mBank i reaktywacja ekonta

Data: 2009-09-02 12:36:39
Autor: xbartx
mBank i reaktywacja ekonta

Oto historia.

Konto nie używane przez około 4 lata a może i lepiej. Wizyta w mkiosku i pobranie pakietu startowego do internetu, aktualizacja danych. Wszystko poszło ok. Jest kolejny problem, bo konto było używane jeszcze za czasu list haseł jednorazowych. Przez www widać dwie listy i są usunięte. No, ale mBank to już jest nowoczesny i listy to przeżytek, teraz smsy, darmowe i od ręki. Telefon na partyline i aktywacja haseł smsowych oraz zamówienie karty debetowej do konta. Wszystko szybko i sprawnie, aż mi się wierzyć nie chciało - no i miałem nosa ;) Wraz z kartą przyszła lista haseł jednorazowych a na koncie zrobiło się -5 PLN hłe hłe. Po co? Niewiadomo, za to wiadomo, że jednak da się ekonto zminusować. Znowu telefon - trzeba składać reklamację. Wyjaśnienie to jakaś historia o automatycznym odnawianiu list haseł jednorazowych. Ja tam myślę, że po prostu znaleziono buga w systemie ;)

PS Nie chce mi się szukać, ale ciekawe czy grozi jakaś kara z ujemne saldo ekonta? Jeżeli nie, to by znaczyło, że nie można zrobić na ekoncie minusa. No właśnie a jednak Polak potrafi.

PS1 Ciekawe co na to ePR ;)

Data: 2009-09-02 14:42:05
Autor: wiatrak
mBank i reaktywacja ekonta

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomo¶ci news:h7losn$2u8$12inews.gazeta.pl...

[...]

list haseł jednorazowych. Przez www widać dwie listy i s± usunięte. No,
ale mBank to już jest nowoczesny i listy to przeżytek, teraz smsy,
darmowe i od ręki. Telefon na partyline i aktywacja haseł smsowych oraz
zamówienie karty debetowej do konta. Wszystko szybko i sprawnie, aż mi
się wierzyć nie chciało - no i miałem nosa ;) Wraz z kart± przyszła lista
haseł jednorazowych a na koncie zrobiło się -5 PLN hłe hłe. Po co?
Niewiadomo, za to wiadomo, że jednak da się ekonto zminusować. Znowu
telefon - trzeba składać reklamację. Wyja¶nienie to jaka¶ historia o
automatycznym odnawianiu list haseł jednorazowych. Ja tam my¶lę, że po
prostu znaleziono buga w systemie ;)

PS Nie chce mi się szukać, ale ciekawe czy grozi jaka¶ kara z ujemne
saldo ekonta? Jeżeli nie, to by znaczyło, że nie można zrobić na ekoncie
minusa. No wła¶nie a jednak Polak potrafi.

PS1 Ciekawe co na to ePR ;)

Bedziesz zakładał ta ekstra lokatę na "jednej nodze"?

wiatrak

Data: 2009-09-02 18:08:04
Autor: corner
mBank i reaktywacja ekonta

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomo¶ci news:h7losn$2u8$12inews.gazeta.pl...

Oto historia.

Nie ma w niej nic odkrywczego. Nie ma też żadnego buga. Jakby¶ sobie umy¶lił pozostać przy hasłach jednorazowych, a oni by ich nie przysłali, to by¶ psioczył, że nie przysłali? No zapewne.

Naprawdę my¶lałe¶, że w eKoncie nie można mieć niedozwolonego debetu?

Data: 2009-09-03 06:51:37
Autor: xbartx
mBank i reaktywacja ekonta
Dnia Wed, 02 Sep 2009 18:08:04 +0200, corner napisał(a):

Nie ma w niej nic odkrywczego. Nie ma te¿ ¿adnego buga. Jakby¶ sobie
umy¶li³ pozostaæ przy has³ach jednorazowych, a oni by ich nie przys³ali,
to by¶ psioczy³, ¿e nie przys³ali? No zapewne.

Mam dwie listy haseł jako usunięte i nic więcej, aktywuję sobie przez partyline hasła smsowe, które od razu działają, nie ma żadnej rozmowy na temat list, po czym po kilku dniach dostaję listę haseł jednorazowych za 5 PLN. Jeżeli to nie jest błąd to co? Jakiś nowy super "ficzer"? Proszę uświadom mnie.

PS Ustaw kodowanie albo zacznij korzystać w końcu z prawdziwego czytnika newsgroup ;)

Data: 2009-09-03 13:55:52
Autor: corner
mBank i reaktywacja ekonta

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:h7np1p$9ph$2inews.gazeta.pl...

[...]

Tak na moje oko, to nowa lista haseł została wysłana pocztą zanim zmieniłeś sposób autoryzacji. Gdybyś go nie zmienił, dostałbyś listę i cieszył się z nowej. No ale zmieniłeś, ale zapewne już po wysłaniu nowej listy.

Data: 2009-09-03 12:33:13
Autor: xbartx
mBank i reaktywacja ekonta
Dnia Thu, 03 Sep 2009 13:55:52 +0200, corner napisał(a):

[...]

Osoba, która ponownie aktywowała konto nie była informowana o żadnej liście haseł, ani tym bardziej o jej wysyłce. Co więcej, przy reaktywacji trzeba było już wklepać jakiś kod, który przyszedł na telefon komórkowy. Dlatego dalej IMO jest to pewne niedopracowanie procedur (bug), dosyć specyficzne, ale jak widać, możliwe.

Data: 2009-09-13 22:28:08
Autor: xbartx
mBank i reaktywacja ekonta

[...]

No więc to chyba bug w systemie, bo po reklamacji 5pln wróciło na
konto.

--
xbartx

mBank i reaktywacja ekonta