małe auto do miasta - warto?

Data: 2011-10-01 22:39:30
Autor: megrims
małe auto do miasta - warto?
W dniu 2011-10-01 21:17, czupakabra pisze:
Witam
Witam

Klasyczny dylemat przed którym stoję - "małe auto dla żony do miasta"
- spowodował, że zacząłem z kalkulatorem w ręce zastanawiać się czy
warto. Im dłużej liczę wychodzi, że na to odpowiedź nie jest taka
oczywista.
Obecnie żona jeździ mondelakiem z 2004, 2.0 tdci  (topowa wersja,
czarny metalik, kremowa tapicerka i automat) - tylko po mieście, ok 30
km dziennie.
Rozsądek podpowiada zamianę na nowszą, małą benzynę typu  C1/i10, ale
kalkulator wcale nie upewnia w decyzji - różnica w spalaniu to ok 800
- 1 000 pln rocznie - niewiele jak brać pod uwagę np konieczność
machania biegami w manualu i ogólny spadek komfortu - o ograniczeniu
wyjazdów "za miasto" nie wspomnę. Oczywiście dochodzą inne koszty -
oszczędność będzie na wymianach płynów czy części zamiennych - ale i
tak różnica kosztów - szacuje na ok. 1 500 - 2 000 pln rocznie - nie
pokazuje jednoznacznie uzasadniających oszczędności.

Pewnie nie tylko ja zadawałam sobie to pytanie - do jakich wniosków
doszliście - warto?

pozdrawiam
Sebastian

Zapytaj się żony. IMO 1500 pln w skali roku to nie aż tak dużo.
Jeśli to mondeo nie jest zajechane i nie sypie się, to poczekaj
aż się zacznie sypać i wtedy zmień auto. Policz cenę swojego
czasu, który poświęcisz na zmianę auta. Kupisz nowe? Koszmarnie
straci na wartości. Jeśli Tobie żona nie jęczy o zmianę auta,
to nic nie rób.

BTW: Jak bym mojej żonie powiedział, że ma się przesiąść
z E60 535d do Nissana Micry, to by mnie pogoniła.

:D Kurde... w sumie... to jest jakiś pomysł :D :D

pozdro

Data: 2011-10-01 13:51:52
Autor: czupakabra
małe auto do miasta - warto?
On 1 Paź, 22:39, megrims <megrimsNOS...@interia.pl> wrote:
W dniu 2011-10-01 21:17, czupakabra pisze:

BTW: Jak bym mojej onie powiedzia , e ma si przesi
z E60 535d do Nissana Micry, to by mnie pogoni a.

Dlatego dotychczas na pytanie "kochanie, a co mi kupisz zamiast
forda ?" - pokazywałem w stronę fiata 500.
Jednak nie zamierzam płacić za wydatki fiata na PR i reklamę.

pzdr
Sebastian

małe auto do miasta - warto?