerskiej PremiumClub.
Ja swoją kartę mam od roku, jak o nią wnioskowałem, to nie chcieli ode mnie żadnej karty PremiumClub.

Data: 2013-03-21 09:30:25
Autor: yoss

Użytkownik "mmk" <m.horon@gmail.com> napisał w wiadomości news:5222c3ef-b8f1-4b38-b245-22871d554883googlegroups.com...
[...]

Mój błąd, teraz faktycznie każdy może ją dostać.
yoss

Data: 2013-03-19 20:54:46
Autor: cef
mac wrote:

[...]

Ciekawe jak bank, w którym nic nie dzieje się online, realizuje to w praktyce?

Data: 2013-03-19 13:03:33
Autor: mmk
W dniu wtorek, 19 marca 2013 20:54:46 UTC+1 użytkownik cef napisał:
mac wrote:

> [...]

> czym trzeba uzyc z PINem (za granica max 2 transakcje)

Ciekawe jak bank, w którym nic nie dzieje się online, realizuje to w praktyce?

Możesz rozwinąć pytanie? Czy chodzi Ci o zacytowany wyżej zapis regulaminu? Jeżeli tak, to odpowiedź jest prosta... To nie bank tego pilnuje, tylko sama karta, a konkretnie chip na karcie, czyli taki malutki komputerek ;-) Wystarczy, że są w tym chipie zapisane limity transakcji zbliżeniowych (kwotowe/ilościowe), zgodne z tym regulaminem, a wtedy to, czy bank jest on-line, czy off-line (cokolwiek miałoby to wg Ciebie znaczyć), nie ma znaczenia.

Data: 2013-03-19 23:01:47
Autor: cef
mmk wrote:

Ciekawe jak bank, w którym nic nie dzieje się online, realizuje to w
praktyce?

To nie bank tego
pilnuje, tylko sama karta...są w tym chipie zapisane limity
transakcji zbliżeniowych (kwotowe/ilościowe), zgodne z tym
regulaminem, a wtedy to, czy bank jest on-line, czy off-line
(cokolwiek miałoby to wg Ciebie znaczyć), nie ma znaczenia.

Tak szczerze mówiąc, to zapomniałem, że sama karta daje te możliwości.
Myślałem bardziej o opcjach kolejnych transakcji, tych wymuszajcych autoryzację
czy powiązanych z saldem, ale jak widać niepotzrebna
 do tego onlinowość.

Data: 2013-03-20 00:17:07
Autor: Krzysztof Halasa
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> writes:

[...]

Pierwsze pytanie: czy to w ogĂłle moĹźliwe technicznie?

Jasne, czemu miałoby nie być możliwe?

Drugie pytanie: jeśli możliwe, to czy możliwe jest takie przeprogramowanie
chipa przez bank (jeśli wcześniej nie był odpowiednio ustawiony)?

Przypuszczalnie tak, ale to tylko bank wie na 100%.
--
Krzysztof Halasa

mBank i bezstykówki - coś się zmieniło?