mBank - nadpłata zadłużenia KK

Data: 2011-07-01 10:19:49
Autor: Seba
mBank - nadpłata zadłużenia KK
Witam grupę, swego czasu przez omyłkę spłaciłem KK (mBank) "ręcznie" nadpłacając
całość o 100 pln (wpłaciłem po prostu o 100 PLN więcej, aniżeli widniało
na wygenerowanym wyciągu za dany miesiąc). Zorientowalem się dosyć
szybko, jednakże doszedłem do wniosku iż przy następnym wyciągu bank po
prostu ściągnie sobie o 100 PLN mniej (mam ustawioną 100% spłatę
automatyczną zadłużenia) i będzie oki. "Oczywiście" tak się nie stało.
Po telefonie do dezinfolinii mBanku (pozdrawiam niniejszym
zestresowanych (aczkolwiek całkowicie niepomocnych) niestandardowymi
pytaniami konsultantów) otrzymałem informację zwrotną iż NIE MA
MOŻLIWOŚCI zwrotu ww. kwoty nadpłaty. Czy to jest jakiś absurd, czy standardowy sposób postępowania banku? Co
w takiej sytuacji powinienem zrobić? Kwota nie jest duża, jednkaże miło
by było ją po prostu odzyskać. --
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-07-01 10:27:18
Autor: Jarek Andrzejewski
mBank - nadpłata zadłużenia KK
On Fri, 1 Jul 2011 10:19:49 +0200, Seba <seb_beztego_sob@gazeta.pl>
wrote:

w takiej sytuacji powinienem zrobić? Kwota nie jest duża, jednkaże miło
by było ją po prostu odzyskać.

Ja bym zrobił tak: spłata ręcznie przed terminem, a w terminie nic na
koncie (może wystarczy mieć mniej niż kwota z wyciągu?). Automat chyba się "wyłoży", ale spłacona będzie.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-07-01 10:35:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 01.07.2011 10:27, Jarek Andrzejewski pisze:
Ja bym zrobił tak: spłata ręcznie przed terminem, a w terminie nic na
koncie (może wystarczy mieć mniej niż kwota z wyciągu?). Automat chyba się "wyłoży", ale spłacona będzie.

Można po prostu wyłączyć automatyczną spłatę.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-01 10:49:18
Autor: daro
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

No ale po co? Nadpłaciłem 100 zł, zapłaciłem w sklepie 100 zł, i koniec, saldo na 0. Te 100 zł nie pojawi się na wyciągu do spłaty. Robiłem tak wielokrotnie ponieważ płaciłem za coś więcej niż miałem limitu na karcie - musiałem przelać nadwyżkę na kartę i zapłaciłem nią całość za towar.
--
d.

Data: 2011-07-01 10:53:23
Autor: Seba
Dnia Fri, 01 Jul 2011 10:49:18 +0200, daro napisał(a):

[...]

Tyle, że u mnie limit nie jest wykorzystany w 100%. Co więcej - nie mam
za bardzo jak go wykorzystać w całości (po prostu limit przyznany jest o
wiele wyższy aniżeli jest wykorzystywany) - i jakie jest wyjście w
takiej sytuacji?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-07-01 11:17:22
Autor: MarekZ
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1wk1lm4u9ssiu.1mfrmri1s91z8.dlg@40tude.net...

[...]

No przecież ci już napisano. Uniemożliw jeden raz wykonanie się spłaty automatycznej, o ile rzeczywiście działa ona w opisany przez Ciebie sposób, co jest zresztą dla mnie mało wiarygodne. Bo w BRE nadpłata jest bez problemu uwzględniania w rozliczaniach sald kart.

Data: 2011-07-01 11:21:38
Autor: Seba
Dnia Fri, 1 Jul 2011 11:17:22 +0200, MarekZ napisał(a):

[...]

Wymusić spłatę ręcznie i wpłacić o 100 PLN mniej aniżeli wynika z
wyciągu? Nie pociągnie to za sobą innych konsekwencji (np. jednak
naliczenia odsetek za GP)?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-07-01 11:29:49
Autor: MarekZ
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6sn6jht5ttft.3hvor1d8fw11$.dlg@40tude.net...

Wymusić spłatę ręcznie i wpłacić o 100 PLN mniej aniżeli wynika z
wyciągu? Nie pociągnie to za sobą innych konsekwencji (np. jednak
naliczenia odsetek za GP)?

Ja uważam, że na wyciągu ta nadpłata jest uwzględniona i że jesteś w błędzie uważając, że nie jest ona uwzględniona. Uważam zatem, że spłata automatyczna wykonuje się poprawnie i nie ma potrzeby robienia czegokolwiek.

Czy możesz wykluczyć powyższe? Policzyłeś to sobie "ręcznie"?

Data: 2011-07-01 11:37:44
Autor: Seba
Dnia Fri, 1 Jul 2011 11:29:49 +0200, MarekZ napisał(a):

Czy możesz wykluczyć powyższe? Policzyłeś to sobie "ręcznie"?

Tak. Przed telefonem do dezinfolinii sprawdziłem wyciągi - spłata
automatyczna dokonuje się w kwocie w jakiej został wygenerowmny
odpowiedni wyciąg. Nadpłacona kwota nie jest w żadnym ujęta (w sensie
np. pomniejszenia spłaty) - jedyne co się zwiększyło, to wysokośc limitu
zadłużenia karty (po prostu mogę "wydać" o 100 PLN więcej, aniżeli mam
przyznanego limitu przez bank).

