Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   mBank i powrót do przeszÅ‚oÅ›ci, czyli mod ernizacja w najbliższy weekend

mBank i powrót do przeszłości, czyli mod ernizacja w najbliższy weekend

Data: 2014-08-22 14:20:08
Autor: Krystek
mBank i powrót do przeszłości, czyli mod ernizacja w najbliższy weekend
Na najbliższy weekend, w nocy z soboty na niedzielę rano mBąk zapowiada modernizację systemu. Karty płatnicze również nie będą działały do 9-tej, więc wczesną, poranną wizytę w piekarni po świeże pieczywko i kawę można sobie tym razem odpuścić (chyba, że z gotówką) - <http://www.mbank.pl/aktualnosci/post,5764,przerwa-w-dostepie-do-mbanku.html>

Jak piszo to: "W związku z planowanymi pracami modernizacyjnym­i w nocy z 23 na 24 sierpnia 2014 r. (sobota/niedzie­la) w godz. 01:00 - 10:00 nastąpi przerwa w dostępie do banku przez wszystkie kanały oraz system wnioskowy. mLinia będzie działać w trybie informacyjnym. Autoryzacje transakcji kartowych będą niedostępne w godz. 01:30 - 09:00."

Najciekawsze dalej: "Przerwa związana jest z prowadzeniem nowych użytecznych funkcji do serwisu. Nowości, które zobaczysz na swoim koncie to m.in.:

- informacja o ostatnim udanym i nieudanym logowaniu do serwisu transakcyjnego
- informacja o profilu, na jakim aktualnie siÄ™ znajdujesz
- zmiana działania wyszukiwarki odbiorców"

Ciekawi mnie ta wyszukiwarka odbiorców. Bo informację o ostatnim udanym i nieudanym logowaniu do serwisu transakcyjnego to są w starej wersji systemu, póki od niej uzytkowników-klientów (m)Banku na siłę nie odetną.

Komentarz pod informacjÄ… o pracach modernizacyjnych jest dobry:

"Moje życzenia są tylko dwa - zostawcie stary serwis i informujcie o takich numerach jak brak autoryzacji kart smsem lub chociaż mailem. Akurat będę w podróży w nocy z soboty na niedzielę i mocno bym się zdziwił brakiem akceptacji kart. Na stronę banku nie wchodzę co 5 minut, zwłaszcza na urlopie. Na wszelki wypadek zawsze mam euro w gotówce. Tego nauczył mnie mbank. "

Skoro to taki nowoczesny bank. A więcej o nowościach (które będą) w serwisie transakcyjnym - tutaj <http://www.mbank.pl/blog/post,5763,nowosci-w-serwisie-transakcyjnym-mbanku.html>

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-08-22 16:39:05
Autor: J.F.
mBank i powrót do przeszłości, czyli modernizacja w najbliższy weekend
Użytkownik "Krystek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Na najbliższy weekend, w nocy z soboty na niedzielę rano mBąk zapowiada modernizację systemu. Karty płatnicze również nie będą działały do 9-tej, więc wczesną, poranną wizytę w piekarni po świeże pieczywko i kawę można sobie tym razem odpuścić (chyba, że z gotówką) -

Raz na pewien czas mozna, a nawet trzeba.
Owszem, niektorzy sie moga zdziwic na balandze, szczegolnie jak na urlopie e-maili nie odbieraja ... zaraz - czy nie rozeslali sms ?

Ciekawi mnie ta wyszukiwarka odbiorców.

No co, pewnie z facebooka sie da :-)

Bo informację o ostatnim udanym i nieudanym logowaniu do serwisu transakcyjnego to są w starej wersji systemu, póki od niej uzytkowników-klientów (m)Banku na siłę nie odetną.

No ale nie chcesz chyba sie logowac do starej przed kazdym zalogowaniem do nowej ?

A klientow odetna :-)

Komentarz pod informacjÄ… o pracach modernizacyjnych jest dobry:
"Moje życzenia są tylko dwa - zostawcie stary serwis i informujcie o

Zarzad ma inna koncepcje :-)

takich numerach jak brak autoryzacji kart smsem lub chociaż mailem.

Hm, mailem chyba poinformowali.

Akurat będę w podróży w nocy z soboty na niedzielę i mocno bym się zdziwił brakiem akceptacji kart. Na stronę banku nie wchodzę co 5 minut, zwłaszcza na urlopie.

Ale to bank internetowy, mozna i na urlopie :-)
A oni chyba maja jakis w tym interes, zeby  codziennie odwiedzac ..

Na wszelki wypadek zawsze mam euro w gotówce. Tego  nauczyÅ‚ mnie mbank. "

Hm, to akurat nauczka ogolna - karty nie zawsze dzialaja.
mbank nie jest IMO gorszy od innych - z reguly dzialaja.

J.

Data: 2014-08-22 18:42:57
Autor: Budzik
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Bo informacjê o ostatnim udanym i nieudanym logowaniu do serwisu transakcyjnego to s± w starej wersji systemu, póki od niej uzytkowników-klientów (m)Banku na si³ê nie odetn±.

No ale nie chcesz chyba sie logowac do starej przed kazdym zalogowaniem do nowej ?

A po co do nowej jak stara dzia³a?

Data: 2014-08-22 20:48:07
Autor: Wojciech Bancer
mBank i powrót do przeszłości, czyli modernizacja w najbliższy weekend
On 2014-08-22, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

No ale nie chcesz chyba sie logowac do starej przed kazdym zalogowaniem do nowej ?

A po co do nowej jak stara dzia³a?

Komu dzia³a, temu dzia³a. Mi np. wy³±czyli w czerwcu :)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-08-23 00:27:53
Autor: jg
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
Dnia Fri, 22 Aug 2014 20:48:07 +0200, Wojciech Bancer napisa³(a):

A po co do nowej jak stara dzia³a?

Komu dzia³a, temu dzia³a. Mi np. wy³±czyli w czerwcu :)

czym sobie zasluzyles? ignorowales fony od emlinek?

--
jg

Data: 2014-08-23 04:59:48
Autor: Budzik
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
U¿ytkownik jg fake@fake.pl ...

A po co do nowej jak stara dzia³a?

Komu dzia³a, temu dzia³a. Mi np. wy³±czyli w czerwcu :)

czym sobie zasluzyles? ignorowales fony od emlinek?

Byc moze zachowywal siê dok³adnie odwrotnie czym da³ powód do przypuszczeñ, ze klient ma³o asertywny i mozna wy³±czc :)))

Data: 2014-08-23 13:57:55
Autor: Wojciech Bancer
mBank i powrót do przeszłości, czyli modernizacja w najbliższy weekend
On 2014-08-22, jg <fake@fake.pl> wrote:

[...]

Komu dzia³a, temu dzia³a. Mi np. wy³±czyli w czerwcu :)
czym sobie zasluzyles? ignorowales fony od emlinek?

Ale ja chcia³em przej¶æ na nowy interfejs :)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-08-23 13:28:33
Autor: Budzik
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
U¿ytkownik Wojciech Bancer proteus@post.pl ...

Komu dzia³a, temu dzia³a. Mi np. wy³±czyli w czerwcu :)
czym sobie zasluzyles? ignorowales fony od emlinek?

Ale ja chcia³em przej¶æ na nowy interfejs :)

Ale nowy to chyba maj± juz wszyscy...

Data: 2014-08-24 00:57:39
Autor: Wojciech Bancer
mBank i powrót do przeszłości, czyli modernizacja w najbliższy weekend
On 2014-08-23, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

Komu dzia³a, temu dzia³a. Mi np. wy³±czyli w czerwcu :)
czym sobie zasluzyles? ignorowales fony od emlinek?
Ale ja chcia³em przej¶æ na nowy interfejs :)
Ale nowy to chyba maj± juz wszyscy...

Chodzi o to, ¿e ¶wiadomie wybra³em nie korzystanie ze starego.
Po wy³±czeniu animacji i przyzwyczajeniu siê do tego "gdzie jest co",
to nowy interfejs nie jest z³y. Wg mnie szybko¶ci± operacji i wygod±
przewy¿sza to co mia³em w Multi i w starym mBanku.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-08-24 06:59:59
Autor: Budzik
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
U¿ytkownik Wojciech Bancer proteus@post.pl ...

Komu dzia³a, temu dzia³a. Mi np. wy³±czyli w czerwcu :)
czym sobie zasluzyles? ignorowales fony od emlinek?
Ale ja chcia³em przej¶æ na nowy interfejs :)
Ale nowy to chyba maj± juz wszyscy...

Chodzi o to, ¿e ¶wiadomie wybra³em nie korzystanie ze starego.
Po wy³±czeniu animacji i przyzwyczajeniu siê do tego "gdzie jest co",
to nowy interfejs nie jest z³y. Wg mnie szybko¶ci± operacji i wygod±
przewy¿sza to co mia³em w Multi i w starym mBanku.

Rozumiem. Dziêki za informacjê.
Mo¿e przekonam siê do d³u¿szego popracowania na nim, bo na razie wywo³a³ u mnie tylko odruch wymiotny.

Data: 2014-08-24 11:23:02
Autor: J.F.
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
Dnia Sun, 24 Aug 2014 00:57:39 +0200, Wojciech Bancer napisa³(a):
[...]
Chodzi o to, ¿e ¶wiadomie wybra³em nie korzystanie ze starego.
Po wy³±czeniu animacji i przyzwyczajeniu siê do tego "gdzie jest co",
to nowy interfejs nie jest z³y. Wg mnie szybko¶ci± operacji i wygod±
przewy¿sza to co mia³em w Multi i w starym mBanku.

A co tam takiego szybszego ? Naklikac trzeba sie chyba wiecej, te
wielkie obrazki na wolnym laczu na pewno nie przyspiesza, zapamietac
gdzie co jest ukryte trzeba wiecej, lokaty i tak zaklada sie przez
system wnioskow ...
Jedyna zaleta to bylo ladne porownanie oprocentowania lokat.
Ale teraz gdy niskie jest, to przestalo byc istotne :-)
Poza tym to juz dawno powinno byc w starym interfejsie dorobione.

No, jest i druga zaleta - pasaz z produktami. Ktore czesto nie sa
dostepne w innych miejscach. Ale to nie zaleta, tylko wada tych innych
miejsc :-)

J.

Data: 2014-08-24 11:49:40
Autor: Wojciech Bancer
mBank i powrót do przeszłości, czyli modernizacja w najbliższy weekend
On 2014-08-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A co tam takiego szybszego ?

