Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.telefonia.gsm   »   mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów

mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów

Data: 2013-11-12 06:44:23
Autor: Krzysztof 45
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Przynajmniej od lipca polskich internautów atakuje groźny koń trojański, który potrafi przechwytywać SMSy z kodami jednorazowymi. Tydzień temu mBank zmodyfikował swoje SMSy, by zawierały komendę odinstalowania wirusa.

http://zaufanatrzeciastrona.pl/post/mbank-sam-usuwa-groznego-konia-trojanskiego-z-telefonow-klientow/

--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm

Data: 2013-11-12 12:10:39
Autor: Mr. Misio
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Użytkownik Krzysztof 45 napisał:
Przynajmniej od lipca polskich internautów atakuje groźny koń trojański,
który potrafi przechwytywać SMSy z kodami jednorazowymi. Tydzień temu
mBank zmodyfikował swoje SMSy, by zawierały komendę odinstalowania wirusa.

http://zaufanatrzeciastrona.pl/post/mbank-sam-usuwa-groznego-konia-trojanskiego-z-telefonow-klientow/


Brawo.

Dlatego ja po staroswiecku ciagle uzywam papierowych hasel jednorazowych.

Przynajmniej wiem, ze jak zgubilem liste, to znaczy ze jej nie mam :)

Data: 2013-11-12 15:36:29
Autor: Marcin N
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
W dniu 2013-11-12 12:10, Mr. Misio pisze:
Użytkownik Krzysztof 45 napisał:
Przynajmniej od lipca polskich internautów atakuje groźny koń trojański,
który potrafi przechwytywać SMSy z kodami jednorazowymi. Tydzień temu
mBank zmodyfikował swoje SMSy, by zawierały komendę odinstalowania
wirusa.

http://zaufanatrzeciastrona.pl/post/mbank-sam-usuwa-groznego-konia-trojanskiego-z-telefonow-klientow/



Brawo.

Dlatego ja po staroswiecku ciagle uzywam papierowych hasel jednorazowych.

Przynajmniej wiem, ze jak zgubilem liste, to znaczy ze jej nie mam :)

A czym się martwić? Przecież hasła jednorazowe są jednorazowe. Co z tego, że ktoś przechwyci moje jednorazowe hasło? Ono działa tylko z moją transakcją i jest ważne kilka minut tylko. Nie widzę, żadnego sposobu okradnięcia mnie.

--
MN

Data: 2013-11-12 15:46:23
Autor: Liwiusz
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
W dniu 2013-11-12 15:36, Marcin N pisze:
W dniu 2013-11-12 12:10, Mr. Misio pisze:
Użytkownik Krzysztof 45 napisał:
Przynajmniej od lipca polskich internautów atakuje groźny koń trojański,
który potrafi przechwytywać SMSy z kodami jednorazowymi. Tydzień temu
mBank zmodyfikował swoje SMSy, by zawierały komendę odinstalowania
wirusa.

http://zaufanatrzeciastrona.pl/post/mbank-sam-usuwa-groznego-konia-trojanskiego-z-telefonow-klientow/




Brawo.

Dlatego ja po staroswiecku ciagle uzywam papierowych hasel jednorazowych.

Przynajmniej wiem, ze jak zgubilem liste, to znaczy ze jej nie mam :)

A czym się martwić? Przecież hasła jednorazowe są jednorazowe. Co z
tego, że ktoś przechwyci moje jednorazowe hasło? Ono działa tylko z moją
transakcją i jest ważne kilka minut tylko. Nie widzę, żadnego sposobu
okradnięcia mnie.

Czyli oni przejmują te hasła tak dla sportu?

--
Liwiusz

Data: 2013-11-12 15:55:30
Autor: Waldek Godel
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Dnia Tue, 12 Nov 2013 15:36:29 +0100, Marcin N napisał(a):

A czym się martwić? Przecież hasła jednorazowe są jednorazowe. Co z tego, że ktoś przechwyci moje jednorazowe hasło? Ono działa tylko z moją transakcją i jest ważne kilka minut tylko. Nie widzę, żadnego sposobu okradnięcia mnie.

