mBank zaczyna koszenie

Data: 2019-06-18 22:15:30
Autor: Krystek
mBank zaczyna koszenie
Od 19-go sierpnia wprowadza nowe opłaty i prowizje. Na przykład, by nie płacić za kartę w danym miesiącu już nie wystarczy wykonać 5 dowolnych transakcji, teraz trzeba będzie wydać kartą minimum 350 PLN-ów. Te i inne rewelacje w komunikacie mBanku -
<https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/indywidualny/post,8622,19-sierpnia-br-podnosimy-niektore-oplaty-i-prowizje-dla-kart-oraz-kont.html>

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2019-06-18 15:22:09
Autor: pasztab
mBank zaczyna koszenie
Den tisdag 18 juni 2019 kl. 22:15:31 UTC+2 skrev Krystek:
Od 19-go sierpnia wprowadza nowe opłaty i prowizje.

Mbank juz dawno sie skonczyl. Ktos tam jeszcze trzyma pieniadze?

Data: 2019-06-19 01:15:30
Autor: Krystek
mBank zaczyna koszenie
W dniu 2019-06-19 00:22, pasztab@gmail.com pisze:
Den tisdag 18 juni 2019 kl. 22:15:31 UTC+2 skrev Krystek:
Od 19-go sierpnia wprowadza nowe opłaty i prowizje.

Mbank juz dawno sie skonczyl. Ktos tam jeszcze trzyma pieniadze?

Sądząc po wątku pt. Kantor Aliora schodzi na psy ! - <http://42.pl/gg/3f05a2c6-5ece-4ab6-ad4c-4222dc158c9d@googlegroups.com> z pewnych względów jak najbardziej.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2019-06-19 00:11:34
Autor: Dawid Rutkowski
mBank zaczyna koszenie
mBąk kombinuje po staremu.
350zł do wydania kartą przy "eKoncie standard" - ale można zmienić na "eKonto osobiste", gdzie wystarczy jeden pyk/mc.
Prowizja za zagraniczne zrównana do 6% - ale jak włączysz "usługę wielowalutową" to masz 3,5% (inna sprawa, że mogliby "obniżyć" z 10%, i z 10% i z 3,5% bym nie skorzystał - tak jak z łaski citka, co "promocyjnie obniżył" z 5,8% do 2,9%).
Oraz moje perypetie z "darmową" visą świat we wspomnianym wątku.

Od razu człowiek czuje się młodszy - czy też jak w młodości ;) - bo na myśl, że mBąk przestał kantować, zrobił dobre promo dla obecnych klientów itp. ogarnęła mnie taka nostalgia...

Data: 2019-06-19 10:24:53
Autor: Wojciech Bancer
mBank zaczyna koszenie
On 2019-06-18, pasztab@gmail.com <pasztab@gmail.com> wrote:

Den tisdag 18 juni 2019 kl. 22:15:31 UTC+2 skrev Krystek:
Od 19-go sierpnia wprowadza nowe opłaty i prowizje.
Mbank juz dawno sie skonczyl. Ktos tam jeszcze trzyma pieniadze?

mBank w pewnym momencie przestał walczyć o standardowych klientów i zaczął
walczyć o segment zamożnych (7k+ dochodu). Oferty kont Intensive są coraz
lepsze i bank ich nie psuje od lat.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-19 11:28:31
Autor: J.F.
mBank zaczyna koszenie
Użytkownik pasztab  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5524ec88-360b-4ff9-9e13-ebb8b09c5bc0@googlegroups.com...
Den tisdag 18 juni 2019 kl. 22:15:31 UTC+2 skrev Krystek:
Od 19-go sierpnia wprowadza nowe opłaty i prowizje.
Mbank juz dawno sie skonczyl. Ktos tam jeszcze trzyma pieniadze?

pieniedzy nie. tzn duzych nie.
Konto i KK  tak.

Choc w sumie ... bardziej z przyzwyczajenia. Zalet malo, wad malo ..

J.

Data: 2019-06-19 16:12:03
Autor: cef
mBank zaczyna koszenie
W dniu 2019-06-19 o 00:22, pasztab@gmail.com pisze:
Den tisdag 18 juni 2019 kl. 22:15:31 UTC+2 skrev Krystek:
Od 19-go sierpnia wprowadza nowe opłaty i prowizje.

