mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10dni, ale admini zawieszą jego konto"

Data: 2011-01-03 21:34:33
Autor: bastek72
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10dni, ale admini zawieszą jego konto"
czy taka groźba:
KONSUMENT MA PRAWO ODSTĄPIENIA W CIĄGU 10DNI OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ, ALE: (...) ADMINI (widząc zagrożenie interesu ALLEGRO.PL) ROZWAŻĄ ZAWIESZENIE KONT KUPUJĄCEGO KONSUMENTA!

jest legalna?

2) aby utrudnić nieuczciwym konsumentom ich ewentualne działania na szkodę
allegro.pl (np.płacenie "PzA" tylko po to by otrzymać zwrot gotówki, czyli próbę nadużycia PzA przez konsumenta do "wypłacania gotówki z kart
kredytowych" itp.), zgodnie z prawem sprzedawca będzie zwracać cenę towaru w ciągu 30 dni (termin ustawowy), na rachunek bankowy,

skąd sprzedawca wytrzasnął "ustawowe 30 dni"? czegoś nie wiem? jaka to ustawa?

a w przypadku płatności "PzA" kartą płatniczą na kwotę powyżej 100zł, będzie dodatkowo żądać udokumentowania numeru rachunku bankowego przyporządkowanego do (użytej przy płatności "PzA") karty płatniczej
(np. przesłania wyciągu z karty kredytowej za odpowiedni miesiąc lub umowy
kredytowej) i dokonywać ewentualnego zwrotu ceny towaru tylko na rachunek
bankowy przyporządkowany do karty płatniczej, użytej "PzA".

następne pkt są mniej kontrowersyjne, ale potem kolejny ROTFL :)

6) oświadczam, że powyższe postanowienia nie będą używane w celu faktycznego
ograniczania ustawowych praw konsumenta, ale służą one tylko i wyłącznie
zapobieganiu ewentualnym nadużyciom i zapobieganiu ewentualnemu łamaniu prawa.

łamanie prawa konsumenta zapobiega łamaniu prawa przez konsumenta :) brawo :)

7) restrykcje 1-5 dotyczą TYLKO "zwrotu konsumentowi w ciagu 10 dni" i nie
ograniczają praw wynikających z reklamacji

o dzieki, Łaskawa Pani :)

Data: 2011-01-03 21:40:28
Autor: bastek72
mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotuw10dni, ale admini zawieszą jego konto"
czy sprzedawca ma prawo az tak kombinować?

> [...]
> kredytowej) i dokonywać ewentualnego zwrotu ceny towaru tylko na rachunek
> bankowy przyporządkowany do karty płatniczej, użytej "PzA".

co go obchodzi czy klient płacił kartą kredytową...
jest prawo do zwrotu i ma zwrócić, a nie cudować że klient ma mu pokazać wyciąg i "udokumentować nr rachunku bankowego"

szkoda że jeszcze sprzedawca nie zażądał 16 cyfr nr karty i kodu CVV :) --

Data: 2011-01-03 13:31:40
Autor: MK
On 3 Sty, 21:40, baste...@onet.pl wrote:
czy sprzedawca ma prawo az tak kombinowa ?

co go obchodzi czy klient p aci kart kredytow ...
jest prawo do zwrotu i ma zwr ci , a nie cudowa e klient ma mu
pokaza wyci g i "udokumentowa nr rachunku bankowego"

szkoda e jeszcze sprzedawca nie za da 16 cyfr nr karty i kodu CVV :)

Z czegos trzeba splacac swoje dlugi ;)

http://www.handeldlugami.pl/www/szukanie_proste.php?q=turkowska&clik=Szukaj

MK

Data: 2011-01-03 23:36:30
Autor: bastek72
> [...]
> jest prawo do zwrotu i ma zwrócic, a nie cudowac ze klient > ma mu pokazac wyciag i uudokumentowac nr rachunku bankowego"

widzę że userka stara się zniechęcić konsumentów do zwrotu w10dni
chodzi mi o to czy robi to (a) legalnie (b) bezprawnie (c) na granicy?

Data: 2011-01-03 15:33:39
Autor: MK
On 3 Sty, 23:36, baste...@onet.pl wrote:
> Z czegos trzeba splacac swoje dlugi ;)

widzę że userka stara się zniechęcić konsumentów do zwrotu w10dni
chodzi mi o to czy robi to (a) legalnie (b) bezprawnie (c) na granicy?

Przy opcji kup teraz przysluguje 10 dni i nie moze byc obwarowane
zadnymi dodatkowymi zastrzezeniami. Przedsiebiorca ma 14 dni na zwrot
kasy. Mozesz mu podac nawet tylko adres do wyslania przekazu
pocztowego.

MK

Data: 2011-01-04 14:07:21
Autor: bastek72
> [...]

zadnymi dodatkowymi zastrzezeniami. Przedsiebiorca ma 14 dni na zwrot
kasy. Mozesz mu podac nawet tylko adres do wyslania przekazu pocztowego.

a czy te 14 dni da się jakoś "legalnie" rozciągnąć, typu: klient wysyła
10 go dnia, sprzedawca specjalnie kwituje paczkę po 14 dniach w ostatni
dzień drugiego awizowania, potem np. tydzień "rozpatruje wniosek",
albo robi to "niezwłocznie" czytaj "na drugi dzień"
a na koniec mówi "ok" i dopiero wtedy nalicza 14 dni do zwrotu.

próbuję wydedukować, skąd userka wytrzasneła 30 dni

Data: 2011-01-06 21:07:54
Autor: Kenny
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:2de1.000003d2.4d231b89newsgate.onet.pl...
> [...]

a na koniec mówi "ok" i dopiero wtedy nalicza 14 dni do zwrotu.

próbuję wydedukować, skąd userka wytrzasneła 30 dni

Z nikad. Przeciez zwrot towaru jest niezalezny od zwrotu kasy. Jedno i drugie ma nastpaic w ciagu 14 dni od rezygnacji z zakupu, jak napisal kolega wyzej.

--
Pozdr
Kenny

mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10dni, ale admini zawieszą jego konto"