Metoda strusia nie zawsze działa. Jednorazowe hasło, a nawet kilka świetnie
działa. Zwłaszcza jak go nie zobaczysz, bo wirus w telefonie go ukryje. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2013-11-12 16:26:22
Autor: sqlwiel
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
W dniu 2013-11-12 15:36, Marcin N pisze:
W dniu 2013-11-12 12:10, Mr. Misio pisze:
Użytkownik Krzysztof 45 napisał:
Przynajmniej od lipca polskich internautów atakuje groźny koń trojański,
który potrafi przechwytywać SMSy z kodami jednorazowymi. Tydzień temu
mBank zmodyfikował swoje SMSy, by zawierały komendę odinstalowania
wirusa.

http://zaufanatrzeciastrona.pl/post/mbank-sam-usuwa-groznego-konia-trojanskiego-z-telefonow-klientow/




Brawo.

Dlatego ja po staroswiecku ciagle uzywam papierowych hasel jednorazowych.

Przynajmniej wiem, ze jak zgubilem liste, to znaczy ze jej nie mam :)

A czym się martwić? Przecież hasła jednorazowe są jednorazowe. Co z
tego, że ktoś przechwyci moje jednorazowe hasło? Ono działa tylko z moją
transakcją i jest ważne kilka minut tylko. Nie widzę, żadnego sposobu
okradnięcia mnie.

Współczuję.
Zazdroszczę również niefrasobliwości i dobrego samopoczucia.
System okradania działa nieco inaczej niż Ci się wydaje. W bardziej złożony sposób.
Wklepując hasło z SMSa zautoryzujesz transakcję na podłożone konto. Papierowe pod tym względem nie są lepsze. Są słabsze. Są wygodniejsze w razie braku telefonu lub zasięgu.
Poguglaj celując w niebezpiecznik.pl.



--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-12 17:17:43
Autor: Mr. Misio
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Użytkownik sqlwiel napisał:

Papierowe pod tym względem nie są lepsze. Są słabsze. Są wygodniejsze w
razie braku telefonu lub zasięgu.

Ale ja nie biegam po miescie z lista hasel jednorazowych, bo po co.

Slabsze? Musialby sie ktos wlamac mi do chaty, wiedziec do czego sa te hasla, znac moj ID i haslo do mBanku.

Slabsze to sa esemesowe, bo zeby sie do nich dobrac wystarczy dostep zdalny.

Data: 2013-11-12 17:35:05
Autor: sqlwiel
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
W dniu 2013-11-12 17:17, Mr. Misio pisze:
Użytkownik sqlwiel napisał:

Papierowe pod tym względem nie są lepsze. Są słabsze. Są wygodniejsze w
razie braku telefonu lub zasięgu.

Ale ja nie biegam po miescie z lista hasel jednorazowych, bo po co.

Slabsze? Musialby sie ktos wlamac mi do chaty, wiedziec do czego sa te
hasla, znac moj ID i haslo do mBanku.

Gówno prawda. Podsunie Ci fake-stronę banku, sam wklepiesz prawidłowe hasło i zautoryzujesz zupełnie inny przelew, niż widzisz na ekranie.


Slabsze to sa esemesowe, bo zeby sie do nich dobrac wystarczy dostep
zdalny.

Musiałby przejąć Twój numer tf oraz jak wyżej, czyli fake-strona banku.



--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-12 17:48:07
Autor: Mr. Misio
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Użytkownik sqlwiel napisał:

Gówno prawda. Podsunie Ci fake-stronę banku, sam wklepiesz prawidłowe
hasło i zautoryzujesz zupełnie inny przelew, niż widzisz na ekranie.

Trzeba byc niezlym debilem, zeby sie na taki numer nabrac.



Slabsze to sa esemesowe, bo zeby sie do nich dobrac wystarczy dostep
zdalny.

