mBank ujawnił tajemnicę bankow±

Data: 2012-09-13 18:29:57
Autor: osa
mBank ujawnił tajemnicę bankow±
Ja to mam chyba pecha do przesyłek i do mBanku... ostatnio wysłali mi aneks do umowy KK w którym kwota limitu w li¶cie przewodnim była prawidłowa, a w samym aneksie sprzeczna ze złożon± dyspozycj±.

Dzi¶ znów dostałem aneks i w okienku gdzie powinien być widoczny adres można było przeczytać, że jestem posiadaczem KK VP. Na szczę¶cie mikroadres był (prawie!) w cało¶ci widoczny więc Poczta doręczyła przesyłkę... ale to, że adres był widoczny to w sumie przypadek.

http://img94.imageshack.us/img94/8193/mbnakkkaneks.jpg
lub http://imageshack.us/f/94/mbnakkkaneks.jpg/

Pracownik mBanku zamiast dać list przewodni na wierzch dokumentów, dał go do ¶rodka... no bo co to za różnica. Dzięki jego lekkomy¶lno¶ci każda osoba, przez ręce której przeszła ta przesyłka, mogła się dowiedzieć że mam VP.

Czas chyba zakończyć współpracę w mBankiem, bo coraz mniej tam bezpiecznie.

Data: 2012-09-13 11:33:37
Autor: witek
osa wrote:
[...]

No straszne. Idz sie postrzel.
Domagaj sie kopert bez logo banku, bo inaczej wszystkie automaty sortujace koperty dowiedza sie, ze masz konto w mbanku.

Data: 2012-09-13 18:58:47
Autor: osa
W dniu 2012-09-13 18:33, witek pisze:
No straszne. Idz sie postrzel.
Domagaj sie kopert bez logo banku, bo inaczej wszystkie automaty
sortujace koperty dowiedza sie, ze masz konto w mbanku.

Chyba nie skorzystam z tak cennej rady. Wybacz.

Rozróżniasz automaty od ludzi?

Tutaj bank informuje wszem i wobec z jakiego produktu korzystam. Od kiedy przesyłka z banku oznacza, że jest się jego klientem? Gdy widać tylko adres odbiorcy i logo banku to w ¶rodku mog± być ulotki dla *potencjalnego* klienta więc wtedy naruszenia tajemnicy nie ma.

Data: 2012-09-13 14:13:10
Autor: witek
osa wrote:
[...]

a szkoda.

Rozróżniasz automaty od ludzi?

ty najwyrazniej nie.

Tutaj bank informuje wszem i wobec z jakiego produktu korzystam.

no straszne.
jakby tam bylo widac rachunek za dmuchan± lalę to może bym się przej±ł.

[...]

zwykle wlasnie jest tak, ze najmniejszy kundel najglosniej szczeka.

Data: 2012-09-13 21:56:08
Autor: osa
W dniu 2012-09-13 21:13, witek pisze:
osa wrote:
[...]

Sk±d takie ciekawe wnoski?

Tutaj bank informuje wszem i wobec z jakiego produktu korzystam.

no straszne.
jakby tam bylo widac rachunek za dmuchan± lalę to może bym się przej±ł.

Z takimi problemami to chyba nie na tę grupę.

[...]

Widzę że merytorycznych argumentów nie masz...

Dziwię się tylko, że ujawnienie tajemnicy bankowej jest dla was nieistotne, no ale widać chyba za stary już jestem i mam niedzisiejsze spojrzenie na pojęcie tajemnicy bankowej.

Data: 2012-09-14 07:01:14
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Thu, 13 Sep 2012 14:13:10 -0500, witek napisał(a):

zwykle wlasnie jest tak, ze najmniejszy kundel najglosniej szczeka.

Zgadza się, hałasu to ty sporo robisz.

AK

Data: 2012-09-13 18:42:30
Autor: Pan Sowa
W dniu 2012-09-13 18:29, osa pisze:
[...]