Mbank juz dawno sie skonczyl. Ktos tam jeszcze trzyma pieniadze?

Dopóki jest bezpłatne, to mi nie przeszkadza.
Nie chce sie zamykać i tyle...

Data: 2019-06-19 07:34:08
Autor: Dawid Rutkowski
mBank zaczyna koszenie
W dniu środa, 19 czerwca 2019 16:12:01 UTC+2 użytkownik cef napisał:
W dniu 2019-06-19 o 00:22, pasztab pisze:

Dopóki jest bezpłatne, to mi nie przeszkadza.
Nie chce sie zamykać i tyle...

Można się pobawić na pół roku w klienta "premium" z mKontem intensive za darmo.
Retencji w mBąku nie ma - do żony co prawda dzwonili, ale nic nie oferowali, jedynie mamrotali. Ale może dla "premium" jest? Skoro nie używasz to i tak nic nie tracisz ;> A akurat visa świat może się na wakacje przydać.

Zaś mBąk nie jest taki zły - w sumie to nie ma zbyt wielu banków, w których można mieć ROR bez opłat - santi, inteligo, kantor aliora - plus klony/popierdółki nest, idea, getout - bo w innych np. nie da się nie mieć debetówki (nie wiem, jak w obecnej ofercie bnp).
A w mBąku są jeszcze darmowe wszystkie bankomaty z blikiem, zaś wpłacać we wpłatomatach można zastrzeżoną debetówką.
Debetówka może być darmowa przy jednym pyk/mc - oferta jak w bnp paribas.
A jak ktoś się uprze, to może mieć debetówkę darmową zupełnie bez żadnych warunków - ciekawe, po jakim czasie mBąk by się zorientował i jednak coś z tym tematem zrobił.

Więc jako backup się nada - ale oczywiście do trzymania pieniędzy nie, "indywidualne oprocentowanie" max. 1,2% to już nawet nie śmiech.
Jak ktoś lubi robić im na złość, to można tam przelewać pieniądze na rachunki i nabijać im rachunek za przelewy w KIRze ;>
Tak mi się kiedyś przypomniało jak ktoś założył kilkanaście codziennych zleceń stałych na sumy 1gr z tytułem "kara dla getin bank za coś tam" - podobno zadzwonił do niego ktoś z zarządu, żeby to wyłączył ;>

Data: 2019-06-19 08:47:40
Autor: zaqu
mBank zaczyna koszenie
Jest też podwyżka opłat dla kont firmowych od 19.08.2019.

Jeśli masz:

    Biznes konto Standard, to za prowadzenie rachunku wciąż nie zapłacisz, jeśli zrobisz jeden przelew do ZUS w miesiącu. Za kartę do tego konta zapłacisz 5 zł (rezygnujemy z warunku, dzięki któremu dotychczas mogłeś uniknąć opłaty),     mBiznes konto, opłata za rachunek się nie zmienia. Wzrośnie opłata za kartę do 5 zł,      mKonto First Class, opłata za rachunek się nie zmienia. Wzrośnie opłata za kartę do 7 zł,      mKonto e-Business Class, wzrosną opłaty za: rachunek do 5 zł, kartę do 7 zł,

    mKonto Business Class, wzrosną opłaty za dowolny przelew zewnętrzny przez internet do 0,70 zł.
 https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/firmy/post,8623,podnosimy-oplaty-i-prowizje.html

Data: 2019-06-19 08:49:37
Autor: zaqu
mBank zaczyna koszenie
Jest też podwyżka dla kont firmowych od 19.08.2019 r.

Data: 2019-06-19 12:09:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
mBank zaczyna koszenie

"Krystek" qebgp2$urf$1@node2.news.atman.pl

Od 19-go sierpnia wprowadza nowe opłaty i prowizje. Na przykład, by nie

Same konta (prywatne i firmowe) będą teraz płatne?
Przelewy, w tym do ZUS i US -- będą teraz płatne?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-06-19 12:25:24
Autor: Wojciech Bancer
mBank zaczyna koszenie
On 2019-06-19, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

Od 19-go sierpnia wprowadza nowe opłaty i prowizje. Na przykład, by nie

Same konta (prywatne i firmowe) będą teraz płatne?

Opłaty za konta się nie zmieniają.

Przelewy, w tym do ZUS i US -- będą teraz płatne?

Nie.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-19 14:42:51
Autor: Cezary
mBank zaczyna koszenie
On 2019-06-19, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

[...]

Z firmowego mam  wszystkie płatne. Kto ma bezpłatne?

CezaryT

Data: 2019-06-19 15:38:34
Autor: Wojciech Bancer
mBank zaczyna koszenie
On 2019-06-19, Cezary <cezarydom@poczta.fm> wrote:

[...]

Przelewy, w tym do ZUS i US -- będą teraz płatne?
Nie.
Z firmowego mam  wszystkie płatne. Kto ma bezpłatne?

1) niektórzy mogą mieć stare darmowe "Multibankowe" e-Business Class,
   które ma darmowe przelewy wewnętrzne oraz do ZUS/US
2) nowe firmy mogą mieć konto Start, które ma paczkę bezpłatnych
   przelewów
3) możesz mieć pakiet "Ja - Profesjonalista", który daje Ci konto
   osobiste (Intensive) oraz firmowe z 20 darmowymi przelewami
   oraz przelewami do ZUS/US/na powiązany rachunek osobisty
   przy warunkach "2000 zł obrotu dowolną kartą debetową/kredytową
   z oferty" + przelew do ZUS z konta firmowego

Mnie np. dotyczy wariant 1) i 3).

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-20 12:29:47
Autor: RobertS
mBank zaczyna koszenie

[...]

zapytałem na czacie, mam wszyskie konta gratis, karty tylko do intensive, a tutaj zmian nie będzie

VISA Świat przelicza po kursie VISA, jak patrzyłem wczoraj to delikatnie wyżej niż średni NBP

niedługo potestuję jak wypada VISA Świat w porównanu do revoluta

RobertS

Data: 2019-06-20 04:59:28
Autor: Dawid Rutkowski
mBank zaczyna koszenie
Wypróbuj też N26, żebyśmy dostali nagrodę ;>
Pytałem na chacie i mówili, że nie musi być to jedna transakcja na min. 15 euro, tylko suma - jednej lub kilku.

Data: 2019-06-20 13:39:44
Autor: Wojciech Bancer
mBank zaczyna koszenie
On 2019-06-20, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

[...]

Ja zrobiłem wczoraj zakup na 149EUR.
Wyszło 635,61 zł, rewolut na kalkulatorze miał ok. złotówkę taniej.
Niestety jednak revolut nie przechodzi u wielu moich dostawców usług (chmury), więc nie jest realną alternatywą dla mnie.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-20 05:01:23
Autor: Dawid Rutkowski
mBank zaczyna koszenie
Już zaksięgowali czy blokada?
mBak rozlicza po kursie z dnia transakcji czy księgowania?
Choć w sumie skoro to visa rozliczana w PLN, to walutę przelicza visa po kursie z dnia transakcji.

Data: 2019-06-20 16:44:41
Autor: Wojciech Bancer
mBank zaczyna koszenie
On 2019-06-20, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
Już zaksięgowali czy blokada?
mBak rozlicza po kursie z dnia transakcji czy księgowania?
Choć w sumie skoro to visa rozliczana w PLN, to walutę przelicza visa po kursie z dnia transakcji.

Blokada, ale jak się coś zmieni, to dam znać. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-21 09:41:59
Autor: RobertS
mBank zaczyna koszenie

mBak rozlicza po kursie z dnia transakcji czy księgowania?
Choć w sumie skoro to visa rozliczana w PLN, to walutę przelicza visa po kursie z dnia transakcji.

Blokada, ale jak się coś zmieni, to dam znać. :)

najważniejsze, że po kursie VISA i bank sobie żadnego fee nie doliczy

N26 do przetestowania już niedługo

RobertS

Data: 2019-06-21 04:24:55
Autor: Dawid Rutkowski
mBank zaczyna koszenie
W dniu piątek, 21 czerwca 2019 09:41:59 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

najważniejsze, że po kursie VISA i bank sobie żadnego fee nie doliczy

Takie założenie, i normalnie bank chce za to 10zł miesięcznie - i wydaje tylko do konta wymagającego 7k wpływu - a jak nie, to kolejne 50zł.
Widać zainteresowania nie było więc zrobili promocję.

N26 do przetestowania już niedługo

Dziś testowałem w carrefour, suma niewielka więc pewnie błędy zaokrągleń, ale wygląda obiecująco.
15,18zł przeliczyło na 3,56 euro, co daje kurs 4,2640 przy dzisiejszym średnim NBP 4,2622 - co daje narzut 0,04% - jeszcze o rząd wielkości mniej od spodziewanego.

Data: 2019-06-21 15:42:40
Autor: RobertS
mBank zaczyna koszenie

Takie założenie, i normalnie bank chce za to 10zł miesięcznie - i wydaje tylko do konta wymagającego 7k wpływu - a jak nie, to kolejne 50zł.
Widać zainteresowania nie było więc zrobili promocję.

warunki darmowości konta spełniam, ale 10 zł/m-c płacić nie zamierzam, jak promocji nie będzie to karta (za 2 lata) do zamknięcia

[...]

jak najłatwiej doładować to konto żeby nie płacić 5 zł za SEPA?

RobertS

Data: 2019-06-21 07:08:41
Autor: Dawid Rutkowski
mBank zaczyna koszenie
W dniu piątek, 21 czerwca 2019 15:42:39 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

jak najłatwiej doładować to konto żeby nie płacić 5 zł za SEPA?

Kupić euro w kantorze aliora i przelać za darmo w ramach licznika..
Ew. być może revolut, ale nie mam, więc pewności nie mam, czy biorą coś za SEPA czy nie.

Data: 2019-06-24 08:25:37
Autor: Wojciech Bancer
mBank zaczyna koszenie
On 2019-06-20, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

Już zaksięgowali czy blokada?
mBak rozlicza po kursie z dnia transakcji czy księgowania?
Choć w sumie skoro to visa rozliczana w PLN, to walutę przelicza visa po kursie z dnia transakcji.

Rozliczyło po kursie z dnia wczorajszego czyli 635.41 zł.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-24 00:03:57
Autor: Dawid Rutkowski
mBank zaczyna koszenie
A jest w szczegółach info o "dacie waluty" czy coś w tym stylu?
Bo to wcale nie musiał być wczorajszy kurs - te kilka dni temu visa mogła mieć taki sam (w granicach błędu zaokrągleń).
Wg mnie powinno być po kursie z dnia transakcji - bo taka visa podaje go już od rana, ale MC - dopiero następnego dnia.
Zaś blokada idzie chyba po aktualnym forex - w N26 potrafiło mi w przeciągu godziny zrobić różne "(estimated) exchange rate".
Zobaczymy efekt końcowy jak się rozliczy.

Data: 2019-06-24 09:08:43
Autor: Wojciech Bancer
mBank zaczyna koszenie
On 2019-06-24, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

A jest w szczegółach info o "dacie waluty" czy coś w tym stylu?

Jest "data rozliczenia" 23.06.2019 oraz "data transakcji" 19.06.2019.
I kwota rozliczenia zgadza się z tym co sobie przeliczyłem kalkulatorem VISA.
To już nie jest blokada, tylko rozliczenie, więc zakładam że kwota raczej
się nie zmieni :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-24 02:00:47
Autor: Dawid Rutkowski
mBank zaczyna koszenie
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2019 09:09:20 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
On 2019-06-24, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]

To już nie jest blokada, tylko rozliczenie, więc zakładam że kwota raczej

Mi wychodzi 635,44.
Ciekawostką jest, że blokada zgadza się z przeliczeniem na 19 czerwca - widać blokadę robią po aktualnym kursie visa, a nie jakimś innym.
To miałoby największy sens - bo ten sam kurs podają na stronie - gdyby nie coś, co oczywiście w mBąku wystąpić musiało, czyli rozliczenie po kursie visy z dnia rozliczenia, a nie z dnia transakcji.
Ciekawe, jak jest w regulaminie.

