Data: 2013-11-12 06:44:23 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Przynajmniej od lipca polskich internautów atakuje groźny koń trojański, który potrafi przechwytywać SMSy z kodami jednorazowymi. Tydzień temu mBank zmodyfikował swoje SMSy, by zawierały komendę odinstalowania wirusa.
http://zaufanatrzeciastrona.pl/post/mbank-sam-usuwa-groznego-konia-trojanskiego-z-telefonow-klientow/ -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm |
|
Data: 2013-11-12 12:10:39 | |
Autor: Mr. Misio | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Użytkownik Krzysztof 45 napisał:
Przynajmniej od lipca polskich internautów atakuje groźny koń trojański,Brawo. Dlatego ja po staroswiecku ciagle uzywam papierowych hasel jednorazowych. Przynajmniej wiem, ze jak zgubilem liste, to znaczy ze jej nie mam :) |
|
Data: 2013-11-12 15:36:29 | |
Autor: Marcin N | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
W dniu 2013-11-12 12:10, Mr. Misio pisze:
Użytkownik Krzysztof 45 napisał: A czym się martwić? Przecież hasła jednorazowe są jednorazowe. Co z tego, że ktoś przechwyci moje jednorazowe hasło? Ono działa tylko z moją transakcją i jest ważne kilka minut tylko. Nie widzę, żadnego sposobu okradnięcia mnie. -- MN |
|
Data: 2013-11-12 15:46:23 | |
Autor: Liwiusz | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
W dniu 2013-11-12 15:36, Marcin N pisze:
W dniu 2013-11-12 12:10, Mr. Misio pisze: Czyli oni przejmują te hasła tak dla sportu? -- Liwiusz |
|
Data: 2013-11-12 15:55:30 | |
Autor: Waldek Godel | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Dnia Tue, 12 Nov 2013 15:36:29 +0100, Marcin N napisał(a):
A czym się martwić? Przecież hasła jednorazowe są jednorazowe. Co z tego, że ktoś przechwyci moje jednorazowe hasło? Ono działa tylko z moją transakcją i jest ważne kilka minut tylko. Nie widzę, żadnego sposobu okradnięcia mnie. Metoda strusia nie zawsze działa. Jednorazowe hasło, a nawet kilka świetnie działa. Zwłaszcza jak go nie zobaczysz, bo wirus w telefonie go ukryje. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2013-11-12 16:26:22 | |
Autor: sqlwiel | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
W dniu 2013-11-12 15:36, Marcin N pisze:
W dniu 2013-11-12 12:10, Mr. Misio pisze:Współczuję. Zazdroszczę również niefrasobliwości i dobrego samopoczucia. System okradania działa nieco inaczej niż Ci się wydaje. W bardziej złożony sposób. Wklepując hasło z SMSa zautoryzujesz transakcję na podłożone konto. Papierowe pod tym względem nie są lepsze. Są słabsze. Są wygodniejsze w razie braku telefonu lub zasięgu. Poguglaj celując w niebezpiecznik.pl. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-12 17:17:43 | |
Autor: Mr. Misio | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Użytkownik sqlwiel napisał:
Papierowe pod tym względem nie są lepsze. Są słabsze. Są wygodniejsze w Ale ja nie biegam po miescie z lista hasel jednorazowych, bo po co. Slabsze? Musialby sie ktos wlamac mi do chaty, wiedziec do czego sa te hasla, znac moj ID i haslo do mBanku. Slabsze to sa esemesowe, bo zeby sie do nich dobrac wystarczy dostep zdalny. |
|
Data: 2013-11-12 17:35:05 | |
Autor: sqlwiel | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
W dniu 2013-11-12 17:17, Mr. Misio pisze:
Użytkownik sqlwiel napisał: Gówno prawda. Podsunie Ci fake-stronę banku, sam wklepiesz prawidłowe hasło i zautoryzujesz zupełnie inny przelew, niż widzisz na ekranie.
Musiałby przejąć Twój numer tf oraz jak wyżej, czyli fake-strona banku. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-12 17:48:07 | |
Autor: Mr. Misio | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Użytkownik sqlwiel napisał:
Gówno prawda. Podsunie Ci fake-stronę banku, sam wklepiesz prawidłowe Trzeba byc niezlym debilem, zeby sie na taki numer nabrac.
