mały serwomechanizm

Data: 2015-10-28 14:43:27
Autor: Andrzej Lawa
mały serwomechanizm
Ave!

W ramach rzeĽbienia postanowiłem sobie zrobić otwieranie "z pilota" klapy bagażnika. M.in. z powodu kompletnie rozwalonej wkładki w tejże klapie ;) Wkładka zreszt± już zniknęła pod now± listw± maskuj±c± i cze¶ć pie¶ni.

Modelarskie serwomechanizmy s± drogie i w dodatku z tego co widziałem na dużo niższe napięcie.

Czego szukać żeby mi delikatnie poci±gnęło za dĽwigienkę? Niedrogie, nieduże...

Ostatecznie sam skręcę elektromagnes ;) ale może niewielkim kosztem znajdę co¶ gotowego?

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2015-10-28 06:59:11
Autor: Marcin Kiciński
mały serwomechanizm
W dniu sroda, 28 pazdziernika 2015 14:43:29 UTC+1 uzytkownik Andrzej Lawa napisal:
>  "Drogie" to pojecie wzgledne, ale moze faktycznie taniej bedzie
 kupic uzywany zamek z jakiegos rozbitka - od pewnego czasu prawie
 wszystkie auta maja elektryczne zamki bagaznika. Nawet jak caly  zamek nie da sie wpasowac do twojego auta, to pewnie da sie z niego
 wydlubac to "cos" do otwierania :)

 Pozdrawiam
 MK

Data: 2015-10-28 14:50:32
Autor: PiteR
mały serwomechanizm
na  ** p.m.s **  Andrzej Lawa pisze tak:

[...]

Na mrozie, najlepiej sprawdza się kabel od żelazka w bawełnie. Żyły br±zow± i niebiesk± zaczepiamy do dzwigienki. Żyła żółto zielona pozostaje niepodł±czona :)

--
Piter

golf mk2
a jak twój samochód będzie jeĽdził po 28 latach?

Data: 2015-10-28 15:19:16
Autor: J.F.
mały serwomechanizm
Dnia Wed, 28 Oct 2015 14:43:27 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
Modelarskie serwomechanizmy s± drogie i w dodatku z tego co widziałem na dużo niższe napięcie.

Ta, drogie

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16265__HobbyKing_8482_HK15148_Analog_Servo_17g_2_5kg_0_14s.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16257__HobbyKing_8482_HK15178_Analog_Servo_10g_1_4kg_0_09s.html

Ale masz racje - szukasz silownika do zamka.

J.

Data: 2015-10-29 10:47:00
Autor: Andrzej Lawa
mały serwomechanizm
W dniu 28.10.2015 o 15:19, J.F. pisze:
[...]

Oooo, dzięki, dobrze wiedzieć ;) Póki co przegl±dałem tylko stronę Cyfroniki, a tam głupie serwo w okolicach stówy.

Ale masz racje - szukasz silownika do zamka.

Chyba tak :)

Data: 2015-10-28 18:08:42
Autor: sirapacz
mały serwomechanizm
użyj zwykłego siłownika do centralnego zamka - poszukaj takiego z link±
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=pd&string=baga%C5%BCnika&search_scope=category-18823&bmatch=s0-aut-1-4-0907
do wyboru do koloru

Data: 2015-10-28 20:19:27
Autor: Olo
mały serwomechanizm
W dniu 2015-10-28 o 14:43, Andrzej Lawa pisze:
     Ave!

W ramach rzeźbienia postanowiłem sobie zrobić otwieranie "z pilota"
klapy bagażnika. M.in. z powodu kompletnie rozwalonej wkładki w tejże
klapie ;) Wkładka zresztą już zniknęła pod nową listwą maskującą i cześć
pieśni.

Modelarskie serwomechanizmy są drogie i w dodatku z tego co widziałem na
dużo niższe napięcie.

Czego szukać żeby mi delikatnie pociągnęło za dźwigienkę? Niedrogie,
nieduĹĽe...

Ostatecznie sam skręcę elektromagnes ;) ale może niewielkim kosztem
znajdÄ™ coĹ› gotowego?

Ja do mazdy użyłem tego,
http://gzz.pl/product_info.php?cPath=1122_1366&products_id=566
działa tak jak powinno, tylko musisz do tego podłączyć jakieś sterowanie. Ja użyłem sterownika centralnego zamka z tego samego sklepu. Sterownik ma dodatkowe wyjście na otwieranie klapy a że odbyło się to z konieczności wymiany centralnego zamka, przy okazji za kilkanaście złotych mam bajer ....

GrzeĹ›

Data: 2015-10-29 10:52:57
Autor: Andrzej Lawa
mały serwomechanizm
W dniu 28.10.2015 o 20:19, Olo pisze:

Ja do mazdy użyłem tego,
http://gzz.pl/product_info.php?cPath=1122_1366&products_id=566
działa tak jak powinno, tylko musisz do tego podłączyć jakieś

Super, dzięki!

CiÄ…gnie czy pcha?

sterowanie. Ja użyłem sterownika centralnego zamka z tego samego sklepu.

To juĹĽ mam - alarm  przeszczepiĹ‚em sobie ze sprzedawanego motocykla i jest w nim koĹ„cĂłwka do zdalnego odpalania silnika :)

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić
i raduj siÄ™ ĹĽyciem!

Data: 2015-10-29 06:27:40
Autor: lublex
mały serwomechanizm
W dniu czwartek, 29 paĽdziernika 2015 10:52:58 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa
To już mam - alarm  przeszczepiłem sobie ze sprzedawanego motocykla i jest w nim końcówka do zdalnego odpalania silnika :)

S± uniwersalne (ok 50 zł), nawet co¶ takiego kiedy¶ kupiłem. Okazało się, że zamek bagażnika (na kluczyk) jest przystosowany fabrycznie do siłownika. Kupiłem siłownik oryginalny (taniej niż uniwersalny), wstawiłem, podł±czyłem, zaprogramowałem pilota... a co jak człowiekowi może być trochę lepiej...

Popatrz w znanym serwisie na A:

http://tnijurl.com/f47878d91fc6/

Może znajdziesz gotowca do swojego zamka

pozdr

Data: 2015-10-29 20:18:03
Autor: Olo
mały serwomechanizm
W dniu 2015-10-29 o 10:52, Andrzej Lawa pisze:

CiÄ…gnie czy pcha?

To zależy od polaryzacji podłączenia zasilania, ciągnie i pcha - jak sobie stryjenka życzy.
Guma będąca osłoną, działa trochę jak sprężyna i ustawia to cięgno siłownika w pozycji środkowej więc działa i wciągnięcie i wysuwanie
GrzeĹ›

mały serwomechanizm