Inna ciekawa sprawa to to, że od niedzieli kurs visy stoi w miejscu - w niedzielę, wczoraj i dziś taki sam.

Data: 2019-06-24 11:45:56
Autor: J.F.
mBank zaczyna koszenie
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fc107504-0e83-4f11-b744-837e44686e18@googlegroups.com...
[...]

Pewnie wlasnie tak - po to w koncu jest to rozliczenie z inna data.

Inna ciekawa sprawa to to, że od niedzieli kurs visy stoi w miejscu - w niedzielę, wczoraj i dziś taki sam.

W niedziele gieldy nie pracuja. W soboty tez nie ... ale trzeba brac pod uwage caly swiat.

A tu jeszcze czasem niespodzianki - np glosowanie w sprawie brexitu o 21:00 - i co - nocny dyzur w banku ?

Co prawda jeden pracownik na caly bank to niezbyt duzo, a juz znajac blokade mogliby waluty kupowac ... o ile to czas gieldowy ...

J.

Data: 2019-06-24 21:05:14
Autor: Wojciech Bancer
mBank zaczyna koszenie
On 2019-06-24, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]

To już nie jest blokada, tylko rozliczenie, więc zakładam że kwota raczej

Sorki, teraz zobaczyłem że się wcześniej rąbnąłem.
Pobrało mi 635,45 zł nie 635,41 zł. Tyle co na stronie VISA, z zaokrągleniem.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-24 12:18:49
Autor: Dawid Rutkowski
mBank zaczyna koszenie
Hmm, to by się zgadzało, jedyne pytanie, czemu kurs z dnia rozliczenia, a nie transakcji?
I drugie, jak to się ma do "usługi wielowalutowej"?
Tzn. wielowalutowej nie można włączyć dla visy świat, ale czy visa tak by się rozdrabniała, by jedna karty mB obsługiwać tak, a inne inaczej?
Wydaje mi się, że przeszli na rozliczanie w tych 11 walutach, bo inaczej bank dopłacałby do tej "wielowalutowej".
I stąd rozliczenie visy świat po kursie z dnia rozliczenia - visa przysyła rachunek w walucie.
Jakby rozliczali się w PLN to by było po kursie z dnia transakcji - chyba że mi się źle wydaje, jak organizacja działa.

Data: 2019-06-24 21:24:53
Autor: Wojciech Bancer
mBank zaczyna koszenie
On 2019-06-24, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
[...]

A mnie tam VISA pokazuje (na stronie kalkulatora):
"Rates apply to the date the transaction was processed by Visa; this may differ from the actual date of the transaction."

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-26 07:38:59
Autor: Dawid Rutkowski
mBank zaczyna koszenie
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2019 21:25:02 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
On 2019-06-24, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]

"Rates apply to the date the transaction was processed by Visa; this may differ from the actual date of the transaction."

A może to jest i w ten sposób?
W ten sposób mBąk po raz kolejny się zbłaźnił, pokazując na stronie kursy, po jakich niby będą przeliczane transakcje "w dniu bieżącym".
Różnicy pewnie dużej nie będzie, ale jednak będzie..

Mi rozliczyło płatności w N26, zjadło dodatkowo 4 centy..
Pokazuje kursy od 0.2350 do 0.2356 - ale to już są błędy zaokrągleń.
MC bierze 0,2%.

Data: 2019-06-26 16:52:16
Autor: RobertS
mBank zaczyna koszenie

Mi rozliczyło płatności w N26, zjadło dodatkowo 4 centy.
Pokazuje kursy od 0.2350 do 0.2356 - ale to już są błędy zaokrągleń.
MC bierze 0,2%.

mBąk ładnie mi rozliczył transakcję w DKK, karta Visa Świat, kurs 0,5736
wczorajszy średni NBP to 0,5700

teraz tylko kwestia czy ww. karta będzie lepsza od revoluta czy już niekoniecznie?
oraz jak się będzie zachowywała w weekendy (wtedy revolut słabiej rozlicza)

RobertS

Data: 2019-06-26 07:59:25
Autor: Dawid Rutkowski
mBank zaczyna koszenie
W dniu środa, 26 czerwca 2019 16:52:16 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
> MC bierze 0,2%.
> mBąk ładnie mi rozliczył transakcję w DKK, karta Visa Świat, kurs 0,5736

