mPay wprowadza miesięczną opłatę

Data: 2012-11-14 10:23:07
Autor: sq5rb
mPay wprowadza miesięczną opłatę
Od 1 grudnia br, mPay w przypadku braku podpięcia karty mastercard lub zrealizowania przynajmniej jednej transakcji w miesiącu kalendarzowym, będzie naliczać 2 zł miesięcznie za utrzymanie konta a koszt przelewu pomiędzy użytkownikami wzrasta z 0,03 do 0,20 zł.

Data: 2012-11-14 10:39:41
Autor: Konfabulator
mPay wprowadza miesięczną opłatę
A jak tam zlikwidować konto, jak nie mam już telefonu, który był zarejestrowany?

Data: 2012-11-14 10:51:16
Autor: sq5rb
mPay wprowadza miesięczną opłatę
Cytat z ichniejszej strony:

"W przypadku braku akceptacji wprowadzanych zmian Użytkownik ma prawo wypowiedzenia umowy lub zgłoszenia sprzeciwu. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy lub zgłoszeniu sprzeciwu należy zgłosić do dnia 30 listopada 2012 r. listownie na adres mPay S.A., faksem lub e-mailem załączając skan podpisanego wypowiedzenia (§8 pkt 8.5. Regulaminu dla Użytkownika). Zgłoszenie sprzeciwu wobec zmian we wskazanym terminie jest jednoznaczne z wypowiedzeniem umowy przez Użytkownika."

Data: 2012-11-14 14:40:55
Autor: Konfabulator
mPay wprowadza miesięczną opłatę
A skąd ja mam wiedzieć co ja tam podałem za dane :-)

Żeby przypomnieć login i hasło trzeba mieć telefon, ale ten nie istnieje, więc nie wiem co mam wypowiedzieć. Porażka. Nawet numeru tego telefonu nie pamiętam...

A niech sobie sami mnie szukają po rejestracji pojazdu jak coś chcą.

Data: 2012-11-14 20:37:53
Autor: UARS
mPay wprowadza miesięczną opłatę
Użytkownik <sq5rb@tlen.pl> napisał w wiadomości news:d6a7e779-ab41-4464-9672-56937d6fdb58googlegroups.com...

Niby w nowym cenniku jest napisane ze:
**)
Jeżeli saldo rachunku ewidencyjnego (elektronicznej portmonetki mPay)  jest mniejsze niż należne 2 PLN, to pobierana jest opłata w
wysokości salda na rachunku ewidencyjnym. W przypadku braku środków na rachunku ewidencyjnym w opłata nie jest pobierana.

....ale wyslalem im wypowiedzenie przez formularz - kontakt z mPay.
W sumie to nie wiem po co w ogole zakladalem tam konto...

UARS

Data: 2012-11-14 23:25:46
Autor: Chris94
Dnia Wed, 14 Nov 2012 20:37:53 +0100, UARS napisał(a):

W sumie to nie wiem po co w ogole zakladalem tam konto...

Też pluję sobie w brodę, że założyłem tam konto.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-11-15 08:24:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-14 19:23, sq5rb@tlen.pl pisze:
[...]

W jaki sposób o tym informują? Mam tam konto i nic nie wiem.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-15 07:51:19
Autor: W
mPay wprowadza miesięczną opłatę
Liwiusz wystukał, co następuje:

[...]

rzecz jasna informacja na stronie... sie zastanawiam czy spełnia to normy 'poinformowania o zmianie'...

Data: 2012-11-15 03:06:11
Autor: tom.chodnik
mPay wprowadza miesięczną opłatę
> W jaki sposób o tym informują? Mam tam konto i nic nie wiem.
rzecz jasna informacja na stronie... sie zastanawiam czy spełnia to normy 'poinformowania o zmianie'...
Pewnie podałeś im inne konto mailowe ;-)
Do mnie przysłali. założyłem ich konto choć mieszkam w Trójmieście i korzystam z niego tylko rzadko, gdy jestem w Wawie, głównie do biletów na metro. Ale bywam nieregularnie, a jak raz zmienili regulamin wprowadzając opłatę, mogą to robić jeszcze dowolną ilość razy. Moje zaufanie stracili. A szkoda, bo system kodów USSD odpowiada mi dużo bardziej niż dostępne w Trójmieście inne opcje
- płatności przez połączenia głosowe (CallPay)
- płatności przez marniutką aplikację JAVA, działającą przez gprs (moBilet)
która nie ma zasięgu w wielu miejscach Górnego Piętra Trójmiasta.

