Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"

mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"

Data: 2011-01-03 21:28:30
Autor: bastek72
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
http://allegro.pl/my_page.php?uid=9477653#zwrot10dni
na wypadek gdyby to wielkopomne dzieło miało ulec zniszczeniu :)
np. admini allegro.pl skasowaliby tę "stronę o mnie" zacytuję:
==== początek cytatu ====
Zgodnie z art.2 i art.9 "ustawy z dnia 2 marca 2000 r. "o ochronie niektórych
praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
niebezpieczny" (Dz.U. Nr 22/2000r. poz.271) KONSUMENT MA PRAWO ODSTĄPIENIA W CIĄGU 10DNI OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ, ALE:
1) w celu zapobieganiu niżej opisanym nadużyciom i zapobieganiu przestępstwom na
szkodę allegro.pl, o każdym "zwrocie konsumentowi w ciągu 10 dni" od dokonania
zakupu przez "PzA" poinformuję allegro i ADMINI (widząc zagrożenie interesu
ALLEGRO.PL) ROZWAŻĄ ZAWIESZENIE KONT KUPUJĄCEGO KONSUMENTA!
2) aby utrudnić nieuczciwym konsumentom ich ewentualne działania na szkodę
allegro.pl (np.płacenie "PzA" tylko po to by otrzymać zwrot gotówki, czyli próbę
nadużycia PzA przez konsumenta do "wypłacania gotówki z kart kredytowych" itp.),
zgodnie z prawem sprzedawca będzie zwracać cenę towaru w ciągu 30 dni (termin
ustawowy), na rachunek bankowy, a w przypadku płatności "PzA" kartą płatniczą na
kwotę powyżej 100zł, będzie dodatkowo żądać udokumentowania numeru rachunku
bankowego przyporządkowanego do (użytej przy płatności "PzA") karty płatniczej
(np. przesłania wyciągu z karty kredytowej za odpowiedni miesiąc lub umowy
kredytowej) i dokonywać ewentualnego zwrotu ceny towaru tylko na rachunek
bankowy przyporządkowany do karty płatniczej, użytej "PzA".
3) prawo"zwrotu w 10dni" nie przysługuje wszystkim nabywcom, ale tylko
konsumentom, tylko pod warunkiem zakupu w formie "kup teraz" (NIE aukcji rosnącej)
4) konsument musi w ciągu ustawowych 10 dni na swój koszt odesłać kartę SIM
listem poleconym lub dokonać zwrotnego przelewu sms na nr 798478951,
5) konsumentowi przysługuje zwrot wyłącznie ceny towaru. Nie są zwracane koszty
przesyłki, ani poniesione przez sprzedawcę ani poniesione przez nabywcę.
6) oświadczam, że powyższe postanowienia nie będą używane w celu faktycznego
ograniczania ustawowych praw konsumenta, ale służą one tylko i wyłącznie
zapobieganiu ewentualnym nadużyciom i zapobieganiu ewentualnemu łamaniu prawa.
7) restrykcje 1-5 dotyczą TYLKO "zwrotu konsumentowi w ciagu 10 dni" i nie
ograniczają praw wynikających z reklamacji
8) Ewentualne wątpliwości co do powyższych informacji, rozwieje miejscowy
rzecznik praw konsumentów (telefonu szukaj w wyszukiwarce www.google.pl).
=== koniec cytatu ===

--


Data: 2011-01-03 21:34:33
Autor: bastek72
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10dni, ale admini zawieszą jego konto"
czy taka groźba:
KONSUMENT MA PRAWO ODSTĄPIENIA W CIĄGU 10DNI OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ, ALE: (...) ADMINI (widząc zagrożenie interesu ALLEGRO.PL) ROZWAŻĄ ZAWIESZENIE KONT KUPUJĄCEGO KONSUMENTA!

jest legalna?

2) aby utrudnić nieuczciwym konsumentom ich ewentualne działania na szkodę
allegro.pl (np.płacenie "PzA" tylko po to by otrzymać zwrot gotówki, czyli próbę nadużycia PzA przez konsumenta do "wypłacania gotówki z kart
kredytowych" itp.), zgodnie z prawem sprzedawca będzie zwracać cenę towaru w ciągu 30 dni (termin ustawowy), na rachunek bankowy,

skąd sprzedawca wytrzasnął "ustawowe 30 dni"? czegoś nie wiem? jaka to ustawa?

a w przypadku płatności "PzA" kartą płatniczą na kwotę powyżej 100zł, będzie dodatkowo żądać udokumentowania numeru rachunku bankowego przyporządkowanego do (użytej przy płatności "PzA") karty płatniczej
(np. przesłania wyciągu z karty kredytowej za odpowiedni miesiąc lub umowy
kredytowej) i dokonywać ewentualnego zwrotu ceny towaru tylko na rachunek
bankowy przyporządkowany do karty płatniczej, użytej "PzA".

następne pkt są mniej kontrowersyjne, ale potem kolejny ROTFL :)

6) oświadczam, że powyższe postanowienia nie będą używane w celu faktycznego
ograniczania ustawowych praw konsumenta, ale służą one tylko i wyłącznie
zapobieganiu ewentualnym nadużyciom i zapobieganiu ewentualnemu łamaniu prawa.

łamanie prawa konsumenta zapobiega łamaniu prawa przez konsumenta :) brawo :)

7) restrykcje 1-5 dotyczą TYLKO "zwrotu konsumentowi w ciagu 10 dni" i nie
ograniczają praw wynikających z reklamacji

o dzieki, Łaskawa Pani :)

--


Data: 2011-01-03 21:40:28
Autor: bastek72
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto"
czy sprzedawca ma prawo az tak kombinować?

> a w przypadku płatności "PzA" kartą płatniczą na kwotę powyżej 100zł, > będzie dodatkowo żądać udokumentowania numeru rachunku bankowego > przyporządkowanego do (użytej przy płatności "PzA") karty płatniczej
> (np. przesłania wyciągu z karty kredytowej za odpowiedni miesiąc lub umowy
> kredytowej) i dokonywać ewentualnego zwrotu ceny towaru tylko na rachunek
> bankowy przyporządkowany do karty płatniczej, użytej "PzA".

co go obchodzi czy klient płacił kartą kredytową...
jest prawo do zwrotu i ma zwrócić, a nie cudować że klient ma mu pokazać wyciąg i "udokumentować nr rachunku bankowego"

szkoda że jeszcze sprzedawca nie zażądał 16 cyfr nr karty i kodu CVV :) --


Data: 2011-01-03 13:31:40
Autor: MK
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto"
On 3 Sty, 21:40, baste...@onet.pl wrote:
czy sprzedawca ma prawo az tak kombinowa ?

> > a w przypadku p atno ci "PzA" kart p atnicz na kwot powy ej 100z ,
> > b dzie dodatkowo da udokumentowania numeru rachunku bankowego
> > przyporz dkowanego do (u ytej przy p atno ci "PzA") karty p atniczej
> > (np. przes ania wyci gu z karty kredytowej za odpowiedni miesi c lub umowy
> > kredytowej) i dokonywa ewentualnego zwrotu ceny towaru tylko na rachunek
> > bankowy przyporz dkowany do karty p atniczej, u ytej "PzA".

co go obchodzi czy klient p aci kart kredytow ...
jest prawo do zwrotu i ma zwr ci , a nie cudowa e klient ma mu
pokaza wyci g i "udokumentowa nr rachunku bankowego"

szkoda e jeszcze sprzedawca nie za da 16 cyfr nr karty i kodu CVV :)


Z czegos trzeba splacac swoje dlugi ;)

http://www.handeldlugami.pl/www/szukanie_proste.php?q=turkowska&clik=Szukaj

MK

Data: 2011-01-03 23:36:30
Autor: bastek72
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto"
> co go obchodzi czy klient p aci kart kredytow ...
> jest prawo do zwrotu i ma zwrócic, a nie cudowac ze klient > ma mu pokazac wyciag i uudokumentowac nr rachunku bankowego"

Z czegos trzeba splacac swoje dlugi ;)

widzę że userka stara się zniechęcić konsumentów do zwrotu w10dni
chodzi mi o to czy robi to (a) legalnie (b) bezprawnie (c) na granicy?