Jak płacisz VP przy kasie w markecie to każdy kto stoi w kolejce + kasjerka + ochroniarz i kto ma dobry wzrok też będzie wiedział, że masz VP :)

I co z tego wynika i gdzie tu naruszenie tajemnicy ?

Mr. Owl.

Data: 2012-09-13 18:56:00
Autor: osa
W dniu 2012-09-13 18:42, Pan Sowa pisze:
[...]

Ale to ja decyduję kogo poinformuję że kartę posiadam. Poza tym sk±d wiesz, że jej używam? Może mam j± tylko ze względu na ubezpieczenie?

> I co z tego wynika i gdzie tu naruszenie tajemnicy ?

Imię nazwisko, adres, karta VP.

Skoro nie uważasz że to naruszenie tajemnicy to jak wyja¶nisz sytuację jak dzwoni bank do swojego klienta to nie może powiedzieć w jakiej sprawie dzwoni do póki nie potwierdzi tożsamo¶ci osoby z któr± rozmawia? Tutaj bank informuje wszem i wobec z jakiego produktu korzystam. Gdy widać tylko adres to w ¶rodku mog± być ulotki dla potencjalnego klienta więc wtedy naruszenia tajemnicy nie ma.

Data: 2012-09-13 19:32:37
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 13 Sep 2012 18:29:57 +0200, osa napisał(a):

Pracownik mBanku zamiast dać list przewodni na wierzch dokumentów, dał go do ¶rodka...
LOL. Ty naprawdę wierzysz, że to jest ręcznie pakowane?

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2012-09-13 19:39:22
Autor: perian
In <news:c1.01.3XHn4Q$1Ismike.oldfield.org.pl>, Adam Płaszczyca wrote:

LOL. Ty naprawdę wierzysz, że to jest ręcznie pakowane?

No przecież on ma VP, to musi być ręcznie :P

--
perian
Talk is cheap. Supply exceeds Demand.

Data: 2012-09-13 14:13:57
Autor: witek
perian wrote:
In <news:c1.01.3XHn4Q$1Ismike.oldfield.org.pl>, Adam Płaszczyca wrote:

LOL. Ty naprawdę wierzysz, że to jest ręcznie pakowane?

No przecież on ma VP, to musi być ręcznie :P

i buziaczek ze szminki od seksownej pani z infolinii.
Przeciez to VIP.

Data: 2012-09-13 21:47:22
Autor: osa
perian wrote:
[...]

Czuję się wyróżniony. Nie wiedziałem że posiadanie jakiejkolwiek karty w mBanku daje status VIPa. Całe życie się człowiek uczy...

Data: 2012-09-13 19:42:41
Autor: osa
W dniu 2012-09-13 19:39, perian pisze:
In <news:c1.01.3XHn4Q$1Ismike.oldfield.org.pl>, Adam Płaszczyca wrote:

No przecież on ma VP, to musi być ręcznie :P

Dostałe¶ kiedy¶ jakie¶ dokumenty z banku inne niż wyci±g z rachunku?

Data: 2012-09-13 19:40:41
Autor: Michal Tyrala
mBank ujawnił tajemnicę bankową
On Thu, 13 Sep 2012 19:42:41 +0200, osa wrote:
> [...]
>
> No przecież on ma VP, to musi być ręcznie :P

 Dostałe¶ kiedy¶ jakie¶ dokumenty z banku inne niż wyci±g z rachunku?

Tak. IdĽ ochłoń.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-09-13 21:49:21
Autor: osa
W dniu 2012-09-13 21:40, Michal Tyrala pisze:
[...]

No to sk±d zdziwienie, że dokumenty były wysłane nie przez automat, tylko przez pracownika?

Data: 2012-09-13 22:37:50
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 13 Sep 2012 19:42:41 +0200, osa napisał(a):

No przecież on ma VP, to musi być ręcznie :P

Dostałe¶ kiedy¶ jakie¶ dokumenty z banku inne niż wyci±g z rachunku?

W odróżnieniu od Ciebie zestawiałem maszyny które takie mailingi robi±. --

Data: 2012-09-13 22:58:48
Autor: osa
[...]

To wybacz, nie wiedziałem, że s± maszyny które podpisuj± długopisem dokumenty i przybijaj± piecz±tki...

Data: 2012-09-13 23:46:28
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 13 Sep 2012 22:58:48 +0200, osa napisał(a):

W odróżnieniu od Ciebie zestawiałem maszyny które takie mailingi robi±.

To wybacz, nie wiedziałem, że s± maszyny które podpisuj± długopisem dokumenty i przybijaj± piecz±tki...

Cóż, mało widziałe¶. --

Data: 2012-09-14 00:02:47
Autor: osa
[...]

Cóż, mało widziałe¶.

Jako¶ nigdy nie marzyłem o kontakcie z maszynami pakuj±cymi listy.

No ale zakładaj±c, że maszyna wydrukowała, podpisała i opieczętowała dokumenty, to chyba robi to zawsze wg. zaprogramowanego schematu. Do tej dokumenty były układane prawidłowo i nagle maszynka stwierdziła, że sobie je pomiesza, bo taki ma humor? Je¶li maszynka pakuje dokumenty w kolejno¶ci losowej programista powinien zmienić zawód, bo chyba min±ł się z powołaniem...

Data: 2012-09-13 21:43:48
Autor: witek
osa wrote:
[...]

szybciej i prosciej rozwiazesz swoj problem jak pojdziesz do psychologa.

Zwykle najwieksze wymagania maja ci co maja puste kieszenie. Buduja tym swoje ego.

Data: 2012-09-14 06:28:45
Autor: dddddd
W dniu 2012-09-14 04:43, witek pisze:
szybciej i prosciej rozwiazesz swoj problem jak pojdziesz do psychologa.

ale o co ci chodzi? bank przy każdej możliwo¶ci pokaże ci gdzie twoje miejsce (przytaczaj±c odpowiedni paragraf)

Zwykle najwieksze wymagania maja ci co maja puste kieszenie. Buduja tym
swoje ego.

wkurwia mnie takie pierdolenie, domagasz się swego to jeste¶ oszust, wariat, furiat itd itd...; masz grzecznie siedzieć i płacić podatki (w wielu formach); bank ma zasrany obowi±zek chronić takie dane, szczególnie że po nich łatwo można wywnioskować dochód adresata! Może u ciebie wszyscy tyle zarabiaj±, a gdzie indziej bida aż piszczy i tych co na pewno kradn± (bo sk±d niby mieli by mieć pieni±dze żeby mieć tak± KK) też trzeba okra¶ć....
Wczoraj byłem w pzu, babka (pewnie z twoim charakterem) robiła mi problemy w zmianie miejsca do korespondencji dla jednego pojazdu - bo w dowodzie wpisany jako pierwszy wła¶ciciel jest inna osoba i wysyłamy tylko do niej. Tak bo tak i do Pana nie wy¶lemy. Dopiero po wizycie u kierownika oddziału i upieraniu się że jak już zmarnowałem czas i do nich dotarłem to chociaż napiszę pismo z pro¶b± o wyja¶nienie na jakiej podstawie prawnej nie chc± przesłać na mój adres blankietu ubezpieczenia sprawę udało się załatwić (cały problem polegał na tym że jestem współwła¶cicielem przyczepy wpisany jako drugi w DR, a pierwszy wyjechał za granicę i nie mam zamiaru męczyć go o zmianę adresu do korespondencji)

Lukasz

Data: 2012-09-14 18:42:35
Autor: osa
W dniu 2012-09-14 06:28, dddddd pisze:
wkurwia mnie takie pierdolenie, domagasz się swego to jeste¶ oszust,
wariat, furiat itd itd...; masz grzecznie siedzieć i płacić podatki (w
wielu formach); bank ma zasrany obowi±zek chronić takie dane,

Fajnie, że jest jeszcze kto¶, kto wymaga zachowania tajemnicy bankowej / tajemnicy korespondencji przez banki.

