Data: 2011-01-03 21:28:30 | |
Autor: bastek72 | |
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto" | |
http://allegro.pl/my_page.php?uid=9477653#zwrot10dni
na wypadek gdyby to wielkopomne dzieło miało ulec zniszczeniu :) np. admini allegro.pl skasowaliby tę "stronę o mnie" zacytuję: ==== początek cytatu ==== Zgodnie z art.2 i art.9 "ustawy z dnia 2 marca 2000 r. "o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" (Dz.U. Nr 22/2000r. poz.271) KONSUMENT MA PRAWO ODSTĄPIENIA W CIĄGU 10DNI OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ, ALE: 1) w celu zapobieganiu niżej opisanym nadużyciom i zapobieganiu przestępstwom na szkodę allegro.pl, o każdym "zwrocie konsumentowi w ciągu 10 dni" od dokonania zakupu przez "PzA" poinformuję allegro i ADMINI (widząc zagrożenie interesu ALLEGRO.PL) ROZWAŻĄ ZAWIESZENIE KONT KUPUJĄCEGO KONSUMENTA! 2) aby utrudnić nieuczciwym konsumentom ich ewentualne działania na szkodę allegro.pl (np.płacenie "PzA" tylko po to by otrzymać zwrot gotówki, czyli próbę nadużycia PzA przez konsumenta do "wypłacania gotówki z kart kredytowych" itp.), zgodnie z prawem sprzedawca będzie zwracać cenę towaru w ciągu 30 dni (termin ustawowy), na rachunek bankowy, a w przypadku płatności "PzA" kartą płatniczą na kwotę powyżej 100zł, będzie dodatkowo żądać udokumentowania numeru rachunku bankowego przyporządkowanego do (użytej przy płatności "PzA") karty płatniczej (np. przesłania wyciągu z karty kredytowej za odpowiedni miesiąc lub umowy kredytowej) i dokonywać ewentualnego zwrotu ceny towaru tylko na rachunek bankowy przyporządkowany do karty płatniczej, użytej "PzA". 3) prawo"zwrotu w 10dni" nie przysługuje wszystkim nabywcom, ale tylko konsumentom, tylko pod warunkiem zakupu w formie "kup teraz" (NIE aukcji rosnącej) 4) konsument musi w ciągu ustawowych 10 dni na swój koszt odesłać kartę SIM listem poleconym lub dokonać zwrotnego przelewu sms na nr 798478951, 5) konsumentowi przysługuje zwrot wyłącznie ceny towaru. Nie są zwracane koszty przesyłki, ani poniesione przez sprzedawcę ani poniesione przez nabywcę. 6) oświadczam, że powyższe postanowienia nie będą używane w celu faktycznego ograniczania ustawowych praw konsumenta, ale służą one tylko i wyłącznie zapobieganiu ewentualnym nadużyciom i zapobieganiu ewentualnemu łamaniu prawa. 7) restrykcje 1-5 dotyczą TYLKO "zwrotu konsumentowi w ciagu 10 dni" i nie ograniczają praw wynikających z reklamacji 8) Ewentualne wątpliwości co do powyższych informacji, rozwieje miejscowy rzecznik praw konsumentów (telefonu szukaj w wyszukiwarce www.google.pl). === koniec cytatu === -- |
|
Data: 2011-01-03 21:34:33 | |
Autor: bastek72 | |
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10dni, ale admini zawieszą jego konto" | |
czy taka groźba:
KONSUMENT MA PRAWO ODSTĄPIENIA W CIĄGU 10DNI OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ, ALE: (...) ADMINI (widząc zagrożenie interesu ALLEGRO.PL) ROZWAŻĄ ZAWIESZENIE KONT KUPUJĄCEGO KONSUMENTA! jest legalna? 2) aby utrudnić nieuczciwym konsumentom ich ewentualne działania na szkodę skąd sprzedawca wytrzasnął "ustawowe 30 dni"? czegoś nie wiem? jaka to ustawa? a w przypadku płatności "PzA" kartą płatniczą na kwotę powyżej 100zł, będzie dodatkowo żądać udokumentowania numeru rachunku bankowego przyporządkowanego do (użytej przy płatności "PzA") karty płatniczej następne pkt są mniej kontrowersyjne, ale potem kolejny ROTFL :) 6) oświadczam, że powyższe postanowienia nie będą używane w celu faktycznego łamanie prawa konsumenta zapobiega łamaniu prawa przez konsumenta :) brawo :) 7) restrykcje 1-5 dotyczą TYLKO "zwrotu konsumentowi w ciagu 10 dni" i nie o dzieki, Łaskawa Pani :) -- |
|
Data: 2011-01-03 21:40:28 | |
Autor: bastek72 | |
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto" | |
czy sprzedawca ma prawo az tak kombinować?
> a w przypadku płatności "PzA" kartą płatniczą na kwotę powyżej 100zł, > będzie dodatkowo żądać udokumentowania numeru rachunku bankowego > przyporządkowanego do (użytej przy płatności "PzA") karty płatniczej co go obchodzi czy klient płacił kartą kredytową... jest prawo do zwrotu i ma zwrócić, a nie cudować że klient ma mu pokazać wyciąg i "udokumentować nr rachunku bankowego" szkoda że jeszcze sprzedawca nie zażądał 16 cyfr nr karty i kodu CVV :) -- |
|
Data: 2011-01-03 13:31:40 | |
Autor: MK | |
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto" | |
On 3 Sty, 21:40, baste...@onet.pl wrote:
czy sprzedawca ma prawo az tak kombinowa ? Z czegos trzeba splacac swoje dlugi ;) http://www.handeldlugami.pl/www/szukanie_proste.php?q=turkowska&clik=Szukaj MK |
|
Data: 2011-01-03 23:36:30 | |
Autor: bastek72 | |
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto" | |
> co go obchodzi czy klient p aci kart kredytow ... Z czegos trzeba splacac swoje dlugi ;) widzę że userka stara się zniechęcić konsumentów do zwrotu w10dni chodzi mi o to czy robi to (a) legalnie (b) bezprawnie (c) na granicy? -- |
|
Data: 2011-01-03 15:33:39 | |
Autor: MK | |
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto" | |
On 3 Sty, 23:36, baste...@onet.pl wrote:
> > co go obchodzi czy klient p aci kart kredytow ... Przy opcji kup teraz przysluguje 10 dni i nie moze byc obwarowane zadnymi dodatkowymi zastrzezeniami. Przedsiebiorca ma 14 dni na zwrot kasy. Mozesz mu podac nawet tylko adres do wyslania przekazu pocztowego. MK |
|
Data: 2011-01-04 14:07:21 | |
Autor: bastek72 | |
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto" | |
> widzę że userka stara się zniechęcić konsumentów do zwrotu w10dni Przy opcji kup teraz przysluguje 10 dni i nie moze byc obwarowane a czy te 14 dni da się jakoś "legalnie" rozciągnąć, typu: klient wysyła 10 go dnia, sprzedawca specjalnie kwituje paczkę po 14 dniach w ostatni dzień drugiego awizowania, potem np. tydzień "rozpatruje wniosek", albo robi to "niezwłocznie" czytaj "na drugi dzień" a na koniec mówi "ok" i dopiero wtedy nalicza 14 dni do zwrotu. próbuję wydedukować, skąd userka wytrzasneła 30 dni -- |
|
Data: 2011-01-06 21:07:54 | |
Autor: Kenny | |
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto" | |
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:2de1.000003d2.4d231b89newsgate.onet.pl...
> widzę że userka stara się zniechęcić konsumentów do zwrotu w10dni Z nikad. Przeciez zwrot towaru jest niezalezny od zwrotu kasy. Jedno i drugie ma nastpaic w ciagu 14 dni od rezygnacji z zakupu, jak napisal kolega wyzej. -- Pozdr Kenny |
|
Data: 2011-01-03 22:09:07 | |
Autor: bastek72 | |
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10dni, ale admini zawieszą jego konto" | |
biorąc pod uwagę mówiąc oględnie niezbyt wysoki poziom inteligencji
adminów allegro.pl oraz ich postrzeganie "interesu allegro" czy można się spodziewać że takie ograniczanie prawa konsumenta może sie przyjąć powszechnie na tym portalu aukcyjnym? -- |
|
Data: 2011-01-04 18:32:26 | |
Autor: Robert Tomasik | |
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto" | |
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:2de1.00000393.4d22316enewsgate.onet.pl...
