mactronic nie zyje? [OT}

Data: 2013-07-30 23:58:45
Autor: Titus Atomicus
mactronic nie zyje? [OT}
Witam,
Czy f-ma mactronic padla???
Bo od kilku dni probuje wejsc na strone www.mactronic.pl i sie nie laduje.
I jeszcze pytanie do specjalistow od swiatelek.
Skad ten dziwczny pomysl, zeby lampki zasilac ogniwami AAA (zamiast AA) i do tego trzema? Przeciez parzyste latwiej ladowac... No i AA maja wieksza pojemnosc.
Tymczasem chyba cala flagowa seria Scream to 3xAAA...
--
TA

Data: 2013-07-30 15:18:21
Autor: Dominik Mirowski
mactronic nie zyje? [OT}
W dniu wtorek, 30 lipca 2013 23:58:45 UTC+2 użytkownik
Czy f-ma mactronic padla???

mają wakacje akurat :)

Skad ten dziwczny pomysl, zeby lampki zasilac ogniwami AAA (zamiast AA)

Bo zamiast 18650 Li-ion wsadzasz 3xAAA i sprzedajesz durnemu białasowi, który cieszy się jak dziecko, że zapłacił mniej przy zakupie i potem kupuje tony baterii :). Dopiero teraz jest Scream Superior na 18650 ;).
--
Dominik Mirowski
http://www.light-test.info

Data: 2013-07-31 00:49:36
Autor: Titus Atomicus
mactronic nie zyje? [OT}
In article <2fa1b16a-3b89-48b8-9b44-8a69cbb823a7@googlegroups.com>,
 Dominik Mirowski <dominik.wro@gmail.com> wrote:

W dniu wtorek, 30 lipca 2013 23:58:45 UTC+2 użytkownik > Czy f-ma mactronic padla???

mają wakacje akurat :)
To co oni, maja strone www na korbke, czy co?

> [...]

Bo zamiast 18650 Li-ion wsadzasz 3xAAA i sprzedajesz durnemu białasowi, który cieszy się jak dziecko, że zapłacił mniej przy zakupie i potem kupuje tony baterii :).
Ja jako bialas cieszylbym sie bardziej gdybym mial mozliwosc uzywania 2xAA, albo 4xAA. No i poza tym - mactronic to nie jest polska firma (znaczy polska mysl techniczna)?

Dopiero teraz jest Scream Superior na 18650 ;).
Ale wciaz tylko 3xAAA jako zamiennik.
--
TA

Data: 2013-07-31 09:01:20
Autor: Andrzej W.
mactronic nie zyje? [OT}
W dniu 2013-07-30 23:58, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Białe diody maja napięcie pracy w przedziale 3-4V, dwie baterie to 3V.
Ogólnie dostępne sterowniki do LED mocy to przeważnie przetwornice obniżające napięcie. Stąd biorą się trzy baterie.
Trzy lub cztery AA dają dużą średnicę.
Sensowne/przyszłościowe są ogniwa 18650, dla których średnice korpusów są zgodne z 3xAAA.

--
AWa.

Data: 2013-07-31 09:25:57
Autor: ToMasz
mactronic nie zyje? [OT}
W dniu 31.07.2013 09:01, Andrzej W. pisze:
[...]

i wagę.
Sensowne/przyszłościowe są ogniwa 18650, dla których średnice korpusów
są zgodne z 3xAAA.
nie są zgodne. tzn napięcie tak, ale wymiary nie. 18650 jest dłuższe węższe. przelotka do lampy zd11 u chinczyków kosztuje ok dolara. (pierścień wydłużający lampę i zmiejszający średnice) TAka lampa daje 170 lumenów i w polskim sklepie kosztuje ok 40zł. na allegro taniej, ale 50/50 ze kupisz podróbę i będzie 90lumenów.....

ToMasz

Data: 2013-07-31 09:58:37
Autor: Andrzej W.
mactronic nie zyje? [OT}
W dniu 2013-07-31 09:25, ToMasz pisze:
nie są zgodne. tzn napięcie tak, ale wymiary nie. 18650 jest dłuższe
węższe.

Pisałem o średnicy. Do każdej lampki w której siedzą 3xAAA w koszyczku w kształcie walca włożysz 18650, jedyne co musisz zmienić to "zakrętka" lub dodatkowy dystans.

--
AWa.

Data: 2013-07-31 16:38:30
Autor: J.F
mactronic nie zyje? [OT}
Użytkownik "Andrzej W."  napisał w wiadomości
[...]

W sensie ze srednice ma mniejsza niz 3xAAA ?
Mala pociecha, a w dodatku dluzsze sa..

Ale sa przeciez inne wymiary, 18500, 14500, 10440 ..

J.

