Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   maÅ‚e, mocne, do zabawy..

małe, mocne, do zabawy..

Data: 2010-09-24 10:21:40
Autor: Tomasz Pyra
małe, mocne, do zabawy..
W dniu 2010-09-24 01:46, krz pisze:
Potrzebuję samochodu "z jajem" :) Na co dzień mam Mondeo 2.5 V6 170KM -
fajne, ale z racji gabarytów i masy owe 170KM gdzieś znika.. Zastanawiam
się zatem nad zakupem drugiej fury - jakiegoś małego, mocnego diabełka,
którego przeznaczeniem byłoby tylko i wyłącznie dostarczanie mi
adrenaliny i radości z jazdy :>
Wymagania:
- Mała buda - hatchback itp. , kierowca ma mieć wygodnie, a
pasażerowie.. jacy pasażerowie? :)
- silnik V6 (ostatecznie VR6, broń boże żadne japońskie turbowiertarki
R4), moc - co najmniej 150KM, zalecane koło 200 i więcej.. :)
- cena.. heh, do 10.000 PLN.

Jedyne co znam, spełniające powyższe kryteria to Alfa Romeo GTV 3.0 V6,
no i VW Golf VR6.. Co jeszcze mogło by mnie zainteresować?

Tu jest ważne pytanie - co ten samochód ma robić.
Jeżeli tylko przyspieszać na prostej i szybko jechać autostradą to ok - bo to nie są "małe lekkie autka".
Ta Alfa waży chyba więcej niż Twoje Mondeo. Golf pewnie niewiele mniej.

Jeżeli chcesz samochód który daje frajdę z jazdy, to w tej klasie ceny i mocy masz w zasadzie tylko Hondy - CRX i Civic. Dalej długo, długo nic.
No ale skoro nie chcesz R4...

Co do frajdy, to może pomyśl jeszcze nad RWD?

Natomiast w tej klasie aut w które celujesz jest jeszcze inny problem - celujesz w bardzo tanie i bardzo sportowe auto.
Takie auta bardzo trudno znaleźć w przyzwoitym stanie. 90% dopadli już w swoje łapy agrotunerzy, obwiesili neonami, spoilerami i jakimiś dziwnymi wynalazkami. Silnik chodzi pewnie na "chip-rezystorze", oddycha przez dziurawy stożek itp. itd. a smarowany jest mineralnym olejem wlanym 5 lat temu.
Do tego takie auta są drogie w utrzymaniu (np. częste wymiany dobrego oleju), a właściciele tanich aut zazwyczaj nie mają na to pieniędzy i takie samochody są dorżnięte. Ani w nich nie ma już tych koni, ani zawieszenia, ani niczego.

Więc tu też licz się z tym, że żeby mieć frajdę z jazdy trzeba będzie po zakupie wymienić hamulce, zawieszenie, często jakaś maglownica, kupić opony. I to nie na zasadzie że "pasuje od 1.4", bo jak sobie dopasujesz elementy od 1.4 to będziesz miał frajdę z 1.4.
A komplet takich części dedykowanych do takich modeli to lubi kosztować.

Data: 2010-09-24 10:36:28
Autor: Jurand
małe, mocne, do zabawy..

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4c9c5f92$0$21009$65785112news.neostrada.pl...

Tu jest ważne pytanie - co ten samochód ma robić.
Jeżeli tylko przyspieszać na prostej i szybko jechać autostradą to ok - bo to nie są "małe lekkie autka".
Ta Alfa waży chyba więcej niż Twoje Mondeo. Golf pewnie niewiele mniej.

Jeżeli chcesz samochód który daje frajdę z jazdy, to w tej klasie ceny i mocy masz w zasadzie tylko Hondy - CRX i Civic. Dalej długo, długo nic.
No ale skoro nie chcesz R4...

Jeśli piszesz o Civic do chyba trochę Cię poniosła fantazja ;))

Jurand.

Data: 2010-09-24 11:05:42
Autor: Mario
ma³e, mocne, do zabawy..
Ta Alfa wa¿y chyba wiêcej ni¿ Twoje Mondeo. Golf pewnie niewiele mniej.

vr6 wazy 1,2 - 1,25 tony co przy 170-190 koniach
(zalenie jaka wersja... nie uwzgledniam tego ile ich po latach zostalo :) )

prowadzi sie bardzo dobrze i na prostej i w zakretach ale nie specjalnie znosi predkosci niemiecko-autostradowe ;)


pzdr

małe, mocne, do zabawy..

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona