mBank i chargeback

Data: 2016-03-12 14:53:13
Autor: Krzysztof Halasa
mBank i chargeback
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world writes:

[chargeback]
Najpierw (w oddziale) w ogole udawali ze taka usluga u nich nie istnieje (jak sie okazalo mieli poniekad racje).

Mieli całkowitą rację, gdyż rzeczywiście nie ma takiej usługi.
Chargeback to jest mechanizm używany do rozliczeń między wydawcami kart
i firmami rozliczającymi transakcje karciane - ma się on dokładnie nijak
do uĹĽytkownikĂłw kart.

Użytkownicy kart posługują się w kontaktach z bankami "reklamacjami",
a to co z tymi reklamacjami zrobią banki (w stosunku do, w końcu,
sprzedawcĂłw), to jest inna sprawa.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-03-16 02:36:15
Autor: Titus Atomicus
mBank i chargeback
In article <m3oaajajli.fsf@pm.waw.pl>, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world writes:

[chargeback]
> Najpierw (w oddziale) w ogole udawali ze taka usluga u nich nie istnieje > (jak sie okazalo mieli poniekad racje).

Mieli całkowit± rację, gdyż rzeczywi¶cie nie ma takiej usługi.
Chargeback to jest mechanizm używany do rozliczeń między wydawcami kart
i firmami rozliczaj±cymi transakcje karciane - ma się on dokładnie nijak
do użytkowników kart.
Hm.
https://www.mbank.pl/pomoc/info/karty/usluga-chargeback.html

Użytkownicy kart posługuj± się w kontaktach z bankami "reklamacjami",
a to co z tymi reklamacjami zrobi± banki (w stosunku do, w końcu,
sprzedawców), to jest inna sprawa.
No, ja skladalem reklamacje powolujac se na chargeback.
--
TA

Data: 2016-03-17 18:26:11
Autor: Krzysztof Halasa
mBank i chargeback
[...]

No przecież napisałem, nie ma takiej usługi :-)

Sami piszÄ…:
"to procedura inicjowana przez bank we własnym imieniu, na podstawie
reklamacji klienta".

oraz np.:
"Kiedy bank może skorzystać z procedury chargeback?"

Bank - tak. Nie klient. Nie ma takiej usługi dla klienta.

No, ja skladalem reklamacje powolujac se na chargeback.

Tak można zrobić, ale (przynajmniej teoretycznie) podstawą do składania
reklamacji są przepisy państwowe oraz umowa bank - klient. Nie jakieś
tam umowy w ramach VISA albo innych MC itp.
--
Krzysztof Hałasa

mBank i chargeback