mBank - ikona PROWIZJI

Data: 2015-11-29 19:50:58
Autor: MarekZ
mBank - ikona PROWIZJI
Wpad³ mi w rêce regulamin kredytu gotówkowego udzielanego przez mBank. PROMOCYJNEGO kredytu gotówkowego.

Przegl±dam go sobie, nic ciekawego, jak zwykle próba wciskania ubezpieczenia, oprocentowania typu x,99% no hipermarket po prostu.

Dochodzê ci ja do prowizji. Ile¿ mo¿e wynosiæ prowizja od promocyjnego kredytu gotówkowego. Ano 16%.

Czy to w ogóle jest dozwolone w kontek¶cie ustawy antylichwiarskiej? Bo ja mam wra¿enie, ¿e to s± jakie¶ jaja.

Data: 2015-11-29 20:08:55
Autor: Liwiusz
mBank - ikona PROWIZJI
W dniu 2015-11-29 o 19:50, MarekZ pisze:
Wpadł mi w ręce regulamin kredytu gotówkowego udzielanego przez mBank.
PROMOCYJNEGO kredytu gotówkowego.

Przeglądam go sobie, nic ciekawego, jak zwykle próba wciskania
ubezpieczenia, oprocentowania typu x,99% no hipermarket po prostu.

Dochodzę ci ja do prowizji. Ileż może wynosić prowizja od promocyjnego
kredytu gotówkowego. Ano 16%.

Czy to w ogóle jest dozwolone w kontekście ustawy antylichwiarskiej? Bo
ja mam wrażenie, że to są jakieś jaja.

Daj linka.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-30 00:05:46
Autor: MarekZ
mBank - ikona PROWIZJI
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n3figl$qo1$1@node1.news.atman.pl...

Daj linka.

Tu jest link.

https://www.mbank.pl/download/promocje-kredyty/regulamin-promocji-pozwol-sobie-na-wiecej-mb.pdf

Informacja dotycząca prowizji znajduje się nad sekcją Oświadczenia, w wyliczeniu RRSO (która wychodzi 18%).

J.F. pisze, że to normalne i wszyscy tak mają, widać, że trochę mnie ominęło z realiów rynkowych. pamiętam, że jeszcze nie tak dawno szokujące było dla mnie, że mBank proponował mi w ramach OdC kredyt gotówkowy z prowizją 6% z rok czy dwa lata temu. Ale szesnaście to mi się w głowie nie mieści. Wyobraźmy sobie klienta biorącego taka ofertę na rok czy pół roku.

Promocja jak widzę nazywa się "Pozwól sobie na więcej".

Następna w kolejce pewnie czeka Złota Dwudziestka.

Data: 2015-11-30 01:15:30
Autor: J.F.
mBank - ikona PROWIZJI
Dnia Mon, 30 Nov 2015 00:05:46 +0100, MarekZ napisa³(a):
https://www.mbank.pl/download/promocje-kredyty/regulamin-promocji-pozwol-sobie-na-wiecej-mb.pdf

Informacja dotycz±ca prowizji znajduje siê nad sekcj± O¶wiadczenia, w wyliczeniu RRSO (która wychodzi 18%).

J.F. pisze, ¿e to normalne i wszyscy tak maj±, widaæ, ¿e trochê mnie ominê³o z realiów rynkowych.

IMO to od dawna tak bylo. Tzn moze prowizja byla mniejsza, ale odsetki
wyzsze, moze prowizja mniejsza, ale ubezpieczenie - stopa rzeczywista
byla jednak wysoka

https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/kredyty-i-pozyczki/mini-ratka/pozyczka-na-dowolny-cel/
Jaki swietny kredyt ... na 25% - mimo, ze nominalnie 9.99. A bylo
ponad 30%
 Ale powalczyc o klienta bank potrafi
https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/kredyty-i-pozyczki/mini-ratka/pozyczka-na-splate-innych-kredytow/

http://www.bzwbk.pl/bankowosc-elektroniczna/oferta-na-klik/bzwbk24-mobile.html?utm_source=bzwbkslider

Na dole: odsetki 10%, prowizja 7.5, a rrso 26%

http://www.ingbank.pl/indywidualni/kredyty-i-pozyczki/pozyczka-gotowkowa
rrso 19%. Ale zadzwon, spytaj - chcesz pozyczyc np 5000 na pol roku,
bez ubezpieczen..

pamiêtam, ¿e jeszcze nie tak dawno szokuj±ce by³o dla mnie, ¿e mBank proponowa³ mi w ramach OdC kredyt gotówkowy z prowizj± 6% z rok czy dwa lata temu. Ale szesna¶cie to mi siê w g³owie nie mie¶ci. Wyobra¼my sobie klienta bior±cego taka ofertê na rok czy pó³ roku.

To mu dopasuja prowizje. I nawet przy tych 20% RRSO klient sumarycznie
zaplaci przez rok 10% wiecej - co widac jest akceptowalne dla
klientow. Gorzej z tymi co na dluzszy czas - ale widac nie maja innego wyjscia i
tez wezma :-)

J.

Data: 2015-11-30 01:21:09
Autor: Piotrek
mBank - ikona PROWIZJI
On 2015-11-30 00:05, MarekZ wrote:
[...] Wyobraźmy sobie klienta biorącego taka ofertę
na rok czy pół roku.

No właśnie - gdzie teraz się bierze 100k na - powiedzmy - pół roku?
Zakładamy, że zdolność kredytowa jest.

Piotrek

Data: 2015-11-30 01:39:47
Autor: MarekZ
mBank - ikona PROWIZJI
Użytkownik "Piotrek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:565b9672$0$22837$65785112@news.neostrada.pl...

No właśnie - gdzie teraz się bierze 100k na - powiedzmy - pół roku?
Zakładamy, że zdolność kredytowa jest.

Bierze się kartę kredytową i robi przelew z karty (prowizja rzędu 2-3% (np. ING, Rajfi), a można trafić i mniej na pewno (być może BPH albo oferty negocjowane). BZWBK ma chyba pierwszy przelew z karty za darmo.

Opcjonalnie kredyt odnawialny, ale KK znacznie łatwiej dostać.

Data: 2015-12-04 04:09:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
mBank - ikona PROWIZJI

"MarekZ" n3g5sk$h2e$1@srv13.cyf-kr.edu.pl

No w³a¶nie - gdzie teraz siê bierze 100k na - powiedzmy - pó³ roku?
Zak³adamy, ¿e zdolno¶æ kredytowa jest.

Bierze siê kartê kredytow± i robi przelew z karty (prowizja rzêdu 2-3%
(np. ING, Rajfi), a mo¿na trafiæ i mniej na pewno (byæ mo¿e BPH albo
oferty negocjowane). BZWBK ma chyba pierwszy przelew z karty za darmo.

Opcjonalnie kredyt odnawialny, ale KK znacznie ³atwiej dostaæ.

Do 10 k oferuje Citi na KK Simplicity.
Za 10 kpln na rok trzeba **ponoæ** zap³aciæ 10240 pln.
10240/10000=1,024 czyli raptem 2.4%

  http://danutac.com.pl/kredytowka.htm <-- dorzucam 6 dych w razie czego

(drugi klawisz od lewej i ostatnia karta na dole)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-11-30 06:31:59
Autor: Liwiusz
mBank - ikona PROWIZJI
W dniu 2015-11-30 o 00:05, MarekZ pisze:
[...]

Nie może tyle wynosić prowizja, bo w mbanku może ona wynosić maksymalnie
17.99%. Z kolei w linkowanym pliku nie ma informacji jaka jest wysokość
prowizji ("wszelkie inne niż oprocentowanie, opłaty i prowizje związane
z  uzyskaniem  i  korzystaniem z kredytu gotówkowego, bÄ™dÄ… naliczane i
pobierane na zasadach okreÅ›lonych  w  umowie
kredytu gotówkowego zawartej przez Uczestnika Promocji z Bankiem").

"Przykład reprezentatywny" siłą rzeczy nie może dotyczyć każdego kredytu.

J.F. pisze, że to normalne i wszyscy tak mają, widać, że trochę mnie
ominęło z realiów rynkowych. pamiętam, że jeszcze nie tak dawno

To mało wiesz. Przypomnij sobie może tegoroczną reklamę jakiegoś banku,
gdzie oprocentowanie było 0%, za to płaciło się wyłącznie prowizję coś
koło 9%.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-30 09:53:01
Autor: J.F.
mBank - ikona PROWIZJI
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n3gn0u$81h$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Na podstawie ? Zezwolenia KNF, czy zarzadzenia banku ? Bank moze sobie swoje zarzadzenie zmienic.

Z kolei w linkowanym pliku nie ma informacji jaka jest wysokość
prowizji ("wszelkie inne niż oprocentowanie, opłaty i prowizje związane [...]
"Przykład reprezentatywny" siłą rzeczy nie może dotyczyć każdego kredytu.

Tym niemniej jest, i zakladamy, ze klient bioracy taki kredyt tyle zaplaci.

No coz - na czyms musza zarobic :-)

P.S. Sa jakies zasady wyznaczania tego "przykladu reprezentacyjnego" ? Czy bank sobie dobiera dowolnie ?

[...]

Co moze RRSO ustalic dowolnie w zasadzie - tzn w zaleznosci od okresu kredytu.

J.

Data: 2015-11-30 10:00:25
Autor: Liwiusz
mBank - ikona PROWIZJI
W dniu 2015-11-30 o 09:53, J.F. pisze:
[...]