Data: 2013-07-31 22:09:18
Autor: PeJot
mactronic nie zyje? [OT}
W dniu 2013-07-31 16:38, J.F pisze:

W sensie ze srednice ma mniejsza niz 3xAAA ?
Mala pociecha, a w dodatku dluzsze sa..

Ale sa przeciez inne wymiary, 18500, 14500, 10440 ..

14500 ma pojemność zbliżoną do AAA. Żaden zysk.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-08-01 01:50:49
Autor: rmikke
mactronic nie zyje? [OT}
W dniu środa, 31 lipca 2013 22:09:18 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]

> Mala pociecha, a w dodatku dluzsze sa..
> Ale sa przeciez inne wymiary, 18500, 14500, 10440 ..

14500 ma pojemność zbliżoną do AAA. Żaden zysk.

....i napięcie 3.7V ;)

(sam kiedyś zauważyłem, że 18650 mają podobną pojemność, co zwykłe paluszki
i tu na preclu zostałem uświadomiony)

Data: 2013-08-01 11:08:55
Autor: PeJot
mactronic nie zyje? [OT}
W dniu 2013-08-01 10:50, rmikke pisze:

14500 ma pojemność zbliżoną do AAA. Żaden zysk.

...i napięcie 3.7V ;)

(sam kiedyś zauważyłem, że 18650 mają podobną pojemność, co zwykłe paluszki
i tu na preclu zostałem uświadomiony)

Zamiast koszyka 3xAAA można użyć 18500 z pojemnością ok. 2 x większą, ale jest ono mało popularne. Osobna kwestia jak na napięcie zareaguje elektronika latarki.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-08-01 11:53:03
Autor: Andrzej W.
mactronic nie zyje? [OT}
W dniu 2013-08-01 11:08, PeJot pisze:
Zamiast koszyka 3xAAA można użyć 18500 z pojemnością ok. 2 x większą,
ale jest ono mało popularne. Osobna kwestia jak na napięcie zareaguje
elektronika latarki.

3xAAA: 4.8->0V
18500: 4.2->3V

Przeważnie w latarkach (lepszych) są prymitywne przetwornice step-down startujące powyżej 3V. Puki napięcie akumulatora jest wyższe od napięcia pracy LED nie powinno być problemów.
Gdy akumulator rozładuje się do napięcia pracy LED taka przetwornica udaje zwarcie i LED bierze tyle co może jeszcze dać akumulator.
Problemy mogą być w latarkach ze sterowaniem mikroprocesorowym, ale takich to nie widziałem z 3xAAA.

--
AWa.

Data: 2013-08-01 03:08:53
Autor: rmikke
mactronic nie zyje? [OT}
W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 11:53:03 UTC+2 użytkownik Andrzej W. napisał:
W dniu 2013-08-01 11:08, PeJot pisze:

> Zamiast koszyka 3xAAA można użyć 18500 z pojemnością ok. 2 x większą,

> ale jest ono mało popularne. Osobna kwestia jak na napięcie zareaguje

> elektronika latarki.

3xAAA: 4.8->0V

3xAAA to 3,6(aku)- 4,5(baterie) wolta.

Data: 2013-08-01 12:20:09
Autor: Andrzej W.
mactronic nie zyje? [OT}
W dniu 2013-08-01 12:08, rmikke pisze:
3xAAA to 3,6(aku)- 4,5(baterie) wolta.

Ja nie piszę o nalepce na obudowie, tylko o rzeczywistych wartościach.

--
AWa.

Data: 2013-08-01 04:28:02
Autor: rmikke
mactronic nie zyje? [OT}
W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 12:20:09 UTC+2 użytkownik Andrzej W. napisał:
W dniu 2013-08-01 12:08, rmikke pisze:

> 3xAAA to 3,6(aku)- 4,5(baterie) wolta.

Ja nie piszę o nalepce na obudowie, tylko o rzeczywistych wartościach..

Aż ruszyłem tyłek i sprawdziłem.
Faktycznie, BC-700 twierdzi, że bateryjka AAA Energizer, swieżo wyjęta
z opakowania, daje 1,65V... Że eneloopy dają 1,45V, a nie 1,2 to wiedziałem,
ale sprawdzanie, ile naprawdę dają bateryjki, jakoś nie przyszło mi do głowy...

Data: 2013-08-01 22:14:01
Autor: ToMasz
mactronic nie zyje? [OT}
teoretyzujecie panowie, a ja mówie jak jest (maks kolonko?)

LAtarka zd11 jest na 3 paluszki. kosz ma normalny, tzn bez takiego "cycka" z przodu. 18650 zwyczajnie się nie mieści. natomiast można dokupić tulejkę. tulejka ma mniejszą średnice, ale obejmuje tylko tył ogniwa. przednia część na dziurach w jedzni, ma drgania i czasem, sporadycznie traci kontakt, co albo gasi lampę albo przełącza tryby świecenia. ja do przedniej części lampy wkładam zwój plastiku z butelki PET. Niektóre lampy na 3 baterie mają kosz z cyckiem = taki element, który powoduje ze kosz jest dłuższy, nie trzeba tulejki. W takich lampach nie było potrzeby wymiany ogniwa - wiec nie wiem jak się zachowują.
Jeśli chodzi o prąd, to ogniwo 18650 jest w stanie "dać" więcej niż paluszki. na paluszkach lampa właściwie ma temperaturę otoczenia, na 18650 w początkowej fazie robi się ciepła. Na 18650 lampa powinna świecić jaśniej, ale ja swoim okiem, nie potrafię tego zdecydowanie ocenić. niby coś tam jest jaśniej, ale to tak na granicy błędu. sądzę że dioda już nie wydala - i jaśniej i tak i tak nie będzie. natomiast na 18650 zdecydowanie dłuzej świeci niż na paluszkach... spokojnie 2 razy dłużej. Jak ktoś jeszcze w coś wątpi, to jutro rozmotnuje parę lampek i porobie Wam zdjęcia

ToMasz

Data: 2013-08-04 14:10:33
Autor: J.F.
mactronic nie zyje? [OT}
Dnia Thu, 1 Aug 2013 04:28:02 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):
[...]

Jest jeszcze kwestia napiecia pod obciazeniem.
Jak juz lampka swieci i pobiera ~1A, to napiecie jest sporo nizsze.

J.

Data: 2013-08-05 10:21:14
Autor: cytawa
mactronic nie zyje? [OT}
  rmikke pisze:

14500 ma pojemność zbliżoną do AAA. Żaden zysk.

...i napięcie 3.7V ;)

(sam kiedyś zauważyłem, że 18650 mają podobną pojemność, co zwykłe paluszki
i tu na preclu zostałem uświadomiony)

Rozebralem kiedys baterie do komorki 3.7V. Byly tam akumulatorki 1.2 V :)

Jan Cytawa

Data: 2013-07-31 09:54:04
Autor: J.F.
mactronic nie zyje? [OT}
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
Witam,
Czy f-ma mactronic padla???
Bo od kilku dni probuje wejsc na strone www.mactronic.pl i sie nie laduje.

U mnie dziala.

Ale to mnie zaszkoczylo ... oni naprawde te latarki w Polsce
produkuja?
I jeszcze pytanie do specjalistow od swiatelek.
Skad ten dziwczny pomysl, zeby lampki zasilac ogniwami AAA (zamiast AA) i do tego trzema? Przeciez parzyste latwiej ladowac... No i AA maja wieksza pojemnosc.

3*1.2V to akurat tyle aby prosto LED swiecic, bez przetwornic itp.
Brak przetwornicy to tez wieksza niezawodnosc.
A w przypadku roweru - lepsze wymiary - krotkie, okragle, wytrzymale.

Ladowanie ... a co to sprzedawce obchodzi ? Kup sobie ladowarke na 3 baterie :-)
Zreszta BC700 i wiele innych potrafia 3 naladowac.

A ze mi sie to tez nie podoba ... to nie kupuje takich na 3*AAA :-)

J.

Data: 2013-08-01 00:24:15
Autor: Titus Atomicus
mactronic nie zyje? [OT}
In article <19sbuo60oruju.3aplikcsgel5.dlg@40tude.net>,
 "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
> [...]

O, teraz dziala.
Ale jakos niemrawo...

Ale to mnie zaszkoczylo ... oni naprawde te latarki w Polsce
produkuja?
A, tego nie wiem/

> [...]

Ladowanie ... a co to sprzedawce obchodzi ? Kup sobie ladowarke na 3 baterie :-)
No, mam taka.
Ale to nie zmienia faktu, ze nie wszystkie ladowarki sa takie.

A ze mi sie to tez nie podoba ... to nie kupuje takich na 3*AAA :-)

No wlasnie.
--
TA

Data: 2013-08-07 03:40:49
Autor: Jacek G.
mactronic nie zyje? [OT}
W dniu wtorek, 30 lipca 2013 23:58:45 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
Witam,

Czy f-ma mactronic padla???

Bo od kilku dni probuje wejsc na strone www.mactronic.pl i sie nie laduje.
Raczej nie padła ;) Żona właśnie kontaktowała się z nimi telefonicznie w sprawie dokupienia zgubionej śrubki od uchwytu lampki i obiecali jej przysłać za darmo cały uchwyt z poprawionym (zabezpieczonym przed przypadkowym wypadnięciem) mocowaniem śrubki. Tak, że chwali się podejście do klienta - zresztą kiedyś również bezproblemowo wymienili mi uszkodzoną czołówkę (na nieco wyższy model), mimo że sam miałem wątpliwości, czy aby uszkodzenie nie nastąpiło z mojej winy.
--
Jacek G.

mactronic nie zyje? [OT}