mBank idzie na wojnę z Aliorem

Data: 2010-01-16 11:33:48
Autor: Szop
mBank idzie na wojnę z Aliorem
Data: 2010-01-16 14:51:11
Autor: Krzysztof
mBank idzie na wojnę z Aliorem

"Szop" <Szop@SzopSzop.com> wrote in message news:his4mo$4ma$1news.onet.pl...
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7461831,mBank_idzie_na_wojne_z_Aliorem__I_pokazuje_cieknacy.html

Fakt jest niezaprzeczalny, ze Alior przestanie przyciagac klientow na konto PLN z karta za 5 lub nawet 9zl na miesiac. Dla osob robiacych malo wyplat z bankomatow placenie 5zl staje sie nieoplacalne, jakby pomysleli mogliby alternatywnie np. wprowadzic bezplatna karte do wyplat z Euronetu, a inne bankomaty powiedzmy za 1zl od wyplaty. Mozliwosci pokombinowania jest wiele, a tak praktycznie spowoduje to skasowanie wielu kart.
W calej innej materii lokat i kont walutowych i tak bija mbank na glowe, bo maja kasy do wplaty/wyplaty waluty a to jest podstawa przy drogich przelewach zagranicznych.

Data: 2010-01-16 15:20:10
Autor: Valdi
mBank idzie na wojnę z Aliorem
"Krzysztof" news:hisg8g$1mvp$1news2.ipartners.pl

[...]

Łatwe, proste i przyjemnie ale jak widać nie dla "aliorowej góry"...

Mozliwosci pokombinowania jest wiele,
a tak praktycznie spowoduje to skasowanie wielu kart.

Ciekawi mnie czy przyjdzie opamiętanie...

W calej innej materii lokat i kont walutowych i tak bija mbank na glowe,
bo
maja kasy do wplaty/wyplaty waluty a to jest podstawa przy drogich
przelewach zagranicznych.

Otóż to - mBank tak naprawdę po za SFI, fajnym systemem transakcyjnym
("onlinenowość") i forum z coraz większą ilością tematów bez ładu i składu,
nie ma nic sensownego do zaoferowania.
Obsługa z roku na rok coraz gorsza... (a może to polskie społeczeństwo
głupieje z roku na rok) a niech się człowiekowi przytrafi jakiś problem
(fraudzik, awaria wpłatomatu itp.) to samopoczucie, że jest się złodziejem
ma się "jak w banku".
Po za tym niemiłosiernie wkur... mnie u nich to, że oczywiste problemy,
które irytują klientów, są przez ludzi odpowiedzialnych za ich występowanie
kompletnie zlewane (patrz pin offline na Visach i problemy z płatnościami VE
itp. mBanku m. in. w UK).
Można by pisać wiele ale po co, zainteresowani wiedzą jak wyglądał kiedyś a
jak wygląda dzisiaj bank, który wyznaczał standardy. Dzisiaj to nic innego
jak przeciętniak, który na tle konkurencji nawet nie błyszczy. Niestety
szefostwo najwidoczniej tego nie dostrzega i wychodzi z założenia, że
dożywotnio mBank będzie "jechał na marce", który co by nie mówić została
dość mocno nadszarpnięta, nie tylko przez feralne kredyty hipoteczne ze
starego mPlanu.

Data: 2010-01-16 16:18:15
Autor: RobertS
[...]

chociaz pewnie niektorzy juz sie przyzwyczaili (do wyplacania wszedzie za free) i niekoniecznie karty i konta pokasuja; rzadko wyplacam z bankomatu, ale cenie sobie to, ze moge wyplacic gdziekolwiek i nic mnie to nie kosztuje

W calej innej materii lokat i kont walutowych i tak bija mbank na glowe, bo maja kasy do wplaty/wyplaty waluty a to jest podstawa przy drogich przelewach zagranicznych.

w lokatach, kontach walutowych mbank mocny nigdy nie byl

RobertS

Data: 2010-01-16 16:36:51
Autor: Valdi
mBank idzie na wojnę z Aliorem
"RobertS" news:hislbo$259r$2opal.icpnet.pl

> [...]
> przelewach zagranicznych.

w lokatach, kontach walutowych mbank mocny nigdy nie byl

I nie będzie.
Lokat zbytnio nie potrzebują bo zawsze w pogotowiu czeka linia kredytowe w
commerzbanku na preferencyjnych warunkach.
Konta walutowe - chyba tylko dla desperatów :) + zero szans na modyfikacje
oferty.

Data: 2010-01-16 16:58:56
Autor: Krzysztof

"RobertS" <bob75@xpostx.pl> wrote in message news:hislbo$259r$2opal.icpnet.pl...

[...]

Ale wcale nie wyplacasz za darmo tylko placisz za to 5/9zl miesiecznie!
To samo mozesz miec (przynajmniej na dzien dzisiejszy) w db net za 0zl.
W Eurobanku za 5zl-pokryjesz koszt karty i 4 wyplaty z obcych bankomatow a i kasa lezaca na koncie oprocentowana na 4%
Moze za niedlugo beda inne alternatywy do wyplat z obcych bankomatow a jak z tego widac Alior nie jest jedyny w tej ofercie cenowej.

Data: 2010-01-16 22:07:27
Autor: RobertS
mBank idzie na wojnę z Aliorem

Ale wcale nie wyplacasz za darmo tylko placisz za to 5/9zl miesiecznie!

tyle kosztuje karta a nie sama wypłata

To samo mozesz miec (przynajmniej na dzien dzisiejszy) w db net za 0zl.

jeżeli wykonasz 1 transakcje bezg. w miesiacu, ale to raczej symboliczny warunek

W Eurobanku za 5zl-pokryjesz koszt karty i 4 wyplaty z obcych bankomatow a i kasa lezaca na koncie oprocentowana na 4%

fakt niezaprzeczalny

Moze za niedlugo beda inne alternatywy do wyplat z obcych bankomatow a jak z tego widac Alior nie jest jedyny w tej ofercie cenowej.

inne banki też takie wypłaty za 0 zł dają w pakiecie

RobertS

Data: 2010-01-16 23:04:35
Autor: Krzysztof

"RobertS" <bob75@xpostx.pl> wrote in message news:hit9qg$2re5$1opal.icpnet.pl...

Moze za niedlugo beda inne alternatywy do wyplat z obcych bankomatow a jak z tego widac Alior nie jest jedyny w tej ofercie cenowej.

inne banki też takie wypłaty za 0 zł dają w pakiecie

Takie alternatywy byly od dawna, ale trzeba za nie sporo placic lub spelniac warunki np. Multibank AQ- wystarczy suma przelewow z innych kont na 12tys (prosto to spelnic nawet nie majac takich dochodow a przelewajac po pare razy z innego konta np. EB) i tez mamy wyplaty za 0zl.

Na razie najtansza alternatywa dla A jest DBnet.

Data: 2010-01-17 08:45:28
Autor: Valdi
mBank idzie na wojnę z Aliorem
"Krzysztof" news:hitd5k$24b9$1news2.ipartners.pl

Na razie najtansza alternatywa dla A jest DBnet.

ciekawe do kiedy...?

Data: 2010-01-17 13:46:46
Autor: Krzysztof

"Valdi" <Valdi@valdi.pl> wrote in message news:hiuf8l$qf8$1news.interia.pl...
"Krzysztof" news:hitd5k$24b9$1news2.ipartners.pl

Na razie najtansza alternatywa dla A jest DBnet.

ciekawe do kiedy...?

Chyba nie zmienia tego az tak o 180 st., bo w tym koncie DBnet praktycznie nie ma nic nadzwyczajnego, oferta generalnie slaba tak jak w calym DB, oprocentowanie depozytow ponizej sredniej na rynku. Jedyne co sklania ludzi do otwierania tego konta to wlasnie te darmowe bankomaty. Sam zlozylem niedawno wniosek i czekam juz tylko na karte. Skoro Alior jest taki pazerny i nie starcza mu 3zl to juz niedlugo nie dostanie nic.

Data: 2010-01-17 07:31:10
Autor: BK
On 17 Sty, 13:46, "Krzysztof" <onkr...@poczta.onet.pl> wrote:
"Valdi" <Va...@valdi.pl> wrote in message

> [...]

niedawno wniosek i czekam juz tylko na karte. Skoro Alior jest taki pazerny
i nie starcza mu 3zl to juz niedlugo nie dostanie nic.

Czyli generalnie prowadzi to do jendego wniosku - nie ma nic za darmo.
Poki co przy naszej gospodarce i kosztach prowadzenia biznesu zapewne
nie oplaca sie dac oferty bezplatnej i "full-service". Albo wybierze
sie cos bezplatnego to sa jakies braki w ofercie (np. mBank sporo
oszczedza na braku oddzialow/obslugi kasowej) albo ta oferta jest
kosztowna.

Data: 2010-01-17 20:25:25
Autor: Krzysztof

"BK" <bkapuscinski@gmail.com> wrote in message news:02cd4fd1-fc6a-43e1-8a68-9cd9a2b48fee30g2000yqu.googlegroups.com...
> [...]

sie cos bezplatnego to sa jakies braki w ofercie (np. mBank sporo
oszczedza na braku oddzialow/obslugi kasowej) albo ta oferta jest

To w Polsce wytorzyl sie model, albo wmowiono go nam, ze za wszystko w podstawowej bankowosci trzeba placic. Nie chwale tu UK, ale oni potrafia oferowac 'basic banking' darmowy, oczywiscie jest on mocno okrojony i nie ma tylu produktow w roznych walutach w tym podstawowym standardzie, ale taki podstawowy, prosty banking jest wystarczajacy dla pospolstwa i jest darmowy.
Mozliwe, ze ta szeroka prywatyzacja naszej bankowosci, spowodowala jej rozwoj i przyspieszenie technologiczne, ale niestety na poczatku lat 90 wiekszosc kont byla darmowa i podstawowe operacje w bankach rowniez nie byly obciazone prowizja.
W dobie internetu mozna wyciagnac z kazdego banku co jest atrakcyjne i da sie 'niskokosztowo 'bankowac' w Polsce (chyba truizm, bo wiekszosc na tej grupie tak robi i ma kilka roznych kont).
mBank moze i oszczedza na placowkach, ale jego oferta nie jest juz z czolowki jak kilka lat temu, tradycyjne banki placowkowe maja juz praktycznie w wiekszosci wersje internetowa swojego konta, gdzie oferta jest przewaznie lepsza od mBanku a i placowke mamy dostepna w sytuacjach trudnych i skomplikowanych np. reklamacji.

Data: 2010-01-17 08:14:07
Autor: xbartx
Dnia Sat, 16 Jan 2010 11:33:48 +0100, Szop napisał(a):

http://wyborcza.biz/
biznes/1,100896,7461831,mBank_idzie_na_wojne_z_Aliorem__I_pokazuje_cieknacy.html

A gazety już tradycyjnie szukają dziury w całym i taniej sensacji na dodatek tam gdzie jej kompletnie nie ma. Radzę nie czytać i świat będzie o wiele bardziej przyjemniejszy i pogodny :)

--
xbartx

mBank idzie na wojnę z Aliorem