Mógłbym ich jeszcze mieć, mimo że nie korzystał bym z nich całymi miesiącami (jak mówiłem, zupełnie nie działają w Trójmieście) jak bym mógł podłączyć ich pod moja kartę płatniczą.. Ale ich nie da się podłączyć do karty VISA ELECTRON (a nie mam zamiaru wyrabiać sobie Master tylko dla nich). Poczekam te parę dni, jeśli nie -wkroczą do Trójmiasta
-dopuszczą VISA
-zrezygnują z tej zmiany regulaminu
to ja zrezygnują z nich.

Czy ktoś wie, co wtedy zrobią z resztą zawartości ich konta Portmonetka?

Mój list w odpowiedzi na maila zawiadomiającego o zmienia regulaminu:
Szanowni Państwo,

Nie ma obowiązku posiadania MasterCard, a zarejestrować i używać karty VISA (jak to zrobiłem w systemie CallPay) nie da się u was w żaden znany mi sposób.

Nie jestem pewny, nie jestem prawnikiem, ale IMHO łamiecie prawo. Jestem tylko pewny, że łamiecie zasady przyzwoitego i równego traktowania różnych klientów.

Tomasz Chodnik, Gdańsk

PS. do 30 listopada zdecyduję, co dalej. W Wawie bywam nieregularnie, a w Trójmieście nie działacie, w Poznaniu też. Rozumiem, ze ewentualny list rezygnacji mogę przekazać na ten właśnie adres mailowy? Co się wtedy stanie z resztą środków na koncie Portmonetka, które niby miało być bezterminowe?

Data: 2012-11-15 13:12:33
Autor: Imka
mPay wprowadza miesięczną opłatę
Dnia Thu, 15 Nov 2012 03:06:11 -0800 (PST), tom.chodnik@gmail.com
napisał(a):

Czy ktoś wie, co wtedy zrobią z resztą zawartości ich konta Portmonetka?

Mój list w odpowiedzi na maila zawiadomiającego o zmienia regulaminu:
<cut>

Daj znać co odpiszą (o ile).
Ja akurat korzystałam w Warszawie dość sporadycznie i nie każdego
miesiąca, koncepcja całości bardzo mi pasowała.
Przymus posiadania MasterCarda wkurzył, opłata za miesiące bez
transakcji też, nie wiem co bardziej.

Też jestem ciekawa procedury zwrotu kasy z portmonetki w momencie
rozwiązywania umowy.
No i wypadnie się przesiąść na bilety kartonikowe...

--
Imka

Data: 2012-11-15 13:34:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-15 13:12, Imka pisze:

No i wypadnie się przesiąść na bilety kartonikowe...

Mają jedną wadę - nie da się ich kasować, jak się zobaczy kanara ;)

--
Liwiusz

Data: 2012-11-15 05:06:23
Autor: tom.chodnik
W czwartek, 15 listopada 2012 13:34:09 użytkownik Liwiusz korzystając ze złudzenia anonimowości napisał:
> No i wypadnie si� przesi��� na bilety kartonikowe...
Majďż˝ jednďż˝ wadďż˝ - nie da siďż˝ ich kasowaďż˝, jak siďż˝ zobaczy kanara
Zakładamy chyba, że jesteśmy uczciwi i działamy legalnie?!!

Więc na widok kontroli i tak już nie wolno kasować ani kartonika, ani przez mPay, ani przez CallPay, ani przez moBilet, ani przez SkyCash ani przez dowolna inna platformę, która wyłoni się z obecnie trwającej wojny platform. Każda z nich ma zresztą zabezpieczenia na tę okazję.. Rzetelnego kontrolera nie da się oszukać w ten sposób.

Tomasz

ps. do tej pory nie odpowiedzieli

Data: 2012-11-15 15:34:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-15 14:06, tom.chodnik@gmail.com pisze:
[...]

Nie widzę przeciwwskazań. Pasażer może dostać karę za brak biletu *w momencie kontroli*, a nie "bo my widzieliśmy, że 3 minuty temu pan nie miał biletu".

Przyznam się, że raz skasowałem mpaya kak podszedł do mnie kanar (Warszawa). "Mandat" nałożony, niezapłacony, sprawa w sądzie, przedstawiam wydruk z mpaya, że bilet miałem, niestety sąd się nie wypowiedział, bo ZTM (czy też miasto, nie pamiętam kto był powodem) wycofało wówczas pozew.

Każda z nich ma zresztą zabezpieczenia na tę okazję.

Jak?

--
Liwiusz

Data: 2012-11-26 15:53:28
Autor: tom.chodnik
mPay wprowadza miesięczną opłatę
Jak?
Zgaduję:

Bilet masz skasować niezwłocznie po wejściu do pojazdu. Jeśli pojazd trochę już jedzie i kontroler zmierzy czas (kasując, obiektywny czas serwera!) i ogłosi kontrolę, to wszyscy co maja czas późniejszy niż ogłoszenie - płacą mandat, bo nie skasowali niezwłocznie. A jak masz czas przed ogłoszeniem kontroli, jedziesz legalnie. Kasuje się prosto i szybko (nb. parę razy skasowałem niechcąco i niepotrzebnie), ale i kontroluje się prosto. A kontrolerom nie może przecież zależeć by utkwić przy kimś za długo, bo im inni gapowicze uciekną.

Zawsze żałowałem, że mPaya nie ma w 3mieście, bo technicznie ten system jest najbardziej klarowny i nie narzuca jakiejś jednej kanonicznej nakładki. Ale nie odpowiedzieli na moje próby kontaktu i robią jakieś dziwne ruchy regulaminem, groźne, zwłaszcza zestawione z klauzulą, że mogą żądać dopłat karnych (a dług może się łatwo wygenerować, jeśli kiedyś wprowadzą opłaty także od pustego konta, a do mnie to nie dotrze). Dlatego już wycofałem wszystkie środki (doładowałem synowi telefon), a jutro zeskanuję i wyślę rezygnację. Najwyżej, jeśli kiedyś wkroczą na Wybrzeże, albo ja się przeprowadzę np. do Wawki, zapiszę się tam jeszcze raz. A na razie musi mi wystarczyć callpay i mobilet.

Mimo wszystko szkoda.

Data: 2012-11-15 15:42:34
Autor: W
mPay wprowadza miesięczną opłatę
Imka wystukał, co następuje:

[...]

"W odpowiedzi na nadesłaną korespondencję informuję, że dezaktywacja konta jest realizowana przy stanie konta 0,00 PLN i na podstawie podpisanej dyspozycji zawierającej numer telefonu przesłanej na adres: "

Data: 2012-11-19 13:54:21
Autor: tom.chodnik
mPay wprowadza miesięczną opłatę
W czwartek, 15 listopada 2012 Imka napisała:
Daj znaďż˝ co odpiszďż˝ (o ile).
Nie odpisali NIC, a mija prawie tydzień. Posłałem im też pytanie z ich skryptu "pytań do redakcji", też bez odpowiedzi. Czuję się oficjalnie olany.

Mając chwilkę zalogowałem do nich i na ich stronie jest tekst datowany na 16tego (a ja nie pamiętam żeby wtedy był...):

"mPay NA ZAWSZE i ZA DARMO :)
Zachęcamy do skorzystania z możliwości płacenia komórką z karty płatniczej. Wystarczy, że zarejestrujesz swoją kartę MasterCard lub Visa w serwisie CardMobile.pl, a Twoje konto w mPay będzie zawsze bezpłatne." No to usiłowałem dodać swą VISę, a tam nadal skrypt kieruje do Card Mobile, która ma opcję tylko MasterCard. Macie niezły burdel w tym Archeo, siostry...

mPay zajmuje się forsą, jest więc parabankiem. A taki bajzel i takie niespodzianki to marne potwierdzenie, że można im zaufać. Szkoda.

Czy ktoś z was dał radę doczepić tam katę VISA? I czy komuś tą drogą już jakąś kartę oskubano?

Tomasz

Data: 2012-11-19 21:02:50
Autor: mmk
W dniu poniedziałek, 19 listopada 2012 22:54:22 UTC+1 użytkownik tom.c....@gmail.com napisał:

Czy ktoś z was dał radę doczepić tam katę VISA? I czy komuś tą drogą już jakąś kartę oskubano?

Ja już podłączyłem swoją Visę do CardMobile. Też się zdziwiłem, że można. Muszę jeszcze kartę zweryfikować, podając kwotę dokonanego obciążenia. Niestety, w moim banku nie są prezentowane blokady, muszę poczekać na zaksięgowanie operacji. napiszę, czy wszystko działa, kiedy już zweryfikuję tę kartę...

Data: 2012-11-19 21:14:03
Autor: mmk
mPay wprowadza miesięczną opłatę
Dodam jeszcze, ze na stronie CardMobile nie ma ani słowa o tym, że można podpiąć też Visę. Jednak system nie odrzucił mojej Visy przy dodawaniu nowej karty, widzę ją już w systemie, czeka tylko na weryfikację.

Data: 2012-11-20 17:35:33
Autor: osa
W dniu 2012-11-20 06:02, mmk pisze:
Niestety, w moim banku nie są prezentowane blokady,
> muszę poczekać na zaksięgowanie operacji.