Na podstawie tabeli opłat i prowizji.

Bank moze sobie
swoje zarzadzenie zmienic.

Ale nie zmienił.

Z kolei w linkowanym pliku nie ma informacji jaka jest wysokość
prowizji ("wszelkie inne niż oprocentowanie, opłaty i prowizje
zwiÄ…zane [...]
"Przykład reprezentatywny" siłą rzeczy nie może dotyczyć każdego kredytu.

Tym niemniej jest, i zakladamy, ze klient bioracy taki kredyt tyle zaplaci.

Tyle że przykład może być nieprzystający do realiów. Na przykład: kredyt
odnawialny w koncie, prowizja 2% za każdy rok, czyli za 5 lat 10%, ktoś
bierze limitu na 10 000zł, płaci 1000zł prowizji przez 5 lat, oblicz
sobie zatem ile prowizji zapłaci, jeśli z kredytu skorzysta 100zł przez rok.

[...]

Jasne, że może. Powiem nawet więcej - RRSO na setki lub tysiące procent
wcale nie oznacza lichwy. Typowy przykład - pożyczam koledze 50zł, a ten
jutro mi oddaje i kupuje piwo za fatygÄ™.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-29 21:35:52
Autor: J.F.
mBank - ikona PROWIZJI
Dnia Sun, 29 Nov 2015 19:50:58 +0100, MarekZ napisa³(a):
[...]

Najwyrazniej dozwolone, bo ... wszyscy tak maja.
Ustawa widac ogranicza odsetki, a prowizje nie.

Ktos by musial z tym do sadu ... ciekawe co sad na to ...

J.

Data: 2015-11-30 01:24:49
Autor: Kris
mBank - ikona PROWIZJI
W dniu niedziela, 29 listopada 2015 19:51:00 UTC+1 u¿ytkownik MarekZ napisa³:
.. Ano 16%.

Czy to w ogóle jest dozwolone w kontek¶cie ustawy antylichwiarskiej? Bo ja mam wra¿enie, ¿e to s± jakie¶ jaja.
Ale 16% prowizji przy kredycie gotówkowym nadzisiaj to nie taka najdro¿sza oferta.
Oprocentowanie nie mo¿e byæ wy¿sze ni¿ 10% wiec prowizje i ubezpieczenia wzros³y. 165% prowizji przy gotówkowym to taka ¶rednia rynkowe na dzisiaj,

Data: 2015-11-30 10:33:00
Autor: Liwiusz
mBank - ikona PROWIZJI
W dniu 2015-11-29 o 19:50, MarekZ pisze:
Czy to w ogóle jest dozwolone w kontekście ustawy antylichwiarskiej?

Nie ma takiej ustawy.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-30 14:21:31
Autor: P03
mBank - ikona PROWIZJI
W dniu 2015-11-29 o 19:50, MarekZ pisze:
Czy to w ogóle jest dozwolone w kontekście ustawy antylichwiarskiej?

Nie ma takiej ustawy.

-- Liwiusz

Pewnie..........
To że nazwa potoczna "ustawa antylichwiarska" pokutuje
nie zwalnia od podpierania siÄ™ niÄ… w dyskusji.
Media i zwykli ludzie kojarzÄ… tak bo tak Å‚atwiej,
a że formalna nazwa jest inna to sprawa drugorzędna.
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,18634246,prezydent-podpisal-ustawe-antylichwiarskiej.html?disableRedirects=true
http://www.wprost.pl/ar/516925/Sejm-przyjal-nowelizacje-ustawy-antylichwiarskiej/
Wszyscy z wyjÄ…tkiem funkcjonariuszy na posterunku
dobrze kojarzÄ… sobie tÄ™ ustawÄ™, tylko oni nie.
:-)

--
P03

Data: 2015-11-30 14:32:01
Autor: Liwiusz
mBank - ikona PROWIZJI
W dniu 2015-11-30 o 14:21, P03 pisze:
[...]

Pomieszanie z poplątaniem. Mylisz jeden artykuł kc (o odsetkach
maksymalnych) z ustawą reglamentującą działalność instytucji
pożyczkowych (która jeszcze na dobre nie obowiązuje).

Używając odpowiedniej terminologii nie zadawało by się potem głupich
pytań "co na wysokie RRSO mówi ustawa antylichwiarska", bo albo się tym
nie zajmuje (bo reguluje tylko odsetki, a nie inne opłaty), albo jeszcze
nie obowiÄ…zuje.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-30 19:57:10
Autor: RobertS
mBank - ikona PROWIZJI
[...]

tak, mo¿liwe
max oprocentowanie to 10% ale prowizje i ubezpieczenia to co innego

s± banki (³adnie siê reklamuj±), które maj± oprocentowanie <5% ale prowizja do 30%!

RobertS

mBank - ikona PROWIZJI