Dzia³anie. Przelew zdefiniowany (z podpowiadaniem), przelew z oszczêdno¶ciowego na zwyk³e. Du¿o czytelniejszy panel inwestycji
w TFI (z mo¿liwo¶ci± obliczenia zysku/straty "w przedziale czasu"),
dostêp do historii, filtrowanie historii, filtrowanie odbiorców,
sprawniejsza aplikacja mobilna.

Du¿o te¿ daje, ¿e sporo operacji "niedecyzyjnych" odbywa siê bez prze³±czania przegl±darki, co ma wp³yw na szybko¶æ.

Jak dla mnie to kwestia przyzwyczajenia siê. Ja ju¿ nie "szukam"
gdzie jest co, poruszam siê sprawnie i nowy interfejs wydaje mi siê
lepszy od starego.

Jedyny minus jaki zauwa¿y³em, to próba dostania siê do samych "blokad"
jest faktycznie toporna, ciê¿ko siê do niej "dofiltrowaæ".

No, jest i druga zaleta - pasaz z produktami. Ktore czesto nie sa
dostepne w innych miejscach. Ale to nie zaleta, tylko wada tych innych
miejsc :-)

No ale to logiczna konsekwencja, przecie¿ bank nie bêdzie rozwija³
starego interfejsu.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-08-24 12:59:58
Autor: Budzik
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
U¿ytkownik Wojciech Bancer proteus@post.pl ...

Dzia³anie. Przelew zdefiniowany (z podpowiadaniem), przelew z oszczêdno¶ciowego na zwyk³e. Du¿o czytelniejszy panel inwestycji
w TFI (z mo¿liwo¶ci± obliczenia zysku/straty "w przedziale czasu"),
dostêp do historii, filtrowanie historii, filtrowanie odbiorców,
sprawniejsza aplikacja mobilna.

czekaj, czekaj, o tej historii mówisz, co w krótkim okresie trzeba wejsc w jedno miejsce a jak cos starszego to juz w inne? To ma byc ta wygoda?

No i co ma nowa historia lepszego niz stara?

Data: 2014-08-24 15:13:40
Autor: Wojciech Bancer
mBank i powrót do przeszłości, czyli modernizacja w najbliższy weekend
On 2014-08-24, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Dzia³anie. Przelew zdefiniowany (z podpowiadaniem), przelew z oszczêdno¶ciowego na zwyk³e. Du¿o czytelniejszy panel inwestycji
w TFI (z mo¿liwo¶ci± obliczenia zysku/straty "w przedziale czasu"),
dostêp do historii, filtrowanie historii, filtrowanie odbiorców,
sprawniejsza aplikacja mobilna.

czekaj, czekaj, o tej historii mówisz, co w krótkim okresie trzeba wejsc w jedno miejsce a jak cos starszego to juz w inne? To ma byc ta wygoda?

Tak. D³ugi to jest > 1 rok, wiêc nie jest to jaka¶ tragedia.

No i co ma nowa historia lepszego niz stara?

Szukanie po wszystkich polach, szukanie operacji na wszystkich kontach (np. poka¿e
ile odsetek w bie¿±cym miesi±cu zarobi³em na wszystkich kontach). wygenerowania potwierdzenia z > 1 operacji do 1 PDF (bardzo przydatne jak siê trzeba
trzema ostatnimi miesi±cami np. ZUSu wykazaæ), dynamiczne wyszukiwanie (bez konieczno¶ci klikania "wy¶lij"). Tak, nie ma tego dla operacji powy¿ej 1 roku, ale tego jako¶ rzadko jak
na razie potrzebowa³em.

Mi siê przydaje. Jak kto¶ za wszelk± cenê nie chce korzystaæ "bo nie", to mi
to przecie¿ nikogo zmuszaæ nie bêdê. :)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-08-24 15:59:59
Autor: Budzik
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
U¿ytkownik Wojciech Bancer proteus@post.pl ...

Dzia³anie. Przelew zdefiniowany (z podpowiadaniem), przelew z oszczêdno¶ciowego na zwyk³e. Du¿o czytelniejszy panel inwestycji
w TFI (z mo¿liwo¶ci± obliczenia zysku/straty "w przedziale czasu"),
dostêp do historii, filtrowanie historii, filtrowanie odbiorców,
sprawniejsza aplikacja mobilna.

czekaj, czekaj, o tej historii mówisz, co w krótkim okresie trzeba
wejsc w jedno miejsce a jak cos starszego to juz w inne? To ma byc ta
wygoda?

Tak. D³ugi to jest > 1 rok, wiêc nie jest to jaka¶ tragedia.

No to wystarczy ze robie sobie jakies zestawienia do pitu i juz jest dupa i brakuje mi danych?

No i co ma nowa historia lepszego niz stara?

Szukanie po wszystkich polach, szukanie operacji na wszystkich kontach
(np. poka¿e ile odsetek w bie¿±cym miesi±cu zarobi³em na wszystkich
kontach). wygenerowania potwierdzenia z > 1 operacji do 1 PDF (bardzo
przydatne jak siê trzeba trzema ostatnimi miesi±cami np. ZUSu
wykazaæ), dynamiczne wyszukiwanie (bez konieczno¶ci klikania
"wy¶lij").
wow, ca³kiem fajnie. Chyba musze sie przeprosic z nowym i troche potestowaæ.
 
