mBank/mDirect + Hestia = PORAŻKA

Data: 2011-03-20 10:13:17
Autor: Tomek D
mBank/mDirect + Hestia = PORAŻKA
Jaki¶ czas temu rozbiłem auto.
Szkoda całkowita, ekonomiczna nieopłacalno¶ć naprawy czyli auto do kasacji.
Wszystko super gdyby nie wielko¶ć odszkodowania: 6.100 zł
(warto¶ć auta wg. wyceny 17.000)
Tyle wła¶nie wypłacono mi z polisy AC - ubezpieczenie mDirect, zawarte za
po¶rednictwem mBanku a likwidowane przez Hestię.

Ubezpieczyciel uznał że to co zostało mi w ręku czyli wrak, bez przodu, z
rozjechan± geometri± wart jest 11.800 zł!!!!!
Super ale warto¶ć rynkowa kupy złomu to ok. 2 tys. zł...

Ostrzegam zatem, że w przypadku szkody całkowitej przy ubezpieczeniu mDirect w
mBanku wychodzi się na tym jak Zabłocki na mydle. http://blogprzewodnika.blogspot.com/2011/03/mbankmdirect-hestia-odradzam.html

Data: 2011-03-20 11:31:17
Autor: Darek
W dniu 2011-03-20 10:13, Tomek D pisze:
[...]

Ale tak jest w każdej ubezpieczalni. Trzeba się odwoływać,i¶ć w ostateczno¶ci do s±du. Wpisz "szkoda całkowita" w googlach.

Darek

Data: 2011-03-20 12:22:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-20 11:31, Darek pisze:

Ale tak jest w każdej ubezpieczalni. Trzeba się odwoływać,i¶ć w
ostateczno¶ci do s±du. Wpisz "szkoda całkowita" w googlach.

I gdzie tutaj w ogóle wina mbanku i jego mdirectu?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-20 13:17:44
Autor: Grze¶
Tomek D <tomasz.dygalaWYTNIJTO@gmail.com> napisał(a):
[...]

I tak masz nieĽle bo pewnie jakby¶ miał polisę w tym TUWie to byłoby gorzej

http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/816106,winny-samochod-a-nie-kierowca-firma-ubezpieczeniowa-nie,id,t.html?kategoria=660#dodaj-komentarz

"Kiedy Marian Stańczyk stał na czerwonym ¶wietle na skrzyżowaniu ul.
Ko¶ciuszki i Żwirki, w tył jego samochodu wjechała taksówka. Choć do zdarzenia
doszło w listopadzie, pan Marian wci±ż nie dostał odszkodowania. &#8211; Taksówkarz napisał o¶wiadczenie, w którym przyznał się do winy, ale firma
ubezpieczeniowa nie chce wypłacić mi odszkodowania z jego ubezpieczenia OC &#8211;
mówi Marian Stańczyk.

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych" TUW", w którym taksówkarz ma wykupion±
polisę, uznało, że przyczyn± kolizji była awaria układu hamulcowego, więc
kierowca nie ponosi odpowiedzialno¶ci za wyrz±dzon± szkodę.

&#8211; Przecież to absurdalne, żebym ja ponosił straty za awarię w czyim¶
samochodzie! &#8211; oburza się Marian Stańczyk.

Z ostatniego pisma, które firma ubezpieczeniowa skierowała do poszkodowanego,
wynikało, że jej decyzja o niewypłaceniu odszkodowania jest ostateczna. Po
interwencji "Expressu Ilustrowanego" zmieniono jednak zdanie. W e-mailu do
redakcji Jarosław Goliniewski, dyrektor biura zarz±du "TUW", napisał: "W celu
wydania ostatecznego stanowiska, co do zasadno¶ci roszczenia poszkodowanego
zarz±dzone zostało wykonanie dodatkowych czynno¶ci przez nasz± placówkę w
Łodzi, o czym powiadomiony zostanie poszkodowany. Dopiero po uzyskaniu
niezbędnych informacji podjęta zostanie decyzja o podtrzymaniu lub zmianie
stanowiska Towarzystwa".

Data: 2011-03-20 15:06:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-20 14:17, Grze¶  pisze:

[...]

Przedni żart :)

--
Liwiusz

Data: 2011-03-20 17:00:49
Autor: Grze¶
mBank/mDirect + Hestia = PORAŻKA

Przedni żart :)
 hehe też się u¶miałem jak to czytałem, ale niestety taka praktyka w tym
towarzystwie jest norm±. Zdarzaj± się że likwidatorzy podważaj± notatki
policyjne (wiem przynajmniej o jednym przypadku gdzie policja stwierdziła winę
kierowcy A, a likwidator TUW stwierdził że wina była obopólna i odmówił
wypłaty z OC sprawcy). Prawdopodobnie to celowa zagrywka, niech tylko połowa
ludzi którym odmówili pójdzie do s±du to jakie¶ oszczędno¶ci TUW będzie miał.

Data: 2011-03-20 21:25:23
Autor: tajnyagentos
W dniu 2011-03-20 18:00, Grze¶  pisze:

[...]

wlasnie gdyby wiecej ludzi szlo do sadu i gdyby sady dzialaly sprawniej, takich "zabaw" by nie bylo

mimo wszystko polecam zaangazowac w sprawe dobrego prawnika, czasem samo pismo z kancelarii powoduje, ze towarzystwo zmienia swoje podejscie i jest gotowe wyplacic pare tysiakow wiecej

swoja droga bedziemy pamietac, by w hestii nie kupowac ubezpieczen!

Data: 2011-03-29 09:58:46
Autor: mk
On 03/20/2011 01:00 PM, Grze¶  wrote:

[...]

To samo robila Warta.Miales notatke policyjna i mowili ze nie wyplaca kasy bo oni uwazaja ze bylo inaczej.

Data: 2011-03-29 16:17:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-29 15:58, mk pisze:
[...]

To jest trochę co innego. Notatkę też można podważyć (np. wykazuj±c, że do takiego wypadku nie doszło). W zachowaniu opisywanego ubezpieczyciela ¶mieszne jest to, że wymagał ¶wiadomej winy po stronie kierowcy, a nie odpowiedzialno¶ć na zasadzie ryzyka.

--
Liwiusz

Data: 2011-03-29 10:59:49
Autor: mk
On 03/29/2011 10:17 AM, Liwiusz wrote:
[...]

Ubezpieczyciel nie jest od tego zeby orzekal czyje bylo przewinienie na drodze. Od tego jest policja. Nie moze Ci powiedziec ze nie wyplacimy kasy bo to jednak byla Twoja wina-jesli policja stwierdzi inaczej

Data: 2011-03-29 17:37:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-29 16:59, mk pisze:
[...]

Oczywi¶cie, że może. Były przecież sytuacje, że policja brała udział w "ustawkach" wypadków, a i łagodniejsze sytuacje też się mog± zdarzyć (błędne przypisanie winy).

--
Liwiusz

Data: 2011-03-26 18:59:50
Autor: Budzik
mBank/mDirect + Hestia = PORAŻKA
Użytkownik Grze¶  athlonek@gazeta.SKASUJ-TO.pl ...

[...]
hmm, od kiedy w Polsce placimy OC na kierowce a nie na samochód?

Data: 2011-03-20 16:31:52
Autor: Maruda
[...]

Jak już kto¶ parę postów obok napisał nt. serwisów transkacyjnych www banków, to podobnie można by rzec o ubezpieczeniach.
Ubezpieczenia nie s± po to, aby ubezpieczonemu zrobić dobrze, ale po to, aby ubezpieczycielowi zrobić dobrze.
My¶lę, że od teraz będziesz coroczn± składkę na AC chował do skarpety (tj na dobrze oprocentowan± lokatę), a jak rozdupisz kolejne auto, to będziesz miał na naprawę, albo na następne - jak znalazł.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-03-20 17:39:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-20 16:31, Maruda pisze:

My¶lę, że od teraz będziesz coroczn± składkę na AC chował do skarpety
(tj na dobrze oprocentowan± lokatę), a jak rozdupisz kolejne auto, to
będziesz miał na naprawę, albo na następne - jak znalazł.

Gorzej, je¶li rozwali auto w pierwszym lub drugim roku, i po to jest ubezpieczenie, a nie po to, aby wycyckać ubezpieczyciela finansowo (bo to się zwykle nie udaje i nie taki jest cel ubezpieczenia).

--
Liwiusz

Data: 2011-03-29 14:22:08
Autor: Olgierd
mBank/mDirect + Hestia = PORAŻKA
Dnia Sun, 20 Mar 2011 16:31:52 +0100, Maruda napisał(a):

Myślę, że od teraz będziesz coroczną składkę na AC chował do skarpety
(tj na dobrze oprocentowanÄ… lokatÄ™), a jak rozdupisz kolejne auto, to
będziesz miał na naprawę, albo na następne - jak znalazł.

No właśnie, 1,5 miesiąca temu rozwaliłem auto, to co zostało sprzedałem za 20% "wartości ogólnej", zaś to co zaoszczędziłem przez ostatnie 10 lat -- plus te 4,5 tys., które dostałem za szczątki -- pozwoliły mi kupić całkiem inne fajne auto.

Inna sprawa, że jakbym wiedział, że 19 lutego wjadę do rowu, to pewnie 2 miesiące wcześniej bym kupił AC ;-)

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-03-29 17:36:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-29 16:22, Olgierd pisze:
[...]

Druga inna sprawa, że jakbyś rozbił auto w pierwszym, a nie w dziesiątym roku, to ten system mógłbyś sobie w... buty wsadzić :)

--
Liwiusz

Data: 2011-04-01 10:19:44
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 29 Mar 2011 17:36:47 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Rozbiłem w drugim :) dziesięcioletni okres dotyczy wszystkich aut, które użytkowałem w tym okresie.

Data: 2011-04-01 12:21:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-01 12:19, Olgierd pisze:
[...]

To teraz się módl, aby kolejny wypadek był znów dopiero za 10 lat :)

--
Liwiusz

Data: 2011-04-01 11:57:40
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 01 Apr 2011 12:21:18 +0200, Liwiusz napisał(a):

Druga inna sprawa, że jakbyś rozbił auto w pierwszym, a nie w
dziesiątym roku, to ten system mógłbyś sobie w... buty wsadzić

RozbiĹ‚em w drugim  dziesiÄ™cioletni okres dotyczy wszystkich aut, ktĂłre
użytkowałem w tym okresie.

To teraz się módl, aby kolejny wypadek był znów dopiero za 10 lat

Na wszelki wypadek nie ubezpieczyłem go :)

Data: 2011-04-01 15:20:43
Autor: Miroo
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2011.04.01.11.57.37rudak.org...
Dnia Fri, 01 Apr 2011 12:21:18 +0200, Liwiusz napisał(a):
To teraz się módl, aby kolejny wypadek był znów dopiero za 10 lat

Na wszelki wypadek nie ubezpieczyłem go :)

Nie każdego stać na ryzyko :(
I z tego ĹĽyjÄ… ubezpieczalnie.

Miroo

Data: 2011-04-01 14:11:44
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 01 Apr 2011 15:20:43 +0200, Miroo napisał(a):

To teraz się módl, aby kolejny wypadek był znów dopiero za 10 lat

Na wszelki wypadek nie ubezpieczyłem go

Nie każdego stać na ryzyko
I z tego ĹĽyjÄ… ubezpieczalnie.

No to właśnie chodzi mi o to, że każde ubezpieczenie opiera się na prostym założeniu: dymać klienta.

Data: 2011-04-01 20:36:01
Autor: Simple Man
W dniu 2011-04-01 16:11, Olgierd pisze:
No to właśnie chodzi mi o to, że każde ubezpieczenie opiera się na
prostym założeniu: dymać klienta.

W swoim założeniu dowiodłeś tyle, że cała ta proponowana strategia w ciągu 10 lat wyszła na zero. I jak przez najbliższe 10 lat nic się nie stanie to znowu wyjdziesz na zero. Dymasz sam siebie :)

Data: 2011-04-04 06:30:11
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 01 Apr 2011 20:36:01 +0200, Simple Man napisał(a):

[...]

Nie, ponieważ wiem jak ubezpieczyciele dymają klientów. Wolę nie być w tej grupie :)

Data: 2011-04-01 21:03:06
Autor: Sławomir Szyszło
mBank/mDirect + Hestia = PORAŻKA
Dnia Fri, 1 Apr 2011 14:11:44 +0000 (UTC), Olgierd <no.email.no.spam@no.problem>
wklepał(-a):

No to wła¶nie chodzi mi o to, że każde ubezpieczenie opiera się na prostym założeniu: dymać klienta.

Jakby ludzie tak często nie rozbijali samochodów, to AC nie byłoby takie drogie.
Czysta statystyka. Popatrz na stawki dla ubezpieczeń od żywiołów i porównaj.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2011-04-01 21:16:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-01 21:03, Sławomir Szyszło pisze:
[...]

Jest jeszcze jeden aspekt:

"A jak się robi grad?"

--
Liwiusz

Data: 2011-04-01 21:30:54
Autor: Sławomir Szyszło
mBank/mDirect + Hestia = PORAŻKA
Dnia Fri, 01 Apr 2011 21:16:26 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>
wklepał(-a):

[...]

Nie grad, tylko mgłę. :)

--
Sławomir Szyszło

Data: 2011-03-20 17:57:27
Autor: Rafał
mBank/mDirect + Hestia = PORAŻKA
W dniu 2011-03-20 10:13, Tomek D pisze:
Szkoda całkowita, ekonomiczna nieopłacalno¶ć naprawy czyli auto do kasacji.
Wszystko super gdyby nie wielko¶ć odszkodowania: 6.100 zł
[...]
Ubezpieczyciel uznał że to co zostało mi w ręku czyli wrak, bez przodu, z
rozjechan± geometri± wart jest 11.800 zł!!!!!

To może niech uzasadni±, sk±d szkoda całkowita, skoro jak widać wrak jest 2xwięcej wart od wypłaconej kwoty? No i do s±du z nimi. A Hestia miała tak± dobr± opinię...

--
Raf

Data: 2011-03-20 17:37:44
Autor: Samotnik
Dnia 20.03.2011 Rafał <adres@moj.invalid> napisał/a:
[...]

Te¶ciowej zmniejszyli wypłatę z AC o 30%, bo nie zanotowała numeru
rejestracyjnego poszkodowanego pojazdu. Tak że dobra opinia o Hestii to
chyba wył±cznie legenda. --
Samotnik

Data: 2011-03-26 18:59:47
Autor: Budzik
mBank/mDirect + Hestia = PORAŻKA
Użytkownik Tomek D tomasz.dygalaWYTNIJTO@gmail.com ...

[...]

napisz, ze takim razie prosisz o wskazanie miejsca, gdzie mozesz je sprzedać za 11.800

Data: 2011-03-30 12:24:12
Autor: Robert Wicik
mBank/mDirect + Hestia = PORAŻKA
Likwidowałem u nich szkodę, i byłem zadowolony.
Ich niska wycena wynikała z tego, że policzyli sobie amortyzację czę¶ci.
Ja miałem to zniesione. Dodatkowo zrobiłem wycenę w ASO, któr± Hestia uznała.
Kasa przez nich wypłacona + kwota jak± wzi±łem za wrak była równa wycenie auta wg Eurotaxu.

mBank/mDirect + Hestia = PORAŻKA