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-07-01 11:45:13
Autor: MarekZ
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1xzszf16xu1bt.dker10cok087$.dlg@40tude.net...

[...]

Oczywiście że spłata automatyczna dokona się w kwocie na jaką został wygenerowany wyciąg. Tyle że moim zdaniem ten wyciąg (w sensie kwoty spłaty całkowitej) jest wygenerowany na kwotę o 100 zł mniejszą niż wydałeś w ostatnim okresie rozliczeniowym. Jeżeli jednak tak nie jest (w co nadal nie wierzę :) byłoby to naprawdę spektakularne.

Pytam raz jeszcze: sumowałeś sobie ręcznie wszystkie obciążenia karty? Czy ta suma nie jest o 100 zł wyższa niż kwota spłaty całkowitej podana na wyciągu?

Data: 2011-07-01 09:48:37
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 01 Jul 2011 11:45:13 +0200, MarekZ napisał(a):

Tyle że moim zdaniem ten wyciąg (w sensie kwoty spłaty całkowitej) jest
wygenerowany na kwotę o 100 zł mniejszą niż wydałeś w ostatnim okresie
rozliczeniowym.

Oczywiście, bo spłata "w trakcie okresu rozliczeniowego" pomniejsza należność na kolejnym wyciągu.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-07-01 12:25:49
Autor: Seba
Dnia Fri, 1 Jul 2011 11:45:13 +0200, MarekZ napisał(a):

Czy ta suma nie jest o 100 zł wyższa niż kwota spłaty całkowitej podana na wyciągu?

Teraz sprawdziłem to ponownie - w sensie zsumowałem poszczególne
operacje w sotatnich wyciągach/miesiacach. I masz rację, w jednym z
wyciągów (nie kolejnym w stosunku do tego w którym dokonałem nadpłaty a
w następnym) kwota wykorzystana jest pomniejszona o te 100 PLN. Także b.
dzięki za naprowadzenie - nie pomyślałbym, że pomniejszą wyciąg o tą
sporną kwotę nie umieszczając jakiejkolwiek informacji w tym wyciągu.

I pomyśleć, że "eskperci" (do nich przełączali mnie praktykanci z
dezinfolinii mBankowej) nie mieli bladego pojęcia o czym mówią. Fajna
sprawa.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-07-01 16:08:17
Autor: majkel
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k8v12456bpas$.kqw1bz35zqjw.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 1 Jul 2011 11:45:13 +0200, MarekZ napisał(a):
[...]
I pomyśleć, że "eskperci" (do nich przełączali mnie praktykanci z
dezinfolinii mBankowej) nie mieli bladego pojęcia o czym mówią. Fajna
sprawa.

mBank jest dobry w te klocki ;)
Mi przez 3 miesiące błędnie naliczali opłatę za brak spłaty w terminie. Spóźniłem się o 4 godziny ze spłatą, naliczyli odsetki (na szczęście suma obrotów za ten okres wynosiła tylko 260zł - nie było mnie w Polsce - więc były niewielkie) i opłatę karną. Spłaciłem wszystko natychmiast, ale coś im się popier***ło i co miesiąc naliczali opłatę karną... Poszły chyba 4 reklamacje i kilka telefonów na mlinie. ŻADEN espert kredytowy nie umiał nic na to poradzić ;)

Dopiero napisałem łopatologicznie jak w przedszkolu, co się stało, pokazałem palcem gdzie są błędy (w dodawaniu) i dlaczego mogły się pojawić w systemie, przedstawiłem jak liczę pozycje na wyciągu i co mi się nie podoba. No i w końcu ktoś mnie zrozumiał i reklamacja została uwzględniona. Zostałem przeproszony i zapewniony o stałym podnoszeniu jakości usług w mBanku :D

majkel

Data: 2011-07-01 21:41:11
Autor: Krzysztof Halasa
Seba <seb_beztego_sob@gazeta.pl> writes:

[...]

Swoja droga, troche dziwne.
Normalnie wyciag powinien wygladac tak, ze wszystkie obciazenia powinny
wystepowac np. z minusem (i zmniejszac saldo), a wszystkie splaty itp.
powinny saldo zwiekszac. Jesli bank podaje saldo na poczatku i na koncu,
to musza tam byc wszystkie operacje, albo wyniki nie beda sie zgadzac.
Ale jak to jest w mBanku to nie mam pojecia.

Dziwne jest takze to, ze "pomniejszenie" jest w kolejnym miesiacu. Chyba
ze chodzi o to, ze np. transakcje z maja sa na wyciagu z (poczatku)
czerwca, i kwota do zaplaty np. 20 czerwca jest pomniejszona - to wtedy
jest normalna sytuacja. Dobrze byloby znac daty i kwoty splat, ktora
splata zostala "pomniejszona" oraz date nadplaty.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-07-02 09:51:02
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:m3d3htvlew.fsfintrepid.localdomain...

Dziwne jest takze to, ze "pomniejszenie" jest w kolejnym miesiacu.

Może zakładają, że jak ktoś nadpłacił to chce mieć (jakiś czas) większy limit.
P.G.

Data: 2011-07-02 15:45:17
Autor: Krzysztof Halasa
Piotr Gałka <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> writes:

Dziwne jest takze to, ze "pomniejszenie" jest w kolejnym miesiacu.

Może zakładają, że jak ktoś nadpłacił to chce mieć (jakiś czas)
większy limit.

Podejrzane, przeciez znow moze nadplacic w kazdej chwili.
Ale nie znamy szczegolow.
--
Krzysztof Halasa

mBank - nadpłata zadłużenia KK