Ta operacja nie zostanie zaksięgowana, oni robią tylko zapytania autoryzacyjne. Musisz więc sobie przeliczyć z różnicy między saldem dostępnym i księgowym co przy większej liczbie wiszących operacji będzie upierdliwe.

Data: 2012-11-20 11:16:30
Autor: mmk
W dniu wtorek, 20 listopada 2012 17:42:41 UTC+1 użytkownik osa napisał:
> [...]

Ta operacja nie zostanie zaksięgowana, oni robią tylko zapytania autoryzacyjne. Musisz więc sobie przeliczyć z różnicy między saldem dostępnym i księgowym co przy większej liczbie wiszących operacji będzie upierdliwe.

A nieprawda! Właśnie się dziś zaksięgowała (potem dopiero ma być zwrot na rachunek karty).
Gdyby było tak, jak napisałeś, to miałbym kłopot, bo w moim banku (Eurobank, karta kredytowa (nie wiem, jak jest z debetowymi)) w systemie transakcyjnym nie są prezentowane nie tylko poszczególne blokady, ale również wysokość dostępnych środków. Nie mówię tu o operacjach offlajnowych, bo ten brak informacji o nich byłby oczywisty, ale o wszystkich operacjach przed zaksięgowaniem.

A co do działania karty VISA podpiętej do mPay poprzez CardMobile - właśnie dokonałem pierwszej płatności, poszła bez najmniejszego problemu.

Data: 2012-11-20 20:42:10
Autor: osa
W dniu 2012-11-20 20:16, mmk pisze:
A nieprawda! Właśnie się dziś zaksięgowała (potem dopiero ma być zwrot na rachunek karty).

I kolejne zaskoczenie bo ~2 tygodnie temu podpinałem MC z ING i była blokada, która nie została rozliczona :) Czyli oprócz zaskoczenia z podpięciem Visy jest zaskoczenie w postaci rozliczonej transakcji :) Cuda... cuda... ;)

Gdyby było tak, jak napisałeś, to miałbym kłopot, (...)

I to niemały, jeśli się nie 'kolekcjonuje' slipów ;)

Data: 2012-11-20 12:21:24
Autor: mmk
W dniu wtorek, 20 listopada 2012 20:41:59 UTC+1 użytkownik osa napisał:

W dniu 2012-11-20 20:16, mmk pisze:
> Gdyby było tak, jak napisałeś, to miałbym kłopot, (...)

I to niemały, jeśli się nie 'kolekcjonuje' slipów ;)

Owszem, kolekcjonuję, ale przy sposobie działania serwisu transakcyjnego Eurobanku i tak by mi nic nie dały, jeżeli niewidoczna blokada na nieznaną mi kwotę ostatecznie by się nie rozliczyła... Jak pisałem, w systemie EB nie widać dostępnych środków, a mówiąc precyzyjniej, dostępne środki nie uwzględniają niezaksięgowanych operacji. Przy prezentowanych kwotach wykorzystanego limitu karty i dostępnych środkach są nawet odpowiednie ostrzeżenia, że kwota "może nie uwzględniać ostatnich transakcji".

Swoją drogą, nigdzie indziej nie spotkałem się z takim działaniem serwisu, a byłem/jestem klientem sześciu, czy siedmiu banków.

Data: 2012-11-20 21:56:06
Autor: osa
W dniu 2012-11-20 21:21, mmk pisze:
[...]

Dobrze wiedzieć, żeby z tym bankiem nie wchodzić w jakąś głębszą relację ;) Skoro komplet slipów nie pozwala wyznaczyć kwoty blokady dla transakcji 'bezslipowej' to pozostaje złożyć gratulacje twórcom tego systemu. Niech żyje komfort klienta... czyżby od mbanku przyjęli motto: maksimum korzyści i wygoda? ;)

Data: 2012-11-21 00:26:20
Autor: mmk
W dniu wtorek, 20 listopada 2012 21:55:55 UTC+1 użytkownik osa napisał:
Dobrze wiedzieć, żeby z tym bankiem nie wchodzić w jakąś głębszą relację

To prawda, z Eurobankiem trzeba uważać. Ja się "zapisałem" do EB ze względu na dość dobrą KK VISA Gold Perfect (bezpłatna przy spełnieniu niewygórowanych warunków, moneyback 1% za paliwo i spożywczaki, bezpłatne ubezpieczenie od nieuprawnionych transakcji poniżej 150 Euro, dość tania karta dodatkowa). Oczywiście nie wiedziałem wcześniej, że system transakcyjny jest, jaki jest.

Choć już problemy z otrzymaniem karty i PIN-u powinny być dla mnie ostrzeżeniem. Nie doszły do mnie łącznie cztery przesyłki z Eurobanku, a powodem był zbyt długi adres, który na wydrukach program "zawijał" do drugiej linii. Rzecz w tym, że do drugiej linii przenosiła się tylko druga cyfra z numeru mieszkania. Listonosz tego nie zauważał i wrzucał przesyłki pod adres 9/1 zamiast 9/18... ;-)

A do zmiany KK skłonił mnie z kolei sposób działania (a raczej niedziałania) GetinOnline, który to bank przez prawie pół roku nie był w stanie wyprodukować dla mojej żony karty dodatkowej. Oczywiście w końcu sobie odpuściłem walkę z nimi, zwłaszcza że na forach takie przypadki były już opisywane...

Data: 2012-11-19 23:04:04
Autor: osa
W dniu 2012-11-19 22:54, tom.chodnik@gmail.com pisze:
(...) zarejestrujesz swoją kartę MasterCard lub Visa w serwisie CardMobile.pl (...)

Tylko że ten portal obsługuje tylko MC...

A taki bajzel i takie niespodzianki to marne potwierdzenie, że można im zaufać.

Nawet większy niż myślałem, skoro nie wiedzą jakie karty akceptują.

Czy ktoś z was dał radę doczepić tam katę VISA?

Jeśli się uda to znaczy ze bajzel jeszcze większy niż myślałem akapit wyżej ;)

> I czy komuś tą drogą już jakąś kartę oskubano?

Jeszcze (?) nie! ;)

Data: 2012-11-20 06:13:24
Autor: W
mPay wprowadza miesięczną opłatę
 wystukał, co następuje:

[...]

A mnie nawet już konto zablokowali "Zły login lub hasło." a w drugim mailu zachęcali do pozostania, i że po podczepieniu karty jest za darmo... ;)

Data: 2012-11-15 15:41:32
Autor: W
> [...]

rzecz jasna informacja na stronie... sie zastanawiam czy spełnia to
normy 'poinformowania o zmianie'...
Pewnie podałeś im inne konto mailowe ;-)

Nie, i nawet w spamie nie było!

Do mnie przysłali. założyłem ich konto choć mieszkam w Trójmieście i
korzystam z niego tylko rzadko, gdy jestem w Wawie, głównie do biletów
na metro.
Ja wypowiedziałem, bo w zamierzeniu miałem korzystac często, ale się potoczyło tak, że w sumie nie mam potrzeby...

Data: 2012-11-15 15:52:29
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "W" <wu@wu.pl> napisał w wiadomości news:XnsA10C59F2A6F01wuathomeat.home...
rzecz jasna informacja na stronie... sie zastanawiam czy spełnia to normy
'poinformowania o zmianie'...

w przypadku ZUS wystarcza ;P

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-11-15 16:59:24
Autor: zlotowinfo
Użytkownik <sq5rb@tlen.pl> napisał w wiadomości news:1b89eb2c-c093-4200-8cc0-dd2c79c196b5googlegroups.com...
[...]

wyguglałem jeszcze skycash
http://www.skycash.pl/pl/czym-jest-skycash/ile-to-kosztuje/ile-to-kosztuje.html
wyglada na to że opłat miesięcznych nie ma

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-11-15 08:58:08
Autor: sq5rb
W dniu czwartek, 15 listopada 2012 16:59:29 UTC+1 użytkownik zlotowinfo napisał:

wyguglałem jeszcze skycash
http://www.skycash.pl/pl/czym-jest-skycash/ile-to-kosztuje/ile-to-kosztuje.html
wyglada na to że opłat miesięcznych nie ma

I oby tak zostało.
SkyCash przynajmniej się rozwija, oferuje większą funkcjonalność,
możliwość wypłat z bankomatów, bezpłatna obsługa niezależna od operatora komórkowego - a mogą jeszcze udoskonalić serwis.

Data: 2012-11-19 23:12:59
Autor: identyfikator: 20040501
mPay wprowadza miesięczną opłatę
czy Ktoś tu ostanio zasilał mPay przez przelew? jakoś minął tydzień a na moim koncie kasy nie ma, Ktoś tak ma?

Data: 2012-11-20 21:24:33
Autor: dwr
On 14/11/2012 18:23, sq5rb@tlen.pl wrote:
[...]

Pewnie juz jakas Intrum Justita albo insza "organizacja" czeka na pierwszy pakiet dwuzlotowcow...

mPay wprowadza miesięczną opłatę