http://allegro.pl/my_page.php?uid=9477653#zwrot10dni Zakłądając, że ktoś chce na ALELGRO kupować, a nie kopać sie z końcem, to zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w zakupach u tej uzytkowniczki, bowiem takie dziwne regulaminu z góry wróżą różne kłopoty. Z prawnego punktu widzenia taki regulamin jest bez sensu, bowiem konsument spokojnie może towar zwrócić, wezwać do zapłaty a po upływie terminu po prostu zwrócić sie do sądu o wydanie nakazu zapłaty. |
|
Data: 2011-01-04 19:31:49 | |
Autor: bastek72 | |
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto" | |
Z prawnego punktu widzenia taki regulamin jest bez sensu, nie wiem, czy to zasługa kolegi czy innych dyskutantow ale zapisy uległy zmianie "na korzyść" kupujących, cytuję: ==== Zgodnie z art.2 i art.9 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. "o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" (Dz.U. Nr 22/2000r. poz.271) konsument ma prawo odstąpienia w ciągu 10 dni od umowy zawartej na odległość, ale: 1) prawo "zwrotu w10dni" nie przysługuje wszystkim nabywcom, ale tylko konsumentom i tylko pod warunkiem zakupu w formie "kup teraz" (NIE aukcji rosnącej) 2) konsument musi w ciągu ustawowych 10 dni na swój koszt odesłać kartę SIM listem poleconym lub dokonać zwrotnego przelewu sms na nr 798478951, 3) konsumentowi przysługuje zwrot wyłącznie ceny towaru. Nie są zwracane koszty przesyłki, ani poniesione przez sprzedawcę ani poniesione przez nabywcę, 4) sprzedawca nie musi odbierać przesyłek pobraniowych ani przy reklamacji ani przy "zwrocie w 10 dni", więc: NIE przerzucisz kosztu na sprzedawcę, 5) na zwrot ceny towaru mam 14dni od pokwitowania zwróconego towaru na poczcie: gdy list odbiorę w14tym dniu, realny zwrot forsy 30dni od wysyłki zwrotnej 6) ewentualne wątpliwości co do powyższych informacji, rozwieje miejscowy rzecznik praw konsumentów (telefonu szukaj w wyszukiwarce www.google.pl). ==== -- |
|
Data: 2011-01-04 19:45:14 | |
Autor: bastek72 | |
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10 dni, ale admini zawieszą jego konto" | |
co prawda txt uległ zmianie ale jego poprzednia wersja
wyjaśnia skąd userka wytrzasneła 30 dni 5) na zwrot ceny towaru mam 14dni od pokwitowania zwróconego towaru na poczcie gdy list odbiorę w14tym dniu, realny zwrot forsy 30dni od wysyłki zwrotnej co by nie sądzic ogólnie o całej sprawie, t30 dni da się obronić :) -- |
|
Data: 2011-01-05 13:00:22 | |
Autor: gri | |
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto" | |
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifvlv0$4rp$1inews.gazeta.pl... Zakłądając, że ktoś chce na ALELGRO kupować, a nie kopać sie z końcem, to zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w zakupach u tej uzytkowniczki, Rwetes w internecie większy niż to warte. Popatrz co ona ma za towar - karty SIM dla internetu za niewielkie pieniądze. Po co to zwracać ? Koszty pochłoną zwrot. |
|
Data: 2011-01-05 08:00:42 | |
Autor: xbartx | |
mądrości jego konto" | |
