mBank - zmiana op³at i prowizji od 15 lipca

Data: 2011-07-13 09:01:43
Autor: Olgierd
mBank - zmiana op³at i prowizji od 15 lipca
Dnia Wed, 13 Jul 2011 10:32:24 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

w mBÄ…ku zmiany:

Na wszelki wypadek właśnie zastrzegłem kartę debetową. Dwa tygodnie wcześniej, niż zamierzałem.

Pierwszy raz od kilkunastu lat nie mam debetówki ;-)

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-07-13 09:55:55
Autor: xbartx
Dnia Wed, 13 Jul 2011 09:01:43 +0000, Olgierd napisał(a):

Na wszelki wypadek właśnie zastrzegłem kartę debetową. Dwa tygodnie
wcześniej, niż zamierzałem.

Ja od razu jak poszło pierwsze info to przekazałem do wiklidacji plastik.

Pierwszy raz od kilkunastu lat nie mam debetówki ;-)

To teraz latasz do oddziału po mamone?

--
xbartx

Data: 2011-07-13 10:04:03
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 13 Jul 2011 09:55:55 +0000, xbartx napisał(a):

Pierwszy raz od kilkunastu lat nie mam debetówki ;-)

To teraz latasz do oddziału po mamone?

Nie: - generalnie mało używam gotówki,
- na to, co czasem potrzebuję mam codzienny dopływ drobniaków (prozaiczna sprawa: idąc po drugie śniadanie robię zakupy dla paru osób z pracy ;-) - jak trzeba więcej to mam kredytówkę z Multi z darmowymi bankomatami (zawsze będzie taniej niż te 2 zł za debetową)

Jak mnie kiedyś przypili, to lepiej będzie mi nawet płacić Multibankowi te 3 złote, niż mBankowi -- dwa. --

Data: 2011-07-13 12:09:19
Autor: mvoicem
mBank - zmiana opłat i prowizji od 15 lip ca
(13.07.2011 12:04), Olgierd wrote:
- jak trzeba więcej to mam kredytówkę z Multi z darmowymi bankomatami
(zawsze będzie taniej niż te 2 zł za debetową)

Wiem że powinienem przejrzeć archiwum, ale mimo to - mógłbyś rozwinąć temat?

Bo być może że też mam tą kredytówkę ale nie wiem o tym że ma darmowe bankomaty :).

p. m.

Data: 2011-07-13 11:34:29
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 13 Jul 2011 12:09:19 +0200, mvoicem napisał(a):

[...]

Każda Multi Aquarius i w górę (platyna i ta nowa Światowa): od wypłat bankomatowych nie pobiera się prowizji, jeno odsetki, których generalnie jest maluśko.

Data: 2011-07-13 14:11:17
Autor: mvoicem
(13.07.2011 13:34), Olgierd wrote:
[...]

Patrz pan, nie wiedziałem.

Z drugiej strony czy tych odsetek rzeczywiście jest tak maluśko? Powiedzmy od 500zł, wychodzi jakieś 5.5zł odsetek miesięcznie, biorąc pod uwagę grace period i tak dalej, można powiedzieć że wypłata 500zł generuje odsetki za 8-9zł.

Poza tym, nie wiem jak to jest skonstruowane, ale w Citi jak mi się zdarzy mieć jakąś transakcję gotówkową, to się ciągnie jak smród po gaciach jeszcze przez kilka okresów rozliczeniowych, mimo że płacę wyciągi w terminie i w wymaganej wysokości.

Więc wychodzi mi że odsetki są mimo wszystko znacznie wyższe niż prowizja 2zł w mB. No chyba że spłacasz w całości przed terminem, ale to znowu może wygenerować znacznie wyższe odsetki :).

p. m.

Data: 2011-07-13 06:31:17
Autor: Krzysiek
mBank - zmiana op³at i prowizji od 15 lipca
On 13 Lip, 14:11, mvoicem <mvoi...@gmail.com> wrote:

Z drugiej strony czy tych odsetek rzeczywi¶cie jest tak malu¶ko?
Powiedzmy od 500z³, wychodzi jakie¶ 5.5z³ odsetek miesiêcznie, bior±c
pod uwagê grace period i tak dalej, mo¿na powiedzieæ ¿e wyp³ata 500z³
generuje odsetki za 8-9z³.

Mo¿na sp³aciæ od razu, na drugi dzieñ itp
je¶li sp³aty liczone s± w poprawnej kolejno¶ci to nie ma z tym
problemu (poza konieczno¶ci± wyklikania przelewu).
A zawsze to cieñszy portfel.

Data: 2011-07-13 17:33:22
Autor: mvoicem
(13.07.2011 15:31), Krzysiek wrote:
[...]

Jak sp³acisz jedn± operacjê gotówkow± dzieñ po jej wykonaniu, na karcie u¿ywanej tak¿e do operacji bezgotówkowych?

Przecie¿ to zostanie zaliczone na poczet sp³aty wcze¶niejszych operacji, które normalnie by¶ sp³aci³ za 1.5 mies.

p. m.

Data: 2011-07-13 21:38:04
Autor: MarekZ
mBank - zmiana op³at i prowizji od 15 lipca
U¿ytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4e1df1e2$0$2440$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W Multi w pewnych warunkach siê da. W ramach bie¿±cego cyklu rozliczeniowego s± sp³acane najpierw transakcje gotówkowe (przed bezgotówkowymi, a po prowizjach, niezale¿nie od dat ich ksiêgowania). Naturalnie jak jest niesp³acone zad³u¿enie z wyci±gu za poprzedni okres, to w pierwszej kolejno¶ci sp³aca siê zad³u¿enie z wyci±gu.

Data: 2011-07-13 18:42:14
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Krzysiek pisze:

[...]

Można spłacić od razu, na drugi dzień itp

Tylko nie należy przesadzić z tym "od razu", bo można przypadkiem spłacić przed rozliczeniem, a to by było nie najlepiej... :-)

--
MiCHA

mBank - zmiana op³at i prowizji od 15 lipca