Tak, nie ma tego dla operacji powy¿ej 1 roku, ale tego jako¶ rzadko
jak na razie potrzebowa³em.

W sumie szkoda, ze z jednej strony taki nowosci a z drugiej cofamy sie do ery inteligo...
 
Mi siê przydaje. Jak kto¶ za wszelk± cenê nie chce korzystaæ "bo nie",
to mi to przecie¿ nikogo zmuszaæ nie bêdê. :)

Ale dlaczego "bo nie"? Stary podoba mi siê bardziej (moze dlatego, ze od nastu lat taki sam...), z nowego chcia³em korzystac i pamietam ze trafi³em na jakis problem, ze mi sie pojawi³o kilka zdefiniowanych przelewow o tej samej nazwie (z róznych kont) i nie mozna bylo siê domyslic ktory jest ktory i wroci³em do starego, gdzie wszystko wykona³em w kilka sekund.
Z dalszych eksperymentów zrezygnowalem...

Data: 2014-08-24 13:51:10
Autor: J.F.
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
Dnia Sun, 24 Aug 2014 11:49:40 +0200, Wojciech Bancer napisa³(a):
On 2014-08-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
A co tam takiego szybszego ?
Dzia³anie. Przelew zdefiniowany (z podpowiadaniem),

Hm, obdiorcy zdefiniowani, i juz tu przy kazdym mam "wykonaj przelew".
Fakt, liste mam krotka.

przelew z oszczêdno¶ciowego na zwyk³e.

Hm, "Rachunki" i pod emaxem jest "przelew wlasny"

Du¿o czytelniejszy panel inwestycji w TFI

A to sie nie znam, mnie sie i w nowym wydaje nieczytelny.

(z mo¿liwo¶ci± obliczenia zysku/straty "w przedziale czasu"),

Mialo byc o szybkosci. Staremu brakuje wiele funkcjonalnosci, ale mozna je bylo dorobic.
Nowemu tez zreszta brakuje, wiec wcale nie taki lepszy.

dostêp do historii, filtrowanie historii, filtrowanie odbiorców,

Historie rozne w starym sa. Mnie wk* historia w nowym, bo nie pokazuje stanu po operacji. Trzeba inny widok ... i to ma byc szybciej ?
sprawniejsza aplikacja mobilna.

Niech ja pieklo pochlonie, taka ograniczona. Ale to rzecz niezalezna od obu interfejsow internetowych ... ?
A wlasciwie od trzech, bo jest jeszcze strona w wersji mobilnej.

Du¿o te¿ daje, ¿e sporo operacji "niedecyzyjnych" odbywa siê bez prze³±czania przegl±darki, co ma wp³yw na szybko¶æ.

Co masz na mysli ? Co sie w starej przelaczalo ?
Jak dla mnie to kwestia przyzwyczajenia siê. Ja ju¿ nie "szukam"
gdzie jest co, poruszam siê sprawnie i nowy interfejs wydaje mi siê
lepszy od starego.

Oczywiscie kwestia przyzwyczajenia, ale jesli na codzien nie robisz
wielu roznych operacji, to nie spamietasz. A ukryte bywaja starannie. A jesli usilujesz obsluzyc przez telefon, to megabajty obrazkow
zostaja. Jak sie "wylacza animacje" ?

Jedyny minus jaki zauwa¿y³em, to próba dostania siê do samych "blokad"
jest faktycznie toporna, ciê¿ko siê do niej "dofiltrowaæ".

Operacje planowane wydawaly mi sie jakies nierzetelne - raz cos
pokazuja, raz nie ...

No, jest i druga zaleta - pasaz z produktami. Ktore czesto nie sa
dostepne w innych miejscach. Ale to nie zaleta, tylko wada tych innych
miejsc :-)
No ale to logiczna konsekwencja, przecie¿ bank nie bêdzie rozwija³
starego interfejsu.

Jak widac, czas sie przyzwyczaic do nowego ... lub zmienic bank :-)

Ale na razie stary interfejs jest, wypadaloby go aktualizowac, podobie
jak dwa pozostale interfejsy.

Nie ma ich takze w nowej aplikacji - sproboj np zalozyc lokate
3-dniowa z lokat.

J.

Data: 2014-08-24 13:58:53
Autor: Kamil Joñca
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
[...]


Operacje planowane wydawaly mi sie jakies nierzetelne - raz cos
pokazuja, raz nie ...

Domy¶lnie pokazuj± tylko chyba miesi±c naprzód. Mo¿na to zmieniæ, ale
by³ (jest?) b³±d, ¿e je¶li siê pierwszy raz w nie wlaz³o to nie mo¿na
by³o wybraæ wiêcej miesiêcy. KJ


--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-08-24 15:00:12
Autor: Wojciech Bancer
mBank i powrót do przeszłości, czyli modernizacja w najbliższy weekend
On 2014-08-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A co tam takiego szybszego ?
Dzia³anie. Przelew zdefiniowany (z podpowiadaniem),

Hm, obdiorcy zdefiniowani, i juz tu przy kazdym mam "wykonaj przelew".
Fakt, liste mam krotka.

W³a¶nie. Ja nie mam.

przelew z oszczêdno¶ciowego na zwyk³e.
Hm, "Rachunki" i pod emaxem jest "przelew wlasny"

A ja klikam strza³eczkê i wpisujê kwotê.

(z mo¿liwo¶ci± obliczenia zysku/straty "w przedziale czasu"),

Mialo byc o szybkosci.

Szybszy jest z samego faktu stosowania ajaxa.

[...]

Du¿o te¿ daje, ¿e sporo operacji "niedecyzyjnych" odbywa siê bez prze³±czania przegl±darki, co ma wp³yw na szybko¶æ.

Co masz na mysli ? Co sie w starej przelaczalo ?

Strony.

Oczywiscie kwestia przyzwyczajenia, ale jesli na codzien nie robisz
wielu roznych operacji, to nie spamietasz. A ukryte bywaja starannie.

Bez przesady.

A jesli usilujesz obsluzyc przez telefon, to megabajty obrazkow
zostaja.

Megabajty (kilobajty w zasadzie, ale niech bêdzie) obrazków wchodz± raz, potem siedz± w cache. Nie ma co specjalnie nad tym drzeæ szat.

I w ogóle najpierw sprawd¼, co? Prze³±czenie na pasa¿ zajmuje 300KB
i to skompresowanego ruchu, wiêc nie jest tragicznie. A przez to,
¿e jest ajax to na ruchu oszczêdzasz i to mocno, bo przy zmianach zak³adek nie jest od¶wie¿ana ca³a strona.

Jak sie "wylacza animacje" ?

Ustawienia -> zdjêcie profilowe.

Jedyny minus jaki zauwa¿y³em, to próba dostania siê do samych "blokad"
jest faktycznie toporna, ciê¿ko siê do niej "dofiltrowaæ".

Operacje planowane wydawaly mi sie jakies nierzetelne - raz cos
pokazuja, raz nie ...

Ja nie mówiê o operacjach planowanych, tylko blokadach.
Historia -> zmieñ widok -> blokady i zawieszenia.

No ale to logiczna konsekwencja, przecie¿ bank nie bêdzie rozwija³
starego interfejsu.

Jak widac, czas sie przyzwyczaic do nowego ... lub zmienic bank :-)

No to zmieniaj. Mi oferta pasuje, interfejs te¿. :)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-08-24 15:29:17
Autor: Kamil Joñca
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> writes:

[...]


Megabajty (kilobajty w zasadzie, ale niech bêdzie) obrazków wchodz± raz, potem siedz± w cache. Nie ma co specjalnie nad tym drzeæ szat.


Cache chyba nie dotyczy szyfrowanych stron? A te kilobajty potrafi±
zaci±¿yæ je¶li jedziesz naGSM

KJ


--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-08-24 16:07:22
Autor: Wojciech Bancer
mBank i powrót do przeszłości, czyli modernizacja w najbliższy weekend
On 2014-08-24, Kamil Joñca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Megabajty (kilobajty w zasadzie, ale niech bêdzie) obrazków wchodz± raz, potem siedz± w cache. Nie ma co specjalnie nad tym drzeæ szat.

Cache chyba nie dotyczy szyfrowanych stron?

Dotyczy.

A te kilobajty potrafi± zaci±¿yæ je¶li jedziesz naGSM

Bardzo czêsto "jadê" i nadal - cache + kompresja (gzip) powoduje,
¿e ten ruch jest minimalny. Po zalogowaniu mam takie dane w przegl±darce: 399.0 KB (396.6 KB from cache)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-08-24 16:10:59
Autor: Kamil Joñca
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> writes:

On 2014-08-24, Kamil Joñca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Megabajty (kilobajty w zasadzie, ale niech bêdzie) obrazków wchodz± raz, potem siedz± w cache. Nie ma co specjalnie nad tym drzeæ szat.

Cache chyba nie dotyczy szyfrowanych stron?

Dotyczy.

A te kilobajty potrafi± zaci±¿yæ je¶li jedziesz naGSM

Bardzo czêsto "jadê" i nadal - cache + kompresja (gzip) powoduje,
¿e ten ruch jest minimalny. Po zalogowaniu mam takie dane w przegl±darce: 399.0 KB (396.6 KB from cache)

Eee, po restarcie przegl±darki te¿? KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-08-24 16:34:46
Autor: Wojciech Bancer
mBank i powrót do przeszłości, czyli modernizacja w najbliższy weekend
On 2014-08-24, Kamil Joñca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A te kilobajty potrafi± zaci±¿yæ je¶li jedziesz naGSM

Bardzo czêsto "jadê" i nadal - cache + kompresja (gzip) powoduje,
¿e ten ruch jest minimalny. Po zalogowaniu mam takie dane w przegl±darce: 399.0 KB (396.6 KB from cache)

Eee, po restarcie przegl±darki te¿?

Fakt, ciut wiêcej (500 kb danych, 200kb obrazków), ale:
 - obrazki nadal s± w cache
 - dane s± kompresowane (tekst siê ³atwo kompresuje)
 - jakakolwiek operacja zajmuje wielokrotnie mniej ni¿ na starym
   interfejsie (ajax nie ³aduje ca³ej strony, a tylko potrzebny
   fragment).