Ja kiedyĹ miaĹem fajnÄ przygodÄ na allegro. ZakupiĹem dwie ksiÄ Ĺźki na kwotÄ jakoĹ niecaĹe 50 pln. Jako, Ĺźe mi siÄ spieszyĹo to napisaĹem do sprzedajÄ cego, Ĺźe wyĹlÄ do niego kuriera na swĂłj koszt - no chyba juĹź lepiej byÄ nie moĹźe ale gdzie tam. Najpierw jakiĹ dziwne pytania a gdzie jest ta firma kurierska etc masakra. Chyba z 3 dni trwaĹa dyskusja i w koĹcu wyszĹo, Ĺźe owszem kurierem moĹźna na sprzedajÄ cy podjedzie do DPD, bo wie gdzie to jest. Ja siÄ juĹź rozluĹşniĹem i pojechaĹem po caĹoĹci, Ĺźe nie kupuje uranu, granatĂłw tudzieĹź cracku tylko ksiÄ Ĺźki wiÄc na cholerÄ te podchody i kombinacjÄ. W koĹcu daĹem spokĂłj i jako, Ĺźe byĹo to kup teraz stwierdziĹem, Ĺźe wycofujÄ siÄ i chce zwrotu pieniÄdzy. Wtedy powoĹaĹ siÄ Ăłw "sprzedawca" na jakieĹ tam magiczne 30 dni. JuĹź miaĹem go dosyÄ i czekam. Po 30 dniach patrzÄ na konto a kasy nie ma. NapisaĹem, Ĺźe podam go na policjÄ i jakieĹź byĹo moje zdziwienie jak kasa przyszĹa przekazem pocztowym! WysĹany przekaz oczywiĹcie dnia 30 i jeszcze potrÄ cona opĹata za przekaz z tego co miaĹ mi oddaÄ. NiektĂłrzy potrafiÄ siÄ zatraciÄ dopierdalaniu he he. -- xbartx |
|
Data: 2011-01-05 16:41:45 | |
Autor: Zbynek Ltd. | |
m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto" | |
Elo
xbartx napisał(a) : i jeszcze potrącona opłata za przekaz z tego co miał mi oddać. Co jest też nieprawidłowe. -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0x5351FDE3 [Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.] |
|
Data: 2011-01-06 14:16:22 | |
Autor: xbartx | |
m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto" | |
Dnia Wed, 05 Jan 2011 16:41:45 +0100, Zbynek Ltd. napisaĹ(a):
Co jest teĹź nieprawidĹowe. Wiem, ale daĹem sobie spokĂłj, bo miaĹem wraĹźenie, Ĺźe handluje z ciÄĹźkÄ konspiracyjnÄ nabojkÄ . -- xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough Xenocide |
|
Data: 2011-01-06 18:16:18 | |
Autor: bastek72 | |
m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto" | |
nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie?
-- |
|
Data: 2011-01-06 21:08:35 | |
Autor: Kenny | |
m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto" | |
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:2de1.00000480.4d25f8e2newsgate.onet.pl...
nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie? Jedno i drugie. -- Pozdr. Kenny |
|
Data: 2011-01-06 21:09:20 | |
Autor: bastek72 | |
m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto" | |
> nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie? Jedno i drugie. paczka idzie 4 dni, sprzedawca odbiera ją 14 dnia, ostatni dzień drugiego awizo (musi wcześniej? nie musi). Dopiero wtedy "dowiedział się" że klient coś zwrócił. Ile ma dni na wysyłkę? ponoć 14, więc odda po 4+14+14 dniach i ma nawet ponad 30. A jeśli źle liczę, to jak ma być prawidłowo? -- |
|
Data: 2011-01-07 12:25:56 | |
Autor: Kenny | |
m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto" | |
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:2de1.00000495.4d262170newsgate.onet.pl...
> nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie? Nooo, jesli ktos informacje o rezygnacji wysyla razem z towarem... to oczywiscie. W sumie nawet nie przyszlo by mi cos takiego do glowy - ani to (jak widac) korzystne dla kupujacego, ani kulturalne. Ja tam wole mailem z potwierdzeniem albo telefonicznie z nagraniem rozmowy. -- Pozdr. Kenny |
|
Data: 2011-01-07 17:55:18 | |
Autor: Zbynek Ltd. | |
m?dro?ci pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawiesz? jego konto" | |
Witam
bastek72@onet.pl napisał(a) : nieprawidłowy termin 30 dni czy nieprawidłowe potrącenie? Ustawa zabrania potrąceń. -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0xC62E926B |