Musiałby przejąć Twój numer tf oraz jak wyżej, czyli fake-strona banku.

Ale to mozna zrobic zdalnie.

Data: 2013-11-12 17:56:10
Autor: sqlwiel
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
W dniu 2013-11-12 17:48, Mr. Misio pisze:

Slabsze to sa esemesowe, bo zeby sie do nich dobrac wystarczy dostep
zdalny.

Musiałby przejąć Twój numer tf oraz jak wyżej, czyli fake-strona banku.

Ale to mozna zrobic zdalnie.

Tak samo łatwo (czy trudno), jak skłonić kogoś do wejścia na fake-stronę. Niestety, bez współdziałania ze strony ofiary (przynajmniej w zakresie zgody na zainstalowanie trojana) takie przypadki się nie zdarzają.
Ale wiadomo - każdy jest dumny i ważny, dopóki nie trafi go zbieg kilku mało prawdopodobnych okoliczności.

A trzymanie haseł papierowych wyłącznie w domu, to tak, jakby używać haseł SMS-owych i jeździć po Polsce bez telefonu :)
Z resztą - to temat na pl.biznes.banki i dosyć dokładnie tam przedrążony we wszystkie strony.


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-12 19:00:30
Autor: Budzik
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Z resztą

Poprawiło sie z przynajmniej i bynajmniej to mamy jakąś nową maniere?
Notorycznie zawaząm ostatnio w necie...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2013-11-12 20:29:35
Autor: Artur Maśląg
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
W dniu 2013-11-12 20:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Z resztą

Poprawiło sie z przynajmniej i bynajmniej to mamy jakąś nową maniere?
Notorycznie zawaząm ostatnio w necie...

Jak już chcesz komuś zwrócić uwagę na takie rzeczy, to rób to na
trzeźwo:>

Data: 2013-11-12 20:30:28
Autor: Mr. Misio
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Użytkownik Artur Maśląg napisał:
W dniu 2013-11-12 20:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:

Z resztą

Poprawiło sie z przynajmniej i bynajmniej to mamy jakąś nową maniere?
Notorycznie zawaząm ostatnio w necie...

Jak już chcesz komuś zwrócić uwagę na takie rzeczy, to rób to na
trzeźwo:>


eee, tak jest smieszniej ;)

Data: 2013-11-12 21:30:04
Autor: Artur Maśląg
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
W dniu 2013-11-12 20:30, Mr. Misio pisze:
Artur Maśląg napisał:
W dniu 2013-11-12 20:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:

Z resztą

Poprawiło sie z przynajmniej i bynajmniej to mamy jakąś nową maniere?
Notorycznie zawaząm ostatnio w necie...

Jak już chcesz komuś zwrócić uwagę na takie rzeczy, to rób to na
trzeźwo:>


eee, tak jest smieszniej ;)

Jak to jest synonim dla głupio i żałośnie, to tak ;)

Data: 2013-11-12 23:00:19
Autor: Budzik
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Osobnik posiadający mail futrzak@polbox.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Z resztą

Poprawiło sie z przynajmniej i bynajmniej to mamy jakąś nową maniere?
Notorycznie zawaząm ostatnio w necie...

Jak już chcesz komuś zwrócić uwagę na takie rzeczy, to rób to na
trzeźwo:>

Porównujesz literówkę z ortem wynikającym z niewiedzy...
Załosne...

I jeszcze ta sugestia o alkoholu... cóż...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."
Molier

Data: 2013-11-13 08:06:45
Autor: Artur Maśląg
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
W dniu 2013-11-13 00:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail futrzak@polbox.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Z resztą

Poprawiło sie z przynajmniej i bynajmniej to mamy jakąś nową maniere?
Notorycznie zawaząm ostatnio w necie...

Jak już chcesz komuś zwrócić uwagę na takie rzeczy, to rób to na
trzeźwo:>

Porównujesz literówkę z ortem wynikającym z niewiedzy...