0,5736 / 0,5700 to wcale nie aż tak super, wychodzi 0,63% - nie jest to oczywiście 6,3%, ale powinno być od 1,5 do 3 razy mniej.
Może należy porównywać z dzisiejszym 0,5712 - tu już jest 0,42%, czyli standardowa stawka visy dla przeliczeń na PLN (dla przeliczeń na EUR mają ok. 0,2%).

teraz tylko kwestia czy ww. karta będzie lepsza od revoluta czy już niekoniecznie?
oraz jak się będzie zachowywała w weekendy (wtedy revolut słabiej rozlicza)

Można prześledzić historyczne stosunki kursu visy do średniego NBP - ZTCP w weekendy jest tak samo jak w inne dni, revolut czy curve na weekendowiczach zarabiają, visa ma wystarczająco dużo i dodatkowo kombinować nie musi.

Data: 2019-06-26 17:52:39
Autor: RobertS
mBank zaczyna koszenie

[...]

porównywałem dzisiejszą transakcję z kursem średnim NBP z wczoraj (nie było jeszcze tabeli dla dzisiaj), skoro różnica 0,0024 to jest to już dla mnie wartość pomijalna i bardziej liczyć się będzie wygoda
niestety jak każą sobie płacić 10 zł/m-c za kartę to nie wiem czy będzie (ekonomiczny) sens posiadania tej karty

[...]

muszę pamiętać, aby to sprawdzić

RobertS

Data: 2019-06-28 02:47:41
Autor: Dawid Rutkowski
mBank zaczyna koszenie
W dniu środa, 26 czerwca 2019 17:52:40 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]

porównywałem dzisiejszą transakcję z kursem średnim NBP z wczoraj (nie było jeszcze tabeli dla dzisiaj), skoro różnica 0,0024 to jest to już dla mnie wartość pomijalna i bardziej liczyć się będzie wygoda

To już oczywiście promile i bardziej chodzi o zasadę, że kradną więcej, niż się przyznają, niż o rzeczywiste straty - ale w imię zasad nie należy dawać się okradać na małe sumy, bo prędzej czy później zaczną na większe.

niestety jak każą sobie płacić 10 zł/m-c za kartę to nie wiem czy będzie (ekonomiczny) sens posiadania tej karty

To dopiero za 2 lata - jeśli tak czy siak masz i utrzymujesz mKonto intensive.
Do tego czasu, patrząc na dynamikę zmian na rynku, obstawiam zniknięcie prowizji od płatności zagranicznych.
No chyba że się unia popsuje albo pis coś odpierdzieli - ale wtedy będziemy mieli na głowie zdecydowanie większe problemy.

Data: 2019-06-19 20:03:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
mBank zaczyna koszenie

"Cezary" 5d0a2dcc$0$537$65785112@news.neostrada.pl

Opłaty za konta się nie zmieniają.

To dobrze.

Przelewy, w tym do ZUS i US -- będą teraz płatne?

Nie.

Też dobrze.

Z firmowego mam  wszystkie płatne. Kto ma bezpłatne?

Z firmowego mam bezpłatne do ZUS I US.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-22 11:05:41
Autor: cyklista
mBank zaczyna koszenie
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

Widzisz, a ja sie pewnie pożegnam bo mi bank wypowiedział umowę z 46 ust1 pkt8 coś o bezpiecznie i praniu pieniędzy - a tak naprawdę to od pol roku nie korzystam z niego do obrotu codziennego ;)

Data: 2019-06-23 10:03:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
mBank zaczyna koszenie

"cyklista" 5d0def65$0$17361$65785112@news.neostrada.pl

[...]

A do czego wykorzystywałeś?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-23 12:31:24
Autor: RobertS
mBank zaczyna koszenie
W dniu 2019-06-22 o 11:05, cyklista pisze:

Widzisz, a ja sie pewnie pożegnam bo mi bank wypowiedział umowę z 46 ust1 pkt8 coś o bezpiecznie i praniu pieniędzy - a tak naprawdę to od pol roku nie korzystam z niego do obrotu codziennego ;)

bardzo sporadycznie korzystam z konta i jakoś (od lat) bank mi umowy nie wypowiedział, więc może było jednak coś jeszcze?

RobertS

Data: 2019-06-23 05:35:20
Autor: Dawid Rutkowski
mBank zaczyna koszenie
W dniu niedziela, 23 czerwca 2019 12:31:22 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
> [...]

> bardzo sporadycznie korzystam z konta i jakoś (od lat) bank mi umowy nie wypowiedział, więc może było jednak coś jeszcze?

Może po prostu oświadczenia FATCA nie złożył?
Inaczej miałby na łbie prokuratora, a nie tylko wypowiedzenie.
Ale ogólnie historia się kupy nie trzyma.

Data: 2019-06-19 15:45:00
Autor: Krystek
mBank zaczyna koszenie
[...]

A tutaj informacja prasowa, w której prezes się tłumaczy z tych podwyżek -
<https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mbank-podnosi-oplaty-7-zl-za-karte-debetowa-i-2-5-zl-za-wyplaty-z-bankomatow-dlaczego-od-kiedy>

Data: 2019-06-19 18:05:52
Autor: J.F.
mBank zaczyna koszenie
Użytkownik "Krystek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qede8s$1k8$1@node2.news.atman.pl...
A tutaj informacja prasowa, w której prezes się tłumaczy z tych podwyżek -
<https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mbank-podnosi-oplaty-7-zl-za-karte-debetowa-i-2-5-zl-za-wyplaty-z-bankomatow-dlaczego-od-kiedy>

Bo to jakos tak sie porobilo, ze cennik nie moze byc ustawiony tak, jak sie bankowi podoba, tylko trzeba uzasadnic podwyzke :-)

A, ze nie mozna uzasadnic wprowadzeniem podatku bankowego, to trzeba podac inny pretekst.

Co do jednego prezes ma racje - bank koszty ma i zarobic musi.
A zarobic coraz trudniej.

Co to jest to "zysk netto przypadajacy na akcjonariuszy" ?
To, co zarzad zarekomendowal na dywidende, czy maja takie duze obciazenia zysku ?

J.

Data: 2019-06-19 15:48:04
Autor: J.F.
mBank zaczyna koszenie
Użytkownik "Krystek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qebgp2$urf$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Powiem tak:
-zeby nie placic za KK, to musialem wydac 12 tys rocznie, co mi jakos tam bez wiekszych problemow przychodzilo.
to w zasadzie nic sie nie zmienilo :-)
Tylko jak wpadne na pomysl, zeby z KK zrezygnowac, to trzeba bedzie z debetowki zrezygnowac ... lub uzywac :-)
W zasadzie to i tak trzymam ja tylko dla bankomatow ... mbank promuje blika ?

-3% prowizji za przewalutowanie MC ... to podwyzka czy obnizka ? Bo wydawalo mi sie, ze do tej pory mieli 5.9, a przynajmniej na Visie tyle mieli.
Czy przy okazji nie przeszli na wlasne kursy rozliczeniowe ?
A z drugiej strony - wprowadzili bezplatna usluge wielowalutową, wiec ciagle nie rozumiem, o co tu chodzi :-(

Ale ciekawe sa uzasadnienia:

- o 76,8% wzrosły w ujęciu rocznym (1 kw. 2018 r. do 1 kw. 2019 r.) opłaty mBanku z tytułu składek na bankowy fundusz gwarancyjny zgodnie z informacjami
prezentowanymi w Raportach bieżących mBanku S.A. nr 21/2018 oraz 18/2019.,

BFG podniosl oplaty, czy mBankowi przybylo depozytow ?

- o 46,5% wzrosły w ujęciu rocznym (rok 2018 r. do roku. 2019 r.) opłaty na pokrycie kosztów nadzoru bankowego według danych banku (zgodnie z
rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 8 lutego 2019 r. w sprawie wpłat na pokrycie kosztów nadzoru bankowego),

Co to jest - skladka na KNF ? To moze od Czarneckiego niewiele chcieli :-)
No ale skladke zgodnie z cennikiem nadal musial zaplacic ... za to podatku bankowego nie :-)