małe auto do miasta - warto?

Data: 2011-10-03 00:01:42
Autor: Lew2
małe auto do miasta - warto?
On Oct 1, 9:17 pm, czupakabra <sebb...@go2.pl> wrote:
Witam

Klasyczny dylemat przed którym stoję - "małe auto dla żony do miasta"
- spowodował, że zacząłem z kalkulatorem w ręce zastanawiać się czy
warto. Im dłużej liczę wychodzi, że na to odpowiedź nie jest taka
oczywista.
Obecnie żona jeździ mondelakiem z 2004, 2.0 tdci  (topowa wersja,
czarny metalik, kremowa tapicerka i automat) - tylko po mieście, ok 30
km dziennie.
Rozsądek podpowiada zamianę na nowszą, małą benzynę typu  C1/i10, ale
kalkulator wcale nie upewnia w decyzji - różnica w spalaniu to ok 800
- 1 000 pln rocznie - niewiele jak brać pod uwagę np konieczność
machania biegami w manualu i ogólny spadek komfortu - o ograniczeniu
wyjazdów "za miasto" nie wspomnę. Oczywiście dochodzą inne koszty -
oszczędność będzie na wymianach płynów czy części zamiennych - ale i
tak różnica kosztów - szacuje na ok. 1 500 - 2 000 pln rocznie - nie
pokazuje jednoznacznie uzasadniających oszczędności.

Pewnie nie tylko ja zadawałam sobie to pytanie - do jakich wniosków
doszliście - warto?

pozdrawiam
Sebastian

Ja kupiłem żonie do miasta Opel Corsa C, Easytronic (pseudoautomat,
ale najważniejsze że nie ma sprzęgła), rocznik 2003. Jest bardzo
zadowolona.

małe auto do miasta - warto?