LOL, powyższe to tzw. trzeci rodzaj prawdy.
Pisałem, lepiej pisz na trzeźwo :)

Data: 2013-11-13 10:22:10
Autor: Budzik
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Osobnik posiadający mail news@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Z resztą

Poprawiło sie z przynajmniej i bynajmniej to mamy jakąś nową maniere?
Notorycznie zawaząm ostatnio w necie...

Jak już chcesz komuś zwrócić uwagę na takie rzeczy, to rób to na
trzeźwo:>

Porównujesz literówkę z ortem wynikającym z niewiedzy...

LOL, powyższe to tzw. trzeci rodzaj prawdy.
Pisałem, lepiej pisz na trzeźwo :)

Musisz wyrażać się jasniej.
Sugerujesz, ze wszechobecna pisownia "z resztą" oddzielnie to nie jest efekt niewiedzy? To może, chcąc rozmawiać merytorycznie, wypadałoby napisac, czego?

P.S. I znowu te dziecinne uwagi o alkoholu...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."
Molier

Data: 2013-11-13 11:56:43
Autor: Artur Maśląg
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
W dniu 2013-11-13 11:22, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail news@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Z resztą

Poprawiło sie z przynajmniej i bynajmniej to mamy jakąś nową maniere?
Notorycznie zawaząm ostatnio w necie...

Jak już chcesz komuś zwrócić uwagę na takie rzeczy, to rób to na
trzeźwo:>

Porównujesz literówkę z ortem wynikającym z niewiedzy...

LOL, powyższe to tzw. trzeci rodzaj prawdy.
Pisałem, lepiej pisz na trzeźwo :)

Musisz wyrażać się jasniej.

Nie, nie muszę. Wiadomo o co chodzi, coś dużo tych 'literówek',
a część z nich to ewidentne błędy :)

P.S. I znowu te dziecinne uwagi o alkoholu...

Alkohol jest dla dorosłych - masz z tym jakiś problem, że ciągle
o nim piszesz? :P

Data: 2013-11-13 12:00:26
Autor: Budzik
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Osobnik posiadający mail news@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Nie, nie muszę.

Ok.
EOT

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"

Data: 2013-11-13 14:40:44
Autor: sqlwiel
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
W dniu 2013-11-12 20:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Z resztą

Poprawiło sie z przynajmniej i bynajmniej to mamy jakąś nową maniere?
Notorycznie zawaząm ostatnio w necie...


Niestety. Masz rację. Mój błąd.
Nie z nieuctwa, a właśnie z upowszechnienia w necie. Dawniej, gdy czytało się głównie książki, a rzadziej gazety, to nabierało się prawidłowych nawyków, bo to, co zostało wydrukowane pochodziło od kogoś z kwalifikacjami, a i przez redaktora i korektora przechodziło przed wydrukowaniem.

Dobrze, że wytykasz i robisz za odgromnik ;)


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-13 20:00:26
Autor: Budzik
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Dobrze, że wytykasz i robisz za odgromnik ;)

Sam nie jestem bez winy (literókwi :), brak pl literek czy czesto zaczynane zdania z małej litery)
Ale akurat z reszta ostatnio rzucilo mi sie w oczy.
Tak samo jak "nie prawda" które już kilkukrotnie widziałem w tłumaczeniach filmów (nieoficjalnych of course)

Dzieki za miłe słowa.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."
Zbigniew Trzaskowski

Data: 2013-11-13 21:18:34
Autor: Artur Maśląg
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
W dniu 2013-11-13 21:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Dobrze, że wytykasz i robisz za odgromnik ;)

Sam nie jestem bez winy (literókwi :), brak pl literek czy czesto zaczynane
zdania z małej litery)

.... zaczynania zdania małą literą, ewentualnie od małej litery
- z małej litery to kolejny błąd, a nie literówka.

:P

Data: 2013-11-14 00:00:14
Autor: Budzik
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Osobnik posiadający mail futrzak@polbox.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

... zaczynania zdania małą literą, ewentualnie od małej litery
- z małej litery to kolejny błąd, a nie literówka.

Nie wiedziałem. Dzieki.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jaki jest szczyt odwagi???
Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))

Data: 2013-11-12 19:41:53
Autor: Mr. Misio
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Użytkownik sqlwiel napisał:

A trzymanie haseł papierowych wyłącznie w domu, to tak, jakby używać
haseł SMS-owych i jeździć po Polsce bez telefonu :)

Telefon sluzy do komunikacji. I przydaje sie w podrozy.

Mnie natomiast jeszcze nie przydaly sie hasla w podrozy.

Ale ja moze dziwny jestem, i potrafie sie z ludzmi dogadac, ze przelew puszcze za 2 dni a nie za 3 minuty.

Troche asrtywnosci zawsze pomaga.

A w cywilizowanych firmach to czesto wystarczy zadzwonic i przedluza termin platnosci o kilka dni bez wylaczania uslug.

Data: 2013-11-13 16:02:09
Autor: Marcin N
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
W dniu 2013-11-12 19:41, Mr. Misio pisze:
Użytkownik sqlwiel napisał:

A trzymanie haseł papierowych wyłącznie w domu, to tak, jakby używać
haseł SMS-owych i jeździć po Polsce bez telefonu :)

Telefon sluzy do komunikacji. I przydaje sie w podrozy.

Mnie natomiast jeszcze nie przydaly sie hasla w podrozy.

Ale ja moze dziwny jestem, i potrafie sie z ludzmi dogadac, ze przelew
puszcze za 2 dni a nie za 3 minuty.

Troche asrtywnosci zawsze pomaga.

A w cywilizowanych firmach to czesto wystarczy zadzwonic i przedluza
termin platnosci o kilka dni bez wylaczania uslug.

Ty chyba reklamy nie oglądałeś! Facet przecież udał przed żoną, że ma klapę bagażnika otwartą, żeby zapłacić za prąd, bo mu się lodówka rozmrozi!! Tak masz robić, a nie przesuwać termin płatności!


--
MN

Data: 2013-11-13 22:10:40
Autor: Mr. Misio
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Użytkownik Marcin N napisał:
W dniu 2013-11-12 19:41, Mr. Misio pisze:
Użytkownik sqlwiel napisał:

A trzymanie haseł papierowych wyłącznie w domu, to tak, jakby używać
haseł SMS-owych i jeździć po Polsce bez telefonu :)

Telefon sluzy do komunikacji. I przydaje sie w podrozy.

Mnie natomiast jeszcze nie przydaly sie hasla w podrozy.

Ale ja moze dziwny jestem, i potrafie sie z ludzmi dogadac, ze przelew
puszcze za 2 dni a nie za 3 minuty.

Troche asrtywnosci zawsze pomaga.

A w cywilizowanych firmach to czesto wystarczy zadzwonic i przedluza
termin platnosci o kilka dni bez wylaczania uslug.

Ty chyba reklamy nie oglądałeś! Facet przecież udał przed żoną, że ma
klapę bagażnika otwartą, żeby zapłacić za prąd, bo mu się lodówka
rozmrozi!! Tak masz robić, a nie przesuwać termin płatności!



Data: 2013-11-13 22:11:36
Autor: Mr. Misio
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
Użytkownik Marcin N napisał:

A w cywilizowanych firmach to czesto wystarczy zadzwonic i przedluza
termin platnosci o kilka dni bez wylaczania uslug.

Ty chyba reklamy nie oglądałeś! Facet przecież udał przed żoną, że ma
klapę bagażnika otwartą, żeby zapłacić za prąd, bo mu się lodówka
rozmrozi!! Tak masz robić, a nie przesuwać termin płatności!


hehehe, jak zapomne zaplacic za prad to czekam, az mi przyjdzie wezwanie do zaplaty (znaczy nie czekam, ono przychodzi a ja sobie wtedy przypominam, ze moze faktycznie zapomnialem).

;)

mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona