[PRESS] mBank idzie na wojne (ROR-off)

Data: 2009-06-16 20:45:36
Autor: Maverick
[PRESS] mBank idzie na wojne (ROR-off)
Żeby jeszcze bankozaur sam byl w porzadku dla swoich klientow.

http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29577,6723290,_ROR_off___czyli_mBank_idzie_na_wojne.html

  Szefowie mBanku postanowili porwać się z motyką na księżyc (albo na słońce, nie pamiętam jak to szło). Od wtorku zaczynają akcję zachęcania klientów, by przenieśli do mBanku swoje konta. I wyprowadzili się od coraz droższej konkurencji.

Projekt ma wdzięczną nazwę "ROR-off" i będzie się składał z trzech elementów. Piszę o tym szeptem, bo bank ujawni wszystko dopiero we wtorek.

Pierwsza część "ROR-off" to zachęcające do rozstania z dotychczasowym bankiem, żartobliwe klipy pod zbiorczym tytułem "Szkoła zrywania" i plakaty reklamowe z hasłem "Musimy ze sobą skończyć...".

Druga część kampanii to specjalna strona internetowa www.ror-off.pl, na której bank radzi jak możliwie bezkonfliktowo przejść przez skomplikowany proces zmiany banku. Trzecia część projektu to infolinia dla klientów chcących założyć w mBanku konto. Bank obiecuje, że pracownicy call-centre sami zarejestrują na nowym koncie przenoszonego klienta wszystkich jego odbiorców przelewów. I pomogą wysłać do pracodawcy pismo, by przelewał teraz wynagrodzenie do mBanku.

Pozornie akcja mBanku trafia na bardzo podatny grunt. Banki na wyścigi podwyższają opłaty za konta i karty. Abonamenty podniósł już PKO BP i jego główny rywal Pekao (czytaj tutaj). Ale też inne banki - BZ WBK, Multibank, a ostatnio Citi Handlowy (o tym tutaj). W tych warunkach granie na emocjach klientów, by nie płacili setek złotych rocznie za konta w innych bankach, tylko przenieśli się do darmowego mBanku, wydaje się być polityką skazaną na sukces.

Ale wcale tak nie jest. Otóż mBank bierze się za rzecz, która do tej pory nie udała się żadnemu bankowi. Polacy są nacją, która bardzo niechętnie zmienia swoje przyzwyczajenia. Będziemy narzekać, psioczyć, stać w kilometrowych kolejkach, ale banku nie zmienimy.

Data: 2009-06-16 13:52:03
Autor: witek
Maverick wrote:
W tych warunkach granie na emocjach klientów, by nie płacili setek złotych rocznie za konta w innych bankach, tylko przenieśli się do darmowego mBanku, wydaje się być polityką skazaną na sukces.

Raczej na porażkę.
Bo na proste pytanie "a co ja z tego będę miał".
Odpowiedź będzie "eeeeee, nic albo gorzej"

Data: 2009-06-16 22:30:18
Autor: Mithos
witek pisze:
Raczej na porażkę.
Bo na proste pytanie "a co ja z tego będę miał".
Odpowiedź będzie "eeeeee, nic albo gorzej"

To zależy poco komuś jest konto. Ja zamykam Multi i mBanku będę używał do darmowych przelewów (póki są one darmowe) oraz raz na rok do wpłatomatu. W takim Multi nie mogę aktualnie skorzystać z wpłatomatu ponieważ karta debetowa stała się płatna i musiałem z niej zrezygnować, a dublowanie rachunków w BRE mija się z celem.

--
Mithos

Data: 2009-06-16 21:50:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[PRESS] mBank idzie na wojne (ROR-off)

"Maverick" h18p8l$j8v$1@inews.gazeta.pl

[...]

Jeśli moja matka zrezygnowała z usług PKO BP i przekonała pracownika banku,
w którym ma teraz konto do tego, aby nie naliczał jej opłaty, dając niejako
do zrozumienia, że banków ci u nas dostatek, to raczej Polacy zmieniają się... :)

Moja matka jest wybredna -- Alior nie dla niej, bo dzieli ją od niego ruchliwa ulica...
Ale są inne banki świadczące swe usługi bezpłatnie -- i ona o tych bankach wie... :)

Data: 2009-06-16 22:28:24
Autor: Mithos
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
[...]

To jest po prostu wyjątek.

Ja pewnych ludzi przekonuje pokazując wprost zalety różnych banków w najprostszy sposób. Do tego nie jestem pracownikiem banku, ani nie mam z bankami nic wspólnego poza byciem klientem więc można uznać, iż jestem obiektywny. Nawet jeśli kogoś przekonam to rozmowa kończy się "aaaaaaaaa tam, dla 15-20 zł miesięcznie nie chce mi się zmieniać banku".

--
Mithos

Data: 2009-06-16 22:35:36
Autor: ffiona
[PRESS] mBank idzie na wojne (ROR-off)

Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał

Nawet jeśli kogoś przekonam to rozmowa kończy się "aaaaaaaaa tam, dla 15-20 zł miesięcznie nie chce mi się zmieniać banku".

No właśnie, to jest ciekawe. Ja też miałam całe życie (13 lat) konto w Pekao SA i płaciłam za nie 8,50 plus 1 zł. za każdy przelew. Przeniosłam się do mBanku niedawno i zachwalam znajomym, że za nic tam się nie płaci. Nawet nie chcą słuchać, bo co to za oszczędności? A ja jakoś zaczynam doceniać, bo odkąd zamknęłam konto w PekaoSA, to ciągle mi robią na tym zamkniętym koncie saldo debetowe, a to im brakuje 59 groszy, a to 99. Hehe. Śmieszne, ale płacę nadal za konto, które zamknęłam. Dziś zrobiłam im przelew na 99 groszy z mBanku z tytułem przelewu: "a bo ja wiem?" No bo naprawdę nie wiem, na partyline tez nie wiedzieli:-)
Pozdr.
A.

Data: 2009-06-16 14:06:10
Autor: szczurwa
mBank idzie na wojne (ROR-off)
On 16 Cze, 22:35, "ffiona" <ffi...@poczta.onet.pl> wrote:

Niezłe ! Kiedy ja z kolei zamykałem po raz pierwszy rachunekw Pekao,
wysłałem im wypowiedzenie umowy listem poleconym za zwrotnym
potwierdzeniem odbioru. Obyło sie bez kłopotów. Jakież było moje
zdziwienie, kiedy po raz wtóry trafiłem tam po fuzji z BPH, okazało
się bowiem, ze w systemie Pekao funkcjonują dwa moje rachunki - ten
zamkniety i ten "pofuzyjny" - i kasjerka nie bardzo wiedziała na które
konto przyjać wpłatę gotówkową..!

Data: 2009-06-16 23:26:58
Autor: Paweł
Mithos wrote:

Nawet jeśli kogoś przekonam to rozmowa kończy się "aaaaaaaaa
tam, dla 15-20 zł miesięcznie nie chce mi się zmieniać banku".

lepiej kilka piw wypic niz nie wypic :)

Data: 2009-06-16 23:37:56
Autor: Mithos
Paweł pisze:
lepiej kilka piw wypic niz nie wypic :)

To jest w sumie jedno piwo na mieście. Góra dwa. (Warszawa)

--
Mithos

Data: 2009-06-16 23:58:06
Autor: Valdi.Pavlack
[PRESS] mBank idzie na wojne (ROR-off)
"Mithos" news:h193c2$k96$1news.onet.pl

To jest w sumie jedno piwo na mieście. Góra dwa. (Warszawa)

Jakość piwa mizerna a cena jak na zarobi wysoka - Polska :)

Data: 2009-06-16 23:56:42
Autor: Valdi.Pavlack
[PRESS] mBank idzie na wojne (ROR-off)
"Mithos" news:h18v9o$7hi$2news.onet.pl

Nawet jeśli kogoś przekonam to rozmowa kończy się "aaaaaaaaa
tam, dla 15-20 zł miesięcznie nie chce mi się zmieniać banku".