[...]

Nawet nie koniecznie dochód, co potencjalny dochód, bo mbank daje karty bez żadnych za¶wiadczeń - ode mnie nie chciał dot±d żadnego papierka. No ale - tak jak piszesz - jak kto¶ sobie za dużo pomy¶li to może być niefajnie.

Wczoraj byłem w pzu, (...) cały problem polegał na tym że jestem
współwła¶cicielem przyczepy wpisany jako drugi w DR, a pierwszy wyjechał

A de facto to oboje jeste¶cie współwła¶cicielami. Przyczepa nie ma wła¶ciciela, ale tego chyba większo¶ć społeczeństwa nie ogarnia więc funkcjonuje pojęcie wła¶ciciela i współwła¶ciela tej samej rzeczy.

Nie będę już ci±gn±ł tego w±tku. Napiszę tylko, że dziwi mnie ten atak na tej grupie. Do tej pory było tu raczej spokojnie i bez wycieczek osobistych. Ale widać wg czę¶ci czytelników linczować należy bank, który nie wyczaruje sesji Elixiru w sobotę aby przelać ¶rodki z zakończonej w tym dniu lokaty. A to, że dane klientów nie s± chronione im już nie przeszkadza.

Data: 2012-09-17 20:43:54
Autor: xbartx
mBank ujawnił tajemnicę bankow±
Dnia Fri, 14 Sep 2012 18:42:35 +0200, osa napisał(a):

A to, ĹĽe dane klientĂłw nie sÄ… chronione im juĹĽ nie przeszkadza.

Nadrabiam grupowe zaległości i aż sam się sobie dziwię, że to wyszukałem i piszę:
Jeszcze słówko w sprawie tych "dane klientów" czyli jak rozumiem nieszczęsnego "A Platinium"? Czy może chodzi o to, że kopertę zaadresowano do Ciebie?

-- -
Dz.U. 2002 nr 72 poz. 665
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 13 maja 2002 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo bankowe.

Art. 105.

5. Bank ponosi odpowiedzialność za szkody wynikające z ujawnienia tajemnicy bankowej i wykorzystania jej niezgodnie z przeznaczeniem.
-- -

Skoro twierdzisz, że nastąpiło naruszenie tajemnicy bankowej, to nic Ci nie pozostaje innego, jak wykazać owe szkody wynikające z ujawnienia i wykorzystania niezgodnie z przeznaczeniem owego "A Platinium" :D

--
xbartx

Data: 2012-09-17 16:38:17
Autor: witek
xbartx wrote:
Dnia Fri, 14 Sep 2012 18:42:35 +0200, osa napisał(a):

A to, ĹĽe dane klientĂłw nie sÄ… chronione im juĹĽ nie przeszkadza.

Nadrabiam grupowe zaległości i aż sam się sobie dziwię, że to wyszukałem
i piszÄ™:
[...]

daj se spokĂłj.
dorobkiewicz będzie się o każdy grosz szarpał do upadłego.

Data: 2012-09-17 23:51:23
Autor: osa
W dniu 2012-09-17 23:38, witek pisze:
xbartx wrote:
[...]

Ktoś tu się szarpie o grosz lub o jakiekolwiek pieniądze? Czy coś przegapiłem? Czy może masz jaki słabszy dzień?

Data: 2012-09-17 18:42:54
Autor: witek
osa wrote:
przegapiłem? Czy może masz jaki słabszy dzień?

wyraznie cos przegapiles. logike.

Data: 2012-09-18 17:49:44
Autor: osa
W dniu 2012-09-18 01:42, witek pisze:
osa wrote:
przegapiłem? Czy może masz jaki słabszy dzień?

wyraznie cos przegapiles. logike.

jednak masz słabszy dzień... wyczytałeś coś o pieniądzach o których tu nie było mowy... a teraz piszesz jakieś bzdury o logice. Bardzo bym prosił abyś już się nie wypowiadał w tym temacie jeśli nic rzeczowego nie potrafisz wnieść do dyskusji, a jedyną motywacją jest chęć obrażania mnie.

