Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"

mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"

Data: 2011-01-04 18:32:26
Autor: Robert Tomasik
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:2de1.00000393.4d22316enewsgate.onet.pl...
http://allegro.pl/my_page.php?uid=9477653#zwrot10dni

Zakłądając, że ktoś chce na ALELGRO kupować, a nie kopać sie z końcem, to zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w zakupach u tej uzytkowniczki, bowiem takie dziwne regulaminu z góry wróżą różne kłopoty. Z prawnego punktu widzenia taki regulamin jest bez sensu, bowiem konsument spokojnie może towar zwrócić, wezwać do zapłaty a po upływie terminu po prostu zwrócić sie do sądu o wydanie nakazu zapłaty.

Data: 2011-01-04 19:31:49
Autor: bastek72
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
Z prawnego punktu widzenia taki regulamin jest bez sensu,

nie wiem, czy to zasługa kolegi czy innych dyskutantow ale zapisy uległy zmianie "na korzyść" kupujących, cytuję:
====
Zgodnie z art.2 i art.9 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. "o ochronie niektórych
praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
niebezpieczny" (Dz.U. Nr 22/2000r. poz.271) konsument ma prawo odstąpienia w
ciągu 10 dni od umowy zawartej na odległość, ale:
1) prawo "zwrotu w10dni" nie przysługuje wszystkim nabywcom, ale tylko
konsumentom i tylko pod warunkiem zakupu w formie "kup teraz" (NIE aukcji rosnącej)
2) konsument musi w ciągu ustawowych 10 dni na swój koszt odesłać kartę SIM
listem poleconym lub dokonać zwrotnego przelewu sms na nr 798478951,
3) konsumentowi przysługuje zwrot wyłącznie ceny towaru. Nie są zwracane koszty
przesyłki, ani poniesione przez sprzedawcę ani poniesione przez nabywcę,
4) sprzedawca nie musi odbierać przesyłek pobraniowych ani przy reklamacji ani
przy "zwrocie w 10 dni", więc: NIE przerzucisz kosztu na sprzedawcę,
5) na zwrot ceny towaru mam 14dni od pokwitowania zwróconego towaru na poczcie:
gdy list odbiorę w14tym dniu, realny zwrot forsy 30dni od wysyłki zwrotnej
6) ewentualne wątpliwości co do powyższych informacji, rozwieje miejscowy
rzecznik praw konsumentów (telefonu szukaj w wyszukiwarce www.google.pl).
====

--


Data: 2011-01-04 19:45:14
Autor: bastek72
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
co prawda txt uległ zmianie ale jego poprzednia wersja
wyjaśnia skąd userka wytrzasneła 30 dni 5) na zwrot ceny towaru mam 14dni od pokwitowania zwróconego towaru na poczcie gdy list odbiorę w14tym dniu, realny zwrot forsy 30dni od wysyłki zwrotnej

co by nie sądzic ogólnie o całej sprawie, t30 dni da się obronić :)

--


Data: 2011-01-05 13:00:22
Autor: gri
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifvlv0$4rp$1inews.gazeta.pl...
Zakłądając, że ktoś chce na ALELGRO kupować, a nie kopać sie z końcem, to zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w zakupach u tej uzytkowniczki,

Rwetes w internecie większy niż to warte.
Popatrz co ona ma za towar - karty SIM dla internetu za niewielkie pieniądze.
Po co to zwracać ? Koszty pochłoną zwrot.

mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona