mBank - potwierdzenie tożsamości pracownika banku

Data: 2010-02-24 10:36:50
Autor: MarekZ
mBank - potwierdzenie tożsamości pracownika banku
Oto jaki komunikat dostałem w serwisie transakcyjnym:

"Witaj,
informujemy, że na adres e-mail zarejestrowany w mBanku wysłana zostanie wiadomość podpisana przez pracownika banku - Annę XXXXXXXXX. W wiadomości podany będzie numer telefonu 042 xxx xx xx, pod którym od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-20:00 można bezpośrednio skontaktować się z w/w pracownikiem."

Rzeczywiście e-mail o wymienionych cechach dotarł. Świetna sprawa. Całkiem możliwe, że to już od dawien dawna funkcjonuje, ale ja doświadczyłem tego po raz pierwszy.

Data: 2010-02-24 10:43:01
Autor: Kamil Jońca
"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> writes:

[...]

Cóż, trzeba oddać sprawiedliwość m*bankom, że chyba jako jedyni (niech
mnie ktoś poprawi) poważnie podeszli do uwierzytelniania "banku przed
klientem", przypominając choćby pole hobby wcześniej, a teraz coś
takiego.
KJ

kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
   (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

Data: 2010-02-24 10:06:05
Autor: xbartx
Dnia Wed, 24 Feb 2010 10:43:01 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

[...]

Z Aliora jak do mnie dzwonili, to też zawsze z tego samego numeru, widocznego oczywiście, który o ile mnie pamięć nie myli jest nawet na ich www wyeksponowany.

Data: 2010-02-24 11:35:21
Autor: Paul
W dniu 2010-02-24 11:06, xbartx pisze:
[...]

ale wiesz, że byle przygłup jest w stanie zaprezentować się takim
numerem, jakim tylko będzie chciał?

Data: 2010-02-24 02:41:12
Autor: BK
On 24 Lut, 11:35, Paul <exam...@example.com> wrote:

> [...]
> www wyeksponowany.

ale wiesz, że byle przygłup jest w stanie zaprezentować się takim

W Aliorze mozna tez (a to chyba wazniejsze niz prezentacja numeru)
ustawic haslo identyfikacyjne, ktore pracownik musi nam podac przez
tel.

Data: 2010-02-24 14:05:06
Autor: WW
W dniu 2010-02-24 11:41, BK pisze:

W Aliorze mozna tez (a to chyba wazniejsze niz prezentacja numeru)
ustawic haslo identyfikacyjne, ktore pracownik musi nam podac przez
tel.

Tak, w Mbanku jest tak samo, korzystam od roku z tej funkcjonalności :)

W.

Data: 2010-02-24 10:55:15
Autor: xbartx
Dnia Wed, 24 Feb 2010 11:35:21 +0100, Paul napisał(a):

ale wiesz, że byle przygłup jest w stanie zaprezentować się takim
numerem, jakim tylko będzie chciał?

W teorii, różnice między teorią a praktyką nie istnieją. W praktyce i owszem.

Data: 2010-02-24 16:35:49
Autor: kashmiri
mBank - potwierdzenie tożsam ości pracownika banku
xbartx (<bart@hashzero.net>) ma odwage pisac:

www.spoofcard.com

Data: 2010-02-24 14:46:42
Autor: xbartx
mBank - potwierdzenie tożsamości pracownika banku
Dnia Wed, 24 Feb 2010 16:35:49 +0400, kashmiri napisał(a):

www.spoofcard.com

Nie ma potrzeby tak kombinować, bo zazwyczaj banki dzwonią z zastrzeżonych a takie jeszcze łatwiej jest praktycznie bez kosztowo uzyskać. Pytanie tylko co dalej?

Data: 2010-02-25 08:54:25
Autor: witrak()
On 2010-02-24 15:46, xbartx wrote:
[...]

Żaden problem :-)
Jeśli nie chcą ode mnie uwierzytelnienia - w ogóle nie ma sprawy. Jeśli chcą - tłumaczę konsultantowi, dlaczego to jest niedopuszczalne i na drzewo...

witrak()

Data: 2010-03-01 09:30:37
Autor: Lukasz, sq2dyl
mBank - potwierdzenie tożsamości pracownika banku
W dniu 2010-02-25 08:54, witrak() pisze:

(...)

Jeśli nie chcą ode mnie uwierzytelnienia - w ogóle nie ma sprawy. Jeśli
chcą - tłumaczę konsultantowi, dlaczego to jest niedopuszczalne i na
drzewo...

Jakich argumentów używasz?

--
Łukasz

Data: 2010-03-01 10:30:08
Autor: witrak()
On 2010-03-01 09:30, Lukasz, sq2dyl wrote:
[...]

Zwyczajnie: że żąda ode mnie danych osobowych, a ja wcale nie wiem, czy on jest tym, za kogo się podaje, bo dzwoni z nieidentyfikującego się numeru (a inne banki dzwonią z numerów, które się identyfikują i w dodatku są jawnie związane z tymi bankami), procedura - którą proponuje dla potwierdzenia, że on to on - jest wadliwa (tu objaśnienie dlaczego) i że w związku z tym ja jestem zmuszony zakładać - dla mojego bezpieczeństwa i dla spełnienia wymagań banku, że on się podszywa :-), choć prywatnie to nawet mógłbym go może i po głosie poznawać... [łącznie około 90 sekund].

Skutkuje :-)

witrak()
PS. jeśli to on mchce mi przekazać wiadomość (np. opdowiedź na reklamację, proszę o przesłanie pocztą - wewnętrzną albo tradycyjną.

Data: 2010-03-01 13:13:37
Autor: Zbynek Ltd.
mBank - potwierdzenie tożsamości pracownika banku
Witam

witrak() napisał(a) :
[...]

Za pomocą odpowiedniego serwisu można wyświetlić u odbiorcy dowolny
numer. Tak więc prezentacja numeru o niczym nie świadczy.

Już tu parę wątków prędzej ktoś podał link do strony pomagającej
podszywać się.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2010-03-01 21:23:12
Autor: witrak()
On 2010-03-01 13:13, Zbynek Ltd. wrote:
Witam

witrak() napisał(a) :
[...]

A co to ma do rzeczy :-)
Ja podaję argumentację na życzenie Lukasza, sq2dyl i wcale nie twierdzę, że gdybym zobaczył właściwy numer to bym od razu uwierzył, że to bank.

Przyznasz jednak, że *brak* identyfikacji dyskwalifikuje tak bank...

witrak()

Data: 2010-02-25 23:55:23
Autor: MarcinF
MarekZ wrote:

Rzeczywiście e-mail o wymienionych cechach dotarł.

z podpisem cyfrowym ?

Data: 2010-02-26 11:01:55
Autor: MarekZ
Użytkownik "MarcinF" <marfi@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hm6v9s$6fq$1@atlantis.news.neostrada.pl...
MarekZ wrote:

Rzeczywiście e-mail o wymienionych cechach dotarł.

z podpisem cyfrowym ?

Bez, ale tak czy inaczej wiarygodność jest jak dla mnie w zasadzie pełna. Brak podpisu zapewne wynika z tego, że adresem nadawcy jest adres konkretnego pracownika banku, a nie ogólny adres banku.

mBank - potwierdzenie tożsamości pracownika banku