Data: 2012-09-17 23:05:16
Autor: osa
W dniu 2012-09-17 22:43, xbartx pisze:
[...]

Ciemno już za oknem więc przepiszę całość widoczną pod adresem:

korzystanie z karty kredytowej mBanku
A PLATINUM

czyli jasna informacja z jakiego produktu banku korzystam. Czy to są dane jawne i normalną praktyką jest podawanie ich do publicznej wiadomości? Nie wiedziałem...

-- -
[...]

Jeśli wystąpi szkoda na pewno oprócz banku dowie się o tym KNF. Na razie złożyłem reklamację w związku z ujawnieniem tajemnicy bankowej i czekam na wyjaśnienia banku.

Naprawdę przeraża mnie ignorancja grupowiczów w przypadku ujawnienia takich danych przez bank. Ale rozumiem, tutaj rozdziera się szaty przy półgroszówkach, a inne rzeczy są już nieistotne.

Data: 2012-09-18 10:15:26
Autor: xbartx
mBank ujawnił tajemnicę bankow±
Dnia Mon, 17 Sep 2012 23:05:16 +0200, osa napisał(a):

czyli jasna informacja z jakiego produktu banku korzystam. Czy to sÄ…
dane jawne i normalnÄ… praktykÄ… jest podawanie ich do publicznej
wiadomości? Nie wiedziałem...

Do publicznej wiadomości?

Jeśli wystąpi szkoda na pewno oprócz banku dowie się o tym KNF. Na razie
złożyłem reklamację w związku z ujawnieniem tajemnicy bankowej i czekam
na wyjaśnienia banku.

Jeśli wystąpi szkoda?

NaprawdÄ™ przeraĹĽa mnie ignorancja grupowiczĂłw (...)

"Milczący głupiec uchodzi za mędrca".

EOT

Data: 2012-09-18 18:07:22
Autor: osa
W dniu 2012-09-18 12:15, xbartx pisze:
[...]

Tak, każdy kto miał przesyłkę w ręce mógł się zapoznać z informacjami nie przeznaczonymi dla niego.

Jeśli wystąpi szkoda na pewno oprócz banku dowie się o tym KNF. Na razie
złożyłem reklamację w związku z ujawnieniem tajemnicy bankowej i czekam
na wyjaśnienia banku.

Jeśli wystąpi szkoda?

Na razie bank ujawnił tajemnicę, nie wiem jeszcze jakie mogą być tego konsekwencje i czy wystąpi szkoda.

NaprawdÄ™ przeraĹĽa mnie ignorancja grupowiczĂłw (...)

"Milczący głupiec uchodzi za mędrca".

Racja. Dlatego niektóre osoby wypowiadające się w tym wątku mogły dwa razy się zastanowić przed wysłaniem odpowiedzi. Póki co była tu jedna sensowna wypowiedź gdzie ktoś oprócz mnie zauważył problem. Reszta bezinteresownie - mam nadzieję - zaczęła o wycieczki osobiste niemające nic wspólnego z meritum wiadomości na którą odpowiadali.

EOT

rĂłwnieĹĽ

Data: 2012-09-13 19:40:49
Autor: osa
[...]

Pakowane nie, przygotowywane do pakowania tak, bo s± opieczętowane i parafowane przez człowieka. Chyba, że s± w mbanku też maszyny bij± piecz±tki - je¶li tak to m±dre maszyny, bo każda piecz±tka pod innym k±tem i z inn± sił± nacisku...

Data: 2012-09-13 22:38:16
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 13 Sep 2012 19:40:49 +0200, osa napisał(a):

[...]

A zdziwiłby¶ się :D

Data: 2012-09-13 22:59:29
Autor: osa
[...]

Ta...