Ale to mozna zrobic zdalnie. |
|
Data: 2013-11-12 17:56:10 | |
Autor: sqlwiel | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
W dniu 2013-11-12 17:48, Mr. Misio pisze:
Slabsze to sa esemesowe, bo zeby sie do nich dobrac wystarczy dostep Tak samo łatwo (czy trudno), jak skłonić kogoś do wejścia na fake-stronę. Niestety, bez współdziałania ze strony ofiary (przynajmniej w zakresie zgody na zainstalowanie trojana) takie przypadki się nie zdarzają. Ale wiadomo - każdy jest dumny i ważny, dopóki nie trafi go zbieg kilku mało prawdopodobnych okoliczności. A trzymanie haseł papierowych wyłącznie w domu, to tak, jakby używać haseł SMS-owych i jeździć po Polsce bez telefonu :) Z resztą - to temat na pl.biznes.banki i dosyć dokładnie tam przedrążony we wszystkie strony. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-12 19:00:30 | |
Autor: Budzik | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Z resztą Poprawiło sie z przynajmniej i bynajmniej to mamy jakąś nową maniere? Notorycznie zawaząm ostatnio w necie... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym. |
|
Data: 2013-11-12 20:29:35 | |
Autor: Artur Maśląg | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
W dniu 2013-11-12 20:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Jak już chcesz komuś zwrócić uwagę na takie rzeczy, to rób to na trzeźwo:> |
|
Data: 2013-11-12 20:30:28 | |
Autor: Mr. Misio | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Użytkownik Artur Maśląg napisał:
W dniu 2013-11-12 20:00, Budzik pisze:eee, tak jest smieszniej ;) |
|
Data: 2013-11-12 21:30:04 | |
Autor: Artur Maśląg | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
W dniu 2013-11-12 20:30, Mr. Misio pisze:
Artur Maśląg napisał: Jak to jest synonim dla głupio i żałośnie, to tak ;) |
|
Data: 2013-11-12 23:00:19 | |
Autor: Budzik | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Osobnik posiadający mail futrzak@polbox.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Z resztą Porównujesz literówkę z ortem wynikającym z niewiedzy... Załosne... I jeszcze ta sugestia o alkoholu... cóż... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej." Molier |
|
Data: 2013-11-13 08:06:45 | |
Autor: Artur Maśląg | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
W dniu 2013-11-13 00:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail futrzak@polbox.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: LOL, powyższe to tzw. trzeci rodzaj prawdy. Pisałem, lepiej pisz na trzeźwo :) |
|
Data: 2013-11-13 10:22:10 | |
Autor: Budzik | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Osobnik posiadający mail news@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Z resztą Musisz wyrażać się jasniej. Sugerujesz, ze wszechobecna pisownia "z resztą" oddzielnie to nie jest efekt niewiedzy? To może, chcąc rozmawiać merytorycznie, wypadałoby napisac, czego? P.S. I znowu te dziecinne uwagi o alkoholu... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej." Molier |
|
Data: 2013-11-13 11:56:43 | |
Autor: Artur Maśląg | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
W dniu 2013-11-13 11:22, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail news@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Nie, nie muszę. Wiadomo o co chodzi, coś dużo tych 'literówek', a część z nich to ewidentne błędy :) P.S. I znowu te dziecinne uwagi o alkoholu... Alkohol jest dla dorosłych - masz z tym jakiś problem, że ciągle o nim piszesz? :P |
|
Data: 2013-11-13 12:00:26 | |
Autor: Budzik | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Osobnik posiadający mail news@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Nie, nie muszę. Ok. EOT -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach" |
|
Data: 2013-11-13 14:40:44 | |
Autor: sqlwiel | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
W dniu 2013-11-12 20:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Niestety. Masz rację. Mój błąd. Nie z nieuctwa, a właśnie z upowszechnienia w necie. Dawniej, gdy czytało się głównie książki, a rzadziej gazety, to nabierało się prawidłowych nawyków, bo to, co zostało wydrukowane pochodziło od kogoś z kwalifikacjami, a i przez redaktora i korektora przechodziło przed wydrukowaniem. Dobrze, że wytykasz i robisz za odgromnik ;) -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-13 20:00:26 | |
Autor: Budzik | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Dobrze, że wytykasz i robisz za odgromnik ;) Sam nie jestem bez winy (literókwi :), brak pl literek czy czesto zaczynane zdania z małej litery) Ale akurat z reszta ostatnio rzucilo mi sie w oczy. Tak samo jak "nie prawda" które już kilkukrotnie widziałem w tłumaczeniach filmów (nieoficjalnych of course) Dzieki za miłe słowa. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć." Zbigniew Trzaskowski |
|
Data: 2013-11-13 21:18:34 | |
Autor: Artur Maśląg | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
W dniu 2013-11-13 21:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: .... zaczynania zdania małą literą, ewentualnie od małej litery - z małej litery to kolejny błąd, a nie literówka. :P |
|
Data: 2013-11-14 00:00:14 | |
Autor: Budzik | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Osobnik posiadający mail futrzak@polbox.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
... zaczynania zdania małą literą, ewentualnie od małej litery Nie wiedziałem. Dzieki. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jaki jest szczyt odwagi??? Chodzić w turbanie na Manhatanie :-)) |
|
Data: 2013-11-12 19:41:53 | |
Autor: Mr. Misio | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Użytkownik sqlwiel napisał:
A trzymanie haseł papierowych wyłącznie w domu, to tak, jakby używać Telefon sluzy do komunikacji. I przydaje sie w podrozy. Mnie natomiast jeszcze nie przydaly sie hasla w podrozy. Ale ja moze dziwny jestem, i potrafie sie z ludzmi dogadac, ze przelew puszcze za 2 dni a nie za 3 minuty. Troche asrtywnosci zawsze pomaga. A w cywilizowanych firmach to czesto wystarczy zadzwonic i przedluza termin platnosci o kilka dni bez wylaczania uslug. |
|
Data: 2013-11-13 16:02:09 | |
Autor: Marcin N | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
W dniu 2013-11-12 19:41, Mr. Misio pisze:
Użytkownik sqlwiel napisał: Ty chyba reklamy nie oglądałeś! Facet przecież udał przed żoną, że ma klapę bagażnika otwartą, żeby zapłacić za prąd, bo mu się lodówka rozmrozi!! Tak masz robić, a nie przesuwać termin płatności! -- MN |
|
Data: 2013-11-13 22:10:40 | |
Autor: Mr. Misio | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Użytkownik Marcin N napisał:
W dniu 2013-11-12 19:41, Mr. Misio pisze: |
|
Data: 2013-11-13 22:11:36 | |
Autor: Mr. Misio | |
mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów | |
Użytkownik Marcin N napisał:
A w cywilizowanych firmach to czesto wystarczy zadzwonic i przedluza hehehe, jak zapomne zaplacic za prad to czekam, az mi przyjdzie wezwanie do zaplaty (znaczy nie czekam, ono przychodzi a ja sobie wtedy przypominam, ze moze faktycznie zapomnialem). ;) |