mBank mobile czy GaduAir

Data: 2010-04-22 13:46:42
Autor: Grzegorz
mBank mobile czy GaduAir
Witam

Planuję przenieść się z TT do mBank mobile lub Gadu Air, praktycznie tylko z
powodu taniego internetu. Miesięcznie wykorzystuję max. 200-300 MB, ale w TT
płaciłbym 5 zł za 5 MB. Sam koszt rozmów czy smsów jest niewielki (do 50 zł / mc).

Gdzieś natknąłem się na informację, że w przypadku utraty karty w GaduAir nie ma
możliwości uzyskania duplikatu, czyli tracę numer. Czy tak jest faktycznie?
Jak pod tym względem wygląda mBank?

Zakładając chęć przeniesienia numeru do jednej z tych sieci - ile w _praktyce_
trwa taka operacja?

Grzegorz

Data: 2010-04-22 12:05:19
Autor: Jakub Danecki
mBank mobile czy GaduAir
Grzegorz wrote:
[...]

mBank Mobile masz limi 3 pakietów po 100MB miesięcznie (przedłużają się
wzajemnie). Do tego jeden pakiet miesięcznie 20MB za darmo (też przedłuża
ważność pakietu danych). Jeżeli jednak przenosząc numer skorzystać z
promocji:
http://mbankmobile.pl/promocje/przenies_numer_19.html
19 gr/minutę, to nie masz dostępu do tych pakietów internetowych (chyba
wtedy tylko masz 50MB/mieś za darmo i... tyle - do sprawdzenia).

Gdzieś natknąłem się na informację, że w przypadku utraty karty w
GaduAir nie ma możliwości uzyskania duplikatu, czyli tracę numer. Czy
tak jest faktycznie?  Jak pod tym względem wygląda mBank?

W mBank mobile jest usługa duplikatu SIM.

Zakładając chęć przeniesienia numeru do jednej z tych sieci - ile w
praktyce trwa taka operacja?

Teoretycznie 24h :) Podobno czasem im się to udaje. Z tym, że w mBank
Mobile musisz jakoś dostać do ręki kartę SIM od operatora, a to się
odbywa TYLKO pocztą/kurierem.

Jakub

Data: 2010-04-22 14:13:32
Autor: Grzegorz
mBank mobile czy GaduAir
Grzegorz wrote:

> [...]

        Teoretycznie 24h :) Podobno czasem im się to udaje. Z tym, że w mBank
Mobile musisz jakoś dostać do ręki kartę SIM od operatora, a to się

W GaduAir jest inaczej?

Data: 2010-04-23 12:31:41
Autor: Jakub Danecki
mBank mobile czy GaduAir
Grzegorz wrote:
W GaduAir jest inaczej?

Ktoś wie? Ktoś korzysta z GA?

Jakub

Data: 2010-04-24 01:29:37
Autor: Chris
mBank mobile czy GaduAir
Dnia Thu, 22 Apr 2010 12:05:19 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

mBank Mobile masz limi 3 pakietów po 100MB miesięcznie

Jest tylko limit, że równocześnie można mieć trzy aktywne pakiety, ale
limitu pakietów w miesiącu nie ma!
Ta kwestia była kiedyś wyjaśniona na forum mBanku.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-04-24 15:48:11
Autor: Jakub Danecki
mBank mobile czy GaduAir
Chris wrote:
> mBank Mobile masz limi 3 pakietów po 100MB miesięcznie Jest tylko limit, że równocześnie można mieć trzy aktywne pakiety, ale
limitu pakietów w miesiącu nie ma!
Ta kwestia była kiedyś wyjaśniona na forum mBanku.

Uprościłem - ale z tego co ja zrozumiałem (mogę się mylić) pakiet jest
aktywny przez 30 dni - czy go zużyjesz, czy nie. Stad wniosek, że w sumie
w miesiącu możesz mieć 300MB danych. Jeżeli się mylę, proszę o sznurek
(nie do wieszania się, nie gustuję).

Jakub

Data: 2010-04-27 00:50:14
Autor: Chris
mBank mobile czy GaduAir
Dnia Sat, 24 Apr 2010 15:48:11 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

[...]

Niestety, te sformułowania Regulaminu zbytnią jasnością nie grzeszą i
wszyscy którzy je czytali mieli te same wątpliwości. Aż jeden z nich
zdecydował się sprawę wyjaśnić u źródła:
http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=936087&t=936087

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-04-23 18:00:48
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
mBank mobile czy GaduAir
On 2010-04-22 13:46, Grzegorz wrote:
Witam

[...]

Już ni, chociaż na początku zakładali taką opcję. Skońzyło się na interwencji UKE

Zakładając chęć przeniesienia numeru do jednej z tych sieci - ile w _praktyce_
trwa taka operacja?

W praktyce tydzień to minimum, licz na dwa. Sam moment zmiany to kilka (2-3) godzin bez łączności, chyba że masz pecha. Ale ten pech, to jest niezależny od operatora wirtualnego (mój rekord 27 dni).

Z innych plusów dodatnich i plusów ujemnych: GG ma swój własny biling, który działa... Hmmm... róznie.
W mB jest biling polkomtelowy, który w tej opcji dość oryginalnie liczy transmisję danych (przynajmniej na karcie przeniesionej z taryfą 19 gr). Oryginalność jest korzystna dla klienta :)

Data: 2010-04-27 23:26:58
Autor: Grzexs
mBank mobile czy GaduAir
-- -- -- -- Info od <Maciej Bebenek (news.onet.pl)> z 2010-04-23 18:00
[...]

U mnie było kilka dni bez łączności, ale się potem się zrehabilitowali przyznając kilkugodzinny pakiet minut do wszystkich gratis.

--
Grzexs

mBank mobile czy GaduAir