Nie robi³em du¿ych analiz, ale podejrzewam mocno, ¿e w stosunku
do starego interfejsu mo¿na wyj¶æ "na plus". --
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-08-24 18:17:54
Autor: J.F.
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
Dnia Sun, 24 Aug 2014 15:00:12 +0200, Wojciech Bancer napisa³(a):
On 2014-08-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
A co tam takiego szybszego ?
Dzia³anie. Przelew zdefiniowany (z podpowiadaniem),
Hm, obdiorcy zdefiniowani, i juz tu przy kazdym mam "wykonaj przelew".
Fakt, liste mam krotka.
W³a¶nie. Ja nie mam.

A to nie wiem. Na pewno daloby sie poprawic.

przelew z oszczêdno¶ciowego na zwyk³e.
Hm, "Rachunki" i pod emaxem jest "przelew wlasny"
A ja klikam strza³eczkê i wpisujê kwotê.

Jaka strzaleczke ? Mozna platnosci i "na wlasne konto".
Jak ktos zauwazy/pamieta, bo jak na kliknie "wykonaj przelew",
czerwony to juz tak szybko nie skonczy.

Mozna jeszcze Platosci/przelew/na wlasne konto ..

(z mo¿liwo¶ci± obliczenia zysku/straty "w przedziale czasu"),
Mialo byc o szybkosci.
Szybszy jest z samego faktu stosowania ajaxa.

Hm ... no dobra, dosc szybki.
Du¿o te¿ daje, ¿e sporo operacji "niedecyzyjnych" odbywa siê bez prze³±czania przegl±darki, co ma wp³yw na szybko¶æ.
Co masz na mysli ? Co sie w starej przelaczalo ?
Strony.
W sensie ze nie ajax, tylko cale strony ?
Oczywiscie kwestia przyzwyczajenia, ale jesli na codzien nie robisz
wielu roznych operacji, to nie spamietasz. A ukryte bywaja starannie.
Bez przesady.

Jak sie "wylacza animacje" ?
Ustawienia -> zdjêcie profilowe.

I uwazasz ze przesadzam ? :-)
Tego przelewu wlasnego powyzej tez sie chwile naszukalem.

A jesli usilujesz obsluzyc przez telefon, to megabajty obrazkow
zostaja.
Megabajty (kilobajty w zasadzie, ale niech bêdzie) obrazków wchodz± raz, potem siedz± w cache. Nie ma co specjalnie nad tym drzeæ szat.

A na telefonicznych przegladarkach tez siedza ?
I w ogóle najpierw sprawd¼, co? Prze³±czenie na pasa¿ zajmuje 300KB
i to skompresowanego ruchu, wiêc nie jest tragicznie.

No wlasnie sprawdzam. Platnosci - przybylo 16K
Na wlasne konto - przybylo 28k.
Pasaz - przybylo 450k.
Powtorka ... przybylo 1M.

Glupia sprawa, przeciez juz dzis ogladalem.
Z telefonu przybywalo jakos mniej.

Nietragicznie ? No nie. Blyskawicznie. Na laczu 100M
Ale na aero2 z trasmisja 512kbit/s to juz tragicznie by bylo :-)

Ha, sprawdzam ... dziwnie jest, na platnosci trzeba poczekac  z 5s, na
wlasny przelew 3s, a pasaz sie wlacza szybko. Widac jakies inne
strategie cache maja przegladarki, a moze mniejsze obrazki ..

A przez to,
¿e jest ajax to na ruchu oszczêdzasz i to mocno, bo przy zmianach zak³adek nie jest od¶wie¿ana ca³a strona.

1MB na 3 strony to nie jest malo :-)

Jedyny minus jaki zauwa¿y³em, to próba dostania siê do samych "blokad"
jest faktycznie toporna, ciê¿ko siê do niej "dofiltrowaæ".
Operacje planowane wydawaly mi sie jakies nierzetelne - raz cos
pokazuja, raz nie ...
Ja nie mówiê o operacjach planowanych, tylko blokadach.
Historia -> zmieñ widok -> blokady i zawieszenia.

W operacjach planowanych tez moglyby sie pokazac :-)

Zmiana widoku z aero2 jakos cholernie dlugo trwa..

No i ...  jak tu chwalic ? Na telefonie szukam historii, klikam
platnosci(/pulpit), klikam konto, pokazuja sie przy koncie trzy
przyciski, ale tylko na dwie sekundy. Dopiero jak sie przelaczylem, to
zauwazylem ze jestem w podmenu Historia - mozna szybciej.
Hm, albo i wolniej, bo potem trzeba konta wybierac.

No ale to logiczna konsekwencja, przecie¿ bank nie bêdzie rozwija³
starego interfejsu.
Jak widac, czas sie przyzwyczaic do nowego ... lub zmienic bank :-)
No to zmieniaj. Mi oferta pasuje, interfejs te¿. :)

Poczekamy, zobaczymy. Na razie cos odsetki delikatnie ida w gore.
Czyzby klienci juz odchodzili ?

J.

Data: 2014-08-24 19:02:11
Autor: Wojciech Bancer
mBank i powrót do przeszłości, czyli modernizacja w najbliższy weekend
On 2014-08-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

przelew z oszczêdno¶ciowego na zwyk³e.
Hm, "Rachunki" i pod emaxem jest "przelew wlasny"
A ja klikam strza³eczkê i wpisujê kwotê.

Jaka strzaleczke ?

Na g³ównym ekranie.
Ten zielonkawy pasek finansów.
Masz:

Kredyt > konto g³ówne < eMax

Kliknij w t± strza³eczkê ko³o konta oszczêdno¶ciowego ;p

Du¿o te¿ daje, ¿e sporo operacji "niedecyzyjnych" odbywa siê bez prze³±czania przegl±darki, co ma wp³yw na szybko¶æ.
Co masz na mysli ? Co sie w starej przelaczalo ?
Strony.
W sensie ze nie ajax, tylko cale strony ?

Tak.

Jak sie "wylacza animacje" ?
Ustawienia -> zdjêcie profilowe.

I uwazasz ze przesadzam ? :-)

Nie mówiê ¿e wszystko maj± idealnie, ale prawda jest taka ¿e
na pocz±tku w starym te¿ siê szuka³o. Si³a przyzwyczajeñ jest spora.

Megabajty (kilobajty w zasadzie, ale niech bêdzie) obrazków wchodz± raz, potem siedz± w cache. Nie ma co specjalnie nad tym drzeæ szat.

A na telefonicznych przegladarkach tez siedza ?

Ja siedzê, du¿o podró¿ujê. Idê o zak³ad, ¿e nawet 0.5GB pakiet, jaki jest
w podstawowych abonamentach daje radê bez problemu.

I w ogóle najpierw sprawd¼, co? Prze³±czenie na pasa¿ zajmuje 300KB
i to skompresowanego ruchu, wiêc nie jest tragicznie.

No wlasnie sprawdzam. Platnosci - przybylo 16K
Na wlasne konto - przybylo 28k.
Pasaz - przybylo 450k.
Powtorka ... przybylo 1M.

I czujesz potrzebê robiæ to set razy dziennie?

Ha, sprawdzam ... dziwnie jest, na platnosci trzeba poczekac  z 5s, na
wlasny przelew 3s, a pasaz sie wlacza szybko. Widac jakies inne
strategie cache maja przegladarki, a moze mniejsze obrazki ..

Dzisiaj mBank ¶wiruje z tego co zauwa¿y³em, wiêc nie wiem na ile testy szybko¶ci s± wiarygodne. :)

¿e jest ajax to na ruchu oszczêdzasz i to mocno, bo przy zmianach zak³adek nie jest od¶wie¿ana ca³a strona.

1MB na 3 strony to nie jest malo :-)

W dzisiejszych czasach? No proszê Ciê. Za³aduj facebooka ;)

Ja nie mówiê o operacjach planowanych, tylko blokadach.
Historia -> zmieñ widok -> blokady i zawieszenia.

W operacjach planowanych tez moglyby sie pokazac :-)
Zmiana widoku z aero2 jakos cholernie dlugo trwa..

No ale teraz mówisz o typie ³±cza. Mobilne ma opó¼nienia.
Na moim 3G/4G w orange ³aduje siê bez zarzutu. Czêsto w podró¿y
korzystam.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-08-24 19:26:05
Autor: J.F.
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
Dnia Sun, 24 Aug 2014 19:02:11 +0200, Wojciech Bancer napisa³(a):
On 2014-08-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
przelew z oszczêdno¶ciowego na zwyk³e.
A ja klikam strza³eczkê i wpisujê kwotê.
Jaka strzaleczke ?
Na g³ównym ekranie.
Ten zielonkawy pasek finansów.
Masz:
Kredyt > konto g³ówne < eMax
Kliknij w t± strza³eczkê ko³o konta oszczêdno¶ciowego ;p

I mowisz ze nic nie ukryte :-)
Widze ze trzeba sie jednak zapoznac z opisem nowego interfejsu :-)

Ale w druga strone strzalki nie ma :-)

Jak sie "wylacza animacje" ?
Ustawienia -> zdjêcie profilowe.
I uwazasz ze przesadzam ? :-)
Nie mówiê ¿e wszystko maj± idealnie, ale prawda jest taka ¿e
na pocz±tku w starym te¿ siê szuka³o. Si³a przyzwyczajeñ jest spora.

W starym jednak wszystko jest na swoim miejscu. Tu co chwila inaczej.

Megabajty (kilobajty w zasadzie, ale niech bêdzie) obrazków wchodz± raz, potem siedz± w cache. Nie ma co specjalnie nad tym drzeæ szat.
A na telefonicznych przegladarkach tez siedza ?
Ja siedzê, du¿o podró¿ujê. Idê o zak³ad, ¿e nawet 0.5GB pakiet, jaki jest
w podstawowych abonamentach daje radê bez problemu.

Bez problemu udalo mi sie nabic 3MB w kilku operacjach.
Niby nieduzo ... ale jak wysylasz kilka przelewow dziennie to tez ?
I w ogóle najpierw sprawd¼, co? Prze³±czenie na pasa¿ zajmuje 300KB
i to skompresowanego ruchu, wiêc nie jest tragicznie.
No wlasnie sprawdzam. Platnosci - przybylo 16K
Na wlasne konto - przybylo 28k.
Pasaz - przybylo 450k.
Powtorka ... przybylo 1M.
I czujesz potrzebê robiæ to set razy dziennie?

Na pasaz to on sam przelacza przy byle okazji :-)

¿e jest ajax to na ruchu oszczêdzasz i to mocno, bo przy zmianach zak³adek nie jest od¶wie¿ana ca³a strona.
1MB na 3 strony to nie jest malo :-)
W dzisiejszych czasach? No proszê Ciê. Za³aduj facebooka ;)

Zaladuj historie w starym interfejsie :-)

Ja nie mówiê o operacjach planowanych, tylko blokadach.
Historia -> zmieñ widok -> blokady i zawieszenia.
W operacjach planowanych tez moglyby sie pokazac :-)
Zmiana widoku z aero2 jakos cholernie dlugo trwa..

No ale teraz mówisz o typie ³±cza. Mobilne ma opó¼nienia.
Na moim 3G/4G w orange ³aduje siê bez zarzutu. Czêsto w podró¿y
korzystam.

Ja tam mysle ze to jednak kwestia ilosci danych i szybkosci lacza.
Darmowe aero dosc wolne, ale danych tez troche.

Tak czy inaczej - jakos nie widze wielu zalet tego nowego interfejsu,
a wad troche jest.

J.

Data: 2014-08-24 11:51:54
Autor: Kamil Joñca
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Dnia Sun, 24 Aug 2014 00:57:39 +0200, Wojciech Bancer napisa³(a):
[...]
Chodzi o to, ¿e ¶wiadomie wybra³em nie korzystanie ze starego.
Po wy³±czeniu animacji i przyzwyczajeniu siê do tego "gdzie jest co",
to nowy interfejs nie jest z³y. Wg mnie szybko¶ci± operacji i wygod±
przewy¿sza to co mia³em w Multi i w starym mBanku.

A co tam takiego szybszego ? Naklikac trzeba sie chyba wiecej, te
Bo ja wiem. CHyba nie (ale nie mierzy³em).

wielkie obrazki na wolnym laczu na pewno nie przyspiesza, zapamietac
Wielki obrazek jest chyba tylko na stronie logowania (i fakt wywali³em
go adblokiem czy czym¶ podobnym)


Mnie denerwuje, ¿e nawet jak nie mam wiadomo¶ci, to jest wielki kwadrat,
zamiast rozszerzonych pól z rachunkami. No i dlaczego widaæ tylko 5 rachunków? ekran mam du¿y.

KJ


--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-08-24 10:18:52
Autor: Kamil Joñca
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> writes:

Na najbli¿szy weekend, w nocy z soboty na niedzielê rano mB±k
zapowiada modernizacjê systemu. Karty p³atnicze równie¿ nie bêd±
dzia³a³y do 9-tej, wiêc wczesn±, porann± wizytê w piekarni po ¶wie¿e
pieczywko i kawê mo¿na sobie tym razem odpu¶ciæ (chyba, ¿e z gotówk±)
- <http://www.mbank.pl/aktualnosci/post,5764,przerwa-w-dostepie-do-mbanku.html>

Jak piszo to: "W zwi±zku z planowanymi pracami modernizacyjnym­i w
nocy z 23 na 24 sierpnia 2014 r. (sobota/niedzie­la) w godz. 01:00 -
10:00 nast±pi przerwa w dostêpie do banku przez wszystkie kana³y oraz

Dzia³a wam? Bo ja ca³y czas mam: "Przerwa techniczna"
KJ


--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-08-24 11:06:49
Autor: osa
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
W dniu 2014-08-24 10:18, Kamil Joñca pisze:
Dzia³a wam?
Bo ja ca³y czas mam: "Przerwa techniczna"

nie, ale mB±k nie napisa³ ¿e godziny s± podane w naszej strefie czasowej... wiêc mo¿e do wieczora bêdzie dzia³aæ.

Jestem ciekaw czy chocia¿ autoryzacje kartowe dzia³aj± bo znajomi mieli dzi¶ rano opu¶ciæ hotel a maj± kartê mb±ka (na szczê¶cie nie jedyn±).

Data: 2014-08-24 11:09:20
Autor: Wojciech Bancer
mBank i powrót do przeszłości, czyli modernizacja w najbliższy weekend
On 2014-08-24, osa <woytek18@poczta.fm> wrote:
W dniu 2014-08-24 10:18, Kamil Joñca pisze:
Dzia³a wam?
Bo ja ca³y czas mam: "Przerwa techniczna"

nie, ale mB±k nie napisa³ ¿e godziny s± podane w naszej strefie czasowej... wiêc mo¿e do wieczora bêdzie dzia³aæ.

Ju¿ dzia³a.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-08-24 17:18:44
Autor: A
mBank i powrót do przesz³o¶ci, czyli modernizacja w najbli¿szy weekend
Krystek wrote:


"Moje ¿yczenia s± tylko dwa - zostawcie stary serwis i informujcie o
takich numerach jak brak autoryzacji kart smsem lub chocia¿ mailem.

Ich aplikacja mobilna wysy³a³a informacjê o tym za pomoc± systemu notyfikacji telefonu (ios).

smsem fakt - nic nie dosta³em. Wiêc jak siê nie boisz szpiegowania (mokazje itp) to instaluj na przysz³o¶æ.

--
A.

mBank i powrót do przeszłości, czyli mod ernizacja w najbliższy weekend

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona