maksymalnie ekonomiczny ma³y pojazd

Data: 2011-10-19 07:21:27
Autor: mm
maksymalnie ekonomiczny ma³y pojazd
szukam dla ¿ony czego¶ ma³ego typu corsa, clio itp. cena do 11 tys

Najlepiej benzyna bo tañszy serwis ale poniewa¿ ¿ona pokonuje czêsto oko³o 80
km do i z pracy wa¿ne te¿ spalanie.

podstawowe za³o¿enia - ma byæ relatywnie bezpieczny, tzn bezpieczniejszy ni¿
puszki typu tico czy seicento, st±d pomys³ na dwie powy¿sze marki
i sprawa druga to ekonomia, osi±gi podobnie jak komfort nie s± istotne a wa¿na
jest ekonomia.
Co s±dzicie o jednolitrowym silniczku corsy ? czy spalanie faktycznie tak
niskie? jakie alternatywy? jakie inne marki i wersje silnikowe braæ pod uwagê?
Cors± s³u¿bow± t± litrow± je¼dzi³em kiedy¶ w parê tras s³u¿bow± i nawet z tego
co pamiêtam dawa³o radê na autostradzie.

Data: 2011-10-19 09:43:07
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-10-19 09:21, mm pisze:
szukam dla ¿ony czego¶ ma³ego typu corsa, clio itp. cena do 11 tys

Najlepiej benzyna bo tañszy serwis ale poniewa¿ ¿ona pokonuje czêsto oko³o 80
km do i z pracy wa¿ne te¿ spalanie.

Serwis diesla nie jest dro¿szy "z urzêdu" dro¿ej jest jak co¶ siê popsuje. Po za tym mo¿esz poszukaæ starszych diesli nawet wolnoss±cych gdzie koszty serwisu s± niemal takie jak w silnikach benzynowych a trwa³o¶æ nieporównywalna.

[...]

Je¿eli chodzi o ekonomiê to bierz pod uwagê MASÊ samochodu a nie tylko to co pisze producent ile spala litrów na 100km. Z tym ¿e mniejsza MASA to mniejsze bezpieczeñstwo. Tak wiec ekonomia i bezpieczeñstwo wzajemnie siê wykluczaj±. Musisz pój¶æ na jaki¶ kompromis. Samochody segmentu B s± z regu³y niewiele l¿ejsze od aut kompaktowych i spalaj± tak¿e podobne ilo¶ci paliwa.

W twoim przypadku szukasz auta do 11ty¶ PLN a wiec mowa raczej o starszych rocznikach, opla corsê kupisz jeszcze starszy ni¿ np clio, 206 czy punto albo fiestê.

Ja na twoim miejscu poszuka³bym samochodu typu aygo/C1/107 waga oko³o 800kg i bardzo udany silnik 1.0 to daje w rezultacie ma³e spalanie. Dodatkowo to nowa konstrukcja wiec i bezpieczna stosunkowo. Za 11-13tys kupisz auto z roku 2005-2006. Za 11tys mo¿esz nie trafiæ nic wartego uwagi.

> [...]
> braæ pod uwagê? Cors± s³u¿bow± t± litrow± je¼dzi³em kiedy¶ w parê
> tras s³u¿bow± i nawet z tego co pamiêtam dawa³o radê na autostradzie.

Spalanie przy 1.0 silniku ro¶nie do 3 potêgi wraz ze wzrostem prêdko¶ci. Je¿eli auto bêdzie spala³o 5l PB przy 90km/h to ju¿ z 7l przy 120km/h. Szybciej bêdzie jeszcze gorzej.

Pozdrawiam
Rafa³

Data: 2011-10-19 09:49:38
Autor: btn
maksymalnie ekonomiczny ma³y pojazd

Poszukaj mo¿e w¶ród Peugeotów 106, 206...

Data: 2011-10-19 09:51:54
Autor: Agent
maksymalnie ekonomiczny ma³y pojazd

U¿ytkownik "mm" <mariuszm.o@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j7ltpn$fq8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ten silnik z Corsy jest podobno ma³o udany je¶li chodzi o bezawaryjno¶æ i spali tez nie mniej ni¿ 1.2 i pewnie tylko ciut mniej niz 1.4. Mo¿e pomy¶l te¿ nad Fabi± - ma 4 gwiazdki, czesci tanie jak barszcz i masa zamienników, dobra odporno¶æ na rdzê. Minus to cena z kosmosu trochê. CLio dostaniesz napewno lepszy rocznik.

Data: 2011-10-19 09:52:05
Autor: kamil/Endurorider.pl
[...]

Nie lepiej co¶ w stylu Hyundaia Accenta 2 albo Lanosa z instalacj± LPG? Proste, tanie w czê¶ciach i serwisie oraz dobrze opisane na forach. W tej kwocie mo¿na wybieraæ sztuki grubo po 2000 roku (hyundai)

Mia³em kiedy¶ okazjê przejechaæ siê cors± 1.0 3 cylindry i to by³ po prostu dramat ;/ Osobi¶cie uwa¿am, ¿e najmniejsze silniki s± _sporadycznie_ najlepszym rozwi±zaniem. Ró¿nica w spalaniu na ich korzy¶æ bywa minimalna a nieco wiêkszy silnik zapewnia du¿o lepsz± jazdê i zazwyczaj jest w lepiej wyposa¿onym samochodzie.

kml

Data: 2011-10-23 02:14:50
Autor: koziel
On 19 Pa¼, 09:21, "mm" <mariusz...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
szukam dla ¿ony czego¶ ma³ego typu corsa, clio itp. cena do 11 tys

Witaj!

Jesli temat auta wciaz aktualny to spojrz na moje 206 z linka w sigu.
Jezdzi nim moja siostra i autko od 3 lat sprawuje sie bez zarzutu.
Jednak teraz chce zmienic na wieksze, wiec i Peugeot musi zmienic
wlasciciela/-ke ;-)

Pozdrawiam,
Emil.

GG: 5767314