To może warto rzucić argument pokazujące te prowizje w skali dłuższego czasu
np. roku. Jeżeli w ciągu 12 miesięcy oddaję bankowi z własnych pieniędzy
około 200 zł to w moim przypadku jest to jedno tankowanie za free :) - IMHO
gra warta świeczki :)

Data: 2009-06-18 21:18:44
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Nic to nie daje. ŻADNE argumenty nie trafiają.

Poza tym po cyrkach jakie robi np. Multibank przestałem kogokolwiek namawiać na jakikolwiek bank.

--
Mithos

Data: 2009-06-18 21:22:22
Autor: Valdi.Pavlack
[PRESS] mBank idzie na wojne (ROR-off)
"Mithos" news:h1e3v3$5vs$1news.onet.pl

Poza tym po cyrkach jakie robi np. Multibank przestałem kogokolwiek
namawiać na jakikolwiek bank.

Kiedy patrzę z boku na bankowe podwórko w naszym kraju dochodzę do wniosku,
że takie działanie jest... prawidłowe. Może się mylę ale odnoszę dziwne
wrażenie, że w tym segmencie rynku, z roku na rok zamiast być lepiej jest
coraz gorzej...

Data: 2009-06-18 21:33:34
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

U nas wszystko jest odwrotnie. Na rynku podobno kryzys, a u mnie w firmie tyle pracy, że aby ludzi nie zniechęcać to ostatnio były spore podwyżki :)

Dla mnie zmienić konto to tak jak kupić nowe buty.

--
Mithos

Data: 2009-06-19 18:45:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[PRESS] mBank idzie na wojne (ROR-off)

"Mithos" h1e4qu$a8t$1@news.onet.pl

Dla mnie zmienić konto to tak jak kupić nowe buty.

IMO kupno butów to poważna sprawa, a zmiana banku to drobnostka.
(chyba, że się kupuje stale takie same buty -- sprawdzone przez
wiele lat; ja tak kiedyś robiłem)

Data: 2009-06-17 01:08:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[PRESS] mBank idzie na wojne (ROR-off)

"Mithos" h18v9o$7hi$2@news.onet.pl

[...]

15-20 zł na miesiąc można płacić bankowi i równolegle można zabić kogoś
innego za takie pieniądze. :) Dlaczego? Bo bank to bank -- i basta!

Taka mentalność. :) Bogatemu można oddać wszystko i nawet przeprosić go
za to, że oddając, miało się na sobie garnitur zamiast fraka, ale biedaka
należy zabić, gdy okaże się, że trzeba mu oddać pożyczone od niego 2 złote... :)

  bił słabych, przed mocnym się płaszczył

To z wiersza... :)

Data: 2009-06-16 23:28:40
Autor: Paweł
Maverick wrote:

I wyprowadzili się od coraz droższej konkurencji.

i te wspaniale przelewy SEPA za 5pln... ale tylko do 30 czerwca...

Data: 2009-06-18 03:34:30
Autor: MałgosiaK
mBank idzie na wojne (ROR-off)
On 16 Cze, 23:28, Paweł <r...@127.0.0.1> wrote:
Maverick wrote:
> I wyprowadzili się od coraz droższej konkurencji.

i te wspaniale przelewy SEPA za 5pln... ale tylko do 30 czerwca...

Wieść niesie że opłata za SEPA zostanie bez zmian :)

Małgorzata Kowalska

Data: 2009-06-16 23:28:40
Autor: Paweł

Data: 2009-06-17 09:47:03
Autor: Marx
[PRESS] mBank idzie na wojne (ROR-off)
Sie nie wyprowadza z prostego powodu - bankomatu na osiedlu nie ma. I pozamiatane.
Marx

[PRESS] mBank idzie na wojne (ROR-off)