mBank - nadpłata zadłużenia KK

Data: 2011-07-01 10:27:18
Autor: Jarek Andrzejewski
mBank - nadpłata zadłużenia KK
On Fri, 1 Jul 2011 10:19:49 +0200, Seba <seb_beztego_sob@gazeta.pl>
wrote:

w takiej sytuacji powinienem zrobić? Kwota nie jest duża, jednkaże miło
by było ją po prostu odzyskać.

Ja bym zrobił tak: spłata ręcznie przed terminem, a w terminie nic na
koncie (może wystarczy mieć mniej niż kwota z wyciągu?). Automat chyba się "wyłoży", ale spłacona będzie.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-07-01 10:35:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 01.07.2011 10:27, Jarek Andrzejewski pisze:
Ja bym zrobił tak: spłata ręcznie przed terminem, a w terminie nic na
koncie (może wystarczy mieć mniej niż kwota z wyciągu?). Automat chyba się "wyłoży", ale spłacona będzie.

Można po prostu wyłączyć automatyczną spłatę.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-01 10:49:18
Autor: daro
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

No ale po co? Nadpłaciłem 100 zł, zapłaciłem w sklepie 100 zł, i koniec, saldo na 0. Te 100 zł nie pojawi się na wyciągu do spłaty. Robiłem tak wielokrotnie ponieważ płaciłem za coś więcej niż miałem limitu na karcie - musiałem przelać nadwyżkę na kartę i zapłaciłem nią całość za towar.
--
d.

Data: 2011-07-01 10:53:23
Autor: Seba
Dnia Fri, 01 Jul 2011 10:49:18 +0200, daro napisał(a):

[...]

Tyle, że u mnie limit nie jest wykorzystany w 100%. Co więcej - nie mam
za bardzo jak go wykorzystać w całości (po prostu limit przyznany jest o
wiele wyższy aniżeli jest wykorzystywany) - i jakie jest wyjście w
takiej sytuacji?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-07-01 11:17:22
Autor: MarekZ
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1wk1lm4u9ssiu.1mfrmri1s91z8.dlg@40tude.net...

[...]

No przecież ci już napisano. Uniemożliw jeden raz wykonanie się spłaty automatycznej, o ile rzeczywiście działa ona w opisany przez Ciebie sposób, co jest zresztą dla mnie mało wiarygodne. Bo w BRE nadpłata jest bez problemu uwzględniania w rozliczaniach sald kart.

Data: 2011-07-01 11:21:38
Autor: Seba
Dnia Fri, 1 Jul 2011 11:17:22 +0200, MarekZ napisał(a):

[...]

Wymusić spłatę ręcznie i wpłacić o 100 PLN mniej aniżeli wynika z
wyciągu? Nie pociągnie to za sobą innych konsekwencji (np. jednak
naliczenia odsetek za GP)?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-07-01 11:29:49
Autor: MarekZ
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6sn6jht5ttft.3hvor1d8fw11$.dlg@40tude.net...

Wymusić spłatę ręcznie i wpłacić o 100 PLN mniej aniżeli wynika z
wyciągu? Nie pociągnie to za sobą innych konsekwencji (np. jednak
naliczenia odsetek za GP)?

Ja uważam, że na wyciągu ta nadpłata jest uwzględniona i że jesteś w błędzie uważając, że nie jest ona uwzględniona. Uważam zatem, że spłata automatyczna wykonuje się poprawnie i nie ma potrzeby robienia czegokolwiek.

Czy możesz wykluczyć powyższe? Policzyłeś to sobie "ręcznie"?

Data: 2011-07-01 11:37:44
Autor: Seba
Dnia Fri, 1 Jul 2011 11:29:49 +0200, MarekZ napisał(a):

Czy możesz wykluczyć powyższe? Policzyłeś to sobie "ręcznie"?

Tak. Przed telefonem do dezinfolinii sprawdziłem wyciągi - spłata
automatyczna dokonuje się w kwocie w jakiej został wygenerowmny
odpowiedni wyciąg. Nadpłacona kwota nie jest w żadnym ujęta (w sensie
np. pomniejszenia spłaty) - jedyne co się zwiększyło, to wysokośc limitu
zadłużenia karty (po prostu mogę "wydać" o 100 PLN więcej, aniżeli mam
przyznanego limitu przez bank).

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-07-01 11:45:13
Autor: MarekZ
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1xzszf16xu1bt.dker10cok087$.dlg@40tude.net...

[...]

Oczywiście że spłata automatyczna dokona się w kwocie na jaką został wygenerowany wyciąg. Tyle że moim zdaniem ten wyciąg (w sensie kwoty spłaty całkowitej) jest wygenerowany na kwotę o 100 zł mniejszą niż wydałeś w ostatnim okresie rozliczeniowym. Jeżeli jednak tak nie jest (w co nadal nie wierzę :) byłoby to naprawdę spektakularne.

Pytam raz jeszcze: sumowałeś sobie ręcznie wszystkie obciążenia karty? Czy ta suma nie jest o 100 zł wyższa niż kwota spłaty całkowitej podana na wyciągu?

Data: 2011-07-01 09:48:37
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 01 Jul 2011 11:45:13 +0200, MarekZ napisał(a):

Tyle że moim zdaniem ten wyciąg (w sensie kwoty spłaty całkowitej) jest
wygenerowany na kwotę o 100 zł mniejszą niż wydałeś w ostatnim okresie
rozliczeniowym.

Oczywiście, bo spłata "w trakcie okresu rozliczeniowego" pomniejsza należność na kolejnym wyciągu.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-07-01 12:25:49
Autor: Seba
Dnia Fri, 1 Jul 2011 11:45:13 +0200, MarekZ napisał(a):

Czy ta suma nie jest o 100 zł wyższa niż kwota spłaty całkowitej podana na wyciągu?

Teraz sprawdziłem to ponownie - w sensie zsumowałem poszczególne
operacje w sotatnich wyciągach/miesiacach. I masz rację, w jednym z
wyciągów (nie kolejnym w stosunku do tego w którym dokonałem nadpłaty a
w następnym) kwota wykorzystana jest pomniejszona o te 100 PLN. Także b.
dzięki za naprowadzenie - nie pomyślałbym, że pomniejszą wyciąg o tą
sporną kwotę nie umieszczając jakiejkolwiek informacji w tym wyciągu.

I pomyśleć, że "eskperci" (do nich przełączali mnie praktykanci z
dezinfolinii mBankowej) nie mieli bladego pojęcia o czym mówią. Fajna
sprawa.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-07-01 16:08:17
Autor: majkel
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k8v12456bpas$.kqw1bz35zqjw.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 1 Jul 2011 11:45:13 +0200, MarekZ napisał(a):
[...]
I pomyśleć, że "eskperci" (do nich przełączali mnie praktykanci z
dezinfolinii mBankowej) nie mieli bladego pojęcia o czym mówią. Fajna
sprawa.

mBank jest dobry w te klocki ;)
Mi przez 3 miesiące błędnie naliczali opłatę za brak spłaty w terminie. Spóźniłem się o 4 godziny ze spłatą, naliczyli odsetki (na szczęście suma obrotów za ten okres wynosiła tylko 260zł - nie było mnie w Polsce - więc były niewielkie) i opłatę karną. Spłaciłem wszystko natychmiast, ale coś im się popier***ło i co miesiąc naliczali opłatę karną... Poszły chyba 4 reklamacje i kilka telefonów na mlinie. ŻADEN espert kredytowy nie umiał nic na to poradzić ;)

Dopiero napisałem łopatologicznie jak w przedszkolu, co się stało, pokazałem palcem gdzie są błędy (w dodawaniu) i dlaczego mogły się pojawić w systemie, przedstawiłem jak liczę pozycje na wyciągu i co mi się nie podoba. No i w końcu ktoś mnie zrozumiał i reklamacja została uwzględniona. Zostałem przeproszony i zapewniony o stałym podnoszeniu jakości usług w mBanku :D

majkel

Data: 2011-07-01 21:41:11
Autor: Krzysztof Halasa
Seba <seb_beztego_sob@gazeta.pl> writes:

[...]

Swoja droga, troche dziwne.
Normalnie wyciag powinien wygladac tak, ze wszystkie obciazenia powinny
wystepowac np. z minusem (i zmniejszac saldo), a wszystkie splaty itp.
powinny saldo zwiekszac. Jesli bank podaje saldo na poczatku i na koncu,
to musza tam byc wszystkie operacje, albo wyniki nie beda sie zgadzac.
Ale jak to jest w mBanku to nie mam pojecia.

Dziwne jest takze to, ze "pomniejszenie" jest w kolejnym miesiacu. Chyba
ze chodzi o to, ze np. transakcje z maja sa na wyciagu z (poczatku)
czerwca, i kwota do zaplaty np. 20 czerwca jest pomniejszona - to wtedy
jest normalna sytuacja. Dobrze byloby znac daty i kwoty splat, ktora
splata zostala "pomniejszona" oraz date nadplaty.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-07-02 09:51:02
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:m3d3htvlew.fsfintrepid.localdomain...

Dziwne jest takze to, ze "pomniejszenie" jest w kolejnym miesiacu.

Może zakładają, że jak ktoś nadpłacił to chce mieć (jakiś czas) większy limit.
P.G.

Data: 2011-07-02 15:45:17
Autor: Krzysztof Halasa
Piotr Gałka <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> writes:

Dziwne jest takze to, ze "pomniejszenie" jest w kolejnym miesiacu.

Może zakładają, że jak ktoś nadpłacił to chce mieć (jakiś czas)
większy limit.

Podejrzane, przeciez znow moze nadplacic w kazdej chwili.
Ale nie znamy szczegolow.
--
Krzysztof Halasa

mBank - nadpłata zadłużenia KK