--


Data: 2011-01-03 15:33:39
Autor: MK
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto"
On 3 Sty, 23:36, baste...@onet.pl wrote:
> > co go obchodzi czy klient p aci kart kredytow ...
> > jest prawo do zwrotu i ma zwrócic, a nie cudowac ze klient
> > ma mu pokazac wyciag i uudokumentowac nr rachunku bankowego"
> Z czegos trzeba splacac swoje dlugi ;)

widzę że userka stara się zniechęcić konsumentów do zwrotu w10dni
chodzi mi o to czy robi to (a) legalnie (b) bezprawnie (c) na granicy?


Przy opcji kup teraz przysluguje 10 dni i nie moze byc obwarowane
zadnymi dodatkowymi zastrzezeniami. Przedsiebiorca ma 14 dni na zwrot
kasy. Mozesz mu podac nawet tylko adres do wyslania przekazu
pocztowego.

MK

Data: 2011-01-04 14:07:21
Autor: bastek72
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto"
> widzę że userka stara się zniechęcić konsumentów do zwrotu w10dni
> chodzi mi o to czy robi to (a) legalnie (b) bezprawnie (c) na granicy?

Przy opcji kup teraz przysluguje 10 dni i nie moze byc obwarowane
zadnymi dodatkowymi zastrzezeniami. Przedsiebiorca ma 14 dni na zwrot
kasy. Mozesz mu podac nawet tylko adres do wyslania przekazu pocztowego.

a czy te 14 dni da się jakoś "legalnie" rozciągnąć, typu: klient wysyła
10 go dnia, sprzedawca specjalnie kwituje paczkę po 14 dniach w ostatni
dzień drugiego awizowania, potem np. tydzień "rozpatruje wniosek",
albo robi to "niezwłocznie" czytaj "na drugi dzień"
a na koniec mówi "ok" i dopiero wtedy nalicza 14 dni do zwrotu.

próbuję wydedukować, skąd userka wytrzasneła 30 dni

--


Data: 2011-01-06 21:07:54
Autor: Kenny
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto"
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:2de1.000003d2.4d231b89newsgate.onet.pl...
> widzę że userka stara się zniechęcić konsumentów do zwrotu w10dni
> chodzi mi o to czy robi to (a) legalnie (b) bezprawnie (c) na granicy?

Przy opcji kup teraz przysluguje 10 dni i nie moze byc obwarowane
zadnymi dodatkowymi zastrzezeniami. Przedsiebiorca ma 14 dni na zwrot
kasy. Mozesz mu podac nawet tylko adres do wyslania przekazu pocztowego.

a czy te 14 dni da się jakoś "legalnie" rozciągnąć, typu: klient wysyła
10 go dnia, sprzedawca specjalnie kwituje paczkę po 14 dniach w ostatni
dzień drugiego awizowania, potem np. tydzień "rozpatruje wniosek",
albo robi to "niezwłocznie" czytaj "na drugi dzień"
a na koniec mówi "ok" i dopiero wtedy nalicza 14 dni do zwrotu.

próbuję wydedukować, skąd userka wytrzasneła 30 dni

Z nikad. Przeciez zwrot towaru jest niezalezny od zwrotu kasy. Jedno i drugie ma nastpaic w ciagu 14 dni od rezygnacji z zakupu, jak napisal kolega wyzej.

--
Pozdr
Kenny

Data: 2011-01-03 22:09:07
Autor: bastek72
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10dni, ale admini zawieszą jego konto"
biorąc pod uwagę mówiąc oględnie niezbyt wysoki poziom inteligencji
adminów allegro.pl oraz ich postrzeganie "interesu allegro" czy można się spodziewać że takie ograniczanie prawa konsumenta
może sie przyjąć powszechnie na tym portalu aukcyjnym?

--


Data: 2011-01-04 18:32:26
Autor: Robert Tomasik
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:2de1.00000393.4d22316enewsgate.onet.pl...
http://allegro.pl/my_page.php?uid=9477653#zwrot10dni

Zakłądając, że ktoś chce na ALELGRO kupować, a nie kopać sie z końcem, to zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w zakupach u tej uzytkowniczki, bowiem takie dziwne regulaminu z góry wróżą różne kłopoty. Z prawnego punktu widzenia taki regulamin jest bez sensu, bowiem konsument spokojnie może towar zwrócić, wezwać do zapłaty a po upływie terminu po prostu zwrócić sie do sądu o wydanie nakazu zapłaty.

Data: 2011-01-04 19:31:49
Autor: bastek72
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
Z prawnego punktu widzenia taki regulamin jest bez sensu,

nie wiem, czy to zasługa kolegi czy innych dyskutantow ale zapisy uległy zmianie "na korzyść" kupujących, cytuję:
====
Zgodnie z art.2 i art.9 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. "o ochronie niektórych
praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
niebezpieczny" (Dz.U. Nr 22/2000r. poz.271) konsument ma prawo odstąpienia w
ciągu 10 dni od umowy zawartej na odległość, ale:
1) prawo "zwrotu w10dni" nie przysługuje wszystkim nabywcom, ale tylko
konsumentom i tylko pod warunkiem zakupu w formie "kup teraz" (NIE aukcji rosnącej)
2) konsument musi w ciągu ustawowych 10 dni na swój koszt odesłać kartę SIM
listem poleconym lub dokonać zwrotnego przelewu sms na nr 798478951,
3) konsumentowi przysługuje zwrot wyłącznie ceny towaru. Nie są zwracane koszty
przesyłki, ani poniesione przez sprzedawcę ani poniesione przez nabywcę,
4) sprzedawca nie musi odbierać przesyłek pobraniowych ani przy reklamacji ani
przy "zwrocie w 10 dni", więc: NIE przerzucisz kosztu na sprzedawcę,
5) na zwrot ceny towaru mam 14dni od pokwitowania zwróconego towaru na poczcie:
gdy list odbiorę w14tym dniu, realny zwrot forsy 30dni od wysyłki zwrotnej
6) ewentualne wątpliwości co do powyższych informacji, rozwieje miejscowy
rzecznik praw konsumentów (telefonu szukaj w wyszukiwarce www.google.pl).
====

--


Data: 2011-01-04 19:45:14
Autor: bastek72
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
co prawda txt uległ zmianie ale jego poprzednia wersja
wyjaśnia skąd userka wytrzasneła 30 dni 5) na zwrot ceny towaru mam 14dni od pokwitowania zwróconego towaru na poczcie gdy list odbiorę w14tym dniu, realny zwrot forsy 30dni od wysyłki zwrotnej

co by nie sądzic ogólnie o całej sprawie, t30 dni da się obronić :)

--


Data: 2011-01-05 13:00:22
Autor: gri
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifvlv0$4rp$1inews.gazeta.pl...
Zakłądając, że ktoś chce na ALELGRO kupować, a nie kopać sie z końcem, to zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w zakupach u tej uzytkowniczki,

Rwetes w internecie większy niż to warte.
Popatrz co ona ma za towar - karty SIM dla internetu za niewielkie pieniądze.
Po co to zwracać ? Koszty pochłoną zwrot.

Data: 2011-01-05 08:00:42
Autor: xbartx
mądrości jego konto"

Ja kiedyś miałem fajną przygodę na allegro. Zakupiłem dwie książki na kwotę jakoś niecałe 50 pln. Jako, że mi się spieszyło to napisałem do sprzedającego, że wyślę do niego kuriera na swój koszt - no chyba już lepiej być nie może ale gdzie tam. Najpierw jakiś dziwne pytania a gdzie jest ta firma kurierska etc masakra. Chyba z 3 dni trwała dyskusja i w końcu wyszło, że owszem kurierem można na sprzedający podjedzie do DPD, bo wie gdzie to jest. Ja się już rozluźniłem i pojechałem po całości, że nie kupuje uranu, granatów tudzież cracku tylko książki więc na cholerę te podchody i kombinację. W końcu dałem spokój i jako, że było to kup teraz stwierdziłem, że wycofuję się i chce zwrotu pieniędzy. Wtedy powołał się ów "sprzedawca" na jakieś tam magiczne 30 dni. Już miałem go dosyć i czekam. Po 30 dniach patrzę na konto a kasy nie ma. Napisałem, że podam go na policję i jakież było moje zdziwienie jak kasa przyszła przekazem pocztowym! Wysłany przekaz oczywiście dnia 30 i jeszcze potrącona opłata za przekaz z tego co miał mi oddać. Niektórzy potrafią się zatracić dopierdalaniu he he.





--
xbartx

Data: 2011-01-05 16:41:45
Autor: Zbynek Ltd.
m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto"
Elo

xbartx napisał(a) :
i jeszcze potrącona opłata za przekaz z tego co miał mi oddać.

Co jest też nieprawidłowe.

--
Pozdrawiam
   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]

Data: 2011-01-06 14:16:22
Autor: xbartx
m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto"
Dnia Wed, 05 Jan 2011 16:41:45 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

Co jest też nieprawidłowe.

Wiem, ale dałem sobie spokój, bo miałem wrażenie, że handluje z ciężką konspiracyjną nabojką.



--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough Xenocide

Data: 2011-01-06 18:16:18
Autor: bastek72
m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto"
nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie?

--


Data: 2011-01-06 21:08:35
Autor: Kenny
m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto"
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:2de1.00000480.4d25f8e2newsgate.onet.pl...
nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie?

Jedno i drugie.

--
Pozdr.
Kenny

Data: 2011-01-06 21:09:20
Autor: bastek72
m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto"
> nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie?


Jedno i drugie.

paczka idzie 4 dni, sprzedawca odbiera ją 14 dnia, ostatni
dzień drugiego awizo (musi wcześniej? nie musi). Dopiero
wtedy "dowiedział się" że klient coś zwrócił. Ile ma dni
na wysyłkę? ponoć 14, więc odda po 4+14+14 dniach i ma
nawet ponad 30. A jeśli źle liczę, to jak ma być prawidłowo?

--


Data: 2011-01-07 12:25:56
Autor: Kenny
m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto"
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:2de1.00000495.4d262170newsgate.onet.pl...
> nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie?


Jedno i drugie.

paczka idzie 4 dni, sprzedawca odbiera ją 14 dnia, ostatni
dzień drugiego awizo (musi wcześniej? nie musi). Dopiero
wtedy "dowiedział się" że klient coś zwrócił. Ile ma dni
na wysyłkę? ponoć 14, więc odda po 4+14+14 dniach i ma
nawet ponad 30. A jeśli źle liczę, to jak ma być prawidłowo?

Nooo, jesli ktos informacje o rezygnacji wysyla razem z towarem... to oczywiscie. W sumie nawet nie przyszlo by mi cos takiego do glowy - ani to (jak widac) korzystne dla kupujacego, ani kulturalne.

Ja tam wole mailem z potwierdzeniem albo telefonicznie z nagraniem rozmowy.

--
Pozdr.
Kenny

Data: 2011-01-07 17:55:18
Autor: Zbynek Ltd.
m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto"
Witam

bastek72@onet.pl napisał(a) :
nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie?

Ustawa zabrania potrąceń.